Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2599)

Vierailija
2541/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorelta Messiltä kysyttiin mitä hän tykkää tehdä vapaa-ajalla, johon hän vastasi, että ottaa nokosia ja tykkää katsoa telkkua. Onkohan ikinä ollut juhlija. 

Nykyhuippu-urheilijat on suurimmaks osaks tylsimyksiä. Maradona, Karalahti ja Rodman osas juhlia työnteon lomassa

Vierailija
2542/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorelta Messiltä kysyttiin mitä hän tykkää tehdä vapaa-ajalla, johon hän vastasi, että ottaa nokosia ja tykkää katsoa telkkua. Onkohan ikinä ollut juhlija. 

Ei ollut paljon vapaa-aikaa, kun jalkapallon takia muuttanut 13-vuotiaana kotimaastaan Barcelonan junioriakatemiaan. Sitä edelsi tietysti jo se minkä perusteella valittiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2543/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Jos ne on parempia kuin valkoiset, mutta huonompia kuin latinot.

Entäs aasialaiset? Ei näy tummia niiden joukkueissa ja kai valkoset on isossa kuvassa parempia jaliksessa ku aasialaiset. 

Miksi pitää tänne jalkapalloaiheiseenkin ketjuun tunkea tuota tympeää rasismia. 

Koska ihmisiä tympii tää valkoisten syrjiminen 

Mikä sitä syrjintää on?

Se että eurooppalaisissa joukkueissa valkoset alkaa olla vähemmistö. Ihan naurettavaa. Ihmiset sietäisi tätä muutosta paremmin jos se olis tasapuolista. Että afrikan joukkueissa myös lisääntyisi valkoisten määrä, tai aasialaisten, että ihmisiä olisi siellä sun täällä sikinsokin, tasapuolisesti. Mutta kun ei ole, ainoastaan valkoset joutaa muualle oman maansa joukkueessa. 

Joukkueisiin otetaan ne parhaat pelaajat. 

Kongossa valkoista väestöä on 0.1 % ja Etelä-Koreassa 1 % eli aika vaikeaa on löytää näistä maista MM-kisatason futareita, jotka ovat valkoihoisia maajoukkueisiin.

Nii-in, mutta se juuri oli mun pointti. Meno muuttuu kokoajan vain enemmän monikulttuurilliseksi pelkästään valkoisten maissa, mutta muu maailma kyllä pysyy omissa poteroissaan. Pitäisi olla ympäri maailman meno sellasta, että on erilaisia ihmisiä, eikä pelkästään täällä.  

Kongo ja Etelä-Korea eivät ole kolonisoineet muita mantereita...

Vierailija
2544/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on punaista ja valkoista katsomossa, hankala tietää kuka äänestää kumpaa 😅 

Vierailija
2545/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2546/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorelta Messiltä kysyttiin mitä hän tykkää tehdä vapaa-ajalla, johon hän vastasi, että ottaa nokosia ja tykkää katsoa telkkua. Onkohan ikinä ollut juhlija. 

Skannaisi yökerhossa mihin väliin saisi pallon mentävän aukon. Joskus jossain haastattelussa näki, että skannasi siinäkin tilat.

Onkohan sama juttu kuin minulle kävi joskus kun pelasin liikaa tetristä, sovittelin palikoita mielessäni tv-teksitysten väleihin ja muutenkin aivot oli virittyneet tetris taajuudelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2547/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Jos ne on parempia kuin valkoiset, mutta huonompia kuin latinot.

Entäs aasialaiset? Ei näy tummia niiden joukkueissa ja kai valkoset on isossa kuvassa parempia jaliksessa ku aasialaiset. 

Miksi pitää tänne jalkapalloaiheiseenkin ketjuun tunkea tuota tympeää rasismia. 

Koska ihmisiä tympii tää valkoisten syrjiminen 

Mikä sitä syrjintää on?

Se että eurooppalaisissa joukkueissa valkoset alkaa olla vähemmistö. Ihan naurettavaa. Ihmiset sietäisi tätä muutosta paremmin jos se olis tasapuolista. Että afrikan joukkueissa myös lisääntyisi valkoisten määrä, tai aasialaisten, että ihmisiä olisi siellä sun täällä sikinsokin, tasapuolisesti. Mutta kun ei ole, ainoastaan valkoset joutaa muualle oman maansa joukkueessa. 

Sitä se väestönvaihto teettää. 

Niin kolonialismillahan ei ole osaa eikä arpaa asiaan /s

Jos nää säälittävät rasset osais lukea, ne vois ottaa historiankirjan käteen ja lukea esim. mitä kauheuksia ja rikoksia Belgia systemaattisesti Kongossa teki ja miksi näiden maiden välillä on tämä yhteys ja miksi suht paljon kongolaisia asuu Belgiassa. Mutta ei, ei ne osaa, ja sit ne ihmettelee että mitä joku (Antwerpissä syntynyt) Lukaku tekee Belgian maajoukkueessa. 🤦🏼‍

Luulis et Lukaku haluaa just edustaa Kongoa. Eikä pitää pelipaitaa jossa on maan lippu joka on tappanu 10 miljoonaa sen kandaa.

Lukaku on belgialainen.

Vierailija
2548/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorelta Messiltä kysyttiin mitä hän tykkää tehdä vapaa-ajalla, johon hän vastasi, että ottaa nokosia ja tykkää katsoa telkkua. Onkohan ikinä ollut juhlija. 

Skannaisi yökerhossa mihin väliin saisi pallon mentävän aukon. Joskus jossain haastattelussa näki, että skannasi siinäkin tilat.

Onkohan sama juttu kuin minulle kävi joskus kun pelasin liikaa tetristä, sovittelin palikoita mielessäni tv-teksitysten väleihin ja muutenkin aivot oli virittyneet tetris taajuudelle.

Kaveerasin aikoinani US Marine -sotilaan kanssa. Vapaallakaan hän ei ollut koskaan täysin vapaalla vaan just esim skannasi kaikki ravintolat tms tilat joihin menimme mahdollisten uhkien vuoksi. Muutenkin jännä kaveri kun saattoi vastata puhelimeen, sanoa yes sir, ja sitten sanoi heippa ja katosi. Työtehtävät tulivat milloin tulivat ja osasta hän ei saanut kertoa mitään. Tulipahan vaan mieleen, hauska tyyppi oli kyllä :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2549/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olispa Linda Sällström tuolla kommentoimassa

Linda Sällström hämmästelee jääkiekon homoseksuaalisuuskohua: ”Minun ei ole ikinä pitänyt piilotella”

Kertonee siitä, että miehillä on vaikeuksia hyväksyä homoa joukkueessaan. Naisilla taas ei. Onneksi näissäkin kisoissa on monta pelaajaa, jotka tasa-arvon puolesta taistelevat.

taistelevat?

kerrohan toki lisää

Näillä tiedoilla pääset alkuun:

 

Harry Kane (England): He criticised FIFA’s ban on the OneLove armband at Qatar 2022. He also voiced support for openly gay footballer Jake Daniels.
Manuel Neuer (Germany): For years, he has argued that gay footballers should not have to hide their identities. He is regarded as one of the first high-profile players to wear a rainbow armband.
• Marcus Rashford (England): He published a message of support when Australian footballer Josh Cavallo came out as gay.

Borja Iglesias (Spain): He publicly exposed the homophobic abuse he received because of photos of himself wearing nail polish and called for a more inclusive environment in football.
Jackson Irvine (Australia): He took part in human rights campaigns ahead of Qatar 2022 and said that queer friends and family members deserve support. He also criticised the exclusion of trans women from women’s football in England.
Bruno Fernandes (Portugal): He supported diversity campaigns run by Manchester United and the Premier League. He also openly supported Czech footballer Jakub Jankto after he came out as gay.
• Leon Goretzka (Germany): He showed solidarity with rainbow colours during Euro 2020. Ahead of the Qatar World Cup, he criticised comments describing homosexuality as a “mental illness.”
• Patrick Berg (Norway): He was featured in the article after confronting a supporter who made homophobic remarks following a match in 2024. He later said that such behaviour has no place in society.

Vierailija
2550/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti kuvataan nuo kansallislaulukohdat. Yleensä on aina näytetty joukkue laidasta laitaan ja vielä vilaukselta vaihtopenkkiäkin sekä valmentajat kansallislaulun aikana. Nytkin Näytettiin Sveitsiltä Granit Xhakaa ja ehkä kahta muuta pelaajaa. Muut jäivät paitsioon. En tykkää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2551/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorelta Messiltä kysyttiin mitä hän tykkää tehdä vapaa-ajalla, johon hän vastasi, että ottaa nokosia ja tykkää katsoa telkkua. Onkohan ikinä ollut juhlija. 

Skannaisi yökerhossa mihin väliin saisi pallon mentävän aukon. Joskus jossain haastattelussa näki, että skannasi siinäkin tilat.

Onkohan sama juttu kuin minulle kävi joskus kun pelasin liikaa tetristä, sovittelin palikoita mielessäni tv-teksitysten väleihin ja muutenkin aivot oli virittyneet tetris taajuudelle.

Kaveerasin aikoinani US Marine -sotilaan kanssa. Vapaallakaan hän ei ollut koskaan täysin vapaalla vaan just esim skannasi kaikki ravintolat tms tilat joihin menimme mahdollisten uhkien vuoksi. Muutenkin jännä kaveri kun saattoi vastata puhelimeen, sanoa yes sir, ja sitten sanoi heippa ja katosi. Työtehtävät tulivat milloin tulivat ja osasta hän ei saanut kertoa mitään. Tulipahan vaan mieleen, hauska tyyppi oli kyllä :D.

Outoa. Pakkomielteistä. Hulluja naiset jotka seukkaavat tälläisten kanssa. Ovat varmaan sairaalloisen vainoharhaisia ja mustasukkaisia /väkivaltaisia harhoissaan. Eivät voi luottaa keneenkään. 

Vierailija
2552/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Jos ne on parempia kuin valkoiset, mutta huonompia kuin latinot.

Entäs aasialaiset? Ei näy tummia niiden joukkueissa ja kai valkoset on isossa kuvassa parempia jaliksessa ku aasialaiset. 

Miksi pitää tänne jalkapalloaiheiseenkin ketjuun tunkea tuota tympeää rasismia. 

Koska ihmisiä tympii tää valkoisten syrjiminen 

Mikä sitä syrjintää on?

Se että eurooppalaisissa joukkueissa valkoset alkaa olla vähemmistö. Ihan naurettavaa. Ihmiset sietäisi tätä muutosta paremmin jos se olis tasapuolista. Että afrikan joukkueissa myös lisääntyisi valkoisten määrä, tai aasialaisten, että ihmisiä olisi siellä sun täällä sikinsokin, tasapuolisesti. Mutta kun ei ole, ainoastaan valkoset joutaa muualle oman maansa joukkueessa. 

Sitä se väestönvaihto teettää. 

Niin kolonialismillahan ei ole osaa eikä arpaa asiaan /s

Jos nää säälittävät rasset osais lukea, ne vois ottaa historiankirjan käteen ja lukea esim. mitä kauheuksia ja rikoksia Belgia systemaattisesti Kongossa teki ja miksi näiden maiden välillä on tämä yhteys ja miksi suht paljon kongolaisia asuu Belgiassa. Mutta ei, ei ne osaa, ja sit ne ihmettelee että mitä joku (Antwerpissä syntynyt) Lukaku tekee Belgian maajoukkueessa. 🤦🏼‍

Luulis et Lukaku haluaa just edustaa Kongoa. Eikä pitää pelipaitaa jossa on maan lippu joka on tappanu 10 miljoonaa sen kandaa.

Ei ole Kongon kansalainen, vaan Belgian. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2553/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuomarilla fleda mintissä

Vierailija
2554/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti kuvataan nuo kansallislaulukohdat. Yleensä on aina näytetty joukkue laidasta laitaan ja vielä vilaukselta vaihtopenkkiäkin sekä valmentajat kansallislaulun aikana. Nytkin Näytettiin Sveitsiltä Granit Xhakaa ja ehkä kahta muuta pelaajaa. Muut jäivät paitsioon. En tykkää. 

Vieläkö seki kehäraakki jugoslaavi on tuolla

Granit on hottis <3 Harmaantuu charmantisti jo kolmikymppisenä (33 vee). Siitä tosin en tykkää, että ei laula Sveitsin kansallislaulua vaikka on edustanut maata jo vuosikaudet. Pelaisi sitten Albanian puolesta jos ei kansallislaulu nappaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2555/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuomarilla fleda mintissä

Hyvän näköinen tuomari. Neitsyt horoskoopiltaan joten mintissä on tukan lisäksi varmasti kaikki muukin, myös pelituomarointi. 

Vierailija
2556/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Jos ne on parempia kuin valkoiset, mutta huonompia kuin latinot.

Entäs aasialaiset? Ei näy tummia niiden joukkueissa ja kai valkoset on isossa kuvassa parempia jaliksessa ku aasialaiset. 

Miksi pitää tänne jalkapalloaiheiseenkin ketjuun tunkea tuota tympeää rasismia. 

Koska ihmisiä tympii tää valkoisten syrjiminen 

Mikä sitä syrjintää on?

Se että eurooppalaisissa joukkueissa valkoset alkaa olla vähemmistö. Ihan naurettavaa. Ihmiset sietäisi tätä muutosta paremmin jos se olis tasapuolista. Että afrikan joukkueissa myös lisääntyisi valkoisten määrä, tai aasialaisten, että ihmisiä olisi siellä sun täällä sikinsokin, tasapuolisesti. Mutta kun ei ole, ainoastaan valkoset joutaa muualle oman maansa joukkueessa. 

Sitä se väestönvaihto teettää. 

Väestönvaihto hei haloo xD eikö toi horina ole jostain 2012 Halla-ahon blogi ajoilta. 

Ranskan kannalta väestönvaihto kannattaa. Ei olisi vanha ukko Le Pen päässyt juhlimaan Ranskan mm-kisavoittoa 2018 futiksessa ilman Pogbaa, Mbappéa, ja kavereita.

Se juhli jo 1998. Tai ei oikeestaan juhlinu.

Niin koska silloinkin oli voittajajoukkueessa L. Thuram, Vieria, Zidane, Henry,  Desailly, jne... 😂 

Vierailija
2557/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorelta Messiltä kysyttiin mitä hän tykkää tehdä vapaa-ajalla, johon hän vastasi, että ottaa nokosia ja tykkää katsoa telkkua. Onkohan ikinä ollut juhlija. 

Skannaisi yökerhossa mihin väliin saisi pallon mentävän aukon. Joskus jossain haastattelussa näki, että skannasi siinäkin tilat.

Onkohan sama juttu kuin minulle kävi joskus kun pelasin liikaa tetristä, sovittelin palikoita mielessäni tv-teksitysten väleihin ja muutenkin aivot oli virittyneet tetris taajuudelle.

Kaveerasin aikoinani US Marine -sotilaan kanssa. Vapaallakaan hän ei ollut koskaan täysin vapaalla vaan just esim skannasi kaikki ravintolat tms tilat joihin menimme mahdollisten uhkien vuoksi. Muutenkin jännä kaveri kun saattoi vastata puhelimeen, sanoa yes sir, ja sitten sanoi heippa ja katosi. Työtehtävät tulivat milloin tulivat ja osasta hän ei saanut kertoa mitään. Tulipahan vaan mieleen, hauska tyyppi oli kyllä :D.

Outoa. Pakkomielteistä. Hulluja naiset jotka seukkaavat tälläisten kanssa. Ovat varmaan sairaalloisen vainoharhaisia ja mustasukkaisia /väkivaltaisia harhoissaan. Eivät voi luottaa keneenkään. 

Ei vaan hänellä oli työ joka vaati jatkuvaa valmiina oloa. Siitä hänelle maksettiin palkka. Myöhemmin jätti armeijan ja meni naimisiin, on isä, eikä mikään viittaa mihinkään väkivaltaisuuteen tms. Kaikista työpaikoista löytyy porukkaa laidasta laitaan, ei voi mitenkään tehdä tuollaisia yleistyksiä.

Vierailija
2558/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuomari myy puhelinliittymiä samalla

Vierailija
2559/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan kyllä nyt kannattaa Japania tai Argentiinaa, en lähde mukaan näihin sekasikiö "euroopan" joukkueisiin. Norja on poikkeus mutta kun ne ei tule pääsemään pitkälle. 

Mua alkaa vituttaa jo Norja ku ne on hyviä kaikessa ja rikkaita

Vierailija
2560/2599 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kiva studio, kun ei ole ässävikaista juontajaa. Sössötystä ei vain pysty kuuntelemaan, vaikka olisi miten asiantuntija.

Tykkään Salmisesta muissakin studiolähetyksissä. 

Ja Matti Härkönen selostaa, joten tästä tulee kuuntelun puolesta kiva peli :D 

Mua taas Salminen jotenkin on aina ärsyttänyt. On kuin yli-innokas pikkupoika.