Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2340)

Vierailija
2061/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa jonka mielestä Messin annetaan kohteliaasti tehdä maaleja jotta hän tekisi ennätyksiä ja jäisi historiaan  :D joo, foliohattu päähän, tiedetään 

joo Ronaldon kimpussa on hirveä lössi koko pelien keston ajan mutta jännästi Messin annetaan vaa viilettää eikä edes yritetä estää 

Ei yritetä? Messin toka maalikin oli käytännössä sitä, että tuo puoliväkisin otti pallon kun puolustus kohelsi sitä ympäriinsä ekan maaliyrityksen jälkeen, pujotteli parin puolustajan ympäri ja laukoi useammankin edessäolevan välistä maaliin. Ei tuollaista niin vaan pidellä. Ronaldo taas oli joskus nuorena nopea ja hyvä ampumaan, muttei tuollainen pujottelija. 

Ronaldo taas seisoskelee hyvin passiivisena siellä ylhäällä odottelemassa sitä syöttään messiin verrattuna. 

Vierailija
2062/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nuo selostajat voi tietää noiden pekaajien nimet? Onko niillä joku lista tai lunttauspaoeri?

Sitä minäkin olen ihmetellyt kun ei tiedä kuin suunnilleen kahden pelaajan nimen ennen näitä kisoja, elu Messi ja Ronaldo, kestään muusta ei ole koskaan kuullutkaan.

Ei ne tiedäkään, ne vaan heittelee jotain nimiä sen mukaan missä päin kenttää pelataan ja tietää ettei katsojallakaan ole hajuakaan siitä kuka pelaa ja mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2063/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nuo selostajat voi tietää noiden pekaajien nimet? Onko niillä joku lista tai lunttauspaoeri?

Sitä minäkin olen ihmetellyt kun ei tiedä kuin suunnilleen kahden pelaajan nimen ennen näitä kisoja, elu Messi ja Ronaldo, kestään muusta ei ole koskaan kuullutkaan.

Ei ne tiedäkään, ne vaan heittelee jotain nimiä sen mukaan missä päin kenttää pelataan ja tietää ettei katsojallakaan ole hajuakaan siitä kuka pelaa ja mitä.

Just joo. Selostajat on ennen näitä kisoja katsoneet satoja tunteja matseja kauden aikana. Siinä tulee kyllä tutuksi pelaajat juoksutyylistä alkaen. Ainakin ne, ketkä pelaa Euroopan isoimmissa sarjoissa. 

Vierailija
2064/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalaiset ottaneet nyt kevyttä hallintaa ja Senegalilaiset ehkä sitten alkavat sooloilla tuossa Norjan maalin edessä ja laukovat kaukaa.

Vierailija
2065/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaland . Kaksi peliä, neljä maalia. Oliko yhteensä 52 maajoukkuepeliä ja 59 maalia! Mahtavaa tuo Norjan fanien ja joukkueen juhliminen pelin jälkeen. 

Vierailija
2066/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värähtiköhän taas seismologian laitoksella mittarit kun Norja maalasi. Senegalin maalivahti on musertumassa paineen alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2067/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja-Ranska-peli on must perjantaina. Onneksi tulee illan ensimmäisenä pelinä.

Vierailija
2068/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maali Senegalilla! Maista kylmästi yläkulmaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2069/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upeaa, Norja! Mahtavaa, Haaland! Tuo pelaajien soutujuhlinta kannattajien kanssa oli niin siistiä! Hienoa myös, että 11-kertainen olympiavoittaja Johannes Høsflot Klæbo pääsi juhlimaan voittoa kihlattunsa Pernille Døsvikin kanssa. Norjan hyökkääjä Alexander Sørloth on yksi Klæbon lähimmistä ystävistä. Johannes ja Pernille katsoivat matsia Sørlothin kihlatun Lena Selnesin ja muiden ystäviensä kanssa.

Klæbo julkaisi juuri Instassaan:

https://www.instagram.com/p/DZ6n7DjDfu5/?img_index=1

Kläbo ja Haaland ovat tehneet yhteisen mainoksen eräälle norjalaiselle yritykselle, mainos julkaistaan parin viikon päästä.

Vierailija
2070/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

voittoon! 🥳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2071/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upeaa, Norja! Mahtavaa, Haaland! Tuo pelaajien soutujuhlinta kannattajien kanssa oli niin siistiä! Hienoa myös, että 11-kertainen olympiavoittaja Johannes Høsflot Klæbo pääsi juhlimaan voittoa kihlattunsa Pernille Døsvikin kanssa. Norjan hyökkääjä Alexander Sørloth on yksi Klæbon lähimmistä ystävistä. Johannes ja Pernille katsoivat matsia Sørlothin kihlatun Lena Selnesin ja muiden ystäviensä kanssa.

Klæbo julkaisi juuri Instassaan:

https://www.instagram.com/p/DZ6n7DjDfu5/?img_index=1

Kläbo ja Haaland ovat tehneet yhteisen mainoksen eräälle norjalaiselle yritykselle, mainos julkaistaan parin viikon päästä.

Toivottavasti ei näytetä Suomessa!

Vierailija
2072/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaland . Kaksi peliä, neljä maalia. Oliko yhteensä 52 maajoukkuepeliä ja 59 maalia! Mahtavaa tuo Norjan fanien ja joukkueen juhliminen pelin jälkeen. 

Ödegaard, hänhän se sankari on, ei tuo vastustajan maalilla päivystävä haahuilija, jolle täytyy syöttää pallo jalkaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2073/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiitten vauva palstalla jalkapalloo...

Onks joku äijä eksyny:)

Et sitten malttanut olla aukomatta päätäsi.

Vierailija
2074/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOR-ALG. Tuomari joka tykkää taas vihellellä. Huoh. Jordaniassa ilmeisesti klo 18 alkaen saa olla kotona tai jossain torilla katsomassa peliä jonkun ison jehun luvalla. En voi googlata parenmin, ettei tule tulokset. Kerran kävi niin, että googlasin pelaavaa maata, niin tulikin sitten pelin tulos. Harmitti. 

ALG maalivahti on Zidanen poika. Ei varmaan Ranskan paidassa olisi maajoukkueeseen päässyt. Ei kyllä mitään tietoa missä hän on syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2075/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on outoa miten suuri ero on Norjan ja Ruotsin kannattajien määrässä. Norjalaisia oli kymmeniä tuhansia paikalla. Ruotsalaisia näytti olevan ehkä 5000. Meksikossa Ruotsin peliä oli katsomassa kyllä enemmän meksikolaisia Ruotsin paidassa, kuin varsinaisesti ruotsalaisia. 

Johtuuko ruotsalaisten ankea suhtautumien huonosti menneistä karsinnoista. Mutta niin moni maa jäi rannalle, että on kisoihin pääsy varsinkin Euroopasta aika kova juttu. 

Vierailija
2076/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tuntui tosi nurinkuriselta katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messi oli mukana. Hänet olisi pitänyt ajaa suoralla punaisella pihalle Algeriaa vastaan. Kuten selostaja Matti Härkönenkin totesi, jos Algerian pelaaja olisi taklannut samalla tavalla Messiä, niin mitä luultavammin hänet olisi ajettu pihalle.  On se niin väärin, miten eri tavalla ihmisiä kohdellaan. Ja onhan Messi saanut tällaista erityiskohtelua useita kertoja aikaisemminkin uransa aikana. Ei ole ajettu pihalle, vaikka olisi pitänyt. 

 

Argentiina olisi ollut molemmissa otteluissa ihan pulassa ilman Messiä. Kertoo myöskin Argentiinan nykytasosta, että lähes 40-vuotias veteraani on edelleen joukkueensa ylivoimaisesti tärkein pelaaja. Vaikka kuinka kyseessä onkin Messi, niin kyllä pitäisi nousta jo tässä vaiheessa nuorempia hänen ohitseen jos pelaajatuotannossa olisi kaikki kunnossa ja kohdallaan. 

 

Jos kaikki olisi mennyt oikeudenmukaisesti, Messillä olisi tässä vaiheessa kasassa viiden maalin sijaan nolla maalia ja kokonaan missattu ottelu Itävaltaa vastaan. Kyllä noin törkeästä taklauksesta pitäisi ajaa pihalle ihan kuka tahansa pelaaja. Ei ollut oikein fiilistä katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messin ei olisi pitänyt pelata ollenkaan. Tuntuu niin väärältä, kun asiat eivät mene oikein.

Vierailija
2077/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei o jalkapalloo tullu kateltua ku suurin osa maksu kanavilla, mut ompas menny älyttömäks käsillä peluuks tämä peli. 

 

Saat kaksinkäsin pitää kiinni ei vaparia, saa töniä selästä käsin ei vaparia. Ei ymmärä miks halutaan kehittää peliä tuohon suuntaan.

Vierailija
2078/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden kisojen sekunttisäännöt on ollet onnistuneita ja nopeuttaneet matseja selvästi, siitä tunnustus FIFA:lle. Vielä kun vaihdon tullessa pelaajilla olisi maksimissaan 8 sekuntia aikaa poistua kentältä, niin sekin nopeuttaisi vielä lisää. Joka puolelta kenttää ehtii 8 sekunnissa kevyesti hölkäten lähimmän rajan kohdalta ulos.

Vierailija
2079/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannen taalan kysymys jatkuu jatkumistaan vastustajien valkoilla: miten Messi pysäytetään?

Vierailija
2080/2340 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tuntui tosi nurinkuriselta katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messi oli mukana. Hänet olisi pitänyt ajaa suoralla punaisella pihalle Algeriaa vastaan. Kuten selostaja Matti Härkönenkin totesi, jos Algerian pelaaja olisi taklannut samalla tavalla Messiä, niin mitä luultavammin hänet olisi ajettu pihalle.  On se niin väärin, miten eri tavalla ihmisiä kohdellaan. Ja onhan Messi saanut tällaista erityiskohtelua useita kertoja aikaisemminkin uransa aikana. Ei ole ajettu pihalle, vaikka olisi pitänyt. 

 

Argentiina olisi ollut molemmissa otteluissa ihan pulassa ilman Messiä. Kertoo myöskin Argentiinan nykytasosta, että lähes 40-vuotias veteraani on edelleen joukkueensa ylivoimaisesti tärkein pelaaja. Vaikka kuinka kyseessä onkin Messi, niin kyllä pitäisi nousta jo tässä vaiheessa nuorempia hänen ohitseen jos pelaajatuotannossa olisi kaikki kunnossa ja kohdallaan. 

 

Jos kaikki olisi mennyt oikeudenmukaisesti, Messillä olisi tässä vaiheessa kasassa viiden maalin sijaan nolla maalia ja kokonaan missattu ottelu Itävaltaa vastaan. Kyllä noin törkeästä taklauksesta pitäisi ajaa pihalle ihan kuka tahansa pelaaja. Ei ollut oikein fiilistä katsoa Argentiinan ja Itävallan matsia, kun Messin ei olisi pitänyt pelata ollenkaan. Tuntuu niin väärältä, kun asiat eivät mene oikein.

Kateellista narinaa. Messi on kisojen Kuningas! Messiä on taklattu törkeästi ja jopa loukkaantumistarkoituksessa usein uran aikana joten on vaan hyvä että osaa näyttää itsekin osaavansa taklata. Se taklaus ei ollut punaisen kortin arvoinen, varoituksen kyllä.