Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2599)
Vierailija kirjoitti:
Nuorelta Messiltä kysyttiin mitä hän tykkää tehdä vapaa-ajalla, johon hän vastasi, että ottaa nokosia ja tykkää katsoa telkkua. Onkohan ikinä ollut juhlija.
Ei ollut paljon vapaa-aikaa, kun jalkapallon takia muuttanut 13-vuotiaana kotimaastaan Barcelonan junioriakatemiaan. Sitä edelsi tietysti jo se minkä perusteella valittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa.
Jos ne on parempia kuin valkoiset, mutta huonompia kuin latinot.
Entäs aasialaiset? Ei näy tummia niiden joukkueissa ja kai valkoset on isossa kuvassa parempia jaliksessa ku aasialaiset.
Miksi pitää tänne jalkapalloaiheiseenkin ketjuun tunkea tuota tympeää rasismia.
Koska ihmisiä tympii tää valkoisten syrjiminen
Mikä sitä syrjintää on?
Se että eurooppalaisissa joukkueissa valkoset alkaa olla vähemmistö. Ihan naurettavaa. Ihmiset sietäisi tätä muutosta paremmin jos se olis tasapuolista. Että afrikan joukkueissa myös lisääntyisi valkoisten määrä, tai aasialaisten, että ihmisiä olisi siellä sun täällä sikinsokin, tasapuolisesti. Mutta kun ei ole, ainoastaan valkoset joutaa muualle oman maansa joukkueessa.
Joukkueisiin otetaan ne parhaat pelaajat.
Kongossa valkoista väestöä on 0.1 % ja Etelä-Koreassa 1 % eli aika vaikeaa on löytää näistä maista MM-kisatason futareita, jotka ovat valkoihoisia maajoukkueisiin.
Nii-in, mutta se juuri oli mun pointti. Meno muuttuu kokoajan vain enemmän monikulttuurilliseksi pelkästään valkoisten maissa, mutta muu maailma kyllä pysyy omissa poteroissaan. Pitäisi olla ympäri maailman meno sellasta, että on erilaisia ihmisiä, eikä pelkästään täällä.
Kongo ja Etelä-Korea eivät ole kolonisoineet muita mantereita...
No nyt on punaista ja valkoista katsomossa, hankala tietää kuka äänestää kumpaa 😅
Vierailija kirjoitti:
Nuorelta Messiltä kysyttiin mitä hän tykkää tehdä vapaa-ajalla, johon hän vastasi, että ottaa nokosia ja tykkää katsoa telkkua. Onkohan ikinä ollut juhlija.
Skannaisi yökerhossa mihin väliin saisi pallon mentävän aukon. Joskus jossain haastattelussa näki, että skannasi siinäkin tilat.
Onkohan sama juttu kuin minulle kävi joskus kun pelasin liikaa tetristä, sovittelin palikoita mielessäni tv-teksitysten väleihin ja muutenkin aivot oli virittyneet tetris taajuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa.
Jos ne on parempia kuin valkoiset, mutta huonompia kuin latinot.
Entäs aasialaiset? Ei näy tummia niiden joukkueissa ja kai valkoset on isossa kuvassa parempia jaliksessa ku aasialaiset.
Miksi pitää tänne jalkapalloaiheiseenkin ketjuun tunkea tuota tympeää rasismia.
Koska ihmisiä tympii tää valkoisten syrjiminen
Mikä sitä syrjintää on?
Se että eurooppalaisissa joukkueissa valkoset alkaa olla vähemmistö. Ihan naurettavaa. Ihmiset sietäisi tätä muutosta paremmin jos se olis tasapuolista. Että afrikan joukkueissa myös lisääntyisi valkoisten määrä, tai aasialaisten, että ihmisiä olisi siellä sun täällä sikinsokin, tasapuolisesti. Mutta kun ei ole, ainoastaan valkoset joutaa muualle oman maansa joukkueessa.
Sitä se väestönvaihto teettää.
Niin kolonialismillahan ei ole osaa eikä arpaa asiaan /s
Jos nää säälittävät rasset osais lukea, ne vois ottaa historiankirjan käteen ja lukea esim. mitä kauheuksia ja rikoksia Belgia systemaattisesti Kongossa teki ja miksi näiden maiden välillä on tämä yhteys ja miksi suht paljon kongolaisia asuu Belgiassa. Mutta ei, ei ne osaa, ja sit ne ihmettelee että mitä joku (Antwerpissä syntynyt) Lukaku tekee Belgian maajoukkueessa. 🤦🏼
Luulis et Lukaku haluaa just edustaa Kongoa. Eikä pitää pelipaitaa jossa on maan lippu joka on tappanu 10 miljoonaa sen kandaa.
Lukaku on belgialainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorelta Messiltä kysyttiin mitä hän tykkää tehdä vapaa-ajalla, johon hän vastasi, että ottaa nokosia ja tykkää katsoa telkkua. Onkohan ikinä ollut juhlija.
Skannaisi yökerhossa mihin väliin saisi pallon mentävän aukon. Joskus jossain haastattelussa näki, että skannasi siinäkin tilat.
Onkohan sama juttu kuin minulle kävi joskus kun pelasin liikaa tetristä, sovittelin palikoita mielessäni tv-teksitysten väleihin ja muutenkin aivot oli virittyneet tetris taajuudelle.
Kaveerasin aikoinani US Marine -sotilaan kanssa. Vapaallakaan hän ei ollut koskaan täysin vapaalla vaan just esim skannasi kaikki ravintolat tms tilat joihin menimme mahdollisten uhkien vuoksi. Muutenkin jännä kaveri kun saattoi vastata puhelimeen, sanoa yes sir, ja sitten sanoi heippa ja katosi. Työtehtävät tulivat milloin tulivat ja osasta hän ei saanut kertoa mitään. Tulipahan vaan mieleen, hauska tyyppi oli kyllä :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olispa Linda Sällström tuolla kommentoimassa
Linda Sällström hämmästelee jääkiekon homoseksuaalisuuskohua: ”Minun ei ole ikinä pitänyt piilotella”
Kertonee siitä, että miehillä on vaikeuksia hyväksyä homoa joukkueessaan. Naisilla taas ei. Onneksi näissäkin kisoissa on monta pelaajaa, jotka tasa-arvon puolesta taistelevat.
taistelevat?
kerrohan toki lisää
Näillä tiedoilla pääset alkuun:
• Harry Kane (England): He criticised FIFA’s ban on the OneLove armband at Qatar 2022. He also voiced support for openly gay footballer Jake Daniels.
• Manuel Neuer (Germany): For years, he has argued that gay footballers should not have to hide their identities. He is regarded as one of the first high-profile players to wear a rainbow armband.
• Marcus Rashford (England): He published a message of support when Australian footballer Josh Cavallo came out as gay.
• Borja Iglesias (Spain): He publicly exposed the homophobic abuse he received because of photos of himself wearing nail polish and called for a more inclusive environment in football.
• Jackson Irvine (Australia): He took part in human rights campaigns ahead of Qatar 2022 and said that queer friends and family members deserve support. He also criticised the exclusion of trans women from women’s football in England.
• Bruno Fernandes (Portugal): He supported diversity campaigns run by Manchester United and the Premier League. He also openly supported Czech footballer Jakub Jankto after he came out as gay.
• Leon Goretzka (Germany): He showed solidarity with rainbow colours during Euro 2020. Ahead of the Qatar World Cup, he criticised comments describing homosexuality as a “mental illness.”
• Patrick Berg (Norway): He was featured in the article after confronting a supporter who made homophobic remarks following a match in 2024. He later said that such behaviour has no place in society.
Huonosti kuvataan nuo kansallislaulukohdat. Yleensä on aina näytetty joukkue laidasta laitaan ja vielä vilaukselta vaihtopenkkiäkin sekä valmentajat kansallislaulun aikana. Nytkin Näytettiin Sveitsiltä Granit Xhakaa ja ehkä kahta muuta pelaajaa. Muut jäivät paitsioon. En tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorelta Messiltä kysyttiin mitä hän tykkää tehdä vapaa-ajalla, johon hän vastasi, että ottaa nokosia ja tykkää katsoa telkkua. Onkohan ikinä ollut juhlija.
Skannaisi yökerhossa mihin väliin saisi pallon mentävän aukon. Joskus jossain haastattelussa näki, että skannasi siinäkin tilat.
Onkohan sama juttu kuin minulle kävi joskus kun pelasin liikaa tetristä, sovittelin palikoita mielessäni tv-teksitysten väleihin ja muutenkin aivot oli virittyneet tetris taajuudelle.
Kaveerasin aikoinani US Marine -sotilaan kanssa. Vapaallakaan hän ei ollut koskaan täysin vapaalla vaan just esim skannasi kaikki ravintolat tms tilat joihin menimme mahdollisten uhkien vuoksi. Muutenkin jännä kaveri kun saattoi vastata puhelimeen, sanoa yes sir, ja sitten sanoi heippa ja katosi. Työtehtävät tulivat milloin tulivat ja osasta hän ei saanut kertoa mitään. Tulipahan vaan mieleen, hauska tyyppi oli kyllä :D.
Outoa. Pakkomielteistä. Hulluja naiset jotka seukkaavat tälläisten kanssa. Ovat varmaan sairaalloisen vainoharhaisia ja mustasukkaisia /väkivaltaisia harhoissaan. Eivät voi luottaa keneenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa.
Jos ne on parempia kuin valkoiset, mutta huonompia kuin latinot.
Entäs aasialaiset? Ei näy tummia niiden joukkueissa ja kai valkoset on isossa kuvassa parempia jaliksessa ku aasialaiset.
Miksi pitää tänne jalkapalloaiheiseenkin ketjuun tunkea tuota tympeää rasismia.
Koska ihmisiä tympii tää valkoisten syrjiminen
Mikä sitä syrjintää on?
Se että eurooppalaisissa joukkueissa valkoset alkaa olla vähemmistö. Ihan naurettavaa. Ihmiset sietäisi tätä muutosta paremmin jos se olis tasapuolista. Että afrikan joukkueissa myös lisääntyisi valkoisten määrä, tai aasialaisten, että ihmisiä olisi siellä sun täällä sikinsokin, tasapuolisesti. Mutta kun ei ole, ainoastaan valkoset joutaa muualle oman maansa joukkueessa.
Sitä se väestönvaihto teettää.
Niin kolonialismillahan ei ole osaa eikä arpaa asiaan /s
Jos nää säälittävät rasset osais lukea, ne vois ottaa historiankirjan käteen ja lukea esim. mitä kauheuksia ja rikoksia Belgia systemaattisesti Kongossa teki ja miksi näiden maiden välillä on tämä yhteys ja miksi suht paljon kongolaisia asuu Belgiassa. Mutta ei, ei ne osaa, ja sit ne ihmettelee että mitä joku (Antwerpissä syntynyt) Lukaku tekee Belgian maajoukkueessa. 🤦🏼
Luulis et Lukaku haluaa just edustaa Kongoa. Eikä pitää pelipaitaa jossa on maan lippu joka on tappanu 10 miljoonaa sen kandaa.
Ei ole Kongon kansalainen, vaan Belgian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti kuvataan nuo kansallislaulukohdat. Yleensä on aina näytetty joukkue laidasta laitaan ja vielä vilaukselta vaihtopenkkiäkin sekä valmentajat kansallislaulun aikana. Nytkin Näytettiin Sveitsiltä Granit Xhakaa ja ehkä kahta muuta pelaajaa. Muut jäivät paitsioon. En tykkää.
Vieläkö seki kehäraakki jugoslaavi on tuolla
Granit on hottis <3 Harmaantuu charmantisti jo kolmikymppisenä (33 vee). Siitä tosin en tykkää, että ei laula Sveitsin kansallislaulua vaikka on edustanut maata jo vuosikaudet. Pelaisi sitten Albanian puolesta jos ei kansallislaulu nappaa.
Vierailija kirjoitti:
tuomarilla fleda mintissä
Hyvän näköinen tuomari. Neitsyt horoskoopiltaan joten mintissä on tukan lisäksi varmasti kaikki muukin, myös pelituomarointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa.
Jos ne on parempia kuin valkoiset, mutta huonompia kuin latinot.
Entäs aasialaiset? Ei näy tummia niiden joukkueissa ja kai valkoset on isossa kuvassa parempia jaliksessa ku aasialaiset.
Miksi pitää tänne jalkapalloaiheiseenkin ketjuun tunkea tuota tympeää rasismia.
Koska ihmisiä tympii tää valkoisten syrjiminen
Mikä sitä syrjintää on?
Se että eurooppalaisissa joukkueissa valkoset alkaa olla vähemmistö. Ihan naurettavaa. Ihmiset sietäisi tätä muutosta paremmin jos se olis tasapuolista. Että afrikan joukkueissa myös lisääntyisi valkoisten määrä, tai aasialaisten, että ihmisiä olisi siellä sun täällä sikinsokin, tasapuolisesti. Mutta kun ei ole, ainoastaan valkoset joutaa muualle oman maansa joukkueessa.
Sitä se väestönvaihto teettää.
Väestönvaihto hei haloo xD eikö toi horina ole jostain 2012 Halla-ahon blogi ajoilta.
Ranskan kannalta väestönvaihto kannattaa. Ei olisi vanha ukko Le Pen päässyt juhlimaan Ranskan mm-kisavoittoa 2018 futiksessa ilman Pogbaa, Mbappéa, ja kavereita.
Se juhli jo 1998. Tai ei oikeestaan juhlinu.
Niin koska silloinkin oli voittajajoukkueessa L. Thuram, Vieria, Zidane, Henry, Desailly, jne... 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorelta Messiltä kysyttiin mitä hän tykkää tehdä vapaa-ajalla, johon hän vastasi, että ottaa nokosia ja tykkää katsoa telkkua. Onkohan ikinä ollut juhlija.
Skannaisi yökerhossa mihin väliin saisi pallon mentävän aukon. Joskus jossain haastattelussa näki, että skannasi siinäkin tilat.
Onkohan sama juttu kuin minulle kävi joskus kun pelasin liikaa tetristä, sovittelin palikoita mielessäni tv-teksitysten väleihin ja muutenkin aivot oli virittyneet tetris taajuudelle.
Kaveerasin aikoinani US Marine -sotilaan kanssa. Vapaallakaan hän ei ollut koskaan täysin vapaalla vaan just esim skannasi kaikki ravintolat tms tilat joihin menimme mahdollisten uhkien vuoksi. Muutenkin jännä kaveri kun saattoi vastata puhelimeen, sanoa yes sir, ja sitten sanoi heippa ja katosi. Työtehtävät tulivat milloin tulivat ja osasta hän ei saanut kertoa mitään. Tulipahan vaan mieleen, hauska tyyppi oli kyllä :D.
Outoa. Pakkomielteistä. Hulluja naiset jotka seukkaavat tälläisten kanssa. Ovat varmaan sairaalloisen vainoharhaisia ja mustasukkaisia /väkivaltaisia harhoissaan. Eivät voi luottaa keneenkään.
Ei vaan hänellä oli työ joka vaati jatkuvaa valmiina oloa. Siitä hänelle maksettiin palkka. Myöhemmin jätti armeijan ja meni naimisiin, on isä, eikä mikään viittaa mihinkään väkivaltaisuuteen tms. Kaikista työpaikoista löytyy porukkaa laidasta laitaan, ei voi mitenkään tehdä tuollaisia yleistyksiä.
tuomari myy puhelinliittymiä samalla
Vierailija kirjoitti:
Alan kyllä nyt kannattaa Japania tai Argentiinaa, en lähde mukaan näihin sekasikiö "euroopan" joukkueisiin. Norja on poikkeus mutta kun ne ei tule pääsemään pitkälle.
Mua alkaa vituttaa jo Norja ku ne on hyviä kaikessa ja rikkaita
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kiva studio, kun ei ole ässävikaista juontajaa. Sössötystä ei vain pysty kuuntelemaan, vaikka olisi miten asiantuntija.
Tykkään Salmisesta muissakin studiolähetyksissä.
Ja Matti Härkönen selostaa, joten tästä tulee kuuntelun puolesta kiva peli :D
Mua taas Salminen jotenkin on aina ärsyttänyt. On kuin yli-innokas pikkupoika.
Nykyhuippu-urheilijat on suurimmaks osaks tylsimyksiä. Maradona, Karalahti ja Rodman osas juhlia työnteon lomassa