Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2599)

Vierailija
2521/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön kilon kakkaa jos tuo Marianne Miettinen asuu miehen kanssa

Voisit syödä ihan joka tapauksessa. 

Vierailija
2522/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Jos ne on parempia kuin valkoiset, mutta huonompia kuin latinot.

Entäs aasialaiset? Ei näy tummia niiden joukkueissa ja kai valkoset on isossa kuvassa parempia jaliksessa ku aasialaiset. 

Miksi pitää tänne jalkapalloaiheiseenkin ketjuun tunkea tuota tympeää rasismia. 

Koska ihmisiä tympii tää valkoisten syrjiminen 

Mikä sitä syrjintää on?

Se että eurooppalaisissa joukkueissa valkoset alkaa olla vähemmistö. Ihan naurettavaa. Ihmiset sietäisi tätä muutosta paremmin jos se olis tasapuolista. Että afrikan joukkueissa myös lisääntyisi valkoisten määrä, tai aasialaisten, että ihmisiä olisi siellä sun täällä sikinsokin, tasapuolisesti. Mutta kun ei ole, ainoastaan valkoset joutaa muualle oman maansa joukkueessa. 

Sitä se väestönvaihto teettää. 

Niin kolonialismillahan ei ole osaa eikä arpaa asiaan /s

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2523/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Vaikka siksi, että Argentiina on yksi maailman rasistisimmista maista mustia ihmisiä kohtaan. Ei ne siellä viihdy, eikä niitä siellä paljon ole.

Ei vaan argentiinalaiset on hyvin kristittyjä ja ne ei halua sitä tiettyä lahkon porukkaa maahansa. 

Argentiina on syntynyt kolonialismista ja sinnekin on tuotu Afrikasta ihmisiä orjiksi kuten Brasiliaankin. 

Kap Verde on ilmeisesti ollut orjien säilytyspaikka ja sieltä heitä on myyty ja jos ei ole käynyt kaupaksi, on jäänyt sinne. Saari on homomyönteinen Afrikan osaseksi. 

Sairasta kyllä tuo ihmiskauppa. Hyi, inhottaa oikein.

Vierailija
2524/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa kiinnostaa nämä kisat tällä kertaa kun Suomi ei ole mukana.

Joo tällä kertaa Suomi ei päässy jalkapallon mm-kisoihin

Hilkulla oli. Välivuosi. 2030 taas uudestaan.

Vierailija
2525/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ennakko stup ido lätinät voisi lopettaa kokonaan ja muuta ohjelmaa tilalle. Muka asiantuntijoita. Suomi on sellanen rupumaa jalkapallossa ettei päässyt noihinkaan kisoihin mukaan vaikka melkein 50 joukkuetta on mukana. Mutta asiantuntijoita riittää. Kuka näitä jaksaa kuunnella?

Vierailija
2526/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Vaikka siksi, että Argentiina on yksi maailman rasistisimmista maista mustia ihmisiä kohtaan. Ei ne siellä viihdy, eikä niitä siellä paljon ole.

Ei vaan argentiinalaiset on hyvin kristittyjä ja ne ei halua sitä tiettyä lahkon porukkaa maahansa. 

Argentiina on syntynyt kolonialismista ja sinnekin on tuotu Afrikasta ihmisiä orjiksi kuten Brasiliaankin. 

Kap Verde on ilmeisesti ollut orjien säilytyspaikka ja sieltä heitä on myyty ja jos ei ole käynyt kaupaksi, on jäänyt sinne. Saari on homomyönteinen Afrikan osaseksi. 

Sairasta kyllä tuo ihmiskauppa. Hyi, inhottaa oikein.

Tärkeä tieto tuo homomyönteisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2527/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tää ylen studio aika erikoinen verrattuna mainostelevision

Vierailija
2528/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ronaldo on limanuljaska.

Messi on ollut ärhäkkänä, Itävallan faneille veti sellaista "are you talking to me, huh" haastamista eleillä. Messi taisi vain syttyä haastamisesta, varmasti se ohi vedetty rankku otti lujille. Siinähän Itävallan vahti häiritsi Messin keskittymistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2529/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Vaikka siksi, että Argentiina on yksi maailman rasistisimmista maista mustia ihmisiä kohtaan. Ei ne siellä viihdy, eikä niitä siellä paljon ole.

Ei vaan argentiinalaiset on hyvin kristittyjä ja ne ei halua sitä tiettyä lahkon porukkaa maahansa. 

Argentiina on syntynyt kolonialismista ja sinnekin on tuotu Afrikasta ihmisiä orjiksi kuten Brasiliaankin. 

Kap Verde on ilmeisesti ollut orjien säilytyspaikka ja sieltä heitä on myyty ja jos ei ole käynyt kaupaksi, on jäänyt sinne. Saari on homomyönteinen Afrikan osaseksi. 

Sairasta kyllä tuo ihmiskauppa. Hyi, inhottaa oikein.

Tärkeä tieto tuo homomyönteisyys.

On se, kun ajatellaan afrikkalaisten suhtautumista asiaan noin keskimrin. 

Vierailija
2530/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Jos ne on parempia kuin valkoiset, mutta huonompia kuin latinot.

Entäs aasialaiset? Ei näy tummia niiden joukkueissa ja kai valkoset on isossa kuvassa parempia jaliksessa ku aasialaiset. 

Miksi pitää tänne jalkapalloaiheiseenkin ketjuun tunkea tuota tympeää rasismia. 

Koska ihmisiä tympii tää valkoisten syrjiminen 

Mikä sitä syrjintää on?

Se että eurooppalaisissa joukkueissa valkoset alkaa olla vähemmistö. Ihan naurettavaa. Ihmiset sietäisi tätä muutosta paremmin jos se olis tasapuolista. Että afrikan joukkueissa myös lisääntyisi valkoisten määrä, tai aasialaisten, että ihmisiä olisi siellä sun täällä sikinsokin, tasapuolisesti. Mutta kun ei ole, ainoastaan valkoset joutaa muualle oman maansa joukkueessa. 

Sitä se väestönvaihto teettää. 

Niin kolonialismillahan ei ole osaa eikä arpaa asiaan /s

Jos nää säälittävät rasset osais lukea, ne vois ottaa historiankirjan käteen ja lukea esim. mitä kauheuksia ja rikoksia Belgia systemaattisesti Kongossa teki ja miksi näiden maiden välillä on tämä yhteys ja miksi suht paljon kongolaisia asuu Belgiassa. Mutta ei, ei ne osaa, ja sit ne ihmettelee että mitä joku (Antwerpissä syntynyt) Lukaku tekee Belgian maajoukkueessa. 🤦🏼‍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2531/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Jos ne on parempia kuin valkoiset, mutta huonompia kuin latinot.

Entäs aasialaiset? Ei näy tummia niiden joukkueissa ja kai valkoset on isossa kuvassa parempia jaliksessa ku aasialaiset. 

Miksi pitää tänne jalkapalloaiheiseenkin ketjuun tunkea tuota tympeää rasismia. 

Koska ihmisiä tympii tää valkoisten syrjiminen 

Mikä sitä syrjintää on?

Se että eurooppalaisissa joukkueissa valkoset alkaa olla vähemmistö. Ihan naurettavaa. Ihmiset sietäisi tätä muutosta paremmin jos se olis tasapuolista. Että afrikan joukkueissa myös lisääntyisi valkoisten määrä, tai aasialaisten, että ihmisiä olisi siellä sun täällä sikinsokin, tasapuolisesti. Mutta kun ei ole, ainoastaan valkoset joutaa muualle oman maansa joukkueessa. 

Sitä se väestönvaihto teettää. 

Väestönvaihto hei haloo xD eikö toi horina ole jostain 2012 Halla-ahon blogi ajoilta. 

Ranskan kannalta väestönvaihto kannattaa. Ei olisi vanha ukko Le Pen päässyt juhlimaan Ranskan mm-kisavoittoa 2018 futiksessa ilman Pogbaa, Mbappéa, ja kavereita.

Vierailija
2532/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Vaikka siksi, että Argentiina on yksi maailman rasistisimmista maista mustia ihmisiä kohtaan. Ei ne siellä viihdy, eikä niitä siellä paljon ole.

Ei vaan argentiinalaiset on hyvin kristittyjä ja ne ei halua sitä tiettyä lahkon porukkaa maahansa. 

Argentiina on syntynyt kolonialismista ja sinnekin on tuotu Afrikasta ihmisiä orjiksi kuten Brasiliaankin. 

Kap Verde on ilmeisesti ollut orjien säilytyspaikka ja sieltä heitä on myyty ja jos ei ole käynyt kaupaksi, on jäänyt sinne. Saari on homomyönteinen Afrikan osaseksi. 

Sairasta kyllä tuo ihmiskauppa. Hyi, inhottaa oikein.

Tota homomyönteisyyttä en tiennykään, kiinnostavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2533/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Jos ne on parempia kuin valkoiset, mutta huonompia kuin latinot.

Entäs aasialaiset? Ei näy tummia niiden joukkueissa ja kai valkoset on isossa kuvassa parempia jaliksessa ku aasialaiset. 

Miksi pitää tänne jalkapalloaiheiseenkin ketjuun tunkea tuota tympeää rasismia. 

Koska ihmisiä tympii tää valkoisten syrjiminen 

Mikä sitä syrjintää on?

Se että eurooppalaisissa joukkueissa valkoset alkaa olla vähemmistö. Ihan naurettavaa. Ihmiset sietäisi tätä muutosta paremmin jos se olis tasapuolista. Että afrikan joukkueissa myös lisääntyisi valkoisten määrä, tai aasialaisten, että ihmisiä olisi siellä sun täällä sikinsokin, tasapuolisesti. Mutta kun ei ole, ainoastaan valkoset joutaa muualle oman maansa joukkueessa. 

Sitä se väestönvaihto teettää. 

Niin kolonialismillahan ei ole osaa eikä arpaa asiaan /s

Jos nää säälittävät rasset osais lukea, ne vois ottaa historiankirjan käteen ja lukea esim. mitä kauheuksia ja rikoksia Belgia systemaattisesti Kongossa teki ja miksi näiden maiden välillä on tämä yhteys ja miksi suht paljon kongolaisia asuu Belgiassa. Mutta ei, ei ne osaa, ja sit ne ihmettelee että mitä joku (Antwerpissä syntynyt) Lukaku tekee Belgian maajoukkueessa. 🤦🏼‍

Luulis et Lukaku haluaa just edustaa Kongoa. Eikä pitää pelipaitaa jossa on maan lippu joka on tappanu 10 miljoonaa sen kandaa.

Vierailija
2534/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Joo, vuoden 2024 EM-kisoissa meitä oli Ylen kisastudioissa kaikkiaan viisi naista. Ja onhan Ylellä velvollisuuskin tehdä tasa-arvotyötä ja yhdenvertaisuustyötä.

On menty eteenpäin, mutta en osaa sanoa sitä, mikä määrä naisia pitäisi olla ja mikä määrä on riittävä. Lähtökohdan ei tarvitse olla 50–50, sillä asiantuntijan osaamisella täytyy olla enemmän merkitystä kuin hänen sukupuolellaan.”

Mutta onhan se hyvä, että lähetyksissä nähdään erilaisten taustojen ja osaamisten ihmisiä?

”On on, ehdottomasti. Inklusiivisuus tuo nimenomaan sitä, että saadaan esiin erilaisia kokemuksia ja näkemyksiä. Esimerkiksi jos studioon saadaan vaikka Mehmet tai Perparim Hetemaj, niin heillä on ollut aika erilainen lapsuus kuin meillä muilla. Jo sillä voi saada ihan erilaisia näkökulmia jalkapalloon.”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2535/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Jos ne on parempia kuin valkoiset, mutta huonompia kuin latinot.

Entäs aasialaiset? Ei näy tummia niiden joukkueissa ja kai valkoset on isossa kuvassa parempia jaliksessa ku aasialaiset. 

Miksi pitää tänne jalkapalloaiheiseenkin ketjuun tunkea tuota tympeää rasismia. 

Koska ihmisiä tympii tää valkoisten syrjiminen 

Mikä sitä syrjintää on?

Se että eurooppalaisissa joukkueissa valkoset alkaa olla vähemmistö. Ihan naurettavaa. Ihmiset sietäisi tätä muutosta paremmin jos se olis tasapuolista. Että afrikan joukkueissa myös lisääntyisi valkoisten määrä, tai aasialaisten, että ihmisiä olisi siellä sun täällä sikinsokin, tasapuolisesti. Mutta kun ei ole, ainoastaan valkoset joutaa muualle oman maansa joukkueessa. 

Sitä se väestönvaihto teettää. 

Väestönvaihto hei haloo xD eikö toi horina ole jostain 2012 Halla-ahon blogi ajoilta. 

Ranskan kannalta väestönvaihto kannattaa. Ei olisi vanha ukko Le Pen päässyt juhlimaan Ranskan mm-kisavoittoa 2018 futiksessa ilman Pogbaa, Mbappéa, ja kavereita.

Se juhli jo 1998. Tai ei oikeestaan juhlinu.

Vierailija
2536/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorelta Messiltä kysyttiin mitä hän tykkää tehdä vapaa-ajalla, johon hän vastasi, että ottaa nokosia ja tykkää katsoa telkkua. Onkohan ikinä ollut juhlija. 

Vierailija
2537/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Jos ne on parempia kuin valkoiset, mutta huonompia kuin latinot.

Entäs aasialaiset? Ei näy tummia niiden joukkueissa ja kai valkoset on isossa kuvassa parempia jaliksessa ku aasialaiset. 

Miksi pitää tänne jalkapalloaiheiseenkin ketjuun tunkea tuota tympeää rasismia. 

Koska ihmisiä tympii tää valkoisten syrjiminen 

Mikä sitä syrjintää on?

Se että eurooppalaisissa joukkueissa valkoset alkaa olla vähemmistö. Ihan naurettavaa. Ihmiset sietäisi tätä muutosta paremmin jos se olis tasapuolista. Että afrikan joukkueissa myös lisääntyisi valkoisten määrä, tai aasialaisten, että ihmisiä olisi siellä sun täällä sikinsokin, tasapuolisesti. Mutta kun ei ole, ainoastaan valkoset joutaa muualle oman maansa joukkueessa. 

Joukkueisiin otetaan ne parhaat pelaajat. 

Kongossa valkoista väestöä on 0.1 % ja Etelä-Koreassa 1 % eli aika vaikeaa on löytää näistä maista MM-kisatason futareita, jotka ovat valkoihoisia maajoukkueisiin.

Nii-in, mutta se juuri oli mun pointti. Meno muuttuu kokoajan vain enemmän monikulttuurilliseksi pelkästään valkoisten maissa, mutta muu maailma kyllä pysyy omissa poteroissaan. Pitäisi olla ympäri maailman meno sellasta, että on erilaisia ihmisiä, eikä pelkästään täällä.  

Kai eurooppalaisia voisi muuttaa afrikkaan jos haluaisi, mutta kun ei taida haluta. 

Pelaamaan maajoukkueessa? 

Vierailija
2538/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt helvettiin JALKAPALLON MM-ketjusta (!) kaikki kolonialismista ja seksuaalisuuntauksista jankuttavat, pilaatte ketjun meiltä, joita kiinnostaa nämä KISAT. Monta sivua täysin typerää ja turhaa jankkaamista, mikä ei liity ketjuun mitenkään. 

Vierailija
2539/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

savannilla oppii juoksemaan

Vierailija
2540/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Sveitsin valmentaja Mads Mikkelsenin kadonnut kaksonen.

Ei ehkä kaksonen, mutta velipuoli vähintään 😂