Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2730)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se mustekala vielä hengissä joka myös ennusti näitä tuloksia? :D Mikä mahtaa olla sen voittajasuosikki vai valitsiko se voittajat peli kerrallaan?
Tarkoitatko Paul - mustekalaa joka ennusti Saksan ottelut vuoden 2010 kisoissa?!
Paul ennusti kaikki Saksan ottelut oikein, ja menehtyi lokakussa 2010 2,5 vuoden ikäisenä.
Nuorena lähti 🐙
Suurempien mustekalojen keskimääräinen elinikä vain 3-5 vuotta. Pienempien mustekalojen tätä vähemmän.
Ok..ovatpa ne lyhytikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta toi kuva näyttää siltä että Bellingham pyyhkii suutaan ja leukaansa. Ei kai musta mies muutenkaan voisi olla rasisti toista mustaa kohtaan.
Miten voidaan tulkita asiaa mitään siltä "miten näyttää pohjalta"???
Jalkapallon säännöt ovat vähintäänkin tulkinnanvaraisia noin yleensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta nyt tajusin että läheskään kaikkia otteluita ei televisioda suomessa. Ylen kapasiteetti ei ilmeisesti riitä näyttämään kahta samaan aikaan olevaa peliä. Joo tiedän että areenasta varmaan löytyy mutta kun ei ole areenaa enkä lähde sitä latailemaan näiden kisojen takia. Kiitos nyt tästäkin.
Miten meinasit katsoa televisiosta kaksi yhtäaikaa pelattavaa ottelua? Hypitkö minuuti välein kanavalta toiselle? Kaksi televisiota vierekkäin?
Katso selaimessa. Kirjaudut ylen sivuille ja voit katsoa ilman äppejä. Puhelimessakin onnistuu jos laitat nettiselaimeesi täpän kohtaan "tietokonesivusto".
Yle-tunnuksen voi persu poistaa sitten kisojen jälkeen.
Minkä tunnuksen? Ainakaan minulta ei ole moista kyselty tähän mennessä.
En tosin ole persu, joten ehkä se on puoluekantaan sidottu?
Areena ei voi katsoa ilman tunnuksia, siis kirjautumista sisälle.
Kyllä voi. Mistä tuollaista sait päähäsi?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs on muuten hurrien tilanne, onko mahis päästä jatkoon?
Niiden pitäisi voittaa ensi yönä Japani, että pääsisivät suoraan jatkoon. Neljälläkin pisteellä saattavat päästä jatkoon lohkokolmosten vertailussa. Jos tulee tappio, niin kisat todennäköisesti päättyvät siihen. Henkilökohtaisesti toivon, että Japani voittaisi ja tiputtaisi Ruotsin pois jatkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skotlanti lienee nyt ulkona kisoista. No, peli on ollut munatonta, joten eipä liene vääryys. Tänään yöllä onkin sitten SWE-JAP joka onkin mielenkiintoinen.
Tapahtumat toistuu toistumistaan : Skotlanti on edelleen useiten mm-kisoissa esiintynyt joukkue, joka ei olisi 2.kierrokselle päässyt, oliko 8:s esiintyminen nyt. Ja usein juurikin tiukasta lohkosta lohkokolmosena karsiutunut, tosin 1998i ei oli mukana kisoista (1998-2022) jolloin ei lohkokolmosia päässyt olleenkaan 2.kierrokselle.
Mistä tulikin mieleen, että skotlantilaisilta faneilta kysyttiin, haluaisitko että Skotlanti pääsisi jatkokierroksille, mikäli sen ehtona olisi se että Englanti lopulta voittaa maailmanmestaruuden. Yksi vastasi joo, kaikki muut EN TODELLAKAAN! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se mustekala vielä hengissä joka myös ennusti näitä tuloksia? :D Mikä mahtaa olla sen voittajasuosikki vai valitsiko se voittajat peli kerrallaan?
Tarkoitatko Paul - mustekalaa joka ennusti Saksan ottelut vuoden 2010 kisoissa?!
Paul ennusti kaikki Saksan ottelut oikein, ja menehtyi lokakussa 2010 2,5 vuoden ikäisenä.
Kevyet meriheinät, Paul!
Ei saa kirjoittaa tällaista. Liikutuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs on muuten hurrien tilanne, onko mahis päästä jatkoon?
Niiden pitäisi voittaa ensi yönä Japani, että pääsisivät suoraan jatkoon. Neljälläkin pisteellä saattavat päästä jatkoon lohkokolmosten vertailussa. Jos tulee tappio, niin kisat todennäköisesti päättyvät siihen. Henkilökohtaisesti toivon, että Japani voittaisi ja tiputtaisi Ruotsin pois jatkosta.
3p ja maaliero -1 vie kyllä jatkoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skotlanti lienee nyt ulkona kisoista. No, peli on ollut munatonta, joten eipä liene vääryys. Tänään yöllä onkin sitten SWE-JAP joka onkin mielenkiintoinen.
Tapahtumat toistuu toistumistaan : Skotlanti on edelleen useiten mm-kisoissa esiintynyt joukkue, joka ei olisi 2.kierrokselle päässyt, oliko 8:s esiintyminen nyt. Ja usein juurikin tiukasta lohkosta lohkokolmosena karsiutunut, tosin 1998i ei oli mukana kisoista (1998-2022) jolloin ei lohkokolmosia päässyt olleenkaan 2.kierrokselle.
Mistä tulikin mieleen, että skotlantilaisilta faneilta kysyttiin, haluaisitko että Skotlanti pääsisi jatkokierroksille, mikäli sen ehtona olisi se että Englanti lopulta voittaa maailmanmestaruuden. Yksi vastasi joo, kaikki muut EN TODELLAKAAN! :D
Englantikaan ei voita, joten voivat sitten jatkaa toisilleen ilkkumista.
Kap Verden pitäisi nyt seuraavassa pelissä saada vähintään piste jotta olisivat jatkossa parhaiden lohkokolmosten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta nyt tajusin että läheskään kaikkia otteluita ei televisioda suomessa. Ylen kapasiteetti ei ilmeisesti riitä näyttämään kahta samaan aikaan olevaa peliä. Joo tiedän että areenasta varmaan löytyy mutta kun ei ole areenaa enkä lähde sitä latailemaan näiden kisojen takia. Kiitos nyt tästäkin.
Miten meinasit katsoa televisiosta kaksi yhtäaikaa pelattavaa ottelua? Hypitkö minuuti välein kanavalta toiselle? Kaksi televisiota vierekkäin?
Katso selaimessa. Kirjaudut ylen sivuille ja voit katsoa ilman äppejä. Puhelimessakin onnistuu jos laitat nettiselaimeesi täpän kohtaan "tietokonesivusto".
Yle-tunnuksen voi persu poistaa sitten kisojen jälkeen.
Minkä tunnuksen? Ainakaan minulta ei ole moista kyselty tähän mennessä.
En tosin ole persu, joten ehkä se on puoluekantaan sidottu?
Areena ei voi katsoa ilman tunnuksia, siis kirjautumista sisälle.
Kyllä voi. Mistä tuollaista sait päähäsi?
Onpa outoa jos ilman minkäänlaista kirjautumista voi katsoa. Itse katson udeiden maiden yleisradioiden kanavia, vaatii kyllä kirjautumisen kaikki.
Kanadan Konen runnonut Qatarilainen sai viiden pelin pelikiellon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs on muuten hurrien tilanne, onko mahis päästä jatkoon?
Niiden pitäisi voittaa ensi yönä Japani, että pääsisivät suoraan jatkoon. Neljälläkin pisteellä saattavat päästä jatkoon lohkokolmosten vertailussa. Jos tulee tappio, niin kisat todennäköisesti päättyvät siihen. Henkilökohtaisesti toivon, että Japani voittaisi ja tiputtaisi Ruotsin pois jatkosta.
Japanin pitäisi takoa Ruotsin maaliero -4 niin Ruotsi on varmasti ulkona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin englannin ottelun. Siellähän se kovasti kehuttu Kane seisoskeli vastustajan maalin edessä koko pelin ajan. Välillä löntysteli muutaman metrin. Kuinka täällä on haukuttukaan Ronaldoa tuosta ja kehuttu Kanea. Säälittävää.
Studiossakin oli selkeä kannatuskuoro englantilaisille. Toivottavasti englanti putoaa seuraavalla kierroksella.
Haha ei ne taida millekään Kap Verdelle pudota. Tällä haavaa niille tulis ekana Kap Verde, sit Meksiko/Skotlanti ja sitte vasta Brasilia. Eli kolmannella kierroksella vasta kova.
Ethän sinä sitä tiedä. Venyihän se Kap Verde Espanjaakin vastaan maalittomaan tasapeliin. Miksei voisi venyä Englantiakin vastaan ja voittaa? Ärsyttää tuollainen toisten turhanpäiväinen vähättely.
Jalkapallossa yksittäiset yllätykset on aina mahdollisia. Silti pitkässä turnauksessa todennäköisimmin vahvemmat joukkueet on lopussa kärjessä kuin ne yhden yllätyksen sattumat.
Toisaalta en nyt jaksa niin hirveästi tuntea sympatiaa suurmaata kohtaan joka ei pysty voittamaan selvästi heikompaa tiimiä, varsinkaan jos nuo jälkeenpäin kiukuttelee että sen huonomman nyt vaan olisi pitänyt heittäytyä selälleen eikä olla heidän tiellään kentällä. Joko voitat pelaamalla tai sitten olet ainakin valittamatta jos et onnistu voittamaan paremmasta materiaalista huolimatta.
Eivät ne yllätykset koskaan mitään sattumia ole. Kyllä ne niin sanotut altavastaajat ihan itse pelaamalla ne tasapelit ja voitot ansaitsevat eivätkä vaan saa niitä sattumalta. Todennäköisyyksistä voi tietysti jauhaa loputtomuuksiin asti, mutta kentällä ne pelit aina ratkaistaan. Tuo yhden yllätyksen sattumista puhuminen on tosi vähättelevää tekstiä. Oletan, että näissä kisoissa voidaan saada yllätysmestari kuka se sitten ikinä olisikaan. Toivon myös sydämeni pohjasta, että joku yllättäjä nappaisi mestaruuden suosikkien nenän edestä.
Olisi mielenkiintoista nähdä Japani ja Brasilia vastakkain. Ei minulla kyllä ole vielä oikein mitään tuntumaa minkälainen se Japani oikeasti on. On siellä taitoa kyllä. Ilmeisesti maalivahti on tosi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta nyt tajusin että läheskään kaikkia otteluita ei televisioda suomessa. Ylen kapasiteetti ei ilmeisesti riitä näyttämään kahta samaan aikaan olevaa peliä. Joo tiedän että areenasta varmaan löytyy mutta kun ei ole areenaa enkä lähde sitä latailemaan näiden kisojen takia. Kiitos nyt tästäkin.
Miten meinasit katsoa televisiosta kaksi yhtäaikaa pelattavaa ottelua? Hypitkö minuuti välein kanavalta toiselle? Kaksi televisiota vierekkäin?
Katso selaimessa. Kirjaudut ylen sivuille ja voit katsoa ilman äppejä. Puhelimessakin onnistuu jos laitat nettiselaimeesi täpän kohtaan "tietokonesivusto".
Yle-tunnuksen voi persu poistaa sitten kisojen jälkeen.
Minkä tunnuksen? Ainakaan minulta ei ole moista kyselty tähän mennessä.
En tosin ole persu, joten ehkä se on puoluekantaan sidottu?
Areena ei voi katsoa ilman tunnuksia, siis kirjautumista sisälle.
Kyllä voi. Mistä tuollaista sait päähäsi?
Onpa outoa jos ilman minkäänlaista kirjautumista voi katsoa. Itse katson udeiden maiden yleisradioiden kanavia, vaatii kyllä kirjautumisen kaikki.
Ei areena vaadi, jos katsot tietokoneelta. Minä oon katsonut myös Italian yleisradion RAI1 ja RAI2 kanavia ihan sujuvasti kirjautumatta mitenkään.
Japani on todella hyvä joukkue, kova työmoraali jokaikisellä pelaajalla, eikä kiukuttelevia supertähtiä. Japani voi yllättää kenet tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta nyt tajusin että läheskään kaikkia otteluita ei televisioda suomessa. Ylen kapasiteetti ei ilmeisesti riitä näyttämään kahta samaan aikaan olevaa peliä. Joo tiedän että areenasta varmaan löytyy mutta kun ei ole areenaa enkä lähde sitä latailemaan näiden kisojen takia. Kiitos nyt tästäkin.
Miten meinasit katsoa televisiosta kaksi yhtäaikaa pelattavaa ottelua? Hypitkö minuuti välein kanavalta toiselle? Kaksi televisiota vierekkäin?
Katso selaimessa. Kirjaudut ylen sivuille ja voit katsoa ilman äppejä. Puhelimessakin onnistuu jos laitat nettiselaimeesi täpän kohtaan "tietokonesivusto".
Yle-tunnuksen voi persu poistaa sitten kisojen jälkeen.
Minkä tunnuksen? Ainakaan minulta ei ole moista kyselty tähän mennessä.
En tosin ole persu, joten ehkä se on puoluekantaan sidottu?
Areena ei voi katsoa ilman tunnuksia, siis kirjautumista sisälle.
Kyllä voi. Mistä tuollaista sait päähäsi?
Onpa outoa jos ilman minkäänlaista kirjautumista voi katsoa. Itse katson udeiden maiden yleisradioiden kanavia, vaatii kyllä kirjautumisen kaikki.
Ei areena vaadi, jos katsot tietokoneelta. Minä oon katsonut myös Italian yleisradion RAI1 ja RAI2 kanavia ihan sujuvasti kirjautumatta mitenkään.
Samoin Tsekin yleisradiota vastaava toimii ilman tunnuksia, VPN pitää ehkä olla siellä mutta toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs on muuten hurrien tilanne, onko mahis päästä jatkoon?
Niiden pitäisi voittaa ensi yönä Japani, että pääsisivät suoraan jatkoon. Neljälläkin pisteellä saattavat päästä jatkoon lohkokolmosten vertailussa. Jos tulee tappio, niin kisat todennäköisesti päättyvät siihen. Henkilökohtaisesti toivon, että Japani voittaisi ja tiputtaisi Ruotsin pois jatkosta.
3p ja maaliero -1 vie kyllä jatkoon
Ei muuten vie jos nuo muut nyt kolmosina olevat maat pelaavat viimeisissä lohkomatseissa vähintään tasapelit. Ja mistä tiedät, että Ruotsi häviäisi Japanille vain 1-0?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta toi kuva näyttää siltä että Bellingham pyyhkii suutaan ja leukaansa. Ei kai musta mies muutenkaan voisi olla rasisti toista mustaa kohtaan.
Miten voidaan tulkita asiaa mitään siltä "miten näyttää pohjalta"???
Jalkapallon säännöt ovat vähintäänkin tulkinnanvaraisia noin yleensäkin.
Pelialueen rajat ja paitsio on melkeinpä ainoat "ehdottomat" säännöt. Oikeastaan kaikki rikkeet ovat tulkinnanvaraisia, jos ei välttämättä siitä tapahtuiko rike, niin ainakin että mitä siitä seuraa.
Kevyet meriheinät, Paul!