Onko taivaaseen pakko mennä?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua mennä niin tee tuhmuuksia ja ole katumatta. Voit aloittaa vaikka esiaviollisella seksillä, sikapossun syömisellä ja sekoitekuitujen käytöllä.
Nuo kaksi muuta paitsi seksisynnit ovat juutalaisille annettuja seremonialakeja, eikä ole uudessa liitossa = Jeesuksen sovitustyön myötä enää voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta alakerran kuumaan paikkaan joutuu. Siinä ei kysellä, kun viimeisellä tuomiolla ollaan. Siinä katsotaan tekosi ja niistä joudut vastaamaan.
Onko jollakulla kertoa ihan kokemuksia, kai sieltä välillä pääsee edes hetkeksi someen, jos on kärsinut kuuliaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luterilaisessa uskossa häiritsee armon käsite. Ihminen voi olla koko ikänsä paha. Kiusata ja piinata lähimmäisiään. Jopa hengiltä. Sitten kuoleman hetkellä tulee uskoon ja jotenkin ihmeesti saa syntinsä anteeksi ja pääsee taivaaseen. Niiden joukkoon joille on tehnyt väärin? Selittäkää joku uskossa oleva tämä.
Jeesus on sovittanut kaikki synnit ristillä.
Jokainen ihminen on tehnyt syntiä - oli sitten ns. tavis tai vaikka murhaaja - ja on siksi omassa voimassaan kelpaamaaton Taivaaseen. Ihminen pääsee Taivaaseen ainoastaan turvautumalla koko sydämestään Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön.
Ilkeydessä elävä, ja muutenkin Junalan tahdon vastaisesti elävä ei ole pelastavassa uskossa.
Vierailija kirjoitti:
Luterilaisessa uskossa häiritsee armon käsite. Ihminen voi olla koko ikänsä paha. Kiusata ja piinata lähimmäisiään. Jopa hengiltä. Sitten kuoleman hetkellä tulee uskoon ja jotenkin ihmeesti saa syntinsä anteeksi ja pääsee taivaaseen. Niiden joukkoon joille on tehnyt väärin? Selittäkää joku uskossa oleva tämä.
Tämäkin on erittäin hyvä kysymys. Vastatkaa joku viisaampi. Tuossa kuvaamassasi tilanteessa on kyse ns. ryövärin armosta, joka on ihmeellinen asia - ei toden totta mikään itsestäänselvyys.
Eräs uudestisyntynyt, hyvin hengellinen uskova näki hengessä, että esim. minun äitini sai ryövärin armon. Kiitos Jeesukselle - voin nähdä äitini taivaassa.
En tiedä, mutta sinne vaaditaan kai passi mihin on merkattu monta kertaa olet pelotellut muita helvetillä ja tuominnut muut ihmiset…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit syntyä uudelleen. Mutta dimensioita on monenlaisia?
Sielu ei vaella. Meillä on YKSI maallinen elämä!
Jeesus puhuu Johannes Kastajasta tulevana Eliana (esim. Matt. 11:14). Tämä on selkeä viittaus siihen, että profeetta Elia on syntynyt uudelleen Johannes Kastajana.
Luuk. 1:17 Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan.
Tässä se sanotaan Elian hengessä, ei Eliana. Rukoile viisautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen on tehnyt syntiä - oli sitten ns. tavis tai vaikka murhaaja - ja on siksi omassa voimassaan kelpaamaaton Taivaaseen. Ihminen pääsee Taivaaseen ainoastaan turvautumalla koko sydämestään Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön.
Ilkeydessä elävä, ja muutenkin Junalan tahdon vastaisesti elävä ei ole pelastavassa uskossa.
Mites ilkeät uskovaiset, kun niitäkin on?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys! Odottelen myös vastausta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin elää uuden, paremman elämän. Tämä on ollut ihan epäoikeudenmukainen.
Minua lohduttaa esim. se, että taivaassa ei ole epäoikeudenmukaisuutta eikä mitään pahaa - mikäli sinne joskus pääsen (sitäkään ei voi pitää itsestäänselvyytenä vaikka olisikin uskossa). T. Kristitty
Mitä sä sitten teet siellä taivaassa? Hengailet vihreällä niityllä pupujen ja bambien kanssa? Jos siellä ei ole mitään pahaa, niin ihmiset ei sitten lähelläsi ole....eikä leijonat
Ei siellä oikein ollakaan enää ihmisiä - vaan sielullisia "olentoja" uuden ruumiin kera. Ei ole pahuutta, koska siellä ei ole pahoja ihmisiä. Tarkkaan ei tietysti tiedä kukaan, millaista siellä on. "Onnen uni" oli yksi ihana, lyhyt kuvaus, mistä pidin. Ihmeellinen onnen uni. Myös ajan käsite siellä ihan toinen. Tylsää ei varmasti ole!
"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni." (Luke 14:26)
12:46 Hänen vielä puhuessaan kansalle, katso, hänen äitinsä ja veljensä seisoivat ulkona, tahtoen häntä puhutella.
12:47 Niin joku sanoi hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat sinua puhutella".
12:48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
12:49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys! Odottelen myös vastausta
Raamatun vertauksessa viinitarhan isäntä palkkaa työntekijöitä eri aikaan päivää: osa aamulla, osa vasta illalla. Silti kaikki saavat saman palkan (Matt. 20:1–16).
Vertauksen ydin ei ole työmäärän oikeudenmukainen palkitseminen, vaan Jumalan armon luonne. Ihminen ei “ansaitse” pelastusta työn määrällä, hengellisillä saavutuksilla tai sillä, kuinka kauan on ollut uskossa. Jumala antaa saman armon kaikille — sekä “aikaisin tulleille” että niille, jotka tulevat viime hetkellä.
Vertaus myös varoittaa kateudesta ja vertailusta: pitkä uskonnollinen elämä ei anna oikeutta halveksia myöhemmin tulleita. Jeesus tiivistää asian sanoihin: “Monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne vahingossa joudu. Vain pelastavassa uskossa olevat pääsevät Taivaaseen:
Uudestisyntynyt, henk koht, elävä usko Raamatulliseen Jeesukseen, ja Hänen sovitustyöhönsä ristillä. Pyhä Henki ohjaa tällaista uskovaa, ja uskova pyrkii elämään Jumalan tahdon mukaisesti, eikä elä syntisessä, Jumalanvastaisessa elämäntavassa.
Kapea on Tie joka johtaa Taivaaseen, opettaa Jeesus. Vain Raamatullinen Jeesus pelastaa. Tapakristitty, kulttuurikristitty, ei Taivaaseen pääse vaikka kävisi kirkossa joka viikko. Täytyy olla uudestisyntynyt, elävä usko.
Etsikää niin kauan kun aikaa on, aika loppuu kuolemaan, ja sen jälkeen jokainen joutuu viimeiselle tuomiolle. Taivas on ikuinen, mutta niin on Helvettikin.
Entäs kaikki miljardidt hindut ja buddhalaiset? Syntyivät väärään maahan niin oma henkilökohtainen voivoi?
Se on hyvä kysymys., johon ei liene aukotonta vastausta. Joku minua viisaampi kristitty voisi vastata tuohon. Siksi evankeliointi onkin tärkeää, kun on miljardeja ihmisiä, jotka eivät tunne Jeesusta
Miten Herra Jeesus on mainostajansa valinnut. Brändi on aivan uskomaton! Ja tehoton jakelukanava sutii sisäpiirijuttua. Nyt ulos sieltä uskonumpiosta. Tuntematon Herra tehdään tunnetuksi vaikkapa somessa ja Tiktokissa. Se on matskua vaille valmis maailmavalloituskonsepti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän? Ihan käsittämätöntä bull*seittiä. Ja tällaisilla tarinoilla sotketaan hauraan ihmisen pää?
Taivaassa vaan ylistetään herraa miljardeja vuosia. Menen ennemmin helvettiin.
Uskovaiset täällä vaikuttaa jotenkin hirveän ahdasmielisiltä kirjanoppineilta. Miksi meille on luotu aivot, jos niitä ei saa käyttää muuhun kuin ulkoa opetteluun ja papukaijamaiseen samojen lauseiden toisteluun? Raamatun tarinat ja opit on hirveän vanhoja ja erittäin suppean maailmankuvan omaavien ihmisten ajatuksia. Ei silloin tiedetty paljon mitään elämän monimuotoisuudesta. Silloin taivaskin ymmärrettiin varmasti ihan eri tavalla kuin nyt ja siellä ikuisesti olemista tavoittelemisen arvoisena. Aika ylimalkaisia kuvauksia... Nykyaikana voi kysyä vapaammin, että mikä paikka ja missä se taivas oikein on ja mitä siellä oikein hommaillaan?
Hyvä kysymys! Odottelen vastausta? 20:13 Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: 'Ystäväni, en minä tee sinulle vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista?
20:14 Ota omasi ja mene. Mutta minä tahdon tälle viimeiselle antaa saman verran kuin sinullekin.
20:15 Enkö saa tehdä omallani, mitä tahdon? Vai onko silmäsi nurja sentähden, että minä olen hyvä?'
20:16 Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi." Matteus
Jos ja kun dallailen taivaassa, en ole tehnyt pahoja asioita, niin jos siellä paratiisissa vastaan kävelee joku "törkeitä tekoja tehnyt" joka sitten kääntyi peloissaan esim Hellareihin, niin varmasti saa tur*Paananen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun dallailen taivaassa, en ole tehnyt pahoja asioita, niin jos siellä paratiisissa vastaan kävelee joku "törkeitä tekoja tehnyt" joka sitten kääntyi peloissaan esim Hellareihin, niin varmasti saa tur*Paananen.
Tur*Paananen = turpaan*sa.
Mitä sä sitten teet siellä taivaassa? Hengailet vihreällä niityllä pupujen ja bambien kanssa? Jos siellä ei ole mitään pahaa, niin ihmiset ei sitten lähelläsi ole....eikä leijonat