Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä 30+ naisia jotka olisivat oikeasti pysyneet hoikkina ja siroina?

Vierailija
17.05.2026 |

Millaisella päivittäisellä ruokavaliolla ja millaisella liikunnalla? Mitat? Kun ihan oikeaa sanotaan, että yli kolmenkymmenen tuo on mahdotonta, niin kiinnostaa.

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske kaloreita, ja herkkuja menee vähän liikaa ajoittain. Muuten syön ihan perusterveellisesti. Yleensä vähän reilumman aamupalan, kevyen lounaan, joskus välipalan ja kotona päivällisen. En napostele pitkin päivää. Omalla kohdalla johtuu kuitenkin varmaan geeneistä, koska työtä tämän eteen ei tarvitse tehdä (vielä). Ikää 38v. Liikunta koostuu kävelylenkeistä, työmatkapyöräilyistä ja kevyistä lihastreeneistä.

Vierailija
42/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on bmi 19. Ikää 50 v. Syön pieniä annoksia (aamupalan, lounaan, välipalan ja iltapalan). Harrastan ohjattua liikuntaa kolme kertaa viikossa ja sen lisäksi käyn kävelylle muutaman kerran viikossa. Ennen söin mitä sattuu, mutta nykyisin tarkkailen, koska paino tosiaan nousisi ilman sitä.

Mitä yleensä syöt noilla aterioilla ja herkutteletko? Mietin vain, kun itsellä todennäköisesti annoskoot pielessä.

Aamupala. 1 sämpylä tai 2 palaa leipää. Juomana kahvi.

Lounas. Lautasella puolet salaattia ja puolet tavallista ruokaa eli kalaa, lihaa, kasviruokaa ja lisukkeet. Juomana vesi.

Välipala. Salaattia tai juguttia/rahkaa tms. Juomana kahvi.

Iltapala. Puuroa marjoilla tai leipää tms. Juomana vesi.

Herkuttelen joskus, ehkä 1-3 krt kuussa, syömällä makeaa tai roskaruokaa, kuten pitsaa tai tacoja yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä rupesin pyöristyy vasta tässä n. 50 v. Alle 40 v. olin alle 60 kg, olen 171 cm.

Vierailija
44/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä oonko hoikka, mut normaali ollu aina. 163 cm pitkä ja 60kg painoo. Kyl sitä hiljalleen on kertynyt tässä iän myötä. Olen ollu myös oikeesti hoikkakin... Mut en näe mitään paniikkia vielä.

Aina liikkunu ja syöny kun on nälkä :D mut ihan perus kotiruokaa, en välitä roskaruuasta tai eineksistä

Vierailija
45/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ja edelliseen, ikää 35

Vierailija
46/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen N34, mitat 174cm/58kg

Mahdun samoihin housuihin, jotka ostin 21v.

Harrastan vähintään 5 päivänä viikossa liikuntaa, mutta siis en mitenkään hampaat irvessä vaan käyn esim juoksemassa 30min, uimassa 30min, tai pyöräilemässä 2h.

Syön kolmesti päivässä, koska se sopii minulle parhaiten. Aamupalaksi ruisleipää ja jogurttia+marjoja ja kahvia ja maitoa, päiväruokana liikunnan jälkeen usein iso annos pastaa + pieni jälkiruoka, iltapalaksi milloin mitäkin. Juon vain vettä, vichyä, maitoa, kahvia ja teetä. Välttelen sokerijuomia ja etenkin limujen sitruunahappoa, koska suojelen hampaita. En välttele herkkuja, mutta mulla ei ole mitään herkkupäiviä jne. "Herkut" kuuluu arkeen eli jälkkäri tms.

Vierailija
47/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laske kaloreita, ja herkkuja menee vähän liikaa ajoittain. Muuten syön ihan perusterveellisesti. Yleensä vähän reilumman aamupalan, kevyen lounaan, joskus välipalan ja kotona päivällisen. En napostele pitkin päivää. Omalla kohdalla johtuu kuitenkin varmaan geeneistä, koska työtä tämän eteen ei tarvitse tehdä (vielä). Ikää 38v. Liikunta koostuu kävelylenkeistä, työmatkapyöräilyistä ja kevyistä lihastreeneistä.

Tästäkin ois kiva tietää, mikä on "reilumpi aamupala"; jollekin kun se on buffetaamiainen hotellissa, jollekin yhden leivän sijaan kaks. Eli siis uskokaa: tää on näkemysasia ja hoikat syö yksinkertaisesti vähemmän, vaikka sitä vaan "luonnostaan"

Vierailija
48/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh sen olen huomannut että annoskoot on pidettävä aika pieninä, koska olen lyhyt. En koskaan ikinä syö ähkyyn asti. Ja että hyvät yöunet on prioriteetti nro 1, ne kun menee pilalle niin mieliteot (herkut, alko) alkaa heti kiusata ja liikunta jää. 

Minulla on erittäin vahva sukurasite diabetekseen, siksi en halua että paino lähtee nousuun. Oikeastaan siedän jo nyt huonosti esim. pastaa ja valkoista riisiä. :/

Vierailija
49/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin superhoikka 30-vuotiaana. Nyt pullukka viisikymppinen. Liikun ja syön sanalla tavalla kuin ennen. Hormonitoiminnan muutokset ja huonot yöunet lihottaa. 

Vierailija
50/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka edelleen, vaan en siro ole koskaan ollutkaan. Mutta joo, laiha olen, puhtaasti geenien ansiosta.

Vierailija
51/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin ois kiva tietää, mikä on "reilumpi aamupala"; jollekin kun se on buffetaamiainen hotellissa, jollekin yhden leivän sijaan kaks. Eli siis uskokaa: tää on näkemysasia ja hoikat syö yksinkertaisesti vähemmän, vaikka sitä vaan "luonnostaan"

Mulle se ainakin on niin paljon, että saan kommentteja "miten voit syödä noin paljon?"

Vierailija
52/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastan vähintään 5 päivänä viikossa liikuntaa, mutta siis en mitenkään hampaat irvessä vaan käyn esim juoksemassa 30min, uimassa 30min, tai pyöräilemässä 2h.

Syön kolmesti päivässä, koska se sopii minulle parhaiten. Aamupalaksi ruisleipää ja jogurttia+marjoja ja kahvia ja maitoa, päiväruokana liikunnan jälkeen usein iso annos pastaa + pieni jälkiruoka, iltapalaksi milloin mitäkin. Juon vain vettä, vichyä, maitoa, kahvia ja teetä. Välttelen sokerijuomia ja etenkin limujen sitruunahappoa, koska suojelen hampaita. En välttele herkkuja, mutta mulla ei ole mitään herkkupäiviä jne. "Herkut" kuuluu arkeen eli jälkkäri tms.

Mullekin mahtuu samat housut kuin 16-vuotiaana tai 21-vuotiaana. 
Syön kans yleensä 2-3 kertaa päivässä, ja olen samaa ikäluokkaa (33v) ja pituusluokkaa (175cm). Painoa useampi kilo enemmän, ja painosi perusteella arvioisin, että sulla on varmaan sirommat hartiat kuin minulla :D 

Ja ehkä muutenkin sirompi, eri mallinen kehotyyppi. 

Vierailija
53/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buffetaamiaiset on siitä hyviä, että kun syö sellaisella mahan täyteen, niin ei tule nälkä koko loppupäivänä.

Vierailija
54/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön kans yleensä 2-3 kertaa päivässä, ja olen samaa ikäluokkaa (33v) ja pituusluokkaa (175cm). Painoa useampi kilo enemmän, ja painosi perusteella arvioisin, että sulla on varmaan sirommat hartiat kuin minulla :D 

Siis millaisilla sapuskoilla sitä selviää noin että 2-3 kertaa päivässä syö?! Vai tarkoitatko vain "kunnon ruokaa" ja välipalat päälle? Monen on pakko saada aamupala, lounas, välipala, illallinen, iltapala, sehän on vain puolet tuosta ateriamäärästä.

Vierailija
55/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millaisilla sapuskoilla sitä selviää noin että 2-3 kertaa päivässä syö?! Vai tarkoitatko vain "kunnon ruokaa" ja välipalat päälle? Monen on pakko saada aamupala, lounas, välipala, illallinen, iltapala, sehän on vain puolet tuosta ateriamäärästä.

En todellakaan jaksaisi syödä noin paljon. 
Välipala ja iltapala nyt ainakin aivan turhia mulle, en tarvitse. 
Jotkut tutut syö noin usein, mutta ne liikkuukin todella paljon - ja ovat silti vähän pyöreitä. 

Vierailija
56/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissussa sen huomaa, että jotkut pystyvät syömään paljon useammin kuin toiset.

Itselle tulee ähky pelkästä katsomisesta. Toisille se jatkuva mättäminen taas on oikein loman suola jonka ympärillä pyöritään. 

Vierailija
57/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras laihdutuslääke oli exän pettäminen. Lakkasin syömästä muuta kuin hengenpitimiksi muutaman kuukauden. Sattui liikaa. BMI lähenteli anoreetikln tasoa.

Vierailija
58/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä tokkiinsa.. Täällä reilu 55v  ja BMI edelleen 20. Saan syödä mitä haluan. Aamupalana vain kahvi. Seuraava välipala n klo 9. En tykkää rasvaisista ruoasta/ syömisestä. Tulee ällöttävä olo. Ruoalla en syö koskaan leipää. Muuten normisti ja joo, syön pizzaa, karkkia, suklaata, pullaa jne. Sanotaan,  että jos ei syö aamupala ja on hoikka, niin ei ole taipumusta ylipainoon. Jos on taipumus ylipainoon, niin kunnon aamupala pitäisi syödä. 

Vierailija
59/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko sitten kovin pitkä?

Vierailija
60/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän kuin kulutat niin laihdut. Syö se mitä kulutat niin paino pysyy samana. Jos elämän/terveyden muutosten takia oma kulutus pienenee, siihen täytyy reagoida. Muuten lihoo. Helposti perheen ja lasten myötä alkaa syödä enemmän kuin ennen, koska lasten pitää syödä. Siinä sitä sitten lihoo. Mä ainakaan syönyt/syö samalla rytmillä perheettömänä kuin perheellisenä. Nyt kun lapset on muuttaneet kotoa niin hupsista hei olen 50+ ikäisenä jälleen nuoruuden mitoissani. En kyllä ylipainoiseksi ehtinyt, mutta +8kg se perhe toi ja vuosi siitä kun lapset lähti niin ne on kadonneet ne kilot.