Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2755)

Vierailija
2621/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaakohan Haaland penkiltä Ranskaa vastaan, ei valmentaja ehkä tykännyt siitä Haalandin kommentista, että miltä tuntuu kun Mbappé on kova tekemään maaleja, johon Haaland sanoi, että IGAF, varmaan voittavat meidät ja maailmanmestaruuden.

Valmentajalta sitten kysyttiin, että onko Haaland aloituksessa ja valkku sanoi, että ei välttämättä, ja jatkokysymykseen että miksi ei, vastasi IGAF 😆

Vierailija
2622/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään sitten selviää lisää jatkoon menijöitä. Tosiaan tuo Ruotsi-Japani matsi on mielenkiintoinen, ainakin etukäteen. Jatkuuko Japanin hyvät esitykset ja onko Ruotsi koonnut itsensä Hollanti murskatappion jälkeen? Itse odotan tiukkaa matsia, jonka Japani voittaa.

Ruotsi kuulemma jo lehtiotsikoiden mukaan huolestuu siitä että vastaan tulee seuraavaksi ehkä brasilia jatkopeleissä. Toivottavasti nuo tippuu jatkosta niin oppivat ainakin että ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa. 

Niiden keltainen lehdistö on vaan klikkien perässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2623/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin antoi itsekkään kuvan c Ronaldosta kun ei suostunut kommentoimaan muitten maaleja. Olisi vain sanonut että hienoa että muutkin tekivät maaleja. Eihän ne ole häneltä pois.

Vierailija
2624/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin antoi itsekkään kuvan c Ronaldosta kun ei suostunut kommentoimaan muitten maaleja. Olisi vain sanonut että hienoa että muutkin tekivät maaleja. Eihän ne ole häneltä pois.

Tuo nyt onnistuu antamaan joka ainoassa tilanteessa itsestään itsekeskeisen kuvan. Ilmeisesti joukkuekavereitakin jossain määrin ärsyttää kun kaikki pyörii ronaldon ympärillä ja vaatimusten mukaan. 

Vierailija
2625/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Jos ne on parempia kuin valkoiset, mutta huonompia kuin latinot.

Entäs aasialaiset? Ei näy tummia niiden joukkueissa ja kai valkoset on isossa kuvassa parempia jaliksessa ku aasialaiset. 

Miksi pitää tänne jalkapalloaiheiseenkin ketjuun tunkea tuota tympeää rasismia. 

Koska ihmisiä tympii tää valkoisten syrjiminen 

Mikä sitä syrjintää on?

Se että eurooppalaisissa joukkueissa valkoset alkaa olla vähemmistö. Ihan naurettavaa. Ihmiset sietäisi tätä muutosta paremmin jos se olis tasapuolista. Että afrikan joukkueissa myös lisääntyisi valkoisten määrä, tai aasialaisten, että ihmisiä olisi siellä sun täällä sikinsokin, tasapuolisesti. Mutta kun ei ole, ainoastaan valkoset joutaa muualle oman maansa joukkueessa. 

Sitä se väestönvaihto teettää. 

Niin kolonialismillahan ei ole osaa eikä arpaa asiaan /s

Jos nää säälittävät rasset osais lukea, ne vois ottaa historiankirjan käteen ja lukea esim. mitä kauheuksia ja rikoksia Belgia systemaattisesti Kongossa teki ja miksi näiden maiden välillä on tämä yhteys ja miksi suht paljon kongolaisia asuu Belgiassa. Mutta ei, ei ne osaa, ja sit ne ihmettelee että mitä joku (Antwerpissä syntynyt) Lukaku tekee Belgian maajoukkueessa. 🤦🏼‍

Varmaan Lukaku on omassa päässään belgialainen mutta ei se vaan ole sama asia. Jos vaikka Mustafe Muuse voittaisi mm kultaa niin en silti ajattelisi, että nyt tuli suomeen kultaa. Ajattelisin vain että hän henkilönä voitti kultaa. 

Eli vaikka mitä tekisi niin ei silti ole tarpeeksi hyvä? 

Maajoukkueen arvo ja idea on se et ne on samaa heimoa ku minä. Mustien miesten suomelle tuoma jalkapallon mm-kulta ei ois minkään arvonen, semminki että ne ois syntyny ja kasvanu kaikki itähelsingin slummeissa.

Sinä nyt yrität epätoivoisesti trollata, ja taas kerran et osaa sitäkään. Eli älä jaksa spämmiä ja mene vaikka tuputtamaan turreillesi tai jotain. 

ei, en trollaa. En oikeesti halua kannattaa mustaa miestä, mikä siinä on nii vaikea uskoa 😄

Heti aamusta sama virsi. Alkaako sun päivä sillee että avaat silmät ja ajattelet ”voi hele, jossain on mustia ihmisiä, vastustan!” 😀 aika säälittävää 

Vierailija
2626/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin antoi itsekkään kuvan c Ronaldosta kun ei suostunut kommentoimaan muitten maaleja. Olisi vain sanonut että hienoa että muutkin tekivät maaleja. Eihän ne ole häneltä pois.

Jep. Itse rankkaisin tuon kisojen top kolmikon näin. 1 Messi, 2 ronaldo ja 3 mbappe. Perustelen sillä että messi tekee paljon paikkoja itse ja niistä maaleja samoin ronaldo parhaina aikoina. Babbe taas yleensä tekee jos saa hyvän syötön ja ranskahan niitä luo liukuhihnalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2627/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään sitten selviää lisää jatkoon menijöitä. Tosiaan tuo Ruotsi-Japani matsi on mielenkiintoinen, ainakin etukäteen. Jatkuuko Japanin hyvät esitykset ja onko Ruotsi koonnut itsensä Hollanti murskatappion jälkeen? Itse odotan tiukkaa matsia, jonka Japani voittaa.

Ruotsi kuulemma jo lehtiotsikoiden mukaan huolestuu siitä että vastaan tulee seuraavaksi ehkä brasilia jatkopeleissä. Toivottavasti nuo tippuu jatkosta niin oppivat ainakin että ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa. 

Jos häviävät korkeintaan kahdella maalilla todennäköisesti jatkossa. -3 on jo herran hallussa. 

Vierailija
2628/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin antoi itsekkään kuvan c Ronaldosta kun ei suostunut kommentoimaan muitten maaleja. Olisi vain sanonut että hienoa että muutkin tekivät maaleja. Eihän ne ole häneltä pois.

Tuo nyt onnistuu antamaan joka ainoassa tilanteessa itsestään itsekeskeisen kuvan. Ilmeisesti joukkuekavereitakin jossain määrin ärsyttää kun kaikki pyörii ronaldon ympärillä ja vaatimusten mukaan. 

Portugali vaihtopenkkiä kun näyttivät maalin jälkeen, lähinnä näytti siltä, että olivat päästäneet maalin. Joten on siellä vähintään kahden rintaman porukkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2629/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Debiili lätkäjätkä kysyy: Mikäli joukkueiden (esim. Sui - Can) peliasun pääväri on sama, joutuuko "vierasjoukkue" käyttämään pääväriltään valkoista peliasua?

Vierailija
2630/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Debiili lätkäjätkä kysyy: Mikäli joukkueiden (esim. Sui - Can) peliasun pääväri on sama, joutuuko "vierasjoukkue" käyttämään pääväriltään valkoista peliasua?

Ei nyt välttämättä valkoista, kunhan on selvästi eri väri että joukkueet erottaa toisistaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2631/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta nyt tajusin että läheskään kaikkia otteluita ei televisioda suomessa. Ylen kapasiteetti ei ilmeisesti riitä näyttämään kahta samaan aikaan olevaa peliä. Joo tiedän että areenasta varmaan löytyy mutta kun ei ole areenaa enkä lähde sitä latailemaan näiden kisojen takia. Kiitos nyt tästäkin.

Vierailija
2632/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta nyt tajusin että läheskään kaikkia otteluita ei televisioda suomessa. Ylen kapasiteetti ei ilmeisesti riitä näyttämään kahta samaan aikaan olevaa peliä. Joo tiedän että areenasta varmaan löytyy mutta kun ei ole areenaa enkä lähde sitä latailemaan näiden kisojen takia. Kiitos nyt tästäkin.

Sinulla ei ole weppiselainta? Ei siihen muuta tarvita ylen tapauksessa. Mtv haluaa rahaakin, eli se on eri asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2633/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ennakko stup ido lätinät voisi lopettaa kokonaan ja muuta ohjelmaa tilalle. Muka asiantuntijoita. Suomi on sellanen rupumaa jalkapallossa ettei päässyt noihinkaan kisoihin mukaan vaikka melkein 50 joukkuetta on mukana. Mutta asiantuntijoita riittää. Kuka näitä jaksaa kuunnella?

Vahva veikkaus että ne jotka niitä studioita katsovat. Itse osaan olla katsomatta niitä osia lähetyksestä jotka eivät minua kiinnosta, mutta en ole kuitenkaan niin vajukkivammainen ettenkö kykenisi ymmärtämään että joku muu ehkä on kiinnostunut.

Vierailija
2634/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta nyt tajusin että läheskään kaikkia otteluita ei televisioda suomessa. Ylen kapasiteetti ei ilmeisesti riitä näyttämään kahta samaan aikaan olevaa peliä. Joo tiedän että areenasta varmaan löytyy mutta kun ei ole areenaa enkä lähde sitä latailemaan näiden kisojen takia. Kiitos nyt tästäkin.

Miten meinasit katsoa televisiosta kaksi yhtäaikaa pelattavaa ottelua? Hypitkö minuuti  välein kanavalta toiselle? Kaksi televisiota vierekkäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2635/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ennakko stup ido lätinät voisi lopettaa kokonaan ja muuta ohjelmaa tilalle. Muka asiantuntijoita. Suomi on sellanen rupumaa jalkapallossa ettei päässyt noihinkaan kisoihin mukaan vaikka melkein 50 joukkuetta on mukana. Mutta asiantuntijoita riittää. Kuka näitä jaksaa kuunnella?

Vahva veikkaus että ne jotka niitä studioita katsovat. Itse osaan olla katsomatta niitä osia lähetyksestä jotka eivät minua kiinnosta, mutta en ole kuitenkaan niin vajukkivammainen ettenkö kykenisi ymmärtämään että joku muu ehkä on kiinnostunut.

Minulla on vahva veikkaus että 90% ei kiinnosta studioiden ennakko spekulaatiot. Eikös tuo ole silloin resurssien tuhlausta näyttää sellaista?

Vierailija
2636/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Debiili lätkäjätkä kysyy: Mikäli joukkueiden (esim. Sui - Can) peliasun pääväri on sama, joutuuko "vierasjoukkue" käyttämään pääväriltään valkoista peliasua?

Vierasjoukkue käyttää aina lähtökohtaisesti vieraspeliasua.

Vierailija
2637/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin antoi itsekkään kuvan c Ronaldosta kun ei suostunut kommentoimaan muitten maaleja. Olisi vain sanonut että hienoa että muutkin tekivät maaleja. Eihän ne ole häneltä pois.

Kommentoihan. Sille sadannelle toimittajalle joka aloitti kysymyksensä "Messi..." hän huikkasi pois kävellessään että Mbappekin on muuten tehnyt maaleja näissä kisoissa.

Vierailija
2638/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin saa taas nähä Messin kentällä. Ja Mbappén. Nyt on iskenyt vähän plääh näiden pelien kanssa. Liian monta huonoa peräkkäin.

Vierailija
2639/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instassa on ennustajakissa joka on kyllä ennustanut niiden pelien voittajat oikein, joissa on tullut muuta kuin tasapeli. @billy_heartnose. Nyt ennusti Japanin voittoa 😸

Vierailija
2640/2755 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instassa on ennustajakissa joka on kyllä ennustanut niiden pelien voittajat oikein, joissa on tullut muuta kuin tasapeli. @billy_heartnose. Nyt ennusti Japanin voittoa 😸

Näköjään Korea-Etelä-Afrikan ennusti väärin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän