Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset eivät ole suomalais-ugrilasia

Vierailija
18.05.2026 |

Meillä Suomessa on luotu vääristetty, valheellinen myytti siitä että suomalaiset eivät olisi eurooppalaisia vaan että kyseesä olisi muka jotenkin eri ja muista erottuva ainutlaatuinen kansa. Suomalaiset ovat geneettisesti ylivoimaisesti (noin 85–90 %) eurooppalaista syntyperää, aivan kuten ruotsalaiset (ova meitä geneettisesi lähepänä kuin esimerkiksi virolaiset) ja muut valkoiset indoeurooppalaiset. Suomalaiset polveutuvat merkittävästi indoeurooppalaisiin kytköksissä olevasta arojen "Yamnaya"-kansasta, joka muodostaa noin 40–50 % nykysuomalaisesta genomista. Vain loput 10–15 % koostuu muinaisesta Siperiaan liittyvästä syntyperästä, joka on kytköksissä varhaisiin uralilaisiin muuttoliikkeisiin, joten nykysuomalaiset ovat vain löyhästi sukua uralilaisille kansoille (eli suomalais-ugrilaisille).

Kautta Thorin, ollaan siis sveealaisia viikinkejä perkele!

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisugrilaiset ovat kieliperhe ei geeniperhe.

Vierailija
2/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin lähteet jotka olivat ChatGBT ja Googlen Gemini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kuvittele sellaista muutenkaan.

Vierailija
4/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuoho nationalistiseen satuun ole enää uskottu 1800-luvun jälkeen. Nykyisin tunnustetaan se että suomalainen identiteetti on eurooppalainen identiteetti eikä yritetä leikkiä että meillä olisi oma ja muista erillinen identiteetti ja etninen kansa.

Vierailija
5/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku tuollaista koskaan väittänyt? Geenit tulivat Ruotsista ja kieli Uralilta.

Vierailija
6/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas iso uhriutuminen jostain, minkä on ymmärtänyt itse väärin.

Vierailija
7/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se on ilmiselvää:

Ukko/Väinmöinen  = Odin

Ilmarinen = Thor

Joukahainen = Loki

Lemminkäinen = Baldur

Vierailija
8/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi näin kuin se että oltaisiin sukua Venäjällä asuviin kansoihin. Muutenkin itse kokenut aina olevani lähempänä ruotsalaisia ja saksalaisia kuin ns. Volgan ja Uralin "suomalaisia".

Vierailija
9/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi näin kuin se että oltaisiin sukua Venäjällä asuviin kansoihin. Muutenkin itse kokenut aina olevani lähempänä ruotsalaisia ja saksalaisia kuin ns. Volgan ja Uralin "suomalaisia".

Henkinen sukulaisuus on eri asia kuin geneettinen. Olemme sukua Venäjän puolelle jääneille suomensukuisille kansoille samoin kuin virolaisille, pidit siitä tai et.

Vierailija
10/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan se on ilmiselvää:

Ukko/Väinmöinen  = Odin

Ilmarinen = Thor

Joukahainen = Loki

Lemminkäinen = Baldur

No ei todellakaan ole ilmiselvää. Ota hyvä ihminen hiukan selvää kansantaruista ja myyteistä ennen kuin alat vetää tuollaisia kaavoja hatusta.

Vierailija
11/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen lasi on maailmankuulua. Ei mitään itäblokin kuraa.

Vierailija
12/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkinen sukulaisuus on eri asia kuin geneettinen. Olemme sukua Venäjän puolelle jääneille suomensukuisille kansoille samoin kuin virolaisille, pidit siitä tai et.

Emme ole ja eikä myöskään pidä ajatella niin. Tuo on vanhentunutta nationalistista ja kolonialistista ajattelua. Voidaanko siis jo jättää kaikki itäräjän takana oleva ja keskittyä meidän meidän suomalaisten eurooppalaisuuteen?

Vierailija
13/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuoho nationalistiseen satuun ole enää uskottu 1800-luvun jälkeen. Nykyisin tunnustetaan se että suomalainen identiteetti on eurooppalainen identiteetti eikä yritetä leikkiä että meillä olisi oma ja muista erillinen identiteetti ja etninen kansa.

Älä sekoita asioita. 

Suomella on oma kansallinen identiteetti ja se on geeneiltään hyvin homogeeninen. 

Vierailija
14/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta mä en ole mikään viikinki. EIkä mun esi-isätkään olleet.

Mun esi-isät oli suomalaisia. Sitä kantaa jonka viikingitkin älysi jättää rauhaan ettei ala läski tummua.

Vierailija
15/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivar Arwidsson ei ollut älyn ja järjen miehiä. Venäläisiksi emme tule emmekä tulleet, mutta ruotsalaisia olemme aina olleet vaikka emme puhu samaa kieltä.

Vierailija
16/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset ja norjalaiset ovat selvästi eri näköisiä kuin suomalaiset ollen ns. skandinaavista genomia. Kun Suomen alueelle on vaellettu idästä, mistä Skandinaviaan on tultu?

Vierailija
17/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole ja eikä myöskään pidä ajatella niin. Tuo on vanhentunutta nationalistista ja kolonialistista ajattelua. Voidaanko siis jo jättää kaikki itäräjän takana oleva ja keskittyä meidän meidän suomalaisten eurooppalaisuuteen?

Suomalaiset ovat ulkonäöltään eniten lähinnä juuri virolaisia. Näin myös geenitestit kertovat.

Vierailija
18/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta mä en ole mikään viikinki. EIkä mun esi-isätkään olleet.

Mun esi-isät oli suomalaisia. Sitä kantaa jonka viikingitkin älysi jättää rauhaan ettei ala läski tummua.

Jättivät rauhaa koska ei ruotsalaiset viikingit omia sukulaisiaan olisi kiusannut. Vaikka kieli on eri, niin geneettisesti olemme lähimpänä ruotsalaisia.

Vierailija
19/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaiset ja norjalaiset ovat selvästi eri näköisiä kuin suomalaiset ollen ns. skandinaavista genomia. Kun Suomen alueelle on vaellettu idästä, mistä Skandinaviaan on tultu?

Keski-Euroopasta Tanskan kautta on kätevä reitti.

Vierailija
20/81 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen on ilmrisesti tultu samoja reittejä kuin Ruotsiinkin. Aika moni etninen suomalainen saa geenitesteissä kantaisämaaksi keski-Euroopan maita ja Ruotsin. Ollaanko me sitten viikinkitaustaisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi