Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uimahallin pukuhuoneessa kännykkää käyttävät naiset - mikä teitä vaivaa?

Vierailija
17.05.2026 |

Heti alkuun: en tiedä miesten pukkarin tilanteesta, kun en siellä asioi, niin puhun nyt naisista.

Saan jatkuvasti vääntää kättä kännykän käytöstä kotipaikkakuntani uimahallissa. Ihmiset käyttävät pukuhuoneessa kännykkää ja kun menen sanomaan, että se on uimahallin järjestyssäännöissä kielletty, äärimmäisen harva uskoo asiaa. Muutamat pahoittelevat ja sanovat toki laittavansa kännykän pois. Suurin osa vain toteaa "mä laitan vaan tän yhden viestin" tyylistä kommenttia. Eräs kolmekymppinen nainen totesi, että hänpä lähtee sitten pukuhuoneen ainoaan vessaan viestittelemään, niin ei häiritse. Ja nämä kännykän käyttäjät on ihan eri-ikäisiä ka.ntiksia, kun joku asiaa kommentoi. Olen pyytänyt uimahallin työntekijöitä puuttumaan asiaan, mutta he sanovat, etteivät lähde pukuhuoneeseen selvittämään moisia tilanteita. Usein vedotaan siihen, että ei ole esim. naispuolista työntekijää naisten pukuhuoneeseen. Kumma kyllä siivoojien kohdalla on täysin ok, että miessiivooja kulkee naisten puolella tai naissiivooja miesten puolella.

Ylipäätään mietin: miksi sitä puhelinta pitää räplätä pukuhuoneessa, jossa on alastomia ja vähäpukeisia ihmisiä? Ja eikö muita häiritse se, että toinen siinä vieressä heiluu puhelimen kanssa, kun itse olet alasti? Itseäni ei kiinnosta päätyä jonkun videopuhelun tai snäpin taustalle. Olen aina ollut ainoa huomauttaja, joka menee tuosta kännykän käytöstä sanomaan. Hämmentää, miten monissa asioissa ollaan nykyisin todella tarkkoja, mutta uimahallin pukuhuoneessa on näemmä monien mielestä täysin ok käyttää kännykkää.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia lopetin uimahallissa käynnin. En todellakaan halua päätyä kenenkään puhelimelle.

Nuori nainen selvästi kuvasi puhelimellaan, mistä minä voin tietää kummin päin se otti kuvia?

Vierailija
62/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin jos lapsia pukkarissa oletko pedofiili kun puhelin kädessä alastomien asten edessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt tiedä onko se sunkaan tehtävä puuttua jonkun viestin lukemiseen tai kirjoittamiseen. Eri asia taas videopuhelut tai kuvaaminen. 

Kansalaispalautteen antaminen on kaikkien oikeus, vaikka se kuinka häiriköitä kismittääkin. 

Mutta se ei ole kuitenkaan asianomainen henkilö tai joku keskustelupalsta, vaan kirjallinen valitus kaupungin liikuntavastaavalle. Ei uimahallin henkilökunta mahda mitään asialke. Ja toisekseen, uimahallin henkilökunnan tehtävä palvella asiakjaita, eikä valittaa tai tehdä omavaltaisia kieltoja, kun mikään laki ei kiellä puhelimen käyttöä uimahallin pukuhuoneessa. Jos sinua häiritsee muiden puhelimen käyttö, älä mene sinne. 

Vierailija
64/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa oudolle koko kielto, en ole kuullutkaan. Minulla on kännykkä kädessä pukuhuoneessa. Minulla on älykello ja haluan katsoa paljonko treeni kulutti jne. Millainen egoisti kuvittelee, että ketään kiinnostaa kuvata heidän alastomuuttaan?

Vierailija
65/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt tiedä onko se sunkaan tehtävä puuttua jonkun viestin lukemiseen tai kirjoittamiseen. Eri asia taas videopuhelut tai kuvaaminen. 

Kansalaispalautteen antaminen on kaikkien oikeus, vaikka se kuinka häiriköitä kismittääkin. 

Mutta se ei ole kuitenkaan asianomainen henkilö tai joku keskustelupalsta, vaan kirjallinen valitus kaupungin liikuntavastaavalle. Ei uimahallin henkilökunta mahda mitään asialke. Ja toisekseen, uimahallin henkilökunnan tehtävä palvella asiakjaita, eikä valittaa tai tehdä omavaltaisia kieltoja, kun mikään laki ei kiellä puhelimen käyttöä uimahallin pukuhuoneessa. Jos sinua häiritsee muiden puhelimen käyttö, älä mene sinne. 

Epäilyttävä vakityyppi  jos  on,  tee ilmoitus  salakuvaamisesta  henkilöstölle.   Ei  kukaan  rehellinen ota  laitteita mukaan  yksityiseen  tilaan. 

Vierailija
66/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho missä paikkakunnalla on kännykän käyttö pukkarissa kielletty? Täällä on vain kuvaaminen kielletty.

Vierailija
67/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pukkarissa ei saisi käyttää puhelinta? Ymmärrän kuvaamisen, mutta ettei saisi viestitellä ja selata puhelinta? Onpa taas sääntöjä keksitty.

Taas yksi kännykkä addikti tässä….

Vierailija
68/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut että puhelimen käyttö pukkarissa olisi kielletty. Ei taida mikään universaali sääntö olla.

En ole minäkään kuullut. Kuvaaminen toki kielletty, se on perusjuttu, mutta että jossain koko puhelimen käyttö on kielletty.

Vierailija
69/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelin  on  kuvauslaite.   Ei  ole  hyvää  käytöstä  tuottaa  epävarmuutta  yhteisessä tilassa.  Varmasti  tulee  toimeen  ilman  sen  ajan  kun  ui  ja  pukeutuu.  Heti ulkopuolella  voi  viestitellä. 

Vierailija
70/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottavat peilin kautta kuvia käytävän toisella puolella olevasta huoneesta.

Siellä pallomahaset äijät katkarapujensa kanssa.

Vierailija
71/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pukkarissa ei saisi käyttää puhelinta? Ymmärrän kuvaamisen, mutta ettei saisi viestitellä ja selata puhelinta? Onpa taas sääntöjä keksitty.

Taas yksi kännykkä addikti tässä….

Miten niin? En todellakaan ole. Joskus vaan tulee viesti tai puhelu ja jos on hyvin aikaa niin vastaan. Ei mitään sen kummempaa addiktiota tarvi että puheluun vastaa.

Vierailija
72/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa oudolle koko kielto, en ole kuullutkaan. Minulla on kännykkä kädessä pukuhuoneessa. Minulla on älykello ja haluan katsoa paljonko treeni kulutti jne. Millainen egoisti kuvittelee, että ketään kiinnostaa kuvata heidän alastomuuttaan?

Voi heitä on nykyään paljon jotka pelkäävät että heitä kuvataan. Tämän takia haluavat rajoittaa muiden elämää, joka ei liity millään tavalla heihin. Esim.viestin kirjoittaminen tms. Huh huh.

Sillä aikaa kun vaikka lapsi pukeutuu, on hyvää aikaa vastata viesteihin. Kohta ei taas ehdi kun pitää lapsen kanssa lähteä.

Vierailija
73/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on missään järjestyssäännöissä puhelimen käyttö kielletty. Vain kuvaaminen on kielletty.

Vierailija
74/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kameran vois puhelimesta peittää vaikka maalarinteipillä ja tätä vois ehdottaa säännöksi uimahallissa, näin vois varmistaa että muita ei kuvata vaikka käyttäisi kännykkää pukuhuoneessa. 

Vierailija
75/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole tullut vielä vastaan mitään videokuvaamista tai kuvien ottamista. Täällä päin monesti joku puhuu äänekkäästi normipuhelua, ja kerran yksi vanhempi ihminen selasi voluumit kaakossa tiktokkia tai vastaavaa. Ottaa päähän, alasti tai ei. 

Vierailija
76/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy uimahalleissa tuon takia.

Vierailija
77/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi tietää, mitä puhelimellasi teet. Eli kuvaatko vai mitä touhuat. Ja moni ei edes tule ajatelleeksi, että siellä taustalla saattaa joku olla alasti, vaikka itse olet vaatteet päällä. 

Ap

Eihän kukaan kuvaa siten, että puhelin osoittaa kohti maata. Sillä lailla viestejä näpytellään.

Vierailija
78/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useamman kerran Turussa Impivaaran uimahallissa joutunut puuttumaan videopuheluiden soittamiseen pukuhuoneessa. Eräskin järjen jättiläinen puhui miehensä kanssa pitäen puhelinta korkealla ja kääntyillen ympäriinsä, että varmasti kaikki takanaolijat tulivat kuvatuiksi. Ei ollenkaan harvinaista tämä.

Vierailija
79/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljattain pukkarissa nainen oli naama kiinni ruudussa ja sen 5-vuotias lapsi yritti ohjeistaa "äiti tossa kyltissä kielletään kännykän käyttö". Äiti vaan selitti että saa käyttää kaikkeen tarpeelliseen. 

Vierailija
80/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi tietää, mitä puhelimellasi teet. Eli kuvaatko vai mitä touhuat. Ja moni ei edes tule ajatelleeksi, että siellä taustalla saattaa joku olla alasti, vaikka itse olet vaatteet päällä. 

Ap

Voin kuvata niin ettet koskaan edea huomaa.

Turha ja typerä sääntö