Millaisesta perheestä ei lähdetä tänä päivänä Ylioppilasjuhliin?
Meillä on ohjelmassa kolmet. 🌷
-ÄitiMammanen-74-
Kommentit (50)
Sellaisesta, joitten lapset ja lapsenlapset ovat jo lakkinsa saaneet.
Ei ole lähipiirissä ketään sen ikäistä että olisi lukiossa nyt. Olemme 60-vuotias pariskunta. Viimeksi oli yo-juhlat 2014, lastemme nuorin serkku. Kaikki suvussa ovat aikuisia tai ihan pieniä nyt ja tuttavapiirissäkään ei lukiolaisia tai lukion päättäviä tai ylipäätään yhtään 15-20-vuotiasta muissakaan kouluissa ole.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät ole lestadiolaisia.
Mitä tekemistä tällä on ylioppilasjuhlien kanssa?
Hauska provo. Äiti Mammanen on kyllä sitä ikäluokkaa, että omat ja sisarusten lapset monesti jo kirjoittaneet ja aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät ole lestadiolaisia.
Mitä tekemistä tällä on ylioppilasjuhlien kanssa?
Suuri lapsisissa suvuissa on koko ajan jotkut juhlat joka vuosi, yleensä useat, varmaan sitä tarkoittaa.
Olipa taas järjen köyhyyttä loistava aloitus!
Vierailija kirjoitti:
Hauska provo. Äiti Mammanen on kyllä sitä ikäluokkaa, että omat ja sisarusten lapset monesti jo kirjoittaneet ja aikuisia.
Ja muutenkin ”perheestä” viittaa siihen, että kotona asuu lapsia. Tuon ikäisten mammasten lapset ovat suurimmaksi osaksi jo muuttaneet kotoa.
Onneksi ei tullut yhtään kutsua tänä vuonna. Tuntuu että kutsutut on raha-automaatteja, muut lahjat ei nykyään kelpaa ja pyydetään nekin kaukaiset sukulaiset joihin ei muulloin pidetä yhteyttä.
Pieni suku ja tuttavapiiri. Oma lapsi jo lähes 30.
Äiti vm 74
Minun kokemus on, että lukio on vain peruskoulun jatke.
T: tuplamaisteri
Tänä vuonna osuus kohdalle. Pitempään ollut niin että joka toisena vuonna on jonkun yo-juhlat. Sitten taitaa tulla vähän välivuosia.
Ei yksiäkään. Ihanaa. Omat lapset kirjottaneet jo ajat sitten.
N60v
Minä en lähe. Miksi lähtisin? Olen itse ylioppilas ja yliooistonkin käynyt, lapseni ovat nyt opiskelemassa yliopistolla. En tunne ketään joka olisi saamassa lakin tänään.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos ettei tarvitse mennä sellaisiin jäykkiin pönötysjuhliin teeskentelemään.
Ne onkin aina olleet epämiellyttäviä. Sekalainen seurakunta ihmisiä, joista useimmat eivät tunne toisiaan.
Useimmiten ei edes ole viinaa alkumaljaa lukuun ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Minun kokemus on, että lukio on vain peruskoulun jatke.
T: tuplamaisteri
Niin, yo-todistus on ekalta luokalta alkaneen kaaren tärkeä päätös.
Ei me viitsitä yksien kekkereiden takia raahata koko kuuden hengen perhettä täältä Espanjasta Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei yksiäkään. Ihanaa. Omat lapset kirjottaneet jo ajat sitten.
N60v
Samanikäinen olen ja kolme lasta kirjoittaneet aikanaan. Olisin kuitenkin mennyt mielelläni, jos joku olisi kutsunut.
Ei mitenkään ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei me viitsitä yksien kekkereiden takia raahata koko kuuden hengen perhettä täältä Espanjasta Suomeen.
Joo, on tosi omaperäistä asua Espanjassa. 😂
Hyvä vaan ettei ole juhlia. Ei olisi rahaa tuohon. Kolmet juhlat kustantaa jonkun 150 euroa.
Tämä! 5/5