Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2619)

Vierailija
2481/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa keskustelun tasosta, että tänään on tiedossa tylsät pelit. Muuten olisi järkevämpiäkin aiheita. 

Vierailija
2482/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin englannin ottelun. Siellähän se kovasti kehuttu Kane seisoskeli vastustajan maalin edessä koko pelin ajan. Välillä löntysteli muutaman metrin. Kuinka täällä on haukuttukaan Ronaldoa tuosta ja kehuttu Kanea. Säälittävää.

Studiossakin oli selkeä kannatuskuoro englantilaisille. Toivottavasti englanti putoaa seuraavalla kierroksella. 

Nuo studiot ovat ärsyttäviä. Nytkin puhuttiin ja kehuttiin Englantia lähes koko studion ajan, ruodittiin melkein pelaajien kalsareiden värikin ja lopuksi Ghanasta tyyliin "niin vastaan tulee Ghana".

Ja kämmenet pyörivät. Ihme ettei ole kädet ristissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2483/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista se, että jos miehet osallistuu vaikka naisten jalkapalloon tai jääkiekkoon vaikka selostajina niin se nähdään hyvänä asiana. Tyyliin "jee, tää otetaan nyt enemmän vakavasti kun miehetkin tästä innostuu". Mutta sitten taas jos naisia on mukana miesten puolella niin alkaa tää "miksi ähräydytte meidän juttuun, ette kuulu tänne" - huutelu.  :/ 

Jos ei mies siedä naista selostamossa niin on jokin pielessä. Tulee vain lihavan punkeron mielikuva joka haluaisi että hiljane pikkuvaimo kantaisi hälle kaljaa ja häipyisi keittiöön. 

Samaten nää ra sismi juttujen jankuttajat - teistä tulee vain säälittävän, heikon ihmisen kuva. Ette ole mitään koviksia vaikka niin luulettekin.  

No se on Ranskan oma asia haluaako ne kannattaa joukkuetta joka ei oo ollenkaan läpileikkaus Ranskan kansasta. 

 

Mut anna yks hyvä syy miksi naisten pitää päästä kommentoimaan miesten jalkapalloa?

Miksi antaisin kun et säkään anna yhtään syytä miksi naisten EI pitäisi olla kommentoimassa? 

Koska jonossa on lukuisia miehiä joilla on enemmän kokemusta ja substanssia. Naiset pääsevät kommentoimaan vain sukupuolensa vuoksi.

Näitä pelejä on nyt niin paljon ja niin monta viikkoa, etten näe siinä mitään ihmeellistä että mukana on myös naisia. Ja ihan mies olen. Katsotko sä jokaisen pelin, silmät raivosta kiiluen ja laskien, että miten monessa on naisia mukana? 

Vierailija
2484/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on niin vähän miestähtiä jalkapallossa, niin pakkohan sinne on naisiakin ottaa mukaan studioon ja selostamoon. Joku Litti varmaan ainoo kunnin suomalainen jalkapallotähti miesten futiksessa.

Vierailija
2485/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihonväri ei ole rotu.

Vierailija
2486/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista se, että jos miehet osallistuu vaikka naisten jalkapalloon tai jääkiekkoon vaikka selostajina niin se nähdään hyvänä asiana. Tyyliin "jee, tää otetaan nyt enemmän vakavasti kun miehetkin tästä innostuu". Mutta sitten taas jos naisia on mukana miesten puolella niin alkaa tää "miksi ähräydytte meidän juttuun, ette kuulu tänne" - huutelu.  :/ 

Mulle sopis vallan mainiosti et miehet ei kommentoi naisten jalkapalloa eikä naiset kommentoi miesten jalkapalloa. Mä luulen vaan et naisille ja punaselle yleisradiolle ei sovi sellanen.

Mun mielestä toi olis tosi lapsellista. Vähän kuin päiväkodissa kun vielä pelättiin tyttö- ja poikabakteereja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2487/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä onko toi Virkkunen hyvä selostaja vai ei, mutta henk.koht en tykkää siitä jos on vain yksi selostaja. :D jotenkin kämäistä yksin puhelua, pitää ehdottomasti olla kaksi. 

Virkkusella oli ainakin kahdessa ottelussa Hetemaj kommentoimassa ja oli mahtavaa seurata tarkkoja lyhyitä kommentteja. Ylellä sen sijaan oli joku nainen joka löpisi pitkiä tarinoita eikä lopettanut ja antanut selostajlle tilaa selostaa edes kentällä tapahtuvia tilanteita. 

Pakolliset naiskiintiöt vain ärsyttävät  MIESTEN futiksessa.

Puhut kuin naisten ja miesten futis olisivat eri lajeja. Futis mikä futis. 

toinen on kiinnostavaa ja toinen pirun tylsää. sama juttu jääkiekossa, naisten pelejä katsoessa nukahtaa 

En edelleenkään ymmärrä miten se kommentoijan tai studion juontajan sukupuoleen liittyy?

Jos Katja Ståhl olisi kommentaattorina, se olisi varmasti kaikille ok :). Ei ole kiinni sukupuolesta vaan siitä, että kommentaattoriksi valittu nainen on tylsä. 

Tietääkö Katja jalkapallosta enemmän kuin nuo naiset jotka ovat itse pelanneet tai valmentaneet??

Katja on sen verran fiksu, että pärjäisi varmasti myös jalkapallo-ottelun livekommentaattorina. Eikä tulisi uni silmään. 

Vierailija
2488/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen naisjalkapallo:

Maajoukkueen päävalmentaja Reima Kokko paljastaa osan pelaajista jopa lopettaneen uransa seksuaalisen häirinnän vuoksi.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2489/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Vaikka siksi, että Argentiina on yksi maailman rasistisimmista maista mustia ihmisiä kohtaan. Ei ne siellä viihdy, eikä niitä siellä paljon ole.

Ei vaan argentiinalaiset on hyvin kristittyjä ja ne ei halua sitä tiettyä lahkon porukkaa maahansa. 

Ikävä tuottaa sulle pettymys, mutta suurin osa tummista on kristittyjä. Voit vaikka tarkistaa ja googlettaa Afrikan uskonnot. 

Vierailija
2490/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista se, että jos miehet osallistuu vaikka naisten jalkapalloon tai jääkiekkoon vaikka selostajina niin se nähdään hyvänä asiana. Tyyliin "jee, tää otetaan nyt enemmän vakavasti kun miehetkin tästä innostuu". Mutta sitten taas jos naisia on mukana miesten puolella niin alkaa tää "miksi ähräydytte meidän juttuun, ette kuulu tänne" - huutelu.  :/ 

Jos ei mies siedä naista selostamossa niin on jokin pielessä. Tulee vain lihavan punkeron mielikuva joka haluaisi että hiljane pikkuvaimo kantaisi hälle kaljaa ja häipyisi keittiöön. 

Samaten nää ra sismi juttujen jankuttajat - teistä tulee vain säälittävän, heikon ihmisen kuva. Ette ole mitään koviksia vaikka niin luulettekin.  

On vain hyvin ammattitaidoton ja epävarma, lisäksi latelee itsestäänselvyyksiä. Ei siinä sen kummempaa. Ei naista myöskään ylistetä vain koska on nainen.

Kuka? Ei näissä kisoissa ole yhtään naisselostajaa. Kommentoimassa on molemmissa YLE ja Maikkarilla yksi nainen. Juontajia samoin. Asiantuntijoita studiossa molemmilla useampi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2491/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään lionelin synttärit!

Vierailija
2492/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tänään lionelin synttärit!

Onnea Lionel. Olemme samaa vuosikertaa. 🥳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2493/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olispa Linda Sällström tuolla kommentoimassa

Vierailija
2494/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi nää tummat ähräytyy vain valkosten joukkueisiin? ei niitä ole samalla tavalla vaikka latinojen joukkueissa. 

Jos ne on parempia kuin valkoiset, mutta huonompia kuin latinot.

Entäs aasialaiset? Ei näy tummia niiden joukkueissa ja kai valkoset on isossa kuvassa parempia jaliksessa ku aasialaiset. 

Miksi pitää tänne jalkapalloaiheiseenkin ketjuun tunkea tuota tympeää rasismia. 

Muuta päiväntasaajalle. Siellä on hyvä olla. 

Miksi mun pitäisi muuttaa minnekään? Suomen lain mukaan syrjintä on kielletty. Sinä olet se törkeä lakia rikkova törppö, muuta itse, vaikkapa etelänavalle, siellä on valkoista vuoden ympäri. Toki pingviivit...

Pingviini on kyllä ikävän musta noiden mielestä, mutta onneksi karhut on vitivalkoisia! 

Etelänavalla ei ole jääkarhuja. Mutta voisihan tuo änkyrä muuttaa Huippuvuorille, siellä olisi kaikki valkoista, karhutkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2495/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olispa Linda Sällström tuolla kommentoimassa

Linda Sällström hämmästelee jääkiekon homoseksuaalisuuskohua: ”Minun ei ole ikinä pitänyt piilotella”

Kertonee siitä, että miehillä on vaikeuksia hyväksyä homoa joukkueessaan. Naisilla taas ei. Onneksi näissäkin kisoissa on monta pelaajaa, jotka tasa-arvon puolesta taistelevat.

Vierailija
2496/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olispa Linda Sällström tuolla kommentoimassa

Linda Sällström hämmästelee jääkiekon homoseksuaalisuuskohua: ”Minun ei ole ikinä pitänyt piilotella”

Kertonee siitä, että miehillä on vaikeuksia hyväksyä homoa joukkueessaan. Naisilla taas ei. Onneksi näissäkin kisoissa on monta pelaajaa, jotka tasa-arvon puolesta taistelevat.

taistelevat?

kerrohan toki lisää

Vierailija
2497/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kiva studio, kun ei ole ässävikaista juontajaa. Sössötystä ei vain pysty kuuntelemaan, vaikka olisi miten asiantuntija.

Tykkään Salmisesta muissakin studiolähetyksissä. 

Ja Matti Härkönen selostaa, joten tästä tulee kuuntelun puolesta kiva peli :D 

Vierailija
2498/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Messille. Kapelimestari. 

Vierailija
2499/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olispa Linda Sällström tuolla kommentoimassa

Linda Sällström hämmästelee jääkiekon homoseksuaalisuuskohua: ”Minun ei ole ikinä pitänyt piilotella”

Kertonee siitä, että miehillä on vaikeuksia hyväksyä homoa joukkueessaan. Naisilla taas ei. Onneksi näissäkin kisoissa on monta pelaajaa, jotka tasa-arvon puolesta taistelevat.

taistelevat?

kerrohan toki lisää

Ei please, älkää kertoko. Antakaa olla, tästä ketjusta on tullut todella typerä teidän jankkaajien takia. Keskittykää peleihin ja jos niistä ei ole puhuttavaa, niin olkaa vain hiljaa. 

Vierailija
2500/2619 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luka Modric <3 Ihana kun joukkuekaverit heittelivät häntä ilmaan!! Liikutus!!