Onko täällä 30+ naisia jotka olisivat oikeasti pysyneet hoikkina ja siroina?
Millaisella päivittäisellä ruokavaliolla ja millaisella liikunnalla? Mitat? Kun ihan oikeaa sanotaan, että yli kolmenkymmenen tuo on mahdotonta, niin kiinnostaa.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laske kaloreita, ja herkkuja menee vähän liikaa ajoittain. Muuten syön ihan perusterveellisesti. Yleensä vähän reilumman aamupalan, kevyen lounaan, joskus välipalan ja kotona päivällisen. En napostele pitkin päivää. Omalla kohdalla johtuu kuitenkin varmaan geeneistä, koska työtä tämän eteen ei tarvitse tehdä (vielä). Ikää 38v. Liikunta koostuu kävelylenkeistä, työmatkapyöräilyistä ja kevyistä lihastreeneistä.
Ootko sitten kovin pitkä?
Ei kai pituus tuohon liity?
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän kuin kulutat niin laihdut. Syö se mitä kulutat niin paino pysyy samana. Jos elämän/terveyden muutosten takia oma kulutus pienenee, siihen täytyy reagoida. Muuten lihoo. Helposti perheen ja lasten myötä alkaa syödä enemmän kuin ennen, koska lasten pitää syödä. Siinä sitä sitten lihoo. Mä ainakaan syönyt/syö samalla rytmillä perheettömänä kuin perheellisenä. Nyt kun lapset on muuttaneet kotoa niin hupsista hei olen 50+ ikäisenä jälleen nuoruuden mitoissani. En kyllä ylipainoiseksi ehtinyt, mutta +8kg se perhe toi ja vuosi siitä kun lapset lähti niin ne on kadonneet ne kilot.
Puhut asiaa ja juuri tuo että 8kg seurataan ja tehdään muutoksia eikä vasta sitten kun on 28kg mittarissa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laske kaloreita, ja herkkuja menee vähän liikaa ajoittain. Muuten syön ihan perusterveellisesti. Yleensä vähän reilumman aamupalan, kevyen lounaan, joskus välipalan ja kotona päivällisen. En napostele pitkin päivää. Omalla kohdalla johtuu kuitenkin varmaan geeneistä, koska työtä tämän eteen ei tarvitse tehdä (vielä). Ikää 38v. Liikunta koostuu kävelylenkeistä, työmatkapyöräilyistä ja kevyistä lihastreeneistä.
Ei kai pituus tuohon liity?
Totta kai liittyy, on katos pikkusen helpompi lihoa 155cm kuin 185cm naisena.
Miksi palstalla pitäusi olla +30 syntymästään siroja naisia? Ihan mielenkiinnosta. Ja miksei täällä ole syntymästään saakka fiksuja +30 miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä, mikä on "vähän liikaa herkkuja"? Mua aina kiinnostaa tää, sillä olen aivan varma että ne määrät on niin erilaisia kuin ylipainoisilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen N34, mitat 174cm/58kg
Mahdun samoihin housuihin, jotka ostin 21v.
Harrastan vähintään 5 päivänä viikossa liikuntaa, mutta siis en mitenkään hampaat irvessä vaan käyn esim juoksemassa 30min, uimassa 30min, tai pyöräilemässä 2h.
Syön kolmesti päivässä, koska se sopii minulle parhaiten. Aamupalaksi ruisleipää ja jogurttia+marjoja ja kahvia ja maitoa, päiväruokana liikunnan jälkeen usein iso annos pastaa + pieni jälkiruoka, iltapalaksi milloin mitäkin. Juon vain vettä, vichyä, maitoa, kahvia ja teetä. Välttelen sokerijuomia ja etenkin limujen sitruunahappoa, koska suojelen hampaita. En välttele herkkuja, mutta mulla ei ole mitään herkkupäiviä jne. "Herkut" kuuluu arkeen eli jälkkäri tms.
Mullekin mahtuu samat housut kuin 16-vuotiaana tai 21-vuotiaana.
Syön kans yleensä 2-3 kertaa päivässä, ja olen samaa ikäluokkaa (33v) ja pituusluokkaa (175cm). Painoa useampi kilo enemmän, ja painosi perusteella arvioisin, että sulla on varmaan sirommat hartiat kuin minulla :DJa ehkä muutenkin sirompi, eri mallinen kehotyyppi.
Miten painon perusteella voi arvioida hartioiden ympärysmittaa?
Olen 175 cm ja 59-60 kg, arvioi onko mulla leveät vai kapeat hartiat. Mieluiten joku senttiarvio.
Vierailija kirjoitti:
Näitä ketjuja on täällä vaikka kuinka paljon ja näitä naisia on vaikka kuinka paljon. Katso vaikka Linda Lampeniusta.
Ihan sama, miten pysytään hoikkana nuorena. Toki synnytys voi lisätä vatsan alueen nahkaa.
Minusta Linda on kyllä ennemminkin atleettinen kuin siro. Hoikka on tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen oikeasti siro, 157cm ja paino pyörii kuukautiskierron mukaan 40-43kg.
Syön vain sen mikä on pakollista hengissä pysymisen kannalta, en siis erityisesti nauti syömisestä. Marjoja, manteleita, kalaa, kananmunia, kasviksia.
siis anteeksi kun kysyn, mutta millaisia nämä sun määrät sitten on esim. yhden päivän verralta? ylipainoisena on niin mahdoton osata kuvitella, miten vähän joku voi syödä pysyäkseen tuossa mitoissa
Toki saa kysyä. Voin antaa esimerkin päivästäni niin saat paremman käsityksen.
Aamulla juon kahvin mustana sekä litran vettä. Töissä lounaalla yleensä syön jotain nopeaa kuten kasvissmoothien tai sitten n. 10kpl manteleita. Pysyn tuolla kylläisenä pitkälle iltapäivään. Sitten syön päivällisen n. 18 aikaan jolloin syön salaattia ja n. 150g kalaa tai kananmunan. Iltapalaksi yleensä 2dl marjoja.
Joskus syön myös luonnonjogurttia marjoilla.
En voi olla suoranaisesti siro 180-senttisenä, mutta eilen vaaka näytti 61 kiloa eli ei minulla vielä näin 50:nakaan ylipainoa ole. Olen yli 30 vuotta ollut kasvissyöjä, enimmäkseen mutten kokonaan v*gaani ja eettisistä syistä tämä. Juon keski- tai alkoholitonta olutta tai, viiniä tai seltzeriä viikottain. Mielestäni ruokailussani kohtaavat ok-määrä ja ok-laatu, kiireessä tulee Hesellä käytyä muttei sentään mäkkärillä, jonka ruoat mielestäni ovat huonompia. Punalsppuleipää kuluu.
Kesä- ja välikaudella pyöräilen max 5 km matkat paitsi kaatosateessa. Hartiakipuihin youtube-joogaa. Salille pitäisi palata, säännöllisen harjoittelun lopettamisesta on 15 vuotta hups. Veriarvoni ovat ilmeisesti loistavat eikä ole erityisemmin nivelvaivoja, mutta näytän aika kuivalta kurpalta. Se on tämän ruumiinrakenteen kääntöpuoli, kun ikää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen oikeasti siro, 157cm ja paino pyörii kuukautiskierron mukaan 40-43kg.
Syön vain sen mikä on pakollista hengissä pysymisen kannalta, en siis erityisesti nauti syömisestä. Marjoja, manteleita, kalaa, kananmunia, kasviksia.
siis anteeksi kun kysyn, mutta millaisia nämä sun määrät sitten on esim. yhden päivän verralta? ylipainoisena on niin mahdoton osata kuvitella, miten vähän joku voi syödä pysyäkseen tuossa mitoissa
Toki saa kysyä. Voin antaa esimerkin päivästäni niin saat paremman käsityksen.
Aamulla juon kahvin mustana sekä litran vettä. Töissä lounaalla yleensä syön jotain nopeaa kuten kasvissmoothien tai sitten n. 10kpl manteleita. Pysyn tuolla kylläisenä pitkälle iltapäivään. Sitten syön päivällisen n. 18 aikaan jolloin syön salaattia ja n. 150g kalaa tai kananmunan. Iltapalaksi yleensä 2dl marjoja.
Joskus syön myös luonnonjogurttia marjoilla.
Ohhoh! Liikutko sitten arjessa miten, ja jaksat kuitenkin ihan normaalisti? Kuukautiset kuitenkin sinulla tulee, joten tilanne tuskin on kuitenkaan kamalan paha, mitähän on kuitenkin moneen junaan...
Vierailija kirjoitti:
En voi olla suoranaisesti siro 180-senttisenä, mutta eilen vaaka näytti 61 kiloa eli ei minulla vielä näin 50:nakaan ylipainoa ole. Olen yli 30 vuotta ollut kasvissyöjä, enimmäkseen mutten kokonaan v*gaani ja eettisistä syistä tämä. Juon keski- tai alkoholitonta olutta tai, viiniä tai seltzeriä viikottain. Mielestäni ruokailussani kohtaavat ok-määrä ja ok-laatu, kiireessä tulee Hesellä käytyä muttei sentään mäkkärillä, jonka ruoat mielestäni ovat huonompia. Punalsppuleipää kuluu.
Kesä- ja välikaudella pyöräilen max 5 km matkat paitsi kaatosateessa. Hartiakipuihin youtube-joogaa. Salille pitäisi palata, säännöllisen harjoittelun lopettamisesta on 15 vuotta hups. Veriarvoni ovat ilmeisesti loistavat eikä ole erityisemmin nivelvaivoja, mutta näytän aika kuivalta kurpalta. Se on tämän ruumiinrakenteen kääntöpuoli, kun ikää tulee.
Hieno paino! Sinulla on varaa lihoakin sitten, kun ikä alkaa tehdä tehtävänsä.
42v. 163 cm ja 49 kiloa.
Syön 2000-2200 kaloria päivässä ja lasken makrot.
Salilla käyn neljä kertaa viikossa. Tee istumatyötå enkä ole arjessa fyysisesti kovin aktiivinen.
Siro olen ollut aina, kuin myös puolet suvusta.
Geenit, ruokavalio ja suhteellisen korkea lihasmassa painoon nähden vaikuttavat paljon.
38v:nä olin 164cm ja 55kg 3 lapsen jälkeen. Olin hoikka ja siro.
Tuon jälkeen sain reippaasti lihasmassaa ja paino normalisoitui 63 kiloon aina 58v saakka. Sitten lääkkeet vei 4kg yli normaalipainon.
Kai montakin. Itse olen 175cm ja 63kg. Pitkät raajat :D
En nyt tiedä voiko tässä mitassa siro olla
169cm 55kg, lihastakin löytyy. Tämä tuntuu olevan luontainen paino minulle. Välillä ajattelin, että voisi olla pari kiloa enemmän, mutta keho pyrkii takaisin tähän. Liikun paljon, en pysyäkseni hoikkana vaan se on elämäntapa ja nautinto. Syön mitä huvittaa. Proteiini, kasvikset ja hedelmät kuitenkin korostuvat ruokavaliossa, koska niistä tykkään ja niistä tulee hyvä olo. Yleensä 2000-3000kcal päivässä riippuen lähipäivien aktiivisuudesta. 70km pyörälenkin jälkeen saattaa hyvin tarvita perhepitsan iltaruuaksi.
Geeneistähän tuo lopulta on kiinni ja niitä geenejä on harvalla naisella, koska naisen kehossa on oltava rasvaa. Evoluutio luonnollisesti ei ole suonut geenejä, jotka heikentävät naisen selviytymis- ja lisääntymiskykyä. Valtaosa ylipainoon liittyvästä tutkimuksesta on myös hyvin mieslähtöistä, joka on sitten vaan päätetty koskevan myös naisia. Esim. miesten kohdalla pieni alipaino on jopa terveellisempää mitä diabetesriskiin tulee, kun taas naisilla lievä ylipaino oli parempi vaihtoehto. Naisten laihuus- ja sirousihanteilla on pitkät ja kierot juuret, jotka eivät liity mitenkään luonnollisuuteen ja terveyteen.
Kumppanini on nyt liki 40-vuotiaana edelleen hoikka ja siro, mutta se ei johdu todellakaan elintavoista, vaan geeneistä ja luuston rakenteesta. Hän on vegaani, mutta syö ruokaa ihan tolkuttomia määriä, eikä kaihda mitään herkkujakaan. Minä (fyysistä työtä tekevä mies) syön huomattavasti vähemmän kuin hän. Hän ei myöskään harrasta mitään säännöllistä liikuntaa. Kävelemässä käydään yhdessä, mutta nekin ovat aina enemmän luontoretkiä kuin liikuntasuorituksia. Nukkuu miten sattuu ja mielellään ottaa viikonloppuisin viinilasillisen tai pari. Hänen elintavoillaan, mutta erilaisella geeniperimällä varustettu nainen olisi varmasti jonkin verran ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai pituus tuohon liity?Totta kai liittyy, on katos pikkusen helpompi lihoa 155cm kuin 185cm naisena.
Ei se siihen vaikuta.
Toiset lyhyet ei liho millään, kun taas toiset pitkät on helpoimmin lihavia ja rotevampia ruumiinrakenteeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen N34, mitat 174cm/58kg
Mahdun samoihin housuihin, jotka ostin 21v.
Harrastan vähintään 5 päivänä viikossa liikuntaa, mutta siis en mitenkään hampaat irvessä vaan käyn esim juoksemassa 30min, uimassa 30min, tai pyöräilemässä 2h.
Syön kolmesti päivässä, koska se sopii minulle parhaiten. Aamupalaksi ruisleipää ja jogurttia+marjoja ja kahvia ja maitoa, päiväruokana liikunnan jälkeen usein iso annos pastaa + pieni jälkiruoka, iltapalaksi milloin mitäkin. Juon vain vettä, vichyä, maitoa, kahvia ja teetä. Välttelen sokerijuomia ja etenkin limujen sitruunahappoa, koska suojelen hampaita. En välttele herkkuja, mutta mulla ei ole mitään herkkupäiviä jne. "Herkut" kuuluu arkeen eli jälkkäri tms.
Mullekin mahtuu samat housut kuin 16-vuotiaana tai 21-vuotiaana.
Syön kans yleensä 2-3 kertaa päivässä, ja olen samaa ikäluokkaa (33v) ja pituusluokkaa (175cm). Painoa useampi kilo enemmän, ja painosi perusteella arvioisin, että sulla on varmaan sirommat hartiat kuin minulla :DJa ehkä muutenkin sirompi, eri mallinen kehotyyppi.
Miten painon perusteella voi arvioida hartioiden ympärysmittaa?
Olen 175 cm ja 59-60 kg, arvioi onko mulla leveät vai kapeat hartiat. Mieluiten joku senttiarvio.
Siten, että siroluiset ovat useammin kevyempiä, ja siroluiset ovat myös kapeita.
Rotevarakenteiset taas ovat päinvastoin raskaampia, ja rakenteeltaan leveitä (mukaanlukien hartiat).
Valtaosa on tuosta väliltä, eli eivät siroja eivätkä roteviakaan.
Vitosella alkava paino on 173-175 senttiselle kevyempi, eli siitä oletus siroudesta. Sirot 173-175cm naiset ovat usein just 54-58kg kuten AP:kin.
Sä et kertonut muuta kuin painon, joten en voi tietää oletko tuon painoinen kun syöt mitä mieli tekee, vai elätkö esim. vähähiilarisella. Jälkimmäisellä itselläni menee paino alle 60 kilon, vaikka en olekaan sirorakenteinen.
Joku kysyy kuitenkin olenko pitkä: en vaan km suomalaisnaista selvästi lyhempi.