Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä 30+ naisia jotka olisivat oikeasti pysyneet hoikkina ja siroina?

Vierailija
17.05.2026 |

Millaisella päivittäisellä ruokavaliolla ja millaisella liikunnalla? Mitat? Kun ihan oikeaa sanotaan, että yli kolmenkymmenen tuo on mahdotonta, niin kiinnostaa.

Kommentit (332)

Vierailija
321/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 v ja 160 cm pitkä. 44 ikävuoteen asti painoni vaihteli välillä 45-54 kg ruokavaliosta ja liikunnan määrästä riippuen. Liikun työssäni paljon. Syön paljon mutta en mitä sattuu. Vältän perunaa, viljatuotteita ja lisättyä sokeria. Rakastan pizzaa, juustoja, viiniä, irtokarkkeja ja jäätelöä. En kuitenkaan nauti niitä jatkuvasti. Yleensä päivittäinen ruokavalioni koostuu kahvista, kananmunista, litrasta vihersmoothieta, pähkinöistä, salaattiateriasta ja jostain liha/kala ja kasvis-tyyppisestä illallisesta.

Tähän kaikkeen tuli kuitenkin poikkeama. Synnytin esikoiseni puoli vuotta sitten. Raskauden aikana minulle puhkesi raskausdiabetes ja lihoin 85-kiloiseksi. Sain sokeriarvot kuriin pelkällä ruokavaliolla mutta painon nousu ei pysähtynyt, vaikka seurasin syömisiäni tarkasti. Olen nyt saanut painoa pudotettua 67 kiloon syömällä ihan entiseen tapaan. Käyn uimassa kahdesti viikossa ja kävelen joka päivä puoli tuntia. En viihdy lainkaan tässä tanakammassa vartalossa. Lääkärit ovat sanoneet, että harva laihtuu synnytystä edeltävään painoon mutta minulla on kyllä tavoitteena tuo 54 kg. Vähempää en tavoittele, koska haluaisin vielä toisen lapsen ja rasva auttaa raskautumaan. 

Kukaan lääkäri ei valehtele ettei voisi muka laihtua synnytystä edeltäneeseen painoon. Kyllä voi ja helposti.

Se on ihan normaalia palautua synnytyksen jälkeen saman kokoiseksi kuin ennenkin raskautta.

Mutta ehkä lääkäri on halunnut korostaa tuollaista hieman valheellista armollista näkökulmaa, kun on kuitenkin kyseessä 45v ensisynnyttäjä. Kropan palautuminen voi olla erilaista. Ja tuossa iässä kannattaakin olla tyytyväinen, että on sen ensimmäisen vauvan onnistunut saamaan, eikä stressata kiloista. 

Vierailija
322/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah ei ole, itse en ainakaan koskaan ole ollut Siro ja hoikka vaikka olisin harrastanut liikuntaa, nykyään pullukka ja yli 10 kg ylipainoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen todellakin 30+ kun on jo ihan 40+. 166/54. Ei ole vaikeaa.

Miten?! Tossa +40 se vasta vaikeampaa onkin!

Eikä ole. Mä olen edelleen saman 165/56 ja olen 70-vuotias. Käyn joka  aamu puntarilla ja syön vähemmän tai enemmän sen mukaan. Paino on ollut sama jo 52 vuotta, pituus sentin lyhentynyt. Kolme raskautta, mutta laihdutin ne kilot heti pois. Kurinalaisuutta vähän, ei se muuta vaadi.

Vierailija
324/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihominen kyllä alkaa vasta esivaihdevuosissa.

Osalla on joku aivan ihmeellinen (nettimiehiltä omaksuttu?) asenne, että elämä on suunnilleen ohi 30+ ja sitten vaan lihotaan ja lässähdetään. 

Olisi todella masentavaa ja ankeaa elää tuollaisella maailmankuvalla, että elämä on ohi ennen kuin se kerkesi kunnolla edes alkaakaan :D Sitten vaan 50 vuoden alamäki, jeah!

Vierailija
325/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin mutta 40+ kroppa levisi vaikka elintavat eivät muuttuneet. Olin siis n.60kg nyt 75kg ja aivan helvettiä yrittää tehdä mitään kun paino vaan nousee. N48. 

Johtuu lihaskadosta jolle et tee mitään. Se laskee energiankulutusta. 

Vierailija
326/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien naisten ja miesten kehoissa tapahtuu muutoksia elämän aikana. Joku saattaa pysyä hoikkana koko ikänsä, mutta ei se mikään synonyymi kauneudelle saati sitten terveydelle ole tuo hoikkuus.

Vierailija
327/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä ap suurennuslasi toisinpäin, niin kaikki naiset on hoikkia ja siroja.

Vierailija
328/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on hoikka ja siro aloittajan tai muidenkin mielestä? 

Hoikka ei ole välttämättä siro, mutta jos siro ei ole hoikka, niin se näyttää herkästi aika taikinaiselta.

Vierailija
329/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin mutta 40+ kroppa levisi vaikka elintavat eivät muuttuneet. Olin siis n.60kg nyt 75kg ja aivan helvettiä yrittää tehdä mitään kun paino vaan nousee. N48. 

Ja jokainen jojolaihdutus vaikeuttaa asiaintilaa. 

Vierailija
330/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaskato kyllä tapahtui kun selkä meni, mutta ei ihan 40v. Salilla olen käynyt koko ajan. Ei vissiin riitä. 

Vierailija
331/332 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen todellakin 30+ kun on jo ihan 40+. 166/54. Ei ole vaikeaa.

Miten?! Tossa +40 se vasta vaikeampaa onkin!

Eikä ole. Mä olen edelleen saman 165/56 ja olen 70-vuotias. Käyn joka  aamu puntarilla ja syön vähemmän tai enemmän sen mukaan. Paino on ollut sama jo 52 vuotta, pituus sentin lyhentynyt. Kolme raskautta, mutta laihdutin ne kilot heti pois. Kurinalaisuutta vähän, ei se muuta vaadi.

Miten?1

Vierailija
332/332 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 v 170cm/57kg. Olen ollut teinistä asti suunnilleen samanpainoinen, paitsi raskaana tietty max 12 kg painavampi.

Pyrin syömään kunnolla terveellistä ruokaa, vaikka karkkia ja muita herkkujakin syön kohtuudella, jotain pientä hyvää joka päivä. Ruoka kasvispainotteista, ei mitään kermamättöjä tai lihaa, varsinkaan mitään lihajalosteita. Ei makeutusaineita, proteiinituotteita, energiajuomia tms. ylikäsiteltyä.

Kävelen ja pyöräilen päivittäin, lihaksia treenaan pari kertaa viikossa. Uskon kohtuulliseen, liikkuvaan elämäntapaan ja kehon kuunteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi