Treffeillä ravintolassa mies kysyi minulta, haluanko minä tarjota hänelle
Yhtenä päivänä kävin treffeillä nelikymppisen miehen kanssa illalla syömässä Via Tribunalissa (napolilainen pizzeriaketju, jos joku ei tiedä). Kumpikin otti alkusalaatin, pizzan ja jäätelön ja juomaksi vettä. Loppulasku oli reilu 30€/hlö. Siellä oli ala carte pöytiintarjoilu, mutta kun tuli aika maksaa, pyysi tarjoilija meitä tulemaan kassalle. Kumpikin laittoi takin päälle ja mentiin perättäin yhdessä kassalle. Mies seisoi minun edelläni kassalla. Tarjoilija kysyi mieheltä: "maksetaanko nämä samasta vai erikseen?", jolloin mies kääntyi minuun päin ja kysyi: "Haluatko sä maksaa molemmat vai haluatko, että maksetaan erikseen?". Vastasin, että maksetaan erikseen.
minulle tuli tuosta tosi huono fiilis, kun mies kysyi minulta, että haluanko tarjota hänelle. Miksi vit*ussa minä, päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, haluaisin tarjota hänelle, nelikymppiselle DI-miehelle? Yleensä perinteisesti mies tarjoaa naiselle ensitreffeillä.
Olisin voinut häntä kuitenkin tavata uudelleen, mutta mies ilmoitti, ettei hän halua tavata uudelleen.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Jos aloitus on tosi, on miehellä ollut pokkaa. Itse treffasin kauan sitten sosiologian tohtoria, joka teki pari kertaa siten, että kun oli ensin yhdessä tilattu jotain juotavaa, hän häipyi nopeasti vessaan.
Kerta kaikkiaan tämä juttu pitää paikkansa.
No ei se ny varmaa haluakkaa nähä ku et tarjonnu :(
Vierailija kirjoitti:
Naisten kuulu maksaa tasa-arvon nimissä seuraavat 2000 vuotta kaikki treffilaskut jotta tasataan tilit, koska miehet ovat niin kauan ainakin maksaneet näitä kuluja.
Ja miehet kotieläimen asemaan (tee töitä niska limassa, mutta et saa omistaa mitään ja nainen tekee sinuakin koskevat päätökset puolestasi), koska historia vai miten se meni?
Joku treffien maksaminen olisi loistava diili verrattuna siihen, että valtaosa ihmisoikeuksistasi poistettaisiin.
Kokeile tapailla ulkomaalaisia, ovat yleensä anteliaampia.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi vit*ussa minä, päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, haluaisin tarjota hänelle, nelikymppiselle DI-miehelle? Yleensä perinteisesti mies tarjoaa naiselle ensitreffeillä."
Koska mies haluaa nähdä ettet ole hänen rahojensa perässä ja parhaiten todistat sen maksamalle hänenkin annoksensa.
Tällä logiikalla mies oli sitten naisen rahojen perässä.
Itselleni kävi viime viikolla niin, että laskua tilatessa tarjoilija kysyi yhteen vai erikseen. Sanoin heti, että erikseen. Mies sitten nyökkäsi tarjoilijalle ja sanoi, että laita vaan samaan, hän hän hoitaa. Kiitin totta kai erotessamme kivasta eleestä ja sovimme viestittelevänne seuraavasta tapaamisesta ja kumpikin ilmaisi, että olisi kiva nähdä uudelleen. Hyvänyön viestit vielä laitettiin illan päätteeksi.
Olin kyllä aamulla hölmistynyt, kun mies olikin jo aamu tuimaan laittanut mobilepaypyynnön mun osuudesta. Siis täh ja häh, miksi ei antanut tarjoilijan tuoda suoraan laskuja erikseen, kun pyysin. Outoa, meni kyllä maku.
Ei ole. Suomessa on n. 60 000 työikäistä dippainssiä. Aivan tavallisia keskiluokkaisia miehiä ja naisia he ovat. Tunnen itse kymmeniä, jollen satoja.