Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2341)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tuntui tosi nurinkuriselta katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messi oli mukana. Hänet olisi pitänyt ajaa suoralla punaisella pihalle Algeriaa vastaan. Kuten selostaja Matti Härkönenkin totesi, jos Algerian pelaaja olisi taklannut samalla tavalla Messiä, niin mitä luultavammin hänet olisi ajettu pihalle. On se niin väärin, miten eri tavalla ihmisiä kohdellaan. Ja onhan Messi saanut tällaista erityiskohtelua useita kertoja aikaisemminkin uransa aikana. Ei ole ajettu pihalle, vaikka olisi pitänyt.
Argentiina olisi ollut molemmissa otteluissa ihan pulassa ilman Messiä. Kertoo myöskin Argentiinan nykytasosta, että lähes 40-vuotias veteraani on edelleen joukkueensa ylivoimaisesti tärkein pelaaja. Vaikka kuinka kyseessä onkin Messi, niin kyllä pitäisi nousta jo tässä vaiheessa nuorempia hänen ohitseen jos pelaajatuotannossa olisi kaikki kunnossa ja kohdallaan.
Jos kaikki olisi mennyt oikeudenmukaisesti, Messillä olisi tässä vaiheessa kasassa viiden maalin sijaan nolla maalia ja kokonaan missattu ottelu Itävaltaa vastaan. Kyllä noin törkeästä taklauksesta pitäisi ajaa pihalle ihan kuka tahansa pelaaja. Ei ollut oikein fiilistä katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messin ei olisi pitänyt pelata ollenkaan. Tuntuu niin väärältä, kun asiat eivät mene oikein.
Englanti tai Ranska tuhoaa Argentiinan jos jompi kumpi tulee vastaan. Tämä on selvä. Argentiinalla on ollut helppoja vastuksia, mutta panokset kovenee. Messi ei yksin sadetta tuo.
Englannilla ei ole kuin Kane joka on kaukana Messin tasosta. Englannin joukkue lepää Kanen harteilla, Argentiinalla on joukkuessaan myös muita tasokkaita pelaajia Messin lisäksi.
Jos nuo tulevat vastakkain niin pelillä on myös poliittinen luonne. Valloittivathan ahneet Britit Argentiinan rannikolla sijaitsevat Falklandin saaret 1982 sotimalla ahneuksissaan. Vaikea ymmärtää tuollaista Brittien valloitusta Etelä-Amerikan rannikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan näissä kisoissa kannustaa Rollea, vaihtoehdot vähissä.
Rollea on haukuttu niin kovasti, että häntä alkaa jo pitää altavastaajana, ja minä olen aina altavastaajan puolella. Se on jännä psykologinen juttu. Ensin ärsytti tuo Rollen itsekkyys, mutta nyt kun häntä lyödään kuin vierasta sikaa olenkin kääntynyt hänen puolelle.
Oma mielipiteeni Ronaldosta muuttui melkoisesti kun katsoin jonkun dokumentin hänestä youtubessa. Ja ihan jo siitä kun viime kisoissa siirsi sen kokispullon (vai pepsikö se oli) pois haastattelupöydältä ja kehoitti juomaan sen sijaan vettä.
Tuo Litmasen haukkuminen on mennyt liian pitkälle! On vastenmielistä kun puhevikaa aletaan mollaamaan. Litmanen kärsi/kärsii pitkittyneestä koronasta ja se voi olla syy tuohon puheentuottamiseen.
Litmanen -dokkari on parasta katsottavaa oikeille futisfaneille. Litmanen on ainoa Suomen Kuningas.
Studiossa sssässävikainen naikkonen "emäntänä" ja ärrävikainen Karhu selostamassa. Karhu lisäksi niin täysin puolueellinen etten enää kuuntele häntä. "Voivoivoi Belgia ei saanut vieläkään maalia voi voi .. kyllä Belgia on parempi joukkue kuin Iran voi voi kun ei saa maaleja"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tuntui tosi nurinkuriselta katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messi oli mukana. Hänet olisi pitänyt ajaa suoralla punaisella pihalle Algeriaa vastaan. Kuten selostaja Matti Härkönenkin totesi, jos Algerian pelaaja olisi taklannut samalla tavalla Messiä, niin mitä luultavammin hänet olisi ajettu pihalle. On se niin väärin, miten eri tavalla ihmisiä kohdellaan. Ja onhan Messi saanut tällaista erityiskohtelua useita kertoja aikaisemminkin uransa aikana. Ei ole ajettu pihalle, vaikka olisi pitänyt.
Argentiina olisi ollut molemmissa otteluissa ihan pulassa ilman Messiä. Kertoo myöskin Argentiinan nykytasosta, että lähes 40-vuotias veteraani on edelleen joukkueensa ylivoimaisesti tärkein pelaaja. Vaikka kuinka kyseessä onkin Messi, niin kyllä pitäisi nousta jo tässä vaiheessa nuorempia hänen ohitseen jos pelaajatuotannossa olisi kaikki kunnossa ja kohdallaan.
Jos kaikki olisi mennyt oikeudenmukaisesti, Messillä olisi tässä vaiheessa kasassa viiden maalin sijaan nolla maalia ja kokonaan missattu ottelu Itävaltaa vastaan. Kyllä noin törkeästä taklauksesta pitäisi ajaa pihalle ihan kuka tahansa pelaaja. Ei ollut oikein fiilistä katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messin ei olisi pitänyt pelata ollenkaan. Tuntuu niin väärältä, kun asiat eivät mene oikein.
Englanti tai Ranska tuhoaa Argentiinan jos jompi kumpi tulee vastaan. Tämä on selvä. Argentiinalla on ollut helppoja vastuksia, mutta panokset kovenee. Messi ei yksin sadetta tuo.
Englannilla ei ole kuin Kane joka on kaukana Messin tasosta. Englannin joukkue lepää Kanen harteilla, Argentiinalla on joukkuessaan myös muita tasokkaita pelaajia Messin lisäksi.
Jos nuo tulevat vastakkain niin pelillä on myös poliittinen luonne. Valloittivathan ahneet Britit Argentiinan rannikolla sijaitsevat Falklandin saaret 1982 sotimalla ahneuksissaan. Vaikea ymmärtää tuollaista Brittien valloitusta Etelä-Amerikan rannikolla.
En ole koskaan kannattanut Englantia syynä huliganismi jota "fanit" harrastavat sairaasti. Ja nyt vielä tuo sota. Hyi ja yök englanti!
Ihanaa, tänään saa kuolata Cristiano Ronaldoa <3 Harmi, ettei Paulus ole studiossa koska äm tee vee.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Illalla päivystävälle Ronaldolle tarjotaan tarjottimella maalisyöttö varmaan paikkaan, ja sen jälkeen hehkutus mestarin paluusta alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan näissä kisoissa kannustaa Rollea, vaihtoehdot vähissä.
Rollea on haukuttu niin kovasti, että häntä alkaa jo pitää altavastaajana, ja minä olen aina altavastaajan puolella. Se on jännä psykologinen juttu. Ensin ärsytti tuo Rollen itsekkyys, mutta nyt kun häntä lyödään kuin vierasta sikaa olenkin kääntynyt hänen puolelle.
Tuohan pelaa järjettömästä palkasta ihmisoikeusmaa saudien liigassa, joten taas tosi altavastaaja jota pitää sympatisoida valintojensa vuoksi /s
Ainoa ongelma tuolla on, että ei tuo halua lopettaa vaikkei tuosta ole ainakaan maajoukkueelle suurempaa hyötyä. Vähän epäilen että vaikka tuo maalin tai pari pusertaisikin niin portugali pärjäisi paremmin jollain muulla pelityylillä kuin pitkä päätyyn ronaldolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Sama juttu kää piö Messin kohdalla
Haaland on kyllä karkki. Varsinkin viikinkiasussa.
https://e00-xlk-ue-marca-en.uecdn.es/uploads/2026/06/09/6a280d6ce4052.j…
NAM!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Sama juttu kää piö Messin kohdalla
Messi on tavallisen näköinen ja kärppä maalinteossa. Kaikkien aikojen paras pelaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan näissä kisoissa kannustaa Rollea, vaihtoehdot vähissä.
Rollea on haukuttu niin kovasti, että häntä alkaa jo pitää altavastaajana, ja minä olen aina altavastaajan puolella. Se on jännä psykologinen juttu. Ensin ärsytti tuo Rollen itsekkyys, mutta nyt kun häntä lyödään kuin vierasta sikaa olenkin kääntynyt hänen puolelle.
Sulla asuu rannassa vastarannankiiski. PDA.
Vierailija kirjoitti:
Haaland on kyllä karkki. Varsinkin viikinkiasussa.
https://e00-xlk-ue-marca-en.uecdn.es/uploads/2026/06/09/6a280d6ce4052.j…
NAM!
Valitettavasti sikapossunaama näyttää söpöltä vain oikealla sikapossulla.
Vierailija kirjoitti:
Haaland on kyllä karkki. Varsinkin viikinkiasussa.
https://e00-xlk-ue-marca-en.uecdn.es/uploads/2026/06/09/6a280d6ce4052.j…
NAM!
Kohtalainen alapurenta hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Sama juttu kää piö Messin kohdalla
Pienet miehet samaistuvat :DDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.
Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.
Sama juttu kää piö Messin kohdalla
Messi on tavallisen näköinen ja kärppä maalinteossa. Kaikkien aikojen paras pelaaja.
Sateessa kastunut saippua joka luiskahtaa näpeistä jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tuntui tosi nurinkuriselta katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messi oli mukana. Hänet olisi pitänyt ajaa suoralla punaisella pihalle Algeriaa vastaan. Kuten selostaja Matti Härkönenkin totesi, jos Algerian pelaaja olisi taklannut samalla tavalla Messiä, niin mitä luultavammin hänet olisi ajettu pihalle. On se niin väärin, miten eri tavalla ihmisiä kohdellaan. Ja onhan Messi saanut tällaista erityiskohtelua useita kertoja aikaisemminkin uransa aikana. Ei ole ajettu pihalle, vaikka olisi pitänyt.
Argentiina olisi ollut molemmissa otteluissa ihan pulassa ilman Messiä. Kertoo myöskin Argentiinan nykytasosta, että lähes 40-vuotias veteraani on edelleen joukkueensa ylivoimaisesti tärkein pelaaja. Vaikka kuinka kyseessä onkin Messi, niin kyllä pitäisi nousta jo tässä vaiheessa nuorempia hänen ohitseen jos pelaajatuotannossa olisi kaikki kunnossa ja kohdallaan.
Jos kaikki olisi mennyt oikeudenmukaisesti, Messillä olisi tässä vaiheessa kasassa viiden maalin sijaan nolla maalia ja kokonaan missattu ottelu Itävaltaa vastaan. Kyllä noin törkeästä taklauksesta pitäisi ajaa pihalle ihan kuka tahansa pelaaja. Ei ollut oikein fiilistä katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messin ei olisi pitänyt pelata ollenkaan. Tuntuu niin väärältä, kun asiat eivät mene oikein.
Englanti tai Ranska tuhoaa Argentiinan jos jompi kumpi tulee vastaan. Tämä on selvä. Argentiinalla on ollut helppoja vastuksia, mutta panokset kovenee. Messi ei yksin sadetta tuo.
Englannilla ei ole kuin Kane joka on kaukana Messin tasosta. Englannin joukkue lepää Kanen harteilla, Argentiinalla on joukkuessaan myös muita tasokkaita pelaajia Messin lisäksi.
Jos nuo tulevat vastakkain niin pelillä on myös poliittinen luonne. Valloittivathan ahneet Britit Argentiinan rannikolla sijaitsevat Falklandin saaret 1982 sotimalla ahneuksissaan. Vaikea ymmärtää tuollaista Brittien valloitusta Etelä-Amerikan rannikolla.
Poliittiista jännitteistä puheenollen onko mahdollista että Iran ja USA kohtaavat?
Hesarissa dissattiin Klosen ennätystä. Iloisesti kuitenkin unohdettiin ettei Klose edes vetänyt rankkareita - kaikki maalit siis pelitilannemaaleja. Messillä useita rankkarimaaleja.
Rollea on haukuttu niin kovasti, että häntä alkaa jo pitää altavastaajana, ja minä olen aina altavastaajan puolella. Se on jännä psykologinen juttu. Ensin ärsytti tuo Rollen itsekkyys, mutta nyt kun häntä lyödään kuin vierasta sikaa olenkin kääntynyt hänen puolelle.