Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2340)

Vierailija
2081/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas aikamoista nurmella pyörimistä tämä Argentiina-Itävalta, koko ajan joku nurin

Vierailija
2082/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghanalla niin hyvä kerroin Englantia vastaan, että pakko panna sen voiton puolesta veto sisään. 

Jokohan Portugalin valmentaja uskaltaa jättää Ronaldon penkille tänään, niin alkaisi heilläkin peli sujua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2083/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghanalla niin hyvä kerroin Englantia vastaan, että pakko panna sen voiton puolesta veto sisään. 

Jokohan Portugalin valmentaja uskaltaa jättää Ronaldon penkille tänään, niin alkaisi heilläkin peli sujua.

Toivon Englannille tappiota. Tappio toki tarkoittaa entistä enemmän englantilaisten kannattajahuligaanien rikkomia paikkoja. Missä maassa ne pelaavat?

Vierailija
2084/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä Algeria on pulassa Jordaniaa vastaan. Maalin tappiolla ja joka kerta kun Jordania saa pallon ne lähtee vastahyökkäykseen. Toinen maali olisi pitänyt jo tulla, niin monta yritystä ovat saaneet. Voi nippaista pepulle tuhlailu.  63min pelattu

Vierailija
2085/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni toistaiseksi kisojen paras selostaja on ollut Matti Härkönen. Asiantuntijoista heikoimman arvosanan annan Essi Sainiolle ja Jari Litmaselle. Sainio ei oikeasti tuo selostuskopissa mitään lisäarvoa, latelee itsestään selvyyksiä. Jari Litmasen ulosanti on ihan hirveää kuunneltavaa. Englanti..ääääää..pystyy...äääää...tekemään....ööööö.....maaleja.....äääääää. 

Litti oli loistava pelaaja, mutta asiantuntijan soisi osaavan artikuloida.

Vierailija
2086/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhannen taalan kysymys jatkuu jatkumistaan vastustajien valkoilla: miten Messi pysäytetään?

Giroud sanoi, että siihen tarvitaan N’Golo Kanté. Ei taida nyt olla joukkueessa, loukkaantunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2087/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghanalla niin hyvä kerroin Englantia vastaan, että pakko panna sen voiton puolesta veto sisään. 

Jokohan Portugalin valmentaja uskaltaa jättää Ronaldon penkille tänään, niin alkaisi heilläkin peli sujua.

No Rolle ei ihan varmasti ole penkillä. Messi laukoo rankut myös jatkossa. Siinä kaksi asiaa jotka eivät tule muuttumaan.

Vierailija
2088/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaland . Kaksi peliä, neljä maalia. Oliko yhteensä 52 maajoukkuepeliä ja 59 maalia! Mahtavaa tuo Norjan fanien ja joukkueen juhliminen pelin jälkeen. 

Ödegaard, hänhän se sankari on, ei tuo vastustajan maalilla päivystävä haahuilija, jolle täytyy syöttää pallo jalkaan 

Hyvä maalintekijä on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.  Eikös Haaland ole aika perinteinen ysi ja focal point. Sen roolin täyttää täydellisesti. Välillä mietin, että osaisiko se puolustaa, mutta toisaalta kun on ylhäällä kentällä, venyttää se sitten vastustajan pelikentällistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2089/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni toistaiseksi kisojen paras selostaja on ollut Matti Härkönen. Asiantuntijoista heikoimman arvosanan annan Essi Sainiolle ja Jari Litmaselle. Sainio ei oikeasti tuo selostuskopissa mitään lisäarvoa, latelee itsestään selvyyksiä. Jari Litmasen ulosanti on ihan hirveää kuunneltavaa. Englanti..ääääää..pystyy...äääää...tekemään....ööööö.....maaleja.....äääääää. 

Litti oli loistava pelaaja, mutta asiantuntijan soisi osaavan artikuloida.

Härkönen on ihan ok. Välillä on aika alentuva kyllä ja ilkeäkin. 

Vierailija
2090/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä Algeria on pulassa Jordaniaa vastaan. Maalin tappiolla ja joka kerta kun Jordania saa pallon ne lähtee vastahyökkäykseen. Toinen maali olisi pitänyt jo tulla, niin monta yritystä ovat saaneet. Voi nippaista pepulle tuhlailu.  63min pelattu

Niin siinä sitten kävi. Kyllähän Algeria voiton sinänsä ansaitsi. Meinasin sanoa, että tuosta Mazasta tullaan kuulemaan, on sen verran tulta masussa hänellä. Mutta pelaa jo Bayern Leverkusenissa. On taustaltaan Saksalainen, Algerialainen ja Vietnamilainen. Syntynyt Saksassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2091/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden kisojen sekunttisäännöt on ollet onnistuneita ja nopeuttaneet matseja selvästi, siitä tunnustus FIFA:lle. Vielä kun vaihdon tullessa pelaajilla olisi maksimissaan 8 sekuntia aikaa poistua kentältä, niin sekin nopeuttaisi vielä lisää. Joka puolelta kenttää ehtii 8 sekunnissa kevyesti hölkäten lähimmän rajan kohdalta ulos.

No en nyt tiedä paljonko se 8 sek vs. nykyinen 10 sek peliä enää nopeuttaisi. 

Vierailija
2092/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaland . Kaksi peliä, neljä maalia. Oliko yhteensä 52 maajoukkuepeliä ja 59 maalia! Mahtavaa tuo Norjan fanien ja joukkueen juhliminen pelin jälkeen. 

Ödegaard, hänhän se sankari on, ei tuo vastustajan maalilla päivystävä haahuilija, jolle täytyy syöttää pallo jalkaan 

Hyvä maalintekijä on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.  Eikös Haaland ole aika perinteinen ysi ja focal point. Sen roolin täyttää täydellisesti. Välillä mietin, että osaisiko se puolustaa, mutta toisaalta kun on ylhäällä kentällä, venyttää se sitten vastustajan pelikentällistä.

Se on juurikin noin. Jos sinulla on heittää kentälle yli maalin per peli latova hyökkääjä niin pelikirja suunnitellaan tasan tarkkaan hänen ympärilleen. Haaland on tosiaan niin klassinen ysi kuin olla ja saattaa, target-pelaaja ja boksista paljon maaleja tekevä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2093/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaland . Kaksi peliä, neljä maalia. Oliko yhteensä 52 maajoukkuepeliä ja 59 maalia! Mahtavaa tuo Norjan fanien ja joukkueen juhliminen pelin jälkeen. 

Ödegaard, hänhän se sankari on, ei tuo vastustajan maalilla päivystävä haahuilija, jolle täytyy syöttää pallo jalkaan 

Hyvä maalintekijä on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.  Eikös Haaland ole aika perinteinen ysi ja focal point. Sen roolin täyttää täydellisesti. Välillä mietin, että osaisiko se puolustaa, mutta toisaalta kun on ylhäällä kentällä, venyttää se sitten vastustajan pelikentällistä.

Se on juurikin noin. Jos sinulla on heittää kentälle yli maalin per peli latova hyökkääjä niin pelikirja suunnitellaan tasan tarkkaan hänen ympärilleen. Haaland on tosiaan niin klassinen ysi kuin olla ja saattaa, target-pelaaja ja boksista paljon maaleja tekevä.

Niin, kun joku vaan tuo sen pallon hänelle 

Vierailija
2094/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaland . Kaksi peliä, neljä maalia. Oliko yhteensä 52 maajoukkuepeliä ja 59 maalia! Mahtavaa tuo Norjan fanien ja joukkueen juhliminen pelin jälkeen. 

Ödegaard, hänhän se sankari on, ei tuo vastustajan maalilla päivystävä haahuilija, jolle täytyy syöttää pallo jalkaan 

Hyvä maalintekijä on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.  Eikös Haaland ole aika perinteinen ysi ja focal point. Sen roolin täyttää täydellisesti. Välillä mietin, että osaisiko se puolustaa, mutta toisaalta kun on ylhäällä kentällä, venyttää se sitten vastustajan pelikentällistä.

Se on juurikin noin. Jos sinulla on heittää kentälle yli maalin per peli latova hyökkääjä niin pelikirja suunnitellaan tasan tarkkaan hänen ympärilleen. Haaland on tosiaan niin klassinen ysi kuin olla ja saattaa, target-pelaaja ja boksista paljon maaleja tekevä.

Niin, kun joku vaan tuo sen pallon hänelle 

Jos se on niin helppoa, niin miksi kunnon ysejä ei ole ruuhkaksi asti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2095/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä Algeria on pulassa Jordaniaa vastaan. Maalin tappiolla ja joka kerta kun Jordania saa pallon ne lähtee vastahyökkäykseen. Toinen maali olisi pitänyt jo tulla, niin monta yritystä ovat saaneet. Voi nippaista pepulle tuhlailu.  63min pelattu

Niin siinä sitten kävi. Kyllähän Algeria voiton sinänsä ansaitsi. Meinasin sanoa, että tuosta Mazasta tullaan kuulemaan, on sen verran tulta masussa hänellä. Mutta pelaa jo Bayern Leverkusenissa. On taustaltaan Saksalainen, Algerialainen ja Vietnamilainen. Syntynyt Saksassa. 

Meni aikalailla Jordanian veskarin piikkiin molemmat maalit, ja oli muutenkin tosi epävarma noissa keskitysten puolustamisissa. Molemmissa maaleissa lähti ihan turhaan valtavaan ruuhkaan vastaan mutta sitten kummassakin epäröi. Ensimmäisessä ei ehtinyt takaisin viivalle vaan joutui liikkeestä heittäytymään ja toisessa oli yksinkertaisesti huonosti sijoittunut.

Vierailija
2096/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaland . Kaksi peliä, neljä maalia. Oliko yhteensä 52 maajoukkuepeliä ja 59 maalia! Mahtavaa tuo Norjan fanien ja joukkueen juhliminen pelin jälkeen. 

Ödegaard, hänhän se sankari on, ei tuo vastustajan maalilla päivystävä haahuilija, jolle täytyy syöttää pallo jalkaan 

Hyvä maalintekijä on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.  Eikös Haaland ole aika perinteinen ysi ja focal point. Sen roolin täyttää täydellisesti. Välillä mietin, että osaisiko se puolustaa, mutta toisaalta kun on ylhäällä kentällä, venyttää se sitten vastustajan pelikentällistä.

Se on juurikin noin. Jos sinulla on heittää kentälle yli maalin per peli latova hyökkääjä niin pelikirja suunnitellaan tasan tarkkaan hänen ympärilleen. Haaland on tosiaan niin klassinen ysi kuin olla ja saattaa, target-pelaaja ja boksista paljon maaleja tekevä.

Niin, kun joku vaan tuo sen pallon hänelle 

Niin, se on niiden muiden pelaajien tehtävä. Ymmärrätkö lainkaan miten jalkapallojoukkue toimii ja miten roolit sen sisällä jakautuu?

Vierailija
2097/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni toistaiseksi kisojen paras selostaja on ollut Matti Härkönen. Asiantuntijoista heikoimman arvosanan annan Essi Sainiolle ja Jari Litmaselle. Sainio ei oikeasti tuo selostuskopissa mitään lisäarvoa, latelee itsestään selvyyksiä. Jari Litmasen ulosanti on ihan hirveää kuunneltavaa. Englanti..ääääää..pystyy...äääää...tekemään....ööööö.....maaleja.....äääääää. 

Litti oli loistava pelaaja, mutta asiantuntijan soisi osaavan artikuloida.

Onneksi tuota Litin änkytystä on kuultu jo niin pitkään että korva on turtunut siihen, mutta voisi kyllä jonkinlaisen esiintymisen peruskurssin käydä.

Vierailija
2098/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas aikamoista nurmella pyörimistä tämä Argentiina-Itävalta, koko ajan joku nurin

Muita jotka on jo lopen kyllästyneet Argentiinaan ja kultaiseen MESSIIN?!?!!?? On olemassa muitakin kiinnostavampia pelaajia. Tulee korvista jo Messi-ylistys. Oksettaa tuo leuaton pikkumies - olkoot miten hyvä onkin. 

Vierailija
2099/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä Algeria on pulassa Jordaniaa vastaan. Maalin tappiolla ja joka kerta kun Jordania saa pallon ne lähtee vastahyökkäykseen. Toinen maali olisi pitänyt jo tulla, niin monta yritystä ovat saaneet. Voi nippaista pepulle tuhlailu.  63min pelattu

Nämä kaksi maata ovat aivan evvk. 

Vierailija
2100/2341 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nuo selostajat voi tietää noiden pekaajien nimet? Onko niillä joku lista tai lunttauspaoeri?

Sitä minäkin olen ihmetellyt kun ei tiedä kuin suunnilleen kahden pelaajan nimen ennen näitä kisoja, elu Messi ja Ronaldo, kestään muusta ei ole koskaan kuullutkaan.

Ei ne tiedäkään, ne vaan heittelee jotain nimiä sen mukaan missä päin kenttää pelataan ja tietää ettei katsojallakaan ole hajuakaan siitä kuka pelaa ja mitä.

Just joo. Selostajat on ennen näitä kisoja katsoneet satoja tunteja matseja kauden aikana. Siinä tulee kyllä tutuksi pelaajat juoksutyylistä alkaen. Ainakin ne, ketkä pelaa Euroopan isoimmissa sarjoissa. 

"Oikeat" futisfanit seuraavat vuoden ympäri matseja eri maiden sisäisissä liigoissa ja tietävät kuka vierasmaalainen huippupelaaja pelaa missäkin Dortmundissa ja Galatasarayssa.... Itse en valitettavasti kuulu näin intensiivisiin faneihin ja onkin kiva kuunnella selostajien heittoja ja knoppeja eri pelaajista. Hyvä selostaja on oikeasti kiinnostunut lajista ja sekin edesauttaa muistamaan eri juttuja ja laatimaan hyvät taustatiedot - tosin netistäkin nykyään löytää sekunneissa tietopläjäyksiä ja faktoja ja tilastoja.