Onko täällä 30+ naisia jotka olisivat oikeasti pysyneet hoikkina ja siroina?
Millaisella päivittäisellä ruokavaliolla ja millaisella liikunnalla? Mitat? Kun ihan oikeaa sanotaan, että yli kolmenkymmenen tuo on mahdotonta, niin kiinnostaa.
Kommentit (121)
Mä olin tuossa iässä hoikimmillani. Oli ehtiväinen taapero, jonka perässä piti juosta.
Vierailija kirjoitti:
On. Syön mitä huvittaa ja jumppaan silloin tällöin.
N45
Mitähän mahtaa olla tämä "mitä" huvittaa? Minäpä veikkaan: ei paljoakaan!
Mä en ole koskaan ollutkaan siro, vaan yläasteikäisestä asti yli 60 kiloinen.
No, toki mulla on pituuttakin 175cm eli ei se yli 60 kiloa ole mulle varsinaisesti pulleutta.
Samassa painossa ajattelin pysyä aina, en pidä ollenkaan siitä raskaasta olosta mikä tulee jo muutaman kilon noususta. Myös 2/4 isovanhemmistani olleet koko elämänsä saman painoisia siitä asti kun täysikasvuisuuden saavuttivat.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin tuossa iässä hoikimmillani. Oli ehtiväinen taapero, jonka perässä piti juosta.
jep, eiköhän se ajanjakso elämässä ole monille kiireisimpiä, ei paljon ehdi syömistä miettiä kun pitää juosta ympäriinsä hoitamassa ihan oikeitakin asioita
Näitä ketjuja on täällä vaikka kuinka paljon ja näitä naisia on vaikka kuinka paljon. Katso vaikka Linda Lampeniusta.
Ihan sama, miten pysytään hoikkana nuorena. Toki synnytys voi lisätä vatsan alueen nahkaa.
Katos kun naisilla tuo hormonitoiminta muuttuu ja se paino nousee, mikä itse asiassa sitten ikääntyessä suojaa. Ne laihat loukkaantuu herkemmin, luut katkeilee ja tasapaino huono.
Ja siis tietenkään tuo hoikkana pysyminen ei ole yli kolmikymppisenä mahdotonta, vaan NORMAALIA.
Oon aina ollut hoikka. Olen tosi pitkä (182cm) ja se voi vaikuttaa. Isäni oli ihan samanlainen nuorena. Sitten alkoi lihoa tuossa 38-vuotiaana (koska söi epäterveellisesti). Itse liikun pyörällä ja en käytä autoa ja usein syön mitä huvittaa. Mitat siis 182/65kg ja olen 34v
Vierailija kirjoitti:
Mä olen todellakin 30+ kun on jo ihan 40+. 166/54. Ei ole vaikeaa.
Miten?! Tossa +40 se vasta vaikeampaa onkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Tuossa onkin olennainen havainto: kaikilla ihmisillä ei ole valtavaa himoa ahmia ruokaa ja juomaa yli tarpeensa. On helpompaa pysyä normaalipainossa ellei ole ahmimishäiriötä tai edes lohtusyömistapaa. Ei ihminen liho normaalilla kohtuullisella syömisellä.
Sirous taas on ruumiinrakennetta, ei kaikki hoikat ja normaalivartaloiset ole siroja.
Mutta huomattava painon nouseminen ei selity iällä, vaan elintavoilla.
Sirous on synnynnäinen ruumiinrakenne, ei sitä voi itse hankkia, mutta hoikkana pysymiseen voi itse vaikuttaa. Ei noin nuorena kyllä normaalisti vielä kukaan liho, vaan vasta yli viisikymppisenä alkaa tulla jaksamisongelmia ja vaihdevuodet, jotka usein johtavat painonnousuun. Itsellenikin kävi niin, mutta onnistuin pudottamaan painon takaisin normaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Katos kun naisilla tuo hormonitoiminta muuttuu ja se paino nousee, mikä itse asiassa sitten ikääntyessä suojaa. Ne laihat loukkaantuu herkemmin, luut katkeilee ja tasapaino huono.
Siihen ikään mennessä ovatkin ylipainoiset saaneet jo pitkän liudan elintasosairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Tuossa onkin olennainen havainto: kaikilla ihmisillä ei ole valtavaa himoa ahmia ruokaa ja juomaa yli tarpeensa. On helpompaa pysyä normaalipainossa ellei ole ahmimishäiriötä tai edes lohtusyömistapaa. Ei ihminen liho normaalilla kohtuullisella syömisellä.
Tämä. Ylipainosta kärsinyt tuttavani puheli, miten ravintoterapeutti oli tehnyt hänelle ruokaohjelman, minkä mukaan hän ”ei olisi saanut syödä MITÄÄN”.
No, kun hän sitten kuvaili sen ohjelman sisällön, niin oli ihan tavalliset yhden päivän syömiset, eikä ollenkaan mitään kituuttamista.
No mä olen oikeasti siro, 157cm ja paino pyörii kuukautiskierron mukaan 40-43kg.
Syön vain sen mikä on pakollista hengissä pysymisen kannalta, en siis erityisesti nauti syömisestä. Marjoja, manteleita, kalaa, kananmunia, kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Vaikea sanoa, kun en koskaan ole laskenut kaloreita enkä osaa arvioida määriä sen tarkemmin. Mutta pystyn helposti syömään esim. kokonaisen Kotipizzan normaalikokoisen pizzan kerralla.
N45
Ei