Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2340)

Vierailija
2101/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä Algeria on pulassa Jordaniaa vastaan. Maalin tappiolla ja joka kerta kun Jordania saa pallon ne lähtee vastahyökkäykseen. Toinen maali olisi pitänyt jo tulla, niin monta yritystä ovat saaneet. Voi nippaista pepulle tuhlailu.  63min pelattu

Nämä kaksi maata ovat aivan evvk. 

No ranskalaisia kiinnostaa, koska algerialainen DZ-mafia on ottanut hallintaansa käytännössä Marseillen. 

Vierailija
2102/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaland . Kaksi peliä, neljä maalia. Oliko yhteensä 52 maajoukkuepeliä ja 59 maalia! Mahtavaa tuo Norjan fanien ja joukkueen juhliminen pelin jälkeen. 

Ödegaard, hänhän se sankari on, ei tuo vastustajan maalilla päivystävä haahuilija, jolle täytyy syöttää pallo jalkaan 

Hän onkin joukkueen kapteeni - ei Haaland. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2103/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jenkeissä tosi suuret varoetäisyydet ukkosille... 13 km säde? What? Kai siellä myrskyt ovat sitten vähän eri luokkaa ja myrskyrintamat liikkuvat nopeasti? Tai sitten vaan typerää jenkkien ylivarovaisuutta. 

Vierailija
2104/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tuntui tosi nurinkuriselta katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messi oli mukana. Hänet olisi pitänyt ajaa suoralla punaisella pihalle Algeriaa vastaan. Kuten selostaja Matti Härkönenkin totesi, jos Algerian pelaaja olisi taklannut samalla tavalla Messiä, niin mitä luultavammin hänet olisi ajettu pihalle.  On se niin väärin, miten eri tavalla ihmisiä kohdellaan. Ja onhan Messi saanut tällaista erityiskohtelua useita kertoja aikaisemminkin uransa aikana. Ei ole ajettu pihalle, vaikka olisi pitänyt. 

 

Argentiina olisi ollut molemmissa otteluissa ihan pulassa ilman Messiä. Kertoo myöskin Argentiinan nykytasosta, että lähes 40-vuotias veteraani on edelleen joukkueensa ylivoimaisesti tärkein pelaaja. Vaikka kuinka kyseessä onkin Messi, niin kyllä pitäisi nousta jo tässä vaiheessa nuorempia hänen ohitseen jos pelaajatuotannossa olisi kaikki kunnossa ja kohdallaan. 

 

Jos kaikki olisi mennyt oikeudenmukaisesti, Messillä olisi tässä vaiheessa kasassa viiden maalin sijaan nolla maalia ja kokonaan missattu ottelu Itävaltaa vastaan. Kyllä noin törkeästä taklauksesta pitäisi ajaa pihalle ihan kuka tahansa pelaaja. Ei ollut oikein fiilistä katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messin ei olisi pitänyt pelata ollenkaan. Tuntuu niin väärältä, kun asiat eivät mene oikein.

Englanti tai Ranska tuhoaa Argentiinan jos jompi kumpi tulee vastaan. Tämä on selvä. Argentiinalla on ollut helppoja vastuksia, mutta panokset kovenee. Messi ei yksin sadetta tuo.

Vierailija
2105/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaland . Kaksi peliä, neljä maalia. Oliko yhteensä 52 maajoukkuepeliä ja 59 maalia! Mahtavaa tuo Norjan fanien ja joukkueen juhliminen pelin jälkeen. 

Ödegaard, hänhän se sankari on, ei tuo vastustajan maalilla päivystävä haahuilija, jolle täytyy syöttää pallo jalkaan 

Hyvä maalintekijä on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.  Eikös Haaland ole aika perinteinen ysi ja focal point. Sen roolin täyttää täydellisesti. Välillä mietin, että osaisiko se puolustaa, mutta toisaalta kun on ylhäällä kentällä, venyttää se sitten vastustajan pelikentällistä.

Se on juurikin noin. Jos sinulla on heittää kentälle yli maalin per peli latova hyökkääjä niin pelikirja suunnitellaan tasan tarkkaan hänen ympärilleen. Haaland on tosiaan niin klassinen ysi kuin olla ja saattaa, target-pelaaja ja boksista paljon maaleja tekevä.

Haaland on tehnyt samalla tahdilla maaleja myös kaikissa seurajoukkueissa, joissa ollut riippumatta siitä, kuka siellä tarjoilee palloja. Joten ei se nyt ihan huono ole itsekään. 

Vierailija
2106/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa jenkeissä tosi suuret varoetäisyydet ukkosille... 13 km säde? What? Kai siellä myrskyt ovat sitten vähän eri luokkaa ja myrskyrintamat liikkuvat nopeasti? Tai sitten vaan typerää jenkkien ylivarovaisuutta. 

Jenkeissä syntyy vuosittain ukkosrintamien yhteyteen suuria tuhoja aiheuttavia tornadoja. Ne ei ole leikin asioita eikä näin ollen ylivarovaisuutta. 3 ja 4 tason tornadot tekee todella pahaa jälkeä siellä missä liikkuvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2107/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni toistaiseksi kisojen paras selostaja on ollut Matti Härkönen. Asiantuntijoista heikoimman arvosanan annan Essi Sainiolle ja Jari Litmaselle. Sainio ei oikeasti tuo selostuskopissa mitään lisäarvoa, latelee itsestään selvyyksiä. Jari Litmasen ulosanti on ihan hirveää kuunneltavaa. Englanti..ääääää..pystyy...äääää...tekemään....ööööö.....maaleja.....äääääää. 

Litti oli loistava pelaaja, mutta asiantuntijan soisi osaavan artikuloida.

Jossakin vaiheessa Litti paransi ulosantiaan, mutta nyt on taas ikään kuin taantunut. En myös tykkää siitä Maikkarin studioisäntä Pasasesta, hänessä on jotakin ylimielistä. Ylen puolelta Halsti on erittäin hyvä ja fiksun oloinen kommentaattori.

Vierailija
2108/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa Ronaldo terästäytyisi tänään ja laittaisi jauhot suuhun kaikille kitisijöille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2109/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa jenkeissä tosi suuret varoetäisyydet ukkosille... 13 km säde? What? Kai siellä myrskyt ovat sitten vähän eri luokkaa ja myrskyrintamat liikkuvat nopeasti? Tai sitten vaan typerää jenkkien ylivarovaisuutta. 

Käsittääkseni salama voi iskeä myrskyalueelta jopa 10km päähän. Mutta varsinaisesti kyse on varmaan Jenkkien varovaisuudesta ettei kukaan vaan pääse haastamaan oikeuteen. Toisaalta kyllä itselläkin voisi vähän puntti tutista jos tuolla oikein ison avostadionin piippuhyllyllä olisi istumassa ukkosmyrskyssä.

Vierailija
2110/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2111/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni toistaiseksi kisojen paras selostaja on ollut Matti Härkönen. Asiantuntijoista heikoimman arvosanan annan Essi Sainiolle ja Jari Litmaselle. Sainio ei oikeasti tuo selostuskopissa mitään lisäarvoa, latelee itsestään selvyyksiä. Jari Litmasen ulosanti on ihan hirveää kuunneltavaa. Englanti..ääääää..pystyy...äääää...tekemään....ööööö.....maaleja.....äääääää. 

Litti oli loistava pelaaja, mutta asiantuntijan soisi osaavan artikuloida.

Jossakin vaiheessa Litti paransi ulosantiaan, mutta nyt on taas ikään kuin taantunut. En myös tykkää siitä Maikkarin studioisäntä Pasasesta, hänessä on jotakin ylimielistä. Ylen puolelta Halsti on erittäin hyvä ja fiksun oloinen kommentaattori.

On mil joon a kertaa kiv empaa katsoa Yl en lähet yksiä sekä kentä ltä että st udiosta. 

Vierailija
2112/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa Ronaldo terästäytyisi tänään ja laittaisi jauhot suuhun kaikille kitisijöille. 

Luulen että näin käy. Se pirulainen on aina noussut jaloilleen ja tehnyt töitä. Tämä shitti mitä hän saa niskaansa on mennyt liian pitkälle. Toivottavasti paukuttaa tänään hattutempun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2113/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.

Valitan, sun kutina on vain ihottumaa. Ronaldo on tänäänkin oamn joukkueensa pelin tuhoajana kentällä. 

Vierailija
2114/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen kutina että Ronaldo tekee tänään pilkkaajansa naurunalaisiksi. Vastus ainakin olisi helppo. Mutta ans kattoo.

Valitan, sun kutina on vain ihottumaa. Ronaldo on tänäänkin oamn joukkueensa pelin tuhoajana kentällä. 

 

No tänään klo 20 se selviää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2115/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni toistaiseksi kisojen paras selostaja on ollut Matti Härkönen. Asiantuntijoista heikoimman arvosanan annan Essi Sainiolle ja Jari Litmaselle. Sainio ei oikeasti tuo selostuskopissa mitään lisäarvoa, latelee itsestään selvyyksiä. Jari Litmasen ulosanti on ihan hirveää kuunneltavaa. Englanti..ääääää..pystyy...äääää...tekemään....ööööö.....maaleja.....äääääää. 

Litti oli loistava pelaaja, mutta asiantuntijan soisi osaavan artikuloida.

Jossakin vaiheessa Litti paransi ulosantiaan, mutta nyt on taas ikään kuin taantunut. En myös tykkää siitä Maikkarin studioisäntä Pasasesta, hänessä on jotakin ylimielistä. Ylen puolelta Halsti on erittäin hyvä ja fiksun oloinen kommentaattori.

Mihin näitä studioita ja kommentaatoreita tarvitaan? Selostajat  ammattitaitoisia ja kertovat hyvin pelin tapahtumista. Jos nämä kommentoinnit on tarkoitettu nuorille pelaajille, voisi valmentajat käydä videoita läpi omissa valmennusryhmissään. Turhaa rahojen tuhlausta, kun studiossa istuu 2 asiantuntijaa studioisännän lisäksi, selostajakopissa lisäksi asiantunttija.  Todellakin Litmasen ulosanti huonoa. Päää...päää.määä...mää. HYvä pelaaja ei aina ole hyvä kommentaattori.

Vierailija
2116/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa jenkeissä tosi suuret varoetäisyydet ukkosille... 13 km säde? What? Kai siellä myrskyt ovat sitten vähän eri luokkaa ja myrskyrintamat liikkuvat nopeasti? Tai sitten vaan typerää jenkkien ylivarovaisuutta. 

Jenkeissä syntyy vuosittain ukkosrintamien yhteyteen suuria tuhoja aiheuttavia tornadoja. Ne ei ole leikin asioita eikä näin ollen ylivarovaisuutta. 3 ja 4 tason tornadot tekee todella pahaa jälkeä siellä missä liikkuvat. 

Itse seurasin pelin aikana Real Time Lightning-sivustoa Philadelfia alueella, ukkosmyrsky oli aikamoinen ja toinen seurasi perässä, hyvä kun ehtivät toisen puoliajan pelata ennenkuin uusi myrskykeskus ehti Phillyyn. 

"Salaman valaiseva pääsalamapurkaus etenee noin 100 000 kilometrin sekuntinopeudella (noin kolmasosa valonnopeudesta). Itse maahan iskevä esisalama (johtokanava) etenee kuitenkin hitaammin, keskimäärin noin 300–600 kilometriä sekunnissa." 

13 kilometriä salama kulkee salamannopeasti.

Vierailija
2117/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan näissä kisoissa kannustaa Rollea, vaihtoehdot vähissä.

Vierailija
2118/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan näissä kisoissa kannustaa Rollea, vaihtoehdot vähissä.

Minä Messiä.

Vierailija
2119/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa jenkeissä tosi suuret varoetäisyydet ukkosille... 13 km säde? What? Kai siellä myrskyt ovat sitten vähän eri luokkaa ja myrskyrintamat liikkuvat nopeasti? Tai sitten vaan typerää jenkkien ylivarovaisuutta. 

No ukkosmyrskyjen yhteydessä esiintyy tyypillisesti raekuuroja, ja ne rakeet ovat sellaisia golfpallon kokoisia välillä. Tekee todella pahaa jälkeä jos sellainen osuu tuollaisen avostadionin kohdalle.

Vierailija
2120/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni toistaiseksi kisojen paras selostaja on ollut Matti Härkönen. Asiantuntijoista heikoimman arvosanan annan Essi Sainiolle ja Jari Litmaselle. Sainio ei oikeasti tuo selostuskopissa mitään lisäarvoa, latelee itsestään selvyyksiä. Jari Litmasen ulosanti on ihan hirveää kuunneltavaa. Englanti..ääääää..pystyy...äääää...tekemään....ööööö.....maaleja.....äääääää. 

Litti oli loistava pelaaja, mutta asiantuntijan soisi osaavan artikuloida.

Jossakin vaiheessa Litti paransi ulosantiaan, mutta nyt on taas ikään kuin taantunut. En myös tykkää siitä Maikkarin studioisäntä Pasasesta, hänessä on jotakin ylimielistä. Ylen puolelta Halsti on erittäin hyvä ja fiksun oloinen kommentaattori.

Mihin näitä studioita ja kommentaatoreita tarvitaan? Selostajat  ammattitaitoisia ja kertovat hyvin pelin tapahtumista. Jos nämä kommentoinnit on tarkoitettu nuorille pelaajille, voisi valmentajat käydä videoita läpi omissa valmennusryhmissään. Turhaa rahojen tuhlausta, kun studiossa istuu 2 asiantuntijaa studioisännän lisäksi, selostajakopissa lisäksi asiantunttija.  Todellakin Litmasen ulosanti huonoa. Päää...päää.määä...mää. HYvä pelaaja ei aina ole hyvä kommentaattori.

Ei niitä ole pakko katsoa. Minä katson niitä oikein mielelläni.