Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2342)
Vierailija kirjoitti:
Perjantain Norja - Ranska kutkuttelee jo!
sitten kyllä torille jos norja tuosta selviää voittajana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan näissä kisoissa kannustaa Rollea, vaihtoehdot vähissä.
Minä Messiä.
Minä Kalua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Sama juttu kää piö Messin kohdalla
Messi on tavallisen näköinen ja kärppä maalinteossa. Kaikkien aikojen paras pelaaja.
Maalintekijä kyllä mutta myös kaikkien aikojen persoonattominen pelaaja. Todella tylsä tyyppi, hajuton ja mauton, tylsän näkönenkin. Haaland ei ole joo mikään komea kuten Ronaldo, mutta hänen ulkonäkö jää kuitenkin mieleen. Jos joku väittää että Messi on kiinnostava henkilö niin tyyppi valehtelee.
Messi ja Ronaldo on täydelliset esimerkit siitä, miten erilaiset maut miehillä ja naisilla on. En epäile hetkeäkään, että Messin faneista suurin osa on miehiä, kun taas Ronaldolla ne on naisia.
Itse diggailen Messiä enemmän siksi, että vuosien varrella hän on kieriskellyt nurmen pinnassa paljon harvemmin kuin Ronaldo. Vaikka vähintään saman verran häntä tönitään, työnnetään ja tullaan sukille. Messi ei ole samanlainen drama queen kuin Ronaldo. Molemmat on kyllä olleet ihan todella hyviä pelaajia.
Vierailija kirjoitti:
Haaland on kyllä karkki. Varsinkin viikinkiasussa.
https://e00-xlk-ue-marca-en.uecdn.es/uploads/2026/06/09/6a280d6ce4052.j…
NAM!
Samaa mieltä 😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Sama juttu kää piö Messin kohdalla
Messi on tavallisen näköinen ja kärppä maalinteossa. Kaikkien aikojen paras pelaaja.
Maalintekijä kyllä mutta myös kaikkien aikojen persoonattominen pelaaja. Todella tylsä tyyppi, hajuton ja mauton, tylsän näkönenkin. Haaland ei ole joo mikään komea kuten Ronaldo, mutta hänen ulkonäkö jää kuitenkin mieleen. Jos joku väittää että Messi on kiinnostava henkilö niin tyyppi valehtelee.
Ronaldo on ulkoisesti ihan liian feminiininen siloposki, kyllä mä tollasen Haalandin ennemmin ottaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Sama juttu kää piö Messin kohdalla
Messi on tavallisen näköinen ja kärppä maalinteossa. Kaikkien aikojen paras pelaaja.
Maalintekijä kyllä mutta myös kaikkien aikojen persoonattominen pelaaja. Todella tylsä tyyppi, hajuton ja mauton, tylsän näkönenkin. Haaland ei ole joo mikään komea kuten Ronaldo, mutta hänen ulkonäkö jää kuitenkin mieleen. Jos joku väittää että Messi on kiinnostava henkilö niin tyyppi valehtelee.
Ronaldo on ulkoisesti ihan liian feminiininen siloposki, kyllä mä tollasen Haalandin ennemmin ottaisin.
Minä totesin juuri, että Haalandia ja Ronaldoa yhdistää fyysisesti se, että molemmilla on paksu kaula ja suhteessa pieni pää. Minua sattuu tämä mittasuhde miellyttämään. Ronaldon kasvot ovat kuitekin komeammat joten hän on se ykkönen :D
Olihan karmea viime yö kun piti odotella. Tänään aion katsoa viime yön Norja-pelin ja jättää Portugalin väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Sama juttu kää piö Messin kohdalla
Messi on tavallisen näköinen ja kärppä maalinteossa. Kaikkien aikojen paras pelaaja.
Maalintekijä kyllä mutta myös kaikkien aikojen persoonattominen pelaaja. Todella tylsä tyyppi, hajuton ja mauton, tylsän näkönenkin. Haaland ei ole joo mikään komea kuten Ronaldo, mutta hänen ulkonäkö jää kuitenkin mieleen. Jos joku väittää että Messi on kiinnostava henkilö niin tyyppi valehtelee.
Ronaldo on ulkoisesti ihan liian feminiininen siloposki, kyllä mä tollasen Haalandin ennemmin ottaisin.
Siloposki joo mutta ei hän miusta ole kyllä feminiininen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Sama juttu kää piö Messin kohdalla
Messi on tavallisen näköinen ja kärppä maalinteossa. Kaikkien aikojen paras pelaaja.
Maalintekijä kyllä mutta myös kaikkien aikojen persoonattominen pelaaja. Todella tylsä tyyppi, hajuton ja mauton, tylsän näkönenkin. Haaland ei ole joo mikään komea kuten Ronaldo, mutta hänen ulkonäkö jää kuitenkin mieleen. Jos joku väittää että Messi on kiinnostava henkilö niin tyyppi valehtelee.
Messi ja Ronaldo on täydelliset esimerkit siitä, miten erilaiset maut miehillä ja naisilla on. En epäile hetkeäkään, että Messin faneista suurin osa on miehiä, kun taas Ronaldolla ne on naisia.
Olen nainen, ja näistä kahdesta fanitan kyllä enemmän Messiä. Ei kaikki ole niin ulkonäkökeskeisiä kuin jotkut tässä ketjussa. Suorastaan cringeä lukea noita joidenkin naisten (?) kommentteja, joissa pelaajia arvioidaan ihan toisarvoisten ominaisuuksien perusteella.
Toivottavasti Portugali tipahtaisi mah pian jatkosta. Siis tämä CR7 vaikka on ja on ollut huippu jalkapalloilija niin nykyään kelluu rankkaripisteen ja 16m rajalla kyttäämässä palloa ja vain hän saa tehdä maalin. On viimeisen päälle ylimielinen muklu joukkueessa, enemmän haittaa kuin hyötyä eikä uskalla valmentaja laittaa CR7 penkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tuntui tosi nurinkuriselta katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messi oli mukana. Hänet olisi pitänyt ajaa suoralla punaisella pihalle Algeriaa vastaan. Kuten selostaja Matti Härkönenkin totesi, jos Algerian pelaaja olisi taklannut samalla tavalla Messiä, niin mitä luultavammin hänet olisi ajettu pihalle. On se niin väärin, miten eri tavalla ihmisiä kohdellaan. Ja onhan Messi saanut tällaista erityiskohtelua useita kertoja aikaisemminkin uransa aikana. Ei ole ajettu pihalle, vaikka olisi pitänyt.
Argentiina olisi ollut molemmissa otteluissa ihan pulassa ilman Messiä. Kertoo myöskin Argentiinan nykytasosta, että lähes 40-vuotias veteraani on edelleen joukkueensa ylivoimaisesti tärkein pelaaja. Vaikka kuinka kyseessä onkin Messi, niin kyllä pitäisi nousta jo tässä vaiheessa nuorempia hänen ohitseen jos pelaajatuotannossa olisi kaikki kunnossa ja kohdallaan.
Jos kaikki olisi mennyt oikeudenmukaisesti, Messillä olisi tässä vaiheessa kasassa viiden maalin sijaan nolla maalia ja kokonaan missattu ottelu Itävaltaa vastaan. Kyllä noin törkeästä taklauksesta pitäisi ajaa pihalle ihan kuka tahansa pelaaja. Ei ollut oikein fiilistä katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messin ei olisi pitänyt pelata ollenkaan. Tuntuu niin väärältä, kun asiat eivät mene oikein.
Englanti tai Ranska tuhoaa Argentiinan jos jompi kumpi tulee vastaan. Tämä on selvä. Argentiinalla on ollut helppoja vastuksia, mutta panokset kovenee. Messi ei yksin sadetta tuo.
Englannilla ei ole kuin Kane joka on kaukana Messin tasosta. Englannin joukkue lepää Kanen harteilla, Argentiinalla on joukkuessaan myös muita tasokkaita pelaajia Messin lisäksi.
Jos nuo tulevat vastakkain niin pelillä on myös poliittinen luonne. Valloittivathan ahneet Britit Argentiinan rannikolla sijaitsevat Falklandin saaret 1982 sotimalla ahneuksissaan. Vaikea ymmärtää tuollaista Brittien valloitusta Etelä-Amerikan rannikolla.
Joku voi vielä ottaa kirjoituksesi tosissaan, niin kerrataanpa hieman historiaa: Falklandin saaret on kuulunut Isolle-Britannialle vuodesta 1833 alkaen. Vuonna 1982 Argentiinan sotilasjuntta miehitti briteille kuuluneet Falklandin saaret. Sotilasjuntta arvioi virheellisesti, ettei britit ryhtyisi mittaviin vastatoimiin. Englannin pääministeri Margaret Thatcher silloisen kuningattaren Elisabeth toisen antaessa suostumuksensa, valjasti sotilaat kuitenkin rajuihin vastatoimiin. Sota kesti 74 päivää ja päättyi brittien selvään voittoon. Sodassa kuoli yhteensä 907 sotilasta ja kolme saarella asunutta siviiliä. Vajaat 3000 sotilasta haavoittui.
Sitä ennen ne tosin kuului milloin Ranskalle, milloin Espanjalle, ja oli saaret silloisen Argentiinan eli Rio de la Platankin hallussa jonkin aikaa. Sinäänsä kyllä kyseessä on täysin merkityksetön 3000 asukkaan kivipläntti keskellä eteläistä Atlanttia noin 500 km lähimmästä rannikosta. Vaikea ymmärtää miksi niistä ylipäätään sodittiin. Saarten BKT on muutamia kymmeniä miljoonia mutta niiden ylläpito maksanee monin kerroin tuon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Sama juttu kää piö Messin kohdalla
Messi on tavallisen näköinen ja kärppä maalinteossa. Kaikkien aikojen paras pelaaja.
Maalintekijä kyllä mutta myös kaikkien aikojen persoonattominen pelaaja. Todella tylsä tyyppi, hajuton ja mauton, tylsän näkönenkin. Haaland ei ole joo mikään komea kuten Ronaldo, mutta hänen ulkonäkö jää kuitenkin mieleen. Jos joku väittää että Messi on kiinnostava henkilö niin tyyppi valehtelee.
Messi ja Ronaldo on täydelliset esimerkit siitä, miten erilaiset maut miehillä ja naisilla on. En epäile hetkeäkään, että Messin faneista suurin osa on miehiä, kun taas Ronaldolla ne on naisia.
Olen nainen, ja näistä kahdesta fanitan kyllä enemmän Messiä. Ei kaikki ole niin ulkonäkökeskeisiä kuin jotkut tässä ketjussa. Suorastaan cringeä lukea noita joidenkin naisten (?) kommentteja, joissa pelaajia arvioidaan ihan toisarvoisten ominaisuuksien perusteella.
Olen uniikki lumihiutale - kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Sama juttu kää piö Messin kohdalla
Messi on tavallisen näköinen ja kärppä maalinteossa. Kaikkien aikojen paras pelaaja.
Maalintekijä kyllä mutta myös kaikkien aikojen persoonattominen pelaaja. Todella tylsä tyyppi, hajuton ja mauton, tylsän näkönenkin. Haaland ei ole joo mikään komea kuten Ronaldo, mutta hänen ulkonäkö jää kuitenkin mieleen. Jos joku väittää että Messi on kiinnostava henkilö niin tyyppi valehtelee.
Messi ja Ronaldo on täydelliset esimerkit siitä, miten erilaiset maut miehillä ja naisilla on. En epäile hetkeäkään, että Messin faneista suurin osa on miehiä, kun taas Ronaldolla ne on naisia.
Olen nainen, ja näistä kahdesta fanitan kyllä enemmän Messiä. Ei kaikki ole niin ulkonäkökeskeisiä kuin jotkut tässä ketjussa. Suorastaan cringeä lukea noita joidenkin naisten (?) kommentteja, joissa pelaajia arvioidaan ihan toisarvoisten ominaisuuksien perusteella.
Höpö höpö. Kaikki arvostelee muiden ulkonäköä ja valitsee suosikkeja. Sullakin on joku omasta mielestäsi parhaimman näköne suosikki.
Vierailija kirjoitti:
Olihan karmea viime yö kun piti odotella. Tänään aion katsoa viime yön Norja-pelin ja jättää Portugalin väliin.
Joo, ärsytti se odottelu. Aloin sitten katsoa areenasta Norjan peliä kun tuo toinen ei ollut tullut päätökseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Sama juttu kää piö Messin kohdalla
Messi on tavallisen näköinen ja kärppä maalinteossa. Kaikkien aikojen paras pelaaja.
Maalintekijä kyllä mutta myös kaikkien aikojen persoonattominen pelaaja. Todella tylsä tyyppi, hajuton ja mauton, tylsän näkönenkin. Haaland ei ole joo mikään komea kuten Ronaldo, mutta hänen ulkonäkö jää kuitenkin mieleen. Jos joku väittää että Messi on kiinnostava henkilö niin tyyppi valehtelee.
Messi ja Ronaldo on täydelliset esimerkit siitä, miten erilaiset maut miehillä ja naisilla on. En epäile hetkeäkään, että Messin faneista suurin osa on miehiä, kun taas Ronaldolla ne on naisia.
Olen nainen, ja näistä kahdesta fanitan kyllä enemmän Messiä. Ei kaikki ole niin ulkonäkökeskeisiä kuin jotkut tässä ketjussa. Suorastaan cringeä lukea noita joidenkin naisten (?) kommentteja, joissa pelaajia arvioidaan ihan toisarvoisten ominaisuuksien perusteella.
Jokuhan ihan myönsikin täällä että katsoo jalkapalloa vain siksi että bongailee sieltä komeita miehiä. Eikä siinä mitään, jos ihailee komeita, mutta sitä en ymmärrä, jos pitää haukkua niiden ulkonäköä joista ei pidä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Mieskarkki?? 🤢 No jos tykkää pitkäkaulaisista luonnottoman näköisistä vahanukeista. Haaland kyllä on harvinaisen ruma, mutta eipä kummankaan rumuus heitä jalkapalloilijana pahenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Sama juttu kää piö Messin kohdalla
Messi on tavallisen näköinen ja kärppä maalinteossa. Kaikkien aikojen paras pelaaja.
Maalintekijä kyllä mutta myös kaikkien aikojen persoonattominen pelaaja. Todella tylsä tyyppi, hajuton ja mauton, tylsän näkönenkin. Haaland ei ole joo mikään komea kuten Ronaldo, mutta hänen ulkonäkö jää kuitenkin mieleen. Jos joku väittää että Messi on kiinnostava henkilö niin tyyppi valehtelee.
Ronaldo on ulkoisesti ihan liian feminiininen siloposki, kyllä mä tollasen Haalandin ennemmin ottaisin.
Minä totesin juuri, että Haalandia ja Ronaldoa yhdistää fyysisesti se, että molemmilla on paksu kaula ja suhteessa pieni pää. Minua sattuu tämä mittasuhde miellyttämään. Ronaldon kasvot ovat kuitekin komeammat joten hän on se ykkönen :D
Onko sinulla iso pää ja yrität vaistomaisesti toteuttaa helpompaa synnytystä hankkimalla pienipäisemmän jälkeläisen geenit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantain Norja - Ranska kutkuttelee jo!
sitten kyllä torille jos norja tuosta selviää voittajana
Torille soutamaan. Ranskalla on melko kova joukkue kasassa kyllä. Norjalla saattaa olla kovat paikat edessä
Mpabbé on se hyvä jalkapalloilija varustettuna poikamaisella charmilla. En tiedä miksi, mutta olen aina pitänyt hänestä. Näyttää siltä, että on hauska tyyppi jonka seurassa olisi helppo viihtyä. Messi ja Rolle taas, eh. Messi on silti paras jalkapalloilija.
Nyt en ole oikein päässyt sellaiseen tirkistelymoodiin kun katson pelit pääsääntöisesti jälkikäteen, ilman mitään löpinöitä lähetyksen alussa tai puoliajalla.
Messi ja Ronaldo on täydelliset esimerkit siitä, miten erilaiset maut miehillä ja naisilla on. En epäile hetkeäkään, että Messin faneista suurin osa on miehiä, kun taas Ronaldolla ne on naisia.