Mikä sosiaalialalla työskentelyssä on kauheinta, vaikeinta?
Kommentit (55)
Heikkolahjaiset asiakkaat, jotka aiheuttavat vaikeutensa itse, sitä ymmärtämättä.
Työnantajan vaatimukset eivät kohtaa työn sisällön kanssa. Työnantaja vaatii kaikenlaista ja myy kauniita sanoja, mutta resursseja niiden toteuttamiseen ei anneta.
Kovetta sydän psykopaatin tasolle, kun alan leikkiä besservisseriä, kyykyttäen perheitä vaatimuksillani ja, jos ei nöyrää kunnioitusta minulle, niin huosaanotan niiden kakarat ja lähetän ne toiseen maakuntaan.
Nykyisin saa yhä useammin joutua pelkäämään. Asiakkaat ovat todella aggressiivisia. Vartijoita on, mutta tapaamishuoneet eivät ole turvallisia.
Vierailija kirjoitti:
Heikkolahjaiset asiakkaat, jotka aiheuttavat vaikeutensa itse, sitä ymmärtämättä.
Sitten on myös niitä jotka aiheuttavat ongelmansa itse ihan täydessä ymmärryksessä, mutta eivät välitä. Joku muu hoitaa.
Samojen ongelmien toistuminen, vaikka ongelmat olisivat pienillä muutoksilla poistettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on myös niitä jotka aiheuttavat ongelmansa itse ihan täydessä ymmärryksessä, mutta eivät välitä. Joku muu hoitaa.
Tullaan tapaamiselle ja heitetään vuokrarästilaput eteen, että hoida likka.
Sosiaalityössä ainakin asiakkaiden tappouhkaukset
Henkiset paineet kovilla kiireen keskellä tehdessä päätöksiä
Huoli-ilmoitusten teko asiakkaista johon velvoite
Ei kannata hakeutua alalle, ellei pärjää ihmisten kanssa.
Pahinta on se, että introveritt, tylyt, puhumattomat henkilöt hakeutuvat koulutukseen ja ammatteihin, joissa sosiallisuus on homman tärkein pointti.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on se, että introveritt, tylyt, puhumattomat henkilöt hakeutuvat koulutukseen ja ammatteihin, joissa sosiallisuus on homman tärkein pointti.
Just näin.
Ei kirurgiksikaan lähde erikoistumaan lääkäri, jolla ei ole kädentaitoja.
Riivaajat
Monilla asiakkailla ei mitään rajoja tai elämänhallinnan taitoja. Saati vuorovaikutustaidot riittävät, kimpaannutaan ja ollaan uhkaavia jos ei saa heti haluamaansa
Aikuisten kasvattamista. Lapset oppivat usein helpommalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin.Ei kirurgiksikaan lähde erikoistumaan lääkäri, jolla ei ole kädentaitoja.
Introvertti soveltuu hyvin. Moni asiakas kokee kuuntelutaitoisen läsnäolijan paremmaksi ja vähemmän kuormittavaksi kuin yltiö ulospäinsuuntautuneen puhujan
Nepsyjen vanhemmat jotka vaativat itselleen kaikki heille muka kuuluvat palvelut ja lapselleen diagnoosin
Vaippojen vaihto.
Asiakkaat alituisesti kipeinä paikalla joten jatkuvasti sairastumisia
Huonosti käyttäytyvät asiakkaat. Milloin sylkee päälle, lyö, potkii, raapii, puree, kuristaa. Mutta sosiaalialaan kuuluvat myös nämä asiakkaat jotka syyntakeettomia
Asiakkaat itse, niiden alikehittynyt käsityskyky, usein ilmiselvä lievä tai keskivaikea kehitysvammaisuus ja usein myös alkholin liikakäyttö tai lääkkeet/huumeet.
Asiakkaiden omaiset, ainakin omasss työssäni. Ja sitten tietysti inhottavat asiakkaat, jotka eivät osaa käyttäytyä