Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2732)

Vierailija
2641/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin saa taas nähä Messin kentällä. Ja Mbappén. Nyt on iskenyt vähän plääh näiden pelien kanssa. Liian monta huonoa peräkkäin.

Huomenna on Norja - Ranska 👍

Vierailija
2642/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin antoi itsekkään kuvan c Ronaldosta kun ei suostunut kommentoimaan muitten maaleja. Olisi vain sanonut että hienoa että muutkin tekivät maaleja. Eihän ne ole häneltä pois.

Kommentoihan. Sille sadannelle toimittajalle joka aloitti kysymyksensä "Messi..." hän huikkasi pois kävellessään että Mbappekin on muuten tehnyt maaleja näissä kisoissa.

Sen takia toimittajat tivaa kun ei vastannut. Ei muiden maalit ole häneltä pois. Normaali ihminen olisi vain sanonut että hienoa kun muutkin onnistuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2643/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tökeröä kysyä toisen pelaajan maaleista

Vierailija
2644/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mediassa mielenkiintoinen kuva ja uutinen jossa Engl. Bellingham peitti suunsa kun puhui Ghanan Ayewille. Tämä on siis suoran punaisen paikka mutta miksi Bellinghamia ei potkittu suihkuun kuten Almiro joka teki samoin eli peitti suunsa? Onko englannilla eri säännöt kuin pienempien maiden pelaajilla? 

Lisäyksenä oli että tuomari päättää onko kyseessä vihamielinen sananvaihto. Siis mitävittua? 

Jos suun peittäminen kädellä tai paidalla puhuttaessa vastustajalle on punaisen kortin arvoiseksi päätetty, sen PITÄÄ koskea kaikkia pelaajia.

Vaikka sääntö onkin outo.

Peitti suun? 

Vierailija
2645/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mustekala vielä hengissä joka myös ennusti näitä tuloksia? :D Mikä mahtaa olla sen voittajasuosikki vai valitsiko se voittajat peli kerrallaan?

Vierailija
2646/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ennakko stup ido lätinät voisi lopettaa kokonaan ja muuta ohjelmaa tilalle. Muka asiantuntijoita. Suomi on sellanen rupumaa jalkapallossa ettei päässyt noihinkaan kisoihin mukaan vaikka melkein 50 joukkuetta on mukana. Mutta asiantuntijoita riittää. Kuka näitä jaksaa kuunnella?

Vahva veikkaus että ne jotka niitä studioita katsovat. Itse osaan olla katsomatta niitä osia lähetyksestä jotka eivät minua kiinnosta, mutta en ole kuitenkaan niin vajukkivammainen ettenkö kykenisi ymmärtämään että joku muu ehkä on kiinnostunut.

Minä katsoisin jos pelit tulisi ihmisten aikoihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2647/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin antoi itsekkään kuvan c Ronaldosta kun ei suostunut kommentoimaan muitten maaleja. Olisi vain sanonut että hienoa että muutkin tekivät maaleja. Eihän ne ole häneltä pois.

Kommentoihan. Sille sadannelle toimittajalle joka aloitti kysymyksensä "Messi..." hän huikkasi pois kävellessään että Mbappekin on muuten tehnyt maaleja näissä kisoissa.

Sen takia toimittajat tivaa kun ei vastannut. Ei muiden maalit ole häneltä pois. Normaali ihminen olisi vain sanonut että hienoa kun muutkin onnistuvat.

Normaali ihminen olisi vetänyt toimittajalta nokan poskelle jo kymmenennen saman kysymyksen kohdalla. 

Vierailija
2648/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta nyt tajusin että läheskään kaikkia otteluita ei televisioda suomessa. Ylen kapasiteetti ei ilmeisesti riitä näyttämään kahta samaan aikaan olevaa peliä. Joo tiedän että areenasta varmaan löytyy mutta kun ei ole areenaa enkä lähde sitä latailemaan näiden kisojen takia. Kiitos nyt tästäkin.

Miten meinasit katsoa televisiosta kaksi yhtäaikaa pelattavaa ottelua? Hypitkö minuuti  välein kanavalta toiselle? Kaksi televisiota vierekkäin?

Katso selaimessa. Kirjaudut ylen sivuille ja voit katsoa ilman äppejä. Puhelimessakin onnistuu jos laitat nettiselaimeesi täpän kohtaan "tietokonesivusto".

Yle-tunnuksen voi persu poistaa sitten kisojen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2649/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin antoi itsekkään kuvan c Ronaldosta kun ei suostunut kommentoimaan muitten maaleja. Olisi vain sanonut että hienoa että muutkin tekivät maaleja. Eihän ne ole häneltä pois.

Kommentoihan. Sille sadannelle toimittajalle joka aloitti kysymyksensä "Messi..." hän huikkasi pois kävellessään että Mbappekin on muuten tehnyt maaleja näissä kisoissa.

Sen takia toimittajat tivaa kun ei vastannut. Ei muiden maalit ole häneltä pois. Normaali ihminen olisi vain sanonut että hienoa kun muutkin onnistuvat.

Milloin se kysymyksiin vastaaminen sitten loppuu. Loputtomastiko vastaa Messin maaleihin koskeviin kysymyksiin vai missä se raja menee. 

Ronaldo-Messi kiistassa olen Messin puolella, mutta jotain häpyä nyt 

Vierailija
2650/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

todella tökeröä kysyä toisen pelaajan maaleista

Etenkin tuollaisessa post-game lehdistötilaisuudessa kun pelaajilla ei ole mitään muuta mielessä kuin se juuri päättynyt peli ja seuraavaan matsiin palautuminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2651/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se mustekala vielä hengissä joka myös ennusti näitä tuloksia? :D Mikä mahtaa olla sen voittajasuosikki vai valitsiko se voittajat peli kerrallaan?

Kyllä olen nyt team kisu. Englanti-Ghana peliin ei olisi halunnut antaa voittajaa, katseli ympärilleen sen oloisena, että halusi poistua paikalta. Äänesti sitten Englantia. Kissa on skotlantilainen  😊

Vierailija
2652/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta nyt tajusin että läheskään kaikkia otteluita ei televisioda suomessa. Ylen kapasiteetti ei ilmeisesti riitä näyttämään kahta samaan aikaan olevaa peliä. Joo tiedän että areenasta varmaan löytyy mutta kun ei ole areenaa enkä lähde sitä latailemaan näiden kisojen takia. Kiitos nyt tästäkin.

Miten meinasit katsoa televisiosta kaksi yhtäaikaa pelattavaa ottelua? Hypitkö minuuti  välein kanavalta toiselle? Kaksi televisiota vierekkäin?

Katso selaimessa. Kirjaudut ylen sivuille ja voit katsoa ilman äppejä. Puhelimessakin onnistuu jos laitat nettiselaimeesi täpän kohtaan "tietokonesivusto".

Yle-tunnuksen voi persu poistaa sitten kisojen jälkeen.

Minkä tunnuksen? Ainakaan minulta ei ole moista kyselty tähän mennessä. 

En tosin ole persu, joten ehkä se on puoluekantaan sidottu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2653/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin antoi itsekkään kuvan c Ronaldosta kun ei suostunut kommentoimaan muitten maaleja. Olisi vain sanonut että hienoa että muutkin tekivät maaleja. Eihän ne ole häneltä pois.

Kommentoihan. Sille sadannelle toimittajalle joka aloitti kysymyksensä "Messi..." hän huikkasi pois kävellessään että Mbappekin on muuten tehnyt maaleja näissä kisoissa.

Sen takia toimittajat tivaa kun ei vastannut. Ei muiden maalit ole häneltä pois. Normaali ihminen olisi vain sanonut että hienoa kun muutkin onnistuvat.

Niinhän hän sanoikin jo ensimmäiselle toimittajalle. Monelleko kymmenelle tai sadalle se sama vastaus pitää toistaa?

Vierailija
2654/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

todella tökeröä kysyä toisen pelaajan maaleista

Etenkin tuollaisessa post-game lehdistötilaisuudessa kun pelaajilla ei ole mitään muuta mielessä kuin se juuri päättynyt peli ja seuraavaan matsiin palautuminen. 

Jos ei tuollaisen peliuran jälkeen ole vielä tottunut noihin tilaisuuksiin niin ehkä kannattaisi vaihtaa alaa. Tuo kiukuttelu on lähinnä lapsellista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2655/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta nyt tajusin että läheskään kaikkia otteluita ei televisioda suomessa. Ylen kapasiteetti ei ilmeisesti riitä näyttämään kahta samaan aikaan olevaa peliä. Joo tiedän että areenasta varmaan löytyy mutta kun ei ole areenaa enkä lähde sitä latailemaan näiden kisojen takia. Kiitos nyt tästäkin.

Miten meinasit katsoa televisiosta kaksi yhtäaikaa pelattavaa ottelua? Hypitkö minuuti  välein kanavalta toiselle? Kaksi televisiota vierekkäin?

Katso selaimessa. Kirjaudut ylen sivuille ja voit katsoa ilman äppejä. Puhelimessakin onnistuu jos laitat nettiselaimeesi täpän kohtaan "tietokonesivusto".

Yle-tunnuksen voi persu poistaa sitten kisojen jälkeen.

Minkä tunnuksen? Ainakaan minulta ei ole moista kyselty tähän mennessä. 

En tosin ole persu, joten ehkä se on puoluekantaan sidottu?

Areena ei voi katsoa ilman tunnuksia, siis kirjautumista sisälle. 

Vierailija
2656/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta nyt tajusin että läheskään kaikkia otteluita ei televisioda suomessa. Ylen kapasiteetti ei ilmeisesti riitä näyttämään kahta samaan aikaan olevaa peliä. Joo tiedän että areenasta varmaan löytyy mutta kun ei ole areenaa enkä lähde sitä latailemaan näiden kisojen takia. Kiitos nyt tästäkin.

Miten meinasit katsoa televisiosta kaksi yhtäaikaa pelattavaa ottelua? Hypitkö minuuti  välein kanavalta toiselle? Kaksi televisiota vierekkäin?

Katso selaimessa. Kirjaudut ylen sivuille ja voit katsoa ilman äppejä. Puhelimessakin onnistuu jos laitat nettiselaimeesi täpän kohtaan "tietokonesivusto".

Yle-tunnuksen voi persu poistaa sitten kisojen jälkeen.

Typerää tuoda tähän ketjuun mitään persusontaa sen enempää kuin vasemmistosontaakaan. Jos et kommenttia pysty kirjoittamaan ilman politikointia niin ole sitten kokonaan kirjoittamatta.

Vierailija
2657/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mediassa mielenkiintoinen kuva ja uutinen jossa Engl. Bellingham peitti suunsa kun puhui Ghanan Ayewille. Tämä on siis suoran punaisen paikka mutta miksi Bellinghamia ei potkittu suihkuun kuten Almiro joka teki samoin eli peitti suunsa? Onko englannilla eri säännöt kuin pienempien maiden pelaajilla? 

Lisäyksenä oli että tuomari päättää onko kyseessä vihamielinen sananvaihto. Siis mitävittua? 

Jos suun peittäminen kädellä tai paidalla puhuttaessa vastustajalle on punaisen kortin arvoiseksi päätetty, sen PITÄÄ koskea kaikkia pelaajia.

Vaikka sääntö onkin outo.

Peitti suun? 

Mitä et tajua? Uusissa säännöissä suun peittäminen kädellä tai paidalla on kielletty kun sanoo jotain vastustajalle, ja punainen kortti heilahtaa heti jos noin tapahtuu. Englannin Bellinghamia tuo sääntö ei näköjään koske. -ohis

Vierailija
2658/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin antoi itsekkään kuvan c Ronaldosta kun ei suostunut kommentoimaan muitten maaleja. Olisi vain sanonut että hienoa että muutkin tekivät maaleja. Eihän ne ole häneltä pois.

Kommentoihan. Sille sadannelle toimittajalle joka aloitti kysymyksensä "Messi..." hän huikkasi pois kävellessään että Mbappekin on muuten tehnyt maaleja näissä kisoissa.

Sen takia toimittajat tivaa kun ei vastannut. Ei muiden maalit ole häneltä pois. Normaali ihminen olisi vain sanonut että hienoa kun muutkin onnistuvat.

Niinhän hän sanoikin jo ensimmäiselle toimittajalle. Monelleko kymmenelle tai sadalle se sama vastaus pitää toistaa?

Ok no tätä en tiennyt.

Vierailija
2659/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se mustekala vielä hengissä joka myös ennusti näitä tuloksia? :D Mikä mahtaa olla sen voittajasuosikki vai valitsiko se voittajat peli kerrallaan?

Tarkoitatko Paul - mustekalaa joka ennusti Saksan ottelut vuoden 2010 kisoissa?!

 

Paul ennusti kaikki Saksan ottelut oikein, ja menehtyi lokakussa 2010 2,5 vuoden ikäisenä. 

Vierailija
2660/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Instassa on ennustajakissa joka on kyllä ennustanut niiden pelien voittajat oikein, joissa on tullut muuta kuin tasapeli. @billy_heartnose. Nyt ennusti Japanin voittoa 😸

Näköjään Korea-Etelä-Afrikan ennusti väärin

Etelä-Koreasti moni ennustu v.2002 ensimmäistä Kisaisäntää joka ei pääse edes 2.kierrokselle. Etelä-Afrikasta se viimein tuli v.2010 kisoissa, ja Qatarin kanssa se on siis näidenkin kisojen jälkeen ainoat. Erikoista kai sikäli, että E-Afrikka sai tämän E.Korean vastaan, kun ensimmäisä kertaa pääsi senkin lohkovaiheesta eteenpäin ? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi