Onko täällä 30+ naisia jotka olisivat oikeasti pysyneet hoikkina ja siroina?
Millaisella päivittäisellä ruokavaliolla ja millaisella liikunnalla? Mitat? Kun ihan oikeaa sanotaan, että yli kolmenkymmenen tuo on mahdotonta, niin kiinnostaa.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstalla pitäusi olla +30 syntymästään siroja naisia? Ihan mielenkiinnosta. Ja miksei täällä ole syntymästään saakka fiksuja +30 miehiä?
Ei kai naisen sirous ole yhtä kuin miehen fiksuus?
Kyllä mulla ainakin naisena kiinnostaa ensin onko mies hoikka vai ei, ja vasta sitten kaikki muu. Eli hoikka pitää olla, tai sellainen normaalivartaloinen hoikahko.
Samanlaisia kehokeskusteluita on miesten palstoilla miesten kesken; joku pakkotoisto on täynnä miesten vertailua paino, hauiksen ympärysmitta jne.
Vierailija kirjoitti:
Olin superhoikka 30-vuotiaana. Nyt pullukka viisikymppinen. Liikun ja syön sanalla tavalla kuin ennen. Hormonitoiminnan muutokset ja huonot yöunet lihottaa.
Aerobinen liikunta ei estä lihaskatoa joka vähentää energiankulutusta.
Juu. Tänään olen syönyt pari appelsiinia, kolme tomaattia, yhden kokonaisen patongin ja nopeita sokereita (karkkia, työn vuoksi). Oliiviöljyä, valkosipulia. Lisäksi kahvia ja teetä jotka kiihdyttävät aineenvaihduntaa. Painoni on normaali, en ole mikään luuviulu mutta en edes pehmeä.
Länsimaalainen kalori- ja oikeastaan koko terveysoppi on aivan täyttä puppua. Laske vaan niin alas kuin pystyt. Ranskalainen dieetti on hyvä: don't eat until you pass out then eat a block of cheese. Noh vitsi vitsi, mutta siinä on sellainen totuuden siemen että ihminen on aikamoinen sissi ja autofagia tekee oikeasti tosi hyvää terveydelle.
Tärkeää tietää kun alkaa syömään vähemmän on se, että tarvitset kuitenkin paljon suolaa ja vettä. Opettele nauttimaan näitä siis ilman ruokaa. Kivennäisvesi, tai esim. Mineraalisuolalla ja fruktoosilla tehostettu hanavesi. Nämä auttavat nestettä imeytymään.
Toinen juttu mitä teen joskus on, että juon esim. Litran lämmintä vettä. Se menee paksusuoleen ja aktivoi sitä. Niin ja en syö lihaa, se tukkii suolen.
Sekä mun 5-kymppinen vaimo ja 4-kymppinen rakastajatar ovat molemmat hoikkia
Kysymykseen vastaus:
Aamulla jogurtti ja kahvia, jos toimistopäivä. Jos lähden heti urheiluharrastukseen, pari voileipää.
Lounas yleensä pastaa tai riisiä kasvis- lihaskastikkeella.
Illalla esimerkiksi pihvi ja salaatti.
Syön harvoin mitään herkkuja, eivät nykyään vaan maistu. Kolmikymppisenä vielä maistui.
Juon viiniä ehkä vähän liikaa; pari lasia ruoan kanssa useampana päivänä viikossa.
Urheilen 6pv/viikko. Ratsastus ja siihen liittyvä kävely ja tallityöt. Lisäksi nostan painoja/joogaan kerran viikossa.
Samat farkut mahtuvat kuin 30v.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut laiha tai ei laiha mut sopusuhtainen.
En syö namuja, pizzaa, sipsejä, vaaleata pastaa,voita, jätskiä, limsaa. Ei tee mielikään koskaan.
Perunaruokia paljon, puuroa ja täysjyväleipää, kanaruokia, kalaa, täyslihaa ja juomana vettä sekä olutta välillä.
Mutta usein kahvin kanssa pulla.
Liikuntaa päivisin 2-4 kmSiinäpä se
Mäkin syön paljon hiilareita. Ihan harhakuvitelmaa, että ne jotenkin lihottaisi. Toki valkoista vehnää ja sokeria en juurikaan syö. Mutta esim. ruisleipä ilman voita tai msrgariiniä ei todellakaan lihota.
Hiilarit ovat nopeaa energiaa. Aika paljon niitä saa mättää jos on kasvissyöjä ja syö hiilaria, jotta lihoo. Sitten jos syö lihaa ja hiilaria samaan aikaan niin lihoo todella herkästi
Hoikkana pysyy, kun syö suhteellisen järkevästi ja harrastaa arkiliikuntaa, kuten kävelyä ja/tai pyöräilyä säännöllisesti. Lihaa kannattaa syödä maltillisesti, koska sen mukana tulee hitosti rasvaa, eli läskiä. Auto, alkoholi ja yletön herkuttelu, siinä ongelmien syyt.
Olen ollut viimeiset vuodet tosi sairaana, väsynyt, on kilpirauhasongelmia ja muuta vakavampaakin, mutta ei se vaan läski tartu, kun on nuo perusasiat kunnossa, näin keski-ikäisenäkään.
Pitää olla elintavat aivan päin peetä, jotta keskivertokansalaisen mittoihin pääsee. En tosiaan ole poistanut ruokavaliostani pullaa tai limsaa, mutta ne ovat herkkuja, joita syödään vain harvoin.
Vielä 90-luvulla pizza oli ehkä palkkapäivän herkku, nyt on kotona pizzauuneja ja grillejä. Turha tehdä asiasta monimutkaisempaa kuin se on.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Tänään olen syönyt pari appelsiinia, kolme tomaattia, yhden kokonaisen patongin ja nopeita sokereita (karkkia, työn vuoksi). Oliiviöljyä, valkosipulia. Lisäksi kahvia ja teetä jotka kiihdyttävät aineenvaihduntaa. Painoni on normaali, en ole mikään luuviulu mutta en edes pehmeä.
Länsimaalainen kalori- ja oikeastaan koko terveysoppi on aivan täyttä puppua. Laske vaan niin alas kuin pystyt. Ranskalainen dieetti on hyvä: don't eat until you pass out then eat a block of cheese. Noh vitsi vitsi, mutta siinä on sellainen totuuden siemen että ihminen on aikamoinen sissi ja autofagia tekee oikeasti tosi hyvää terveydelle.
Tärkeää tietää kun alkaa syömään vähemmän on se, että tarvitset kuitenkin paljon suolaa ja vettä. Opettele nauttimaan näitä siis ilman ruokaa. Kivennäisvesi, tai esim. Mineraalisuolalla ja fruktoosilla tehostettu hanavesi. Nämä auttavat nestettä imeytymään.
Toinen juttu mitä teen joskus on, että juon esim. Litran lämmintä vettä. Se menee paksusuoleen ja aktivoi sitä. Niin ja en syö lihaa, se tukkii suolen.
Aina jotkut pharmalaiset tulevat alapeukuttelemaan totuuksia. Ei vissiin kestetä kuulla, että omat opit ovat teollisuuden valheita.
Vierailija kirjoitti:
Hoikkana pysyy, kun syö suhteellisen järkevästi ja harrastaa arkiliikuntaa, kuten kävelyä ja/tai pyöräilyä säännöllisesti. Lihaa kannattaa syödä maltillisesti, koska sen mukana tulee hitosti rasvaa, eli läskiä. Auto, alkoholi ja yletön herkuttelu, siinä ongelmien syyt.
Olen ollut viimeiset vuodet tosi sairaana, väsynyt, on kilpirauhasongelmia ja muuta vakavampaakin, mutta ei se vaan läski tartu, kun on nuo perusasiat kunnossa, näin keski-ikäisenäkään.
Pitää olla elintavat aivan päin peetä, jotta keskivertokansalaisen mittoihin pääsee. En tosiaan ole poistanut ruokavaliostani pullaa tai limsaa, mutta ne ovat herkkuja, joita syödään vain harvoin.
Vielä 90-luvulla pizza oli ehkä palkkapäivän herkku, nyt on kotona pizzauuneja ja grillejä. Turha tehdä asiasta monimutkaisempaa kuin se on.
Alkoholiakin saa 0-kalorisena, ei se lihota. Viini ja kalja ym. Lihottavat. Opetelkaa itse tekemään drinkkinne vodkaan ja vaikka terveellisiin marjoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laske kaloreita, ja herkkuja menee vähän liikaa ajoittain. Muuten syön ihan perusterveellisesti. Yleensä vähän reilumman aamupalan, kevyen lounaan, joskus välipalan ja kotona päivällisen. En napostele pitkin päivää. Omalla kohdalla johtuu kuitenkin varmaan geeneistä, koska työtä tämän eteen ei tarvitse tehdä (vielä). Ikää 38v. Liikunta koostuu kävelylenkeistä, työmatkapyöräilyistä ja kevyistä lihastreeneistä.
Saanko kysyä, mikä on "vähän liikaa herkkuja"? Mua aina kiinnostaa tää, sillä olen aivan varma että ne määrät on niin erilaisia kuin ylipainoisilla
On selvää, että jos normiruokien ohella syö päivittäin esim. 200 gr suklaata, pari munkkia, litran makeata limskaa, niin tod.näköisesti ylipainoa tulee. (+muita haittoja).
Vierailija kirjoitti:
Kysymykseen vastaus:
Aamulla jogurtti ja kahvia, jos toimistopäivä. Jos lähden heti urheiluharrastukseen, pari voileipää.
Lounas yleensä pastaa tai riisiä kasvis- lihaskastikkeella.
Illalla esimerkiksi pihvi ja salaatti.
Syön harvoin mitään herkkuja, eivät nykyään vaan maistu. Kolmikymppisenä vielä maistui.
Juon viiniä ehkä vähän liikaa; pari lasia ruoan kanssa useampana päivänä viikossa.
Urheilen 6pv/viikko. Ratsastus ja siihen liittyvä kävely ja tallityöt. Lisäksi nostan painoja/joogaan kerran viikossa.
Samat farkut mahtuvat kuin 30v.
N45
Tässäkin tää, että ei syödä jatkuvasti, vaan esim. aamiainen, lounas ja illallinen riittää.
Toki joillekin voi aidosti sopia se muutaman tunnin välein syöminen, mutta useimmat tietämäni noin syövät ovat enempi vähempi pulleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laske kaloreita, ja herkkuja menee vähän liikaa ajoittain. Muuten syön ihan perusterveellisesti. Yleensä vähän reilumman aamupalan, kevyen lounaan, joskus välipalan ja kotona päivällisen. En napostele pitkin päivää. Omalla kohdalla johtuu kuitenkin varmaan geeneistä, koska työtä tämän eteen ei tarvitse tehdä (vielä). Ikää 38v. Liikunta koostuu kävelylenkeistä, työmatkapyöräilyistä ja kevyistä lihastreeneistä.
Saanko kysyä, mikä on "vähän liikaa herkkuja"? Mua aina kiinnostaa tää, sillä olen aivan varma että ne määrät on niin erilaisia kuin ylipainoisilla
On selvää, että jos normiruokien ohella syö päivittäin esim. 200 gr suklaata, pari munkkia, litran makeata limskaa, niin tod.näköisesti ylipainoa tulee. (+muita haittoja).
Ja hillittömät annoskoot "perus kotiruokaa" päälle.
..."pysyneet hoikkina ja siroina" - perustunee oletukseen että kaikki olisivat nuorina hoikkia ja siroja?
Minä olen aina ollut vanttera ja leveä hartioistani. Varsinaisesti lihava tai ylipainoinen en ole koskaan ollut, mutta hoikkaa ja siroa minusta ei kyllä saa tekemälläkään.
Me ihmiset emme ole samasta muotista. Ikää minulla on 46-v, edelleen olen vahva ja roteva nainen, onneksi olen terve ja hyväkuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sirous taas on ruumiinrakennetta, ei kaikki hoikat ja normaalivartaloiset ole siroja.
Mutta huomattava painon nouseminen ei selity iällä, vaan elintavoilla.
Joo, ja vaikka sirous tuntuu olevan palstalla suuri ihanne, ja omaankin silmään se on toki parhaimmillaan erittäin kaunista, niin itse henkilökohtaisesti en edes haluaisi olla siro.
Mä olen tyytyväinen bmi 19-21 välillä olevaan painoon, hyvään ryhtiin ja pystyvään kehoon. Esim. tänä viikonloppuna juoksin 10km/h kympin, vaikka varmaan puolet matkasta oli ylämäkeä. Sirovartaloisia jos näkee lenkillä, niin ne jää kauas taakse.
Eikä tämä ole mikään kilpailu, mutta kun itse tykkään vauhdista, juoksusta, lumilautailusta, luisteluhiihdosta ym., niin olen tyytyväinen että on luonnostaan enemmän atleettinen kehotyyppi eikä se pienin ja siroin :)Mitä mielestäsi siis tarkoittaa siro? Alipainoista?
Siro on sellainen kapea ja pieniluinen kehotyyppi, jolle tosiaan alipaino on tyypillistä ilman, että se on epäterveellistä.
Roteva taas on leveä ja isoluinen kehotyyppi, jolle on tyypillistä ylipaino ilman, että se on epäterveellistä.
Itse olen tuolta väliltä.
Olenkohan roteva?
Saatan olla.
BMI 25 lähellä. Vielä hieman ylipainoa.
Ja voin silti jo tuntea rintaluut. Hartiatkin leveät.
Mutta eikö se rotevalle todellakaan ole epäterveellistä, pieni ylipaino? Toki tässä alaspäin pyritään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se yksi 200 grammankin suklaalevy päivässä aika lihottavaa jo. Ei tarvitse munkkia tai limsaa. Eikö ole lähes 1000+ kaloria? Eli minulta puolet päivän tarpeesta, vaikka 175 cm olen ja harrastan kevyttä liikuntaa.
Hoikka nainen 😤 Hoikka nainen on kyllä 🤬 HOIKKA NAINEN ON PUNAINEN VAATE 😡
Aina. Olen siroluinen ja pieniruokainen, en koskaan ole syönyt itseäni ns ähkyyn vaan lopettanut syönnin ennen ähkyä. Syön n 3h välein, aamupalat, vlipalat, vain yksi lämmin ruoka kun en enempää pysty syömään, Juon vettä, en tupakoi enkä käytä alkoholia. Nuorempana treenasin kunnolla, ja tietysti laihduinkin ja löytyi lihaksia, sairaus pakotti luopumaan, nyt olen normipainossa, 53kg, pituus 155, nykyään sauvakävelen, noin tunti-2 lähes joka päivä, pyöräilen sekä on kuntopyörä, venyttelen yms, nukun hyvin. Enkä ole ollut auringossa, en tykkää grillata itseäni, iho on hyvä ja näytän nuoremmalta, hiuksia ja urheilullista pukeutumista myöten. Eikä ole lapsia eli pers@u* ei ole levinnyt. Tuossa joku kirjoitti että pystyy syömään koko pitsan, huh, mä syön aina puolesta puolet ja en jaksa enempää, Eipä mahalaukku veny kun ei änkkää ruokaa.
N60
Henk. koht olisi ollut mahdotonta pysyä sirona, kun en ole sellaisema syntynytkään. Olen aina liikkunut, hyötyliikkunut ja tehnyt lihasvoimaa vaativia töitä.
Siro on sellainen sana, jota käyttää vain p,,,_
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin superhoikka 30-vuotiaana. Nyt pullukka viisikymppinen. Liikun ja syön sanalla tavalla kuin ennen. Hormonitoiminnan muutokset ja huonot yöunet lihottaa.
Aerobinen liikunta ei estä lihaskatoa joka vähentää energiankulutusta.
Tässä toinen samanlainen. Mikä auttaa tähän? Pitääkö vaihtaa lenkkeily puntteihin? 😭
"Pysyneet" 🤭 🤣En ole ikinä hoikka ja siro ollutkaan. Kohdustakin tulin leikkauksen avulla ulos kun en muuten olisi mahtunut.