Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2342)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Minä en pidä Haalandista. Toki hyvä maalintekijä. Cr oli oikeasti hyvä pelaaja 2010-luvulla. Nykyään ei oikein enää riitä.
Haaland ei filmaa niinku Ronaldo. Tykkäätkö sä sit huijaamisesta
Khusanov on se Uzbekistanin tähtipoika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tuntui tosi nurinkuriselta katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messi oli mukana. Hänet olisi pitänyt ajaa suoralla punaisella pihalle Algeriaa vastaan. Kuten selostaja Matti Härkönenkin totesi, jos Algerian pelaaja olisi taklannut samalla tavalla Messiä, niin mitä luultavammin hänet olisi ajettu pihalle. On se niin väärin, miten eri tavalla ihmisiä kohdellaan. Ja onhan Messi saanut tällaista erityiskohtelua useita kertoja aikaisemminkin uransa aikana. Ei ole ajettu pihalle, vaikka olisi pitänyt.
Argentiina olisi ollut molemmissa otteluissa ihan pulassa ilman Messiä. Kertoo myöskin Argentiinan nykytasosta, että lähes 40-vuotias veteraani on edelleen joukkueensa ylivoimaisesti tärkein pelaaja. Vaikka kuinka kyseessä onkin Messi, niin kyllä pitäisi nousta jo tässä vaiheessa nuorempia hänen ohitseen jos pelaajatuotannossa olisi kaikki kunnossa ja kohdallaan.
Jos kaikki olisi mennyt oikeudenmukaisesti, Messillä olisi tässä vaiheessa kasassa viiden maalin sijaan nolla maalia ja kokonaan missattu ottelu Itävaltaa vastaan. Kyllä noin törkeästä taklauksesta pitäisi ajaa pihalle ihan kuka tahansa pelaaja. Ei ollut oikein fiilistä katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messin ei olisi pitänyt pelata ollenkaan. Tuntuu niin väärältä, kun asiat eivät mene oikein.
Englanti tai Ranska tuhoaa Argentiinan jos jompi kumpi tulee vastaan. Tämä on selvä. Argentiinalla on ollut helppoja vastuksia, mutta panokset kovenee. Messi ei yksin sadetta tuo.
Englannilla ei ole kuin Kane joka on kaukana Messin tasosta. Englannin joukkue lepää Kanen harteilla, Argentiinalla on joukkuessaan myös muita tasokkaita pelaajia Messin lisäksi.
Jos nuo tulevat vastakkain niin pelillä on myös poliittinen luonne. Valloittivathan ahneet Britit Argentiinan rannikolla sijaitsevat Falklandin saaret 1982 sotimalla ahneuksissaan. Vaikea ymmärtää tuollaista Brittien valloitusta Etelä-Amerikan rannikolla.
Joku voi vielä ottaa kirjoituksesi tosissaan, niin kerrataanpa hieman historiaa: Falklandin saaret on kuulunut Isolle-Britannialle vuodesta 1833 alkaen. Vuonna 1982 Argentiinan sotilasjuntta miehitti briteille kuuluneet Falklandin saaret. Sotilasjuntta arvioi virheellisesti, ettei britit ryhtyisi mittaviin vastatoimiin. Englannin pääministeri Margaret Thatcher silloisen kuningattaren Elisabeth toisen antaessa suostumuksensa, valjasti sotilaat kuitenkin rajuihin vastatoimiin. Sota kesti 74 päivää ja päättyi brittien selvään voittoon. Sodassa kuoli yhteensä 907 sotilasta ja kolme saarella asunutta siviiliä. Vajaat 3000 sotilasta haavoittui.
Sitä ennen ne tosin kuului milloin Ranskalle, milloin Espanjalle, ja oli saaret silloisen Argentiinan eli Rio de la Platankin hallussa jonkin aikaa. Sinäänsä kyllä kyseessä on täysin merkityksetön 3000 asukkaan kivipläntti keskellä eteläistä Atlanttia noin 500 km lähimmästä rannikosta. Vaikea ymmärtää miksi niistä ylipäätään sodittiin. Saarten BKT on muutamia kymmeniä miljoonia mutta niiden ylläpito maksanee monin kerroin tuon.
Sen saarten väestö haluaa olla brittejä, Argentiina hyökkäs sinne ja Britannia puolusti itseään. Sillon muuten hyökättiin Nato-maahan ku 2022 natokeskustelussa toisteltiin ettei nato-maahan olla koskaan hyökätty. Britannia ei silti aktivoinu ees nelosartiklaa
Vierailija kirjoitti:
Miehet, eikös olekin hyvä, että naisilla on erilainen karkkimaku, jos kaikki tykkäisivät salmiakista, jäisivät kaikki hedelmäkarkit, viinikumit, toffeet, suklaat, lakritsit ja lauantaipussit ilman kumppania.
(Minkään karkin kohdalla en viittaa väriin vaan makuun)
Jokainen valitsee itseään miellyttävän silmäkarkin eikä se välttämättä ole joukkueen paras pelaaja ;)
Voitteko olla kuitenki hiljaa pelaajien ulkonäöstä tässä ketjussa ja varsinki olla käyttämättä tota myötähäpeää herättävää sanaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tuntui tosi nurinkuriselta katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messi oli mukana. Hänet olisi pitänyt ajaa suoralla punaisella pihalle Algeriaa vastaan. Kuten selostaja Matti Härkönenkin totesi, jos Algerian pelaaja olisi taklannut samalla tavalla Messiä, niin mitä luultavammin hänet olisi ajettu pihalle. On se niin väärin, miten eri tavalla ihmisiä kohdellaan. Ja onhan Messi saanut tällaista erityiskohtelua useita kertoja aikaisemminkin uransa aikana. Ei ole ajettu pihalle, vaikka olisi pitänyt.
Argentiina olisi ollut molemmissa otteluissa ihan pulassa ilman Messiä. Kertoo myöskin Argentiinan nykytasosta, että lähes 40-vuotias veteraani on edelleen joukkueensa ylivoimaisesti tärkein pelaaja. Vaikka kuinka kyseessä onkin Messi, niin kyllä pitäisi nousta jo tässä vaiheessa nuorempia hänen ohitseen jos pelaajatuotannossa olisi kaikki kunnossa ja kohdallaan.
Jos kaikki olisi mennyt oikeudenmukaisesti, Messillä olisi tässä vaiheessa kasassa viiden maalin sijaan nolla maalia ja kokonaan missattu ottelu Itävaltaa vastaan. Kyllä noin törkeästä taklauksesta pitäisi ajaa pihalle ihan kuka tahansa pelaaja. Ei ollut oikein fiilistä katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messin ei olisi pitänyt pelata ollenkaan. Tuntuu niin väärältä, kun asiat eivät mene oikein.
Englanti tai Ranska tuhoaa Argentiinan jos jompi kumpi tulee vastaan. Tämä on selvä. Argentiinalla on ollut helppoja vastuksia, mutta panokset kovenee. Messi ei yksin sadetta tuo.
Englannilla ei ole kuin Kane joka on kaukana Messin tasosta. Englannin joukkue lepää Kanen harteilla, Argentiinalla on joukkuessaan myös muita tasokkaita pelaajia Messin lisäksi.
Jos nuo tulevat vastakkain niin pelillä on myös poliittinen luonne. Valloittivathan ahneet Britit Argentiinan rannikolla sijaitsevat Falklandin saaret 1982 sotimalla ahneuksissaan. Vaikea ymmärtää tuollaista Brittien valloitusta Etelä-Amerikan rannikolla.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nappiksilla akillesjänteen päälle survaisu olisi ollut punaisen kortin paikka. Mutta aika kynnys on kyllä ruveta sellaisia jakamaan Messille heti ekassa ottelussa. Varmasti siltä osin sai erikoiskohtelua. Tuskin Ronaldokaan olisi korttia saanut. Niin monet katsovat tietyt ottelut vain nimimiesten takia.
Ja selvästi muu joukkue petaa Messille maalipaikkoja, eivät taida sitä kieltääkään. Messillä on missio. Mietin eilen, että laittaako Mbappé tarkoituksella maalipaikoista ohi, että Messi saa pitää ennätystä jonkin aikaa 😆
Sinä puhut ihan täyttä asiaa toisin kuin tuo "kateellisesta narinasta" puhunut daiju, joka jauhoi ihan täyttä paskaa. Totta kai kynnys on tosi suuri antaa Messille suora ulosajo varsinkin heti ekassa ottelussa, mutta se ei ole moraalisesti oikein, että pelaajia kohdellaan niin eri tavalla. Kaikkia tulisi aina kohdella ihan samalla tavalla. Ulosajon paikka on ulosajon paikka vaikka kuinka olisi Messi kyseessä. Kyllä tuomareiden pitäisi tuomita rikkeen mukaan eikä sen mukaan, kuka rikkeen tekijä sattuu olemaan. Tuomareilta puuttui selkäranka ihan täysin.
Kolikon toinen puoli on nämä niin sanotusti korttiherkät pelaajat. Varsinkin ennen var:ia kortti heilahti, vaikka ei olisi mitään tehnytkään ja punainen siitä, mistä joku muu saisi keltaisen. En tiedä pitäisikö sanoa, että vain ihmisiä ovat tuomaritkin.
Keltaista tuomari ei voinut kentällä antaa Messille, koska var olisi korottanut sen punaiseksi, pakkorako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ronaldo portugalin avauksessa tänään. Surkean avauspelin jälkeen nyt pitäisi jo tulla tulosta. Iltapelissä uskon Ghanan ottavan vähintään yhden pisteen Englannilta.
Olisiko siellä muita maalintekijöitä?
Penkillä? Gonçalo Ramos
Maikkarin mukaan nyt alkaa muka Meksiko-E-Afrikka matsi. WTF?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, eikös olekin hyvä, että naisilla on erilainen karkkimaku, jos kaikki tykkäisivät salmiakista, jäisivät kaikki hedelmäkarkit, viinikumit, toffeet, suklaat, lakritsit ja lauantaipussit ilman kumppania.
(Minkään karkin kohdalla en viittaa väriin vaan makuun)
Jokainen valitsee itseään miellyttävän silmäkarkin eikä se välttämättä ole joukkueen paras pelaaja ;)
Voitteko olla kuitenki hiljaa pelaajien ulkonäöstä tässä ketjussa ja varsinki olla käyttämättä tota myötähäpeää herättävää sanaa
Toivottavasti sinullekin löytyy silmämarmeladia 🍏🍈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ronaldo portugalin avauksessa tänään. Surkean avauspelin jälkeen nyt pitäisi jo tulla tulosta. Iltapelissä uskon Ghanan ottavan vähintään yhden pisteen Englannilta.
Olisiko siellä muita maalintekijöitä?
Penkillä? Gonçalo Ramos
Joo, ylipäätään. Itv studiossa sanoivat, että Portugalilla ei ole oikein vaihtoehtoa Ronaldon tilalle ja Portugali ei vaan tarjoile Ronaldolle palloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Minä en pidä Haalandista. Toki hyvä maalintekijä. Cr oli oikeasti hyvä pelaaja 2010-luvulla. Nykyään ei oikein enää riitä.
Haaland ei filmaa niinku Ronaldo. Tykkäätkö sä sit huijaamisesta
Ei siis Ronaldo myöskään ole minun suosikkipelaaja.
Sitä ei voi kuitenkaan kiistää että ollut aikanaan hyvä pelaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, eikös olekin hyvä, että naisilla on erilainen karkkimaku, jos kaikki tykkäisivät salmiakista, jäisivät kaikki hedelmäkarkit, viinikumit, toffeet, suklaat, lakritsit ja lauantaipussit ilman kumppania.
(Minkään karkin kohdalla en viittaa väriin vaan makuun)
Jokainen valitsee itseään miellyttävän silmäkarkin eikä se välttämättä ole joukkueen paras pelaaja ;)
Voitteko olla kuitenki hiljaa pelaajien ulkonäöstä tässä ketjussa ja varsinki olla käyttämättä tota myötähäpeää herättävää sanaa
Toivottavasti sinullekin löytyy silmämarmeladia 🍏🍈
Tuo ulkonäön palvominen on muutenki hassua ku vaikka jollaki ihmisellä ois hyvä ulkokuori nii se saattaa olla ärsyttävä/typerä persoona jollon se ulkonäköki sulaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Nyt Ronaldo aktiivisempi.
Ronaldo tehnyt viimeksi lohkovaiheessa maalin 2020
Nyt on tsäänssi hattutemppuun Rollella.
SIIIIUUUUU
Hyvä kun sai maalin.
No Rollehan sieltä maalin teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ronaldo portugalin avauksessa tänään. Surkean avauspelin jälkeen nyt pitäisi jo tulla tulosta. Iltapelissä uskon Ghanan ottavan vähintään yhden pisteen Englannilta.
Olisiko siellä muita maalintekijöitä?
Penkillä? Gonçalo Ramos
Joo, ylipäätään. Itv studiossa sanoivat, että Portugalilla ei ole oikein vaihtoehtoa Ronaldon tilalle ja Portugali ei vaan tarjoile Ronaldolle palloja.
No, siltä se nyt vähän näytti. Rolle sai vähän palloja boksiin niin alkoi tapahtua.
Ranskan menestys näyttää riippuvan lähes täysin siitä kuinka hyvin tummemmat pelaajat onnistuvat. Ei taida montaakaan Pierre Lemoix'ia olla?