Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko taivaaseen pakko mennä?

Vierailija
15.05.2026 |

Jos `pääsis mutta ei halua?

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luterilaisessa uskossa häiritsee armon käsite. Ihminen voi olla koko ikänsä paha. Kiusata ja piinata lähimmäisiään. Jopa hengiltä. Sitten kuoleman hetkellä tulee uskoon ja jotenkin ihmeesti saa syntinsä anteeksi ja pääsee taivaaseen. Niiden joukkoon joille on tehnyt väärin? Selittäkää joku uskossa oleva tämä. 

Jeesus on sovittanut kaikki synnit ristillä.

Jokainen ihminen on tehnyt syntiä - oli sitten ns. tavis tai vaikka murhaaja - ja on siksi omassa voimassaan kelpaamaaton Taivaaseen. Ihminen pääsee Taivaaseen ainoastaan turvautumalla koko sydämestään Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön. 

Ilkeydessä elävä, ja muutenkin Junalan tahdon vastaisesti elävä ei ole pelastavassa uskossa.

Mites ilkeät uskovaiset, kun niitäkin on?

Eivät ole pelastavassa uskossa, uudestisyntyneitä, jos heiltä puuttuu Hengen hedelmät. 

"Uskovaiseksi" voi toki kutsua itseään, ilman että on elävässä, pelastavassa uskossa. Sellainen "usko" on feikkiusko.

Selityksiä teiltä löytyy joo 🙄

Vierailija
102/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ilkeät uskovaiset, kun niitäkin on?

Kun ihminen syntyy uudesti Jumalan valtakuntaan, hänen sielunelämänsä on vasta oppilasvaiheessa prosessissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Menen Asgardiin. Yksi niistä. Jotkut menevät tuonelaan. Soturit menee valhallaan, tai niitä on yhdeksän. Menen Asgardiin. Tilasin r paidankin. Siellä nähdään. On sotureille. Ei p@housuille

Vierailija
104/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii mennä. Portilla Pietari pitää kirjallisen tentin johon voi vastailla sopivasti. Porukkaa on pyrkimässä aika paljon joten voit huijata ottamalla kännykän mukaan ja käyttää vaikka chatGPT:tä (kenttä on yleensä aika hyvä, pidä huolta ettei perikunta heti lopeta liittymää). 

Toisessa ulottuvuudessa  menet minne käsketään.

Sielu on kuin trooni, ohjauksesta huolimatta se voi harhautua. Se ammutaan alas rajan ylitettyään. Hesekiel Mähönen ABC 19:09

Vierailija
105/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole pakko mennä. Se on oma valinta.

Mutta miten joka tavalla epämiellyttävä, ikuisen vaivan paikka, jossa kärsii iankaiken omia sovittamattomia syntejään, olisi jotenkin parempi paikka? Itse olen sitä mieltä, ettei sellainen ihminen ole vielä alkuunkaan ymmärtänyt ikuisuutta ja ikuista kärsimystä. jos ei halua taivaaseen.

Itse olen sitä mieltä, että ihminen, joka haluaa taivaaseen ei ole ymmärtänyt ikuisuutta. En mistään hinnasta haluaisi minkäänlaista ikuista elämää.

Tuhat vuotta? Juu, toki. Miljoona? No, kyllä varmaan loppujen lopuksi. Miljardi? Ööööööööö...

Ja ikuisuuden rinnalla miljardi vuotta on kirjaimellisesti äärettömän paljon lyhyempi aika kuin sekunnin tuhannesosa ihmisen elämässä.

Vierailija
106/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaassa ei ole aikaa. Aikakäsite kuuluu tähän maailmaan.

10:6 ja vannoi hänen kauttansa, joka elää aina ja iankaikkisesti, hänen, joka on luonut taivaan ja mitä siinä on, ja maan ja mitä siinä on, ja meren ja mitä siinä on, ettei enää ole oleva aikaa.        Ilmestyskirja

Vierailija
107/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole pakko mennä. Se on oma valinta.

Mutta miten joka tavalla epämiellyttävä, ikuisen vaivan paikka, jossa kärsii iankaiken omia sovittamattomia syntejään, olisi jotenkin parempi paikka? Itse olen sitä mieltä, ettei sellainen ihminen ole vielä alkuunkaan ymmärtänyt ikuisuutta ja ikuista kärsimystä. jos ei halua taivaaseen.

Itse olen sitä mieltä, että ihminen, joka haluaa taivaaseen ei ole ymmärtänyt ikuisuutta. En mistään hinnasta haluaisi minkäänlaista ikuista elämää.

Tuhat vuotta? Juu, toki. Miljoona? No, kyllä varmaan loppujen lopuksi. Miljardi? Ööööööööö...

Ja ikuisuuden rinnalla miljardi vuotta on kirjaimellisesti äärettömän paljon lyhyempi aika kuin sekunnin tuhannesosa ihmisen elämässä.

Antaisin oman hyväksyntäni ikuiselle elämälle vain siinä tapauksessa, että olisi mahdollista ottaa pysyvä exit halutessaan milloin tahansa.

Vierailija
108/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10:6 ja vannoi hänen kauttansa, joka elää aina ja iankaikkisesti, hänen, joka on luonut taivaan ja mitä siinä on, ja maan ja mitä siinä on, ja meren ja mitä siinä on, ettei enää ole oleva aikaa.        Ilmestyskirja

Ollaanko taivaassa ikuisesti?

Vierailija
109/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko taivaaseen pakko mennä?

Vierailija

Jos `pääsis mutta ei halua?"

Jumala tietää ja tuntee kaikki ajatukset, joten pääset sinne minne haluat.

Vierailija
110/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henki on kuolematon ja sielu. Jumalan kuva.

Vierailija
111/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvanttikuolemattomuuden hypoteesissa et huomaa koskaan omaa kuolemaasi, vaan elät todellisuudessa jossa havaitsija itse selviää. Eli tavallaan kuolemasi muiden havaintotodellisuudessa luo oman todellisuuskuplasi (rinnakkaistodellisuuden universumin), jossa kaikki jatkuu kuten ennen. Itsemurhayrityksillä voi olla erikoisia seurauksia.

Vierailija
112/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juma! Jos siellä oletetussa taivaassa on näitä muita tuomitsevia ahdasmielisiä uskovaisia menen mieluummin vaikka sinne oletettuun helvettiin!

Mitä haluaisit vastaukseksi?

En mitään! Pidä uskontosi! Ei kiinnosta ja älä puhu minulle mitään siitä! Kiitos!

Olen eri mutta totean että sisimmässäsi sinulla on epävarmuus ja pelko siitä jos Raamattu onkin totta. Sinua pelottaa ikuinen Helvetti. Jos ei, silloin voit ottaa tällaiset keskustelut kevyesti. Mieti tätä.

Vierailija
113/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan - taivaassa ei ole ajan käsitettä. Se on niin erilaista todellisuutta kuin nykymaailma, että siksi ihminen ei varmaan oikein pysty hahmottamaan, millainen paikka taivas on.

Vierailija
114/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juma! Jos siellä oletetussa taivaassa on näitä muita tuomitsevia ahdasmielisiä uskovaisia menen mieluummin vaikka sinne oletettuun helvettiin!

En mitään! Pidä uskontosi! Ei kiinnosta ja älä puhu minulle mitään siitä! Kiitos!

Olen eri mutta totean että sisimmässäsi sinulla on epävarmuus ja pelko siitä jos Raamattu onkin totta. Sinua pelottaa ikuinen Helvetti. Jos ei, silloin voit ottaa tällaiset keskustelut kevyesti. Mieti tätä.

LOPETA!  ÄlÄ PUHU MINULLE MITÄÄN! KIITOS! Jos vastaat tähän jotain pyydän ylläpitoa poistamaan kommentin!

Vierailija
115/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henki on kuolematon ja sielu. Jumalan kuva.

Jumala särki itseään kuin peilin, ja loi näin itsestään Jumalan kuvia, jotka erkaleina sielun sirpaleina heijastavat vääristyneitä Yhden olevaisen kuvaa tietoista kokijaa. Kiirastuli polttaa peilinpalaset taas osaksi kokonaisuutta. 

Vierailija
116/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ovat käynneet taivaassa kertovat minkalaista siellä on.

Vierailija
117/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOPETA!  ÄlÄ PUHU MINULLE MITÄÄN! KIITOS! Jos vastaat tähän jotain pyydän ylläpitoa poistamaan kommentin!

Miksi sitten roikut tässä ketjussa?

Haluan sanoa sanottavani, etten välitä paskan vertaa uskonnostanne ja NYT JÄTÄTTE MINUT VIHDOIN RAUHAAN !

Vierailija
118/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielunvihollisen vastustusta havaittavissa täälläkin. Mutta niinhän se on vähän kaikkialla, missä Jeesus mainitaan. 

Vierailija
119/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onko pakko, jos ei taho? 🤔 Hyvä kysymys! 

Vierailija
120/142 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Menen Asgardiin. Yksi niistä. Jotkut menevät tuonelaan. Soturit menee valhallaan, tai niitä on yhdeksän. Menen Asgardiin. Tilasin r paidankin. Siellä nähdään. On sotureille. Ei p@housuille

Mutta Asgård on skandinavialaisten aluetta, vähä epäilen, että ne ei ehkä päästä suomalaisia sinne. Mutta onhan meillä Tuonela. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän