Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uimahallin pukuhuoneessa kännykkää käyttävät naiset - mikä teitä vaivaa?

Vierailija
17.05.2026 |

Heti alkuun: en tiedä miesten pukkarin tilanteesta, kun en siellä asioi, niin puhun nyt naisista.

Saan jatkuvasti vääntää kättä kännykän käytöstä kotipaikkakuntani uimahallissa. Ihmiset käyttävät pukuhuoneessa kännykkää ja kun menen sanomaan, että se on uimahallin järjestyssäännöissä kielletty, äärimmäisen harva uskoo asiaa. Muutamat pahoittelevat ja sanovat toki laittavansa kännykän pois. Suurin osa vain toteaa "mä laitan vaan tän yhden viestin" tyylistä kommenttia. Eräs kolmekymppinen nainen totesi, että hänpä lähtee sitten pukuhuoneen ainoaan vessaan viestittelemään, niin ei häiritse. Ja nämä kännykän käyttäjät on ihan eri-ikäisiä ka.ntiksia, kun joku asiaa kommentoi. Olen pyytänyt uimahallin työntekijöitä puuttumaan asiaan, mutta he sanovat, etteivät lähde pukuhuoneeseen selvittämään moisia tilanteita. Usein vedotaan siihen, että ei ole esim. naispuolista työntekijää naisten pukuhuoneeseen. Kumma kyllä siivoojien kohdalla on täysin ok, että miessiivooja kulkee naisten puolella tai naissiivooja miesten puolella.

Ylipäätään mietin: miksi sitä puhelinta pitää räplätä pukuhuoneessa, jossa on alastomia ja vähäpukeisia ihmisiä? Ja eikö muita häiritse se, että toinen siinä vieressä heiluu puhelimen kanssa, kun itse olet alasti? Itseäni ei kiinnosta päätyä jonkun videopuhelun tai snäpin taustalle. Olen aina ollut ainoa huomauttaja, joka menee tuosta kännykän käytöstä sanomaan. Hämmentää, miten monissa asioissa ollaan nykyisin todella tarkkoja, mutta uimahallin pukuhuoneessa on näemmä monien mielestä täysin ok käyttää kännykkää.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pukkarissa ei saisi käyttää puhelinta? Ymmärrän kuvaamisen, mutta ettei saisi viestitellä ja selata puhelinta? Onpa taas sääntöjä keksitty.

Taas yksi kännykkä addikti tässä….

Miten niin? En todellakaan ole. Joskus vaan tulee viesti tai puhelu ja jos on hyvin aikaa niin vastaan. Ei mitään sen kummempaa addiktiota tarvi että puheluun vastaa.

Kuka muu kuin addikti ei voi odottaa siihen asti että on päässyt pukuhuoneesta pois?

Omaishoitaja? Tai kuka tahansa jolla on sairaus vanhus huollettavana?

Vierailija
102/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kaikille, joista on ok räplätä puhelinta pukuhuoneessa.

Olisiko teistä ok, että päätyisitte jonkun videopuhelun taustalle alasti? Tai että teini nappaisi itsestään selfien, jossa sinä olet taustalla alusvaatteisillasi? En kysy, kuvaisitko itse tuollaista videopuhelua tai kuvaa, vaan mitä ajattelisit kuvatunlaisesta tilanteesta.

Miksi kukaan tekisi noin?

Jotkut tekee. Ja sitä ei tiedä, kuka. Jos räpläät puhelintasi pukuhuoneessa, se kuvaaja saatat olla sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan uintia ja on kyllä kaksi aivan eri asiaa kirjoittaa viesti ja puhua videopuhelu pukuhuoneessa. Jos tulisit minulle sanomaan, etten saa pukuhuoneessa vastata viestiin, niin sanoisin, että vastaan kuitenkin, koska itse tiedän mikä on niin kiireinen asia, että pitää vastata viestiin heti eikä vartin päästä. Mutta jos joku puhuisi pukuhuoneessa videopuhelua tai ottaisi itsestään kuvia, niin puuttuisin siihen itsekin.

Minusta on ihan älytöntä, kun joku alkaa nussimaan pilkkua sääntöjen kanssa ja tekee siitä oman elämänsä pääasian ohjailla muita väittäen, että hän itse tietää paremmin mitä muut esimerkiksi puhelimellaan tekevät.