Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2341)

Vierailija
2141/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa Ronaldo terästäytyisi tänään ja laittaisi jauhot suuhun kaikille kitisijöille. 

Hei, se on Uzbekistan. Jos Portugal ei tunnu pärjäävän sille niin huh huh

Vierailija
2142/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mbappella jo nyt huomattavasti enemmän maaleja pudotuspeleissä Messiin verrattuna. Messi loistaa rupusakkeja vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaland 😍😍

Vierailija
2144/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa Ronaldo terästäytyisi tänään ja laittaisi jauhot suuhun kaikille kitisijöille. 

Hei, se on Uzbekistan. Jos Portugal ei tunnu pärjäävän sille niin huh huh

Uzbekistanilla on sentään itse Fabio Cannavaro peräsimessä.

Vierailija
2145/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan näissä kisoissa kannustaa Rollea, vaihtoehdot vähissä.

Rollea on haukuttu niin kovasti, että häntä alkaa jo pitää altavastaajana, ja minä olen aina altavastaajan puolella. Se on jännä psykologinen juttu. Ensin ärsytti tuo Rollen itsekkyys, mutta nyt kun häntä lyödään kuin vierasta sikaa olenkin kääntynyt hänen puolelle.

Oma mielipiteeni Ronaldosta muuttui melkoisesti kun katsoin jonkun dokumentin hänestä youtubessa. Ja ihan jo siitä kun viime kisoissa siirsi sen kokispullon (vai pepsikö se oli) pois haastattelupöydältä ja kehoitti juomaan sen sijaan vettä.

Minäkin oon katsonut jonkun dokumentin Ronaldosta ja hän oli siinä ihan jees. Ei pahaa sanottavaa minulla ainakaan

-sivusta

Vierailija
2146/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.

Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.

Sama juttu kää piö Messin kohdalla 

Messi on tavallisen näköinen ja kärppä maalinteossa. Kaikkien aikojen paras pelaaja. 

Maalintekijä kyllä mutta myös kaikkien aikojen persoonattominen pelaaja. Todella tylsä tyyppi, hajuton ja mauton, tylsän näkönenkin. Haaland ei ole joo mikään komea kuten Ronaldo, mutta hänen ulkonäkö jää kuitenkin mieleen. Jos joku väittää että Messi on kiinnostava henkilö niin tyyppi valehtelee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2147/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan näissä kisoissa kannustaa Rollea, vaihtoehdot vähissä.

Rollea on haukuttu niin kovasti, että häntä alkaa jo pitää altavastaajana, ja minä olen aina altavastaajan puolella. Se on jännä psykologinen juttu. Ensin ärsytti tuo Rollen itsekkyys, mutta nyt kun häntä lyödään kuin vierasta sikaa olenkin kääntynyt hänen puolelle.

Tuohan pelaa järjettömästä palkasta ihmisoikeusmaa saudien liigassa, joten taas tosi altavastaaja jota pitää sympatisoida valintojensa vuoksi /s

Ainoa ongelma tuolla on, että ei tuo halua lopettaa vaikkei tuosta ole ainakaan maajoukkueelle suurempaa hyötyä. Vähän epäilen että vaikka tuo maalin tai pari pusertaisikin niin portugali pärjäisi paremmin jollain muulla pelityylillä kuin pitkä päätyyn ronaldolle. 

Ronaldo pitäisi ottaa supersubina vaihdosta siinä 60-70 minuutin kohdalla koska ei selvästikään ole enää 90 minuutin kunnossa tällä tasolla. Saudeissa varmaan pystyykin vielä sen 90 pelaamaan mutta ei maailman huipputasolla enää.

Vierailija
2148/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.

Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.

Sama juttu kää piö Messin kohdalla 

Messi on tavallisen näköinen ja kärppä maalinteossa. Kaikkien aikojen paras pelaaja. 

Maalintekijä kyllä mutta myös kaikkien aikojen persoonattominen pelaaja. Todella tylsä tyyppi, hajuton ja mauton, tylsän näkönenkin. Haaland ei ole joo mikään komea kuten Ronaldo, mutta hänen ulkonäkö jää kuitenkin mieleen. Jos joku väittää että Messi on kiinnostava henkilö niin tyyppi valehtelee. 

Messin persoonaa laskee aika paljon se (ainakin näin suomalaisena joka ei espanjaa juuri puhu), että hän ei suostu koskaan antamaan haastatteluja muulla kielellä kuin espanjaksi. Jää väkisinkin vähän etäiseksi kun ei ymmärrä kovin hyvin mitä hän sanoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2149/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on vaan kateellisia siitä miten komea Ronaldo on, hän on naisten mieleen ja vielä lahjakas pelaajakin. Sama juttu aikanaan oli Beckhamin kohdalla. 

Vierailija
2150/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet, eikös olekin hyvä, että naisilla on erilainen karkkimaku, jos kaikki tykkäisivät salmiakista, jäisivät kaikki hedelmäkarkit, viinikumit, toffeet, suklaat, lakritsit ja lauantaipussit ilman kumppania.

(Minkään karkin kohdalla en viittaa väriin vaan makuun)

Jokainen valitsee itseään miellyttävän silmäkarkin eikä se välttämättä ole joukkueen paras pelaaja ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2151/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa Ronaldo terästäytyisi tänään ja laittaisi jauhot suuhun kaikille kitisijöille. 

Hei, se on Uzbekistan. Jos Portugal ei tunnu pärjäävän sille niin huh huh

Uzbekistanilla on sentään itse Fabio Cannavaro peräsimessä.

Harmi, että Paolo Maldini ei valmenna mitään osallistuvaa joukkuetta.......... huokaus. 

Vierailija
2152/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä taas Ghanan isomunaiset miehet nurmella. Toivon, että voittavat Englannin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2153/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tuntui tosi nurinkuriselta katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messi oli mukana. Hänet olisi pitänyt ajaa suoralla punaisella pihalle Algeriaa vastaan. Kuten selostaja Matti Härkönenkin totesi, jos Algerian pelaaja olisi taklannut samalla tavalla Messiä, niin mitä luultavammin hänet olisi ajettu pihalle.  On se niin väärin, miten eri tavalla ihmisiä kohdellaan. Ja onhan Messi saanut tällaista erityiskohtelua useita kertoja aikaisemminkin uransa aikana. Ei ole ajettu pihalle, vaikka olisi pitänyt. 

 

Argentiina olisi ollut molemmissa otteluissa ihan pulassa ilman Messiä. Kertoo myöskin Argentiinan nykytasosta, että lähes 40-vuotias veteraani on edelleen joukkueensa ylivoimaisesti tärkein pelaaja. Vaikka kuinka kyseessä onkin Messi, niin kyllä pitäisi nousta jo tässä vaiheessa nuorempia hänen ohitseen jos pelaajatuotannossa olisi kaikki kunnossa ja kohdallaan. 

 

Jos kaikki olisi mennyt oikeudenmukaisesti, Messillä olisi tässä vaiheessa kasassa viiden maalin sijaan nolla maalia ja kokonaan missattu ottelu Itävaltaa vastaan. Kyllä noin törkeästä taklauksesta pitäisi ajaa pihalle ihan kuka tahansa pelaaja. Ei ollut oikein fiilistä katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messin ei olisi pitänyt pelata ollenkaan. Tuntuu niin väärältä, kun asiat eivät mene oikein.

Englanti tai Ranska tuhoaa Argentiinan jos jompi kumpi tulee vastaan. Tämä on selvä. Argentiinalla on ollut helppoja vastuksia, mutta panokset kovenee. Messi ei yksin sadetta tuo.

Englannilla ei ole kuin Kane joka on kaukana Messin tasosta. Englannin joukkue lepää Kanen harteilla, Argentiinalla on joukkuessaan myös muita tasokkaita pelaajia Messin lisäksi.

 

Jos nuo tulevat vastakkain niin pelillä on myös poliittinen luonne. Valloittivathan ahneet Britit Argentiinan rannikolla sijaitsevat Falklandin saaret 1982 sotimalla ahneuksissaan. Vaikea ymmärtää tuollaista Brittien valloitusta Etelä-Amerikan rannikolla.

Poliittiista jännitteistä puheenollen onko mahdollista että Iran ja USA kohtaavat?

Tämä olisi kieltämättä herkullista katsottavaa. Uskon, että joukkueilla ei olisi ongelmaa, mutta kannattajien keskuudessa voisi kyteä ja kipinöidä.

Vierailija
2154/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.

Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.

Sama juttu kää piö Messin kohdalla 

Messi on tavallisen näköinen ja kärppä maalinteossa. Kaikkien aikojen paras pelaaja. 

Maalintekijä kyllä mutta myös kaikkien aikojen persoonattominen pelaaja. Todella tylsä tyyppi, hajuton ja mauton, tylsän näkönenkin. Haaland ei ole joo mikään komea kuten Ronaldo, mutta hänen ulkonäkö jää kuitenkin mieleen. Jos joku väittää että Messi on kiinnostava henkilö niin tyyppi valehtelee. 

Tiedän,  että Argentiinan espanja ei ole samaa kuin Espanjan espanja, mutta jo tuossa mainospätkässä, missä Messi puhuu peruna suussa "elfuudbollsössönsössönsööelmundo", menee huvitus. Epäselvää puuromaista puhetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2155/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on vaan kateellisia siitä miten komea Ronaldo on, hän on naisten mieleen ja vielä lahjakas pelaajakin. Sama juttu aikanaan oli Beckhamin kohdalla. 

Hyvä, että käytit sanaa "aikanan" Becksin kohdalla, koska näin tosiaan on. Those were the days ja nykyään mies on Victorian käskyläinen ja ulkomuodoltaan tatuoitu kuminukke. 

Vierailija
2156/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tuntui tosi nurinkuriselta katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messi oli mukana. Hänet olisi pitänyt ajaa suoralla punaisella pihalle Algeriaa vastaan. Kuten selostaja Matti Härkönenkin totesi, jos Algerian pelaaja olisi taklannut samalla tavalla Messiä, niin mitä luultavammin hänet olisi ajettu pihalle.  On se niin väärin, miten eri tavalla ihmisiä kohdellaan. Ja onhan Messi saanut tällaista erityiskohtelua useita kertoja aikaisemminkin uransa aikana. Ei ole ajettu pihalle, vaikka olisi pitänyt. 

 

Argentiina olisi ollut molemmissa otteluissa ihan pulassa ilman Messiä. Kertoo myöskin Argentiinan nykytasosta, että lähes 40-vuotias veteraani on edelleen joukkueensa ylivoimaisesti tärkein pelaaja. Vaikka kuinka kyseessä onkin Messi, niin kyllä pitäisi nousta jo tässä vaiheessa nuorempia hänen ohitseen jos pelaajatuotannossa olisi kaikki kunnossa ja kohdallaan. 

 

Jos kaikki olisi mennyt oikeudenmukaisesti, Messillä olisi tässä vaiheessa kasassa viiden maalin sijaan nolla maalia ja kokonaan missattu ottelu Itävaltaa vastaan. Kyllä noin törkeästä taklauksesta pitäisi ajaa pihalle ihan kuka tahansa pelaaja. Ei ollut oikein fiilistä katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messin ei olisi pitänyt pelata ollenkaan. Tuntuu niin väärältä, kun asiat eivät mene oikein.

Englanti tai Ranska tuhoaa Argentiinan jos jompi kumpi tulee vastaan. Tämä on selvä. Argentiinalla on ollut helppoja vastuksia, mutta panokset kovenee. Messi ei yksin sadetta tuo.

Englannilla ei ole kuin Kane joka on kaukana Messin tasosta. Englannin joukkue lepää Kanen harteilla, Argentiinalla on joukkuessaan myös muita tasokkaita pelaajia Messin lisäksi.

 

Jos nuo tulevat vastakkain niin pelillä on myös poliittinen luonne. Valloittivathan ahneet Britit Argentiinan rannikolla sijaitsevat Falklandin saaret 1982 sotimalla ahneuksissaan. Vaikea ymmärtää tuollaista Brittien valloitusta Etelä-Amerikan rannikolla.

Joku voi vielä ottaa kirjoituksesi tosissaan, niin kerrataanpa hieman historiaa: Falklandin saaret on kuulunut Isolle-Britannialle vuodesta 1833 alkaen. Vuonna 1982 Argentiinan sotilasjuntta miehitti briteille kuuluneet Falklandin saaret. Sotilasjuntta arvioi virheellisesti, ettei britit ryhtyisi mittaviin vastatoimiin. Englannin pääministeri Margaret Thatcher silloisen kuningattaren Elisabeth toisen antaessa suostumuksensa, valjasti sotilaat kuitenkin rajuihin vastatoimiin. Sota kesti 74 päivää ja päättyi brittien selvään voittoon. Sodassa kuoli yhteensä 907 sotilasta ja kolme saarella asunutta siviiliä. Vajaat 3000 sotilasta haavoittui. 

Vierailija
2157/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on vaan kateellisia siitä miten komea Ronaldo on, hän on naisten mieleen ja vielä lahjakas pelaajakin. Sama juttu aikanaan oli Beckhamin kohdalla. 

Hyvä, että käytit sanaa "aikanan" Becksin kohdalla, koska näin tosiaan on. Those were the days ja nykyään mies on Victorian käskyläinen ja ulkomuodoltaan tatuoitu kuminukke. 

Joo todellakin, ennen oli todella komea, joten harmi ettei antanut itsensä vanheta luonnollisesti - olisi varmasti edelleen komea. 

Vierailija
2158/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaland . Kaksi peliä, neljä maalia. Oliko yhteensä 52 maajoukkuepeliä ja 59 maalia! Mahtavaa tuo Norjan fanien ja joukkueen juhliminen pelin jälkeen. 

Joo olisin halunnut mukaan soutamaan!

Vierailija
2159/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantain Norja - Ranska kutkuttelee jo! 

Vierailija
2160/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.

Olen huomannut että Rollea haukutaan koska hän on mieskarkki, ja Haalandia kehutaan koska hän ei todellakaan ole karkki. Suomiukot samaistuvat rumiin pelaajiin.

Sama juttu kää piö Messin kohdalla 

Messi on tavallisen näköinen ja kärppä maalinteossa. Kaikkien aikojen paras pelaaja. 

Maalintekijä kyllä mutta myös kaikkien aikojen persoonattominen pelaaja. Todella tylsä tyyppi, hajuton ja mauton, tylsän näkönenkin. Haaland ei ole joo mikään komea kuten Ronaldo, mutta hänen ulkonäkö jää kuitenkin mieleen. Jos joku väittää että Messi on kiinnostava henkilö niin tyyppi valehtelee. 

Messi ja Ronaldo on täydelliset esimerkit siitä, miten erilaiset maut miehillä ja naisilla on. En epäile hetkeäkään, että Messin faneista suurin osa on miehiä, kun taas Ronaldolla ne on naisia.