Onko taivaaseen pakko mennä?
Kommentit (142)
Mites ilkeät uskovaiset, kun niitäkin on?
Kun ihminen syntyy uudesti Jumalan valtakuntaan, hänen sielunelämänsä on vasta oppilasvaiheessa prosessissa.
Hyvä. Menen Asgardiin. Yksi niistä. Jotkut menevät tuonelaan. Soturit menee valhallaan, tai niitä on yhdeksän. Menen Asgardiin. Tilasin r paidankin. Siellä nähdään. On sotureille. Ei p@housuille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii mennä. Portilla Pietari pitää kirjallisen tentin johon voi vastailla sopivasti. Porukkaa on pyrkimässä aika paljon joten voit huijata ottamalla kännykän mukaan ja käyttää vaikka chatGPT:tä (kenttä on yleensä aika hyvä, pidä huolta ettei perikunta heti lopeta liittymää).
Toisessa ulottuvuudessa menet minne käsketään.
Sielu on kuin trooni, ohjauksesta huolimatta se voi harhautua. Se ammutaan alas rajan ylitettyään. Hesekiel Mähönen ABC 19:09
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole pakko mennä. Se on oma valinta.
Mutta miten joka tavalla epämiellyttävä, ikuisen vaivan paikka, jossa kärsii iankaiken omia sovittamattomia syntejään, olisi jotenkin parempi paikka? Itse olen sitä mieltä, ettei sellainen ihminen ole vielä alkuunkaan ymmärtänyt ikuisuutta ja ikuista kärsimystä. jos ei halua taivaaseen.
Itse olen sitä mieltä, että ihminen, joka haluaa taivaaseen ei ole ymmärtänyt ikuisuutta. En mistään hinnasta haluaisi minkäänlaista ikuista elämää.
Tuhat vuotta? Juu, toki. Miljoona? No, kyllä varmaan loppujen lopuksi. Miljardi? Ööööööööö...
Ja ikuisuuden rinnalla miljardi vuotta on kirjaimellisesti äärettömän paljon lyhyempi aika kuin sekunnin tuhannesosa ihmisen elämässä.
Taivaassa ei ole aikaa. Aikakäsite kuuluu tähän maailmaan.
10:6 ja vannoi hänen kauttansa, joka elää aina ja iankaikkisesti, hänen, joka on luonut taivaan ja mitä siinä on, ja maan ja mitä siinä on, ja meren ja mitä siinä on, ettei enää ole oleva aikaa. Ilmestyskirja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole pakko mennä. Se on oma valinta.
Mutta miten joka tavalla epämiellyttävä, ikuisen vaivan paikka, jossa kärsii iankaiken omia sovittamattomia syntejään, olisi jotenkin parempi paikka? Itse olen sitä mieltä, ettei sellainen ihminen ole vielä alkuunkaan ymmärtänyt ikuisuutta ja ikuista kärsimystä. jos ei halua taivaaseen.
Itse olen sitä mieltä, että ihminen, joka haluaa taivaaseen ei ole ymmärtänyt ikuisuutta. En mistään hinnasta haluaisi minkäänlaista ikuista elämää.
Tuhat vuotta? Juu, toki. Miljoona? No, kyllä varmaan loppujen lopuksi. Miljardi? Ööööööööö...
Ja ikuisuuden rinnalla miljardi vuotta on kirjaimellisesti äärettömän paljon lyhyempi aika kuin sekunnin tuhannesosa ihmisen elämässä.
Antaisin oman hyväksyntäni ikuiselle elämälle vain siinä tapauksessa, että olisi mahdollista ottaa pysyvä exit halutessaan milloin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
10:6 ja vannoi hänen kauttansa, joka elää aina ja iankaikkisesti, hänen, joka on luonut taivaan ja mitä siinä on, ja maan ja mitä siinä on, ja meren ja mitä siinä on, ettei enää ole oleva aikaa. Ilmestyskirja
Ollaanko taivaassa ikuisesti?
"Onko taivaaseen pakko mennä?
Vierailija
Jos `pääsis mutta ei halua?"
Jumala tietää ja tuntee kaikki ajatukset, joten pääset sinne minne haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henki on kuolematon ja sielu. Jumalan kuva.
Kvanttikuolemattomuuden hypoteesissa et huomaa koskaan omaa kuolemaasi, vaan elät todellisuudessa jossa havaitsija itse selviää. Eli tavallaan kuolemasi muiden havaintotodellisuudessa luo oman todellisuuskuplasi (rinnakkaistodellisuuden universumin), jossa kaikki jatkuu kuten ennen. Itsemurhayrityksillä voi olla erikoisia seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma! Jos siellä oletetussa taivaassa on näitä muita tuomitsevia ahdasmielisiä uskovaisia menen mieluummin vaikka sinne oletettuun helvettiin!
Mitä haluaisit vastaukseksi?
En mitään! Pidä uskontosi! Ei kiinnosta ja älä puhu minulle mitään siitä! Kiitos!
Olen eri mutta totean että sisimmässäsi sinulla on epävarmuus ja pelko siitä jos Raamattu onkin totta. Sinua pelottaa ikuinen Helvetti. Jos ei, silloin voit ottaa tällaiset keskustelut kevyesti. Mieti tätä.
Nimenomaan - taivaassa ei ole ajan käsitettä. Se on niin erilaista todellisuutta kuin nykymaailma, että siksi ihminen ei varmaan oikein pysty hahmottamaan, millainen paikka taivas on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma! Jos siellä oletetussa taivaassa on näitä muita tuomitsevia ahdasmielisiä uskovaisia menen mieluummin vaikka sinne oletettuun helvettiin!
En mitään! Pidä uskontosi! Ei kiinnosta ja älä puhu minulle mitään siitä! Kiitos!
Olen eri mutta totean että sisimmässäsi sinulla on epävarmuus ja pelko siitä jos Raamattu onkin totta. Sinua pelottaa ikuinen Helvetti. Jos ei, silloin voit ottaa tällaiset keskustelut kevyesti. Mieti tätä.
LOPETA! ÄlÄ PUHU MINULLE MITÄÄN! KIITOS! Jos vastaat tähän jotain pyydän ylläpitoa poistamaan kommentin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henki on kuolematon ja sielu. Jumalan kuva.
Jumala särki itseään kuin peilin, ja loi näin itsestään Jumalan kuvia, jotka erkaleina sielun sirpaleina heijastavat vääristyneitä Yhden olevaisen kuvaa tietoista kokijaa. Kiirastuli polttaa peilinpalaset taas osaksi kokonaisuutta.
Ne jotka ovat käynneet taivaassa kertovat minkalaista siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOPETA! ÄlÄ PUHU MINULLE MITÄÄN! KIITOS! Jos vastaat tähän jotain pyydän ylläpitoa poistamaan kommentin!
Miksi sitten roikut tässä ketjussa?
Haluan sanoa sanottavani, etten välitä paskan vertaa uskonnostanne ja NYT JÄTÄTTE MINUT VIHDOIN RAUHAAN !
Sielunvihollisen vastustusta havaittavissa täälläkin. Mutta niinhän se on vähän kaikkialla, missä Jeesus mainitaan.
Niin, onko pakko, jos ei taho? 🤔 Hyvä kysymys!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Menen Asgardiin. Yksi niistä. Jotkut menevät tuonelaan. Soturit menee valhallaan, tai niitä on yhdeksän. Menen Asgardiin. Tilasin r paidankin. Siellä nähdään. On sotureille. Ei p@housuille
Mutta Asgård on skandinavialaisten aluetta, vähä epäilen, että ne ei ehkä päästä suomalaisia sinne. Mutta onhan meillä Tuonela.
Selityksiä teiltä löytyy joo 🙄