Millaisesta perheestä ei lähdetä tänä päivänä Ylioppilasjuhliin?
Meillä on ohjelmassa kolmet. 🌷
-ÄitiMammanen-74-
Kommentit (77)
Semmoisesta, jota ei kutsuttu juhliin.
Olen 43v äiti enkä ikinä ole ollut muissa yo-juhlissa kuin omissani aikoinaan. En tunne perheitä, joissa olisi ollut ylioppilasjuhlia. Omat lapset ja sukulaislapset ovat vielä peruskouluikäisiä, joten varmaan 5-10 vuoden päästä on useampiakin juhlia tulossa. Tänä vuonna oman pojan rippijuhlat. Rippijuhlissakin olen ollut viimeksi 20 vuotta sitten kun oma veljeni pääsi ripille.
Ai niin, koululaisilla alkaa lomat tänään.
Minulle työssäkäyvälle nuorelle ihmiselle, ihan tavallinen viikonloppu. Loma vasta kuukauden päästä. 😁
Tänä vuonna olisi olleet kai, parhaan ex-ystäväni lapsen yo-juhlat. Enpä mene, koska ystävyytemme päättyi hänen ylimielisyyteen. Niin, lapsi kärsii vanhemman ylimielisyydestä, jää ilman lahjoja ja kukkia.
Viime vuonna olisi ollut suvussa yo-juhlat, mutta emme menneet koska ei kutsuttu eikä haluttu. Niin, vanhempikin voi olla psykopaatti. Eipä ne muut vieraat sitä tiedä, ihmetteleevät varmasti, että ovatpa sukulaiset häijyjä. Ja tässä puhutaan nyt ihan rikoskentekijä-psykopaatista.
Toissa vuonnakin olisi ollut, vaan vanhemmat on moniongelmaisia, mt-sairaita, joten eivät pitäneet mitään juhlia. Lapsi kärsii.
Tällaistakin on.
Ap, onko teillä myös Joulu, Juhannus ja Pääsiäinen?
Ootko sama äitimammanen, joka 25 vuotta sitten viestitteli täällä pusituuterin kanssa?
Eikait niihin mene kuin osa. Kahden veljen pojat valmistuivat ylioppilaiksi. Eipä tule juhliin lähdettyä, pari kymppiä rahaa laitettiin.
Ei ole tänä vuonna Ylioppilasjuhlaa, mutta kahdet Rippijuhlat tänä kesänä. Nauti ap Ylioppilasjuhlista.
Lakkiais- ja rippijuhlahärdelli on nyt ainakin muutamaksi vuodeksi suvussamme tältä erää ohi. Kyllä niissä juostiinkin, vuosikausia. Nyt tiedossa vain yhdet yliopistosta valmistumisjuhlat viikon päästä. Ja nekin onneksi pienimuotoiset.
Sellaisesta, jossa ei ole tuttavapiirissä 2006-2007 syntyneitä lapsia.
Meillä on enää ehkä vain yhdet lakkiaiset. Kymmenittäin on jo takana.
Eihän yo ole kuin välivaihe. Sen jälkeenhän yleensä lähdetään opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisesta joiden suvussa tai ystäväpiirissä ei enää ole tuoreita ylioppilaita: kaikki lapset jo aikuisia ja lastenlapset vasta vauvoja tai eivät vielä syntyneitä.
Juuri näin. Tällainen tilanne meillä. Aikoinaan on ollut itsellä neljätkin lakkiaiset, mutta ei tänä vuonna. Aikansa kutakin. Tulet sen itsekin huomaamaan.
Sellaisesta perheestä josta ei tunneta ketään sellaista josta tulisi ylioppilas eli ihan normaalista perheestä. Tuskin menisin vaikka kutsu tulisi. Vihaan kaiken maailman juhlia.
Millainen-perheestä, jossa kysytään joka paikassa "Millainen?"
Minkälainen ihminen teke tällaisen omakehu aloituksen?
Esimerkiksi siksi että tänä vuonna ei satu olemaan lähipiirissä ylioppilasta ja itsellä on työpäivä. Toisaalta oma työ on sellaista, että olen työkseni muiden juhlissa viikoittain, joten en välttämättä edes juhlia niin kovasti kaipaile.
Juuri näin. Pari ammattikoulusta valmistunutta on, ja yksi ylioppilas, mutta hän on sen verran kauempana, että ei lähdetä juhliin.