Millaisesta perheestä ei lähdetä tänä päivänä Ylioppilasjuhliin?
Meillä on ohjelmassa kolmet. 🌷
-ÄitiMammanen-74-
Kommentit (50)
Itse ennemminkin ihmettelen että millaisessa perheessä on noin yksinkertainen äiti. Tuskin AP on joka vuosi ollut ylioppilasjuhlissa viimeiset 20 vuotta.
Sellaisesta perheestä, jossa lapset ovat jo 3-kymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Hauska provo. Äiti Mammanen on kyllä sitä ikäluokkaa, että omat ja sisarusten lapset monesti jo kirjoittaneet ja aikuisia.
Jaa. Kummityttöni ylioppilasjuhlat ovat vuoden päästä, ja hänen äitinsä on saman ikäinen kuin aloittaja. Eikä ole tuttavapiirissä mitenkään harvinaista, että nimenomaan +/-50-vuotiaiden lapset ovat lukiossa.
Ei tartte onneksi.Juhlat juhlittu.On ohi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varsinaista perhettä. Olen yksin asuva leski. Kolme lasta joilla on omat perheet.
Eli en voi lähteä perheestä juhlimaan, koska sitä ei ole. Eipä silti kukaan kutsunutkaan.
Onko aloituksen idea vain tuottaa pahaa mieltä?
Ei lakkiaiskutsuja lähetellä - onnittelemaan saa mennä kuka haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varsinaista perhettä. Olen yksin asuva leski. Kolme lasta joilla on omat perheet.
Eli en voi lähteä perheestä juhlimaan, koska sitä ei ole. Eipä silti kukaan kutsunutkaan.
Onko aloituksen idea vain tuottaa pahaa mieltä?
Ei lakkiaiskutsuja lähetellä - onnittelemaan saa mennä kuka haluaa.
Ainahan sitä voi soitella ennen juhlapäivää, että millainen kierros kelläkin on tiedossa. On toki hyvä varata tarjoomuksia tarpeeksi. Mutta aina tulee myös yllätysvieraita.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tullut yhtään kutsua tänä vuonna. Tuntuu että kutsutut on raha-automaatteja, muut lahjat ei nykyään kelpaa ja pyydetään nekin kaukaiset sukulaiset joihin ei muulloin pidetä yhteyttä.
Tätä mekin on tässä parin viime vuoden aikana ihmetelty, kun serkut ovat kyselleet lastensa yo-juhliin, vaikka ei ole pidetty mitään yhteyttä vuosikausiin ja noita heidän lapsiaan on nähty ehkä ristiäisissä jos silloinkaan. Ei ole menty, kun tuntuisi ihan älyttömän oudolta juhlia jotakin tyyppiä, jota ei yhtään tunne.
Niin ja missään ylioppilasjuhlissa olen ollut viimeksi noin 20 vuotta sitten, kun nuorin veljeni sai lakkinsa. Eipä juuri ole perhejuhlia, kun siinä lähipiirissä, jonka kanssa ollaan aidosti tekemisissä, on vain kolme lasta, joista yksi on lukion toisella luokalla ja kaksi asuu vanhempiensa kanssa ulkomailla.
Ei ole sen ikäisiä ihmisiä lähipiirissä. Ollaan puolisoni kanssa kolmekymppisiä. Meillä ei ole lapsia. Kaikki sisaruksemme ovat myös päälle kolmekymppisiä. Kaikki serkut ovat jo vähintään 20-vuotiaita ja juhlat jo pidetty. Kuitenkaan serkkujen harvat lapset eivät ole vasta kuin päiväkoti- tai ala-asteikäisiä. Ystävämme ovat suunnilleen samanikäisiä kuin me, eikä heillä ole myöskään kuin muutamalla lapsia ja nekin korkeintaan päiväkoti-ikäisiä. Että sen takia ei ole juhlia.
Mun suvussa ei tänä keväänä yo juhlia eikä valmistujaisìa eikä rippijuhliakaan. On niitä ollutkin menneinä vuosina.
Juuri näin.