Omistusasuntoon ei saa asumistukea!
Olen elänyt uutispimennossa. En oikein vieläkään käsitä tätä! Miten te muut olette selvinneet työttömäksi jouduttuanne?
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällöin myydään se asunto, myydään kallis auto, ja näillä rahoilla ostetaan halpa auto, muutetaan vuokralle ja jää vielä rahaa säästöönkin. Sitten jos kun tulotaso taas joskus kohenee, voi edetä parempaan elintasoon. Miten se on joillekkin niin vaikea ymmärtää että ei voi pitää yllä köyhänä samaa elintasoa kuin parempi tuloisena?
Jos näinä aikoina myyt kalliin, rahoituksella ostetun auton, jää reilu velka ilman autoa. Jos nyt maksat pientä vastiketta omistusasunnosta ja menet vuokralle , niin vuokra on kaupungeissa monin kertainen vastikkeeseen verrattuna. Asunnonkin todennäisesti joudut myymään tappiolla.
Älä alunperinkään osta kallista autoa rahoituksella.
Ei kalliita autoja myydä ilman rahoitusta Suomessa juurikaan, harvalla on valmiiksi tilillään moista summaa. Kallis auto voi maksaa kymmeniä tuhansia.
Aivan tavallinen uusi auto maksaa ehkä 30 000 euroa ja eiköhän aika moni osta sen ilman rahoitusta. Kalliit autot on sitten selvästi kalliimpia.
Vierailija kirjoitti:
Eikä olisi koskaan pitänyt saadakkaan.
Olen pienituloinen osa-aikatyöläinen. Asumistuki oli 112e ja se oli oikeasti tarpeeksi riittävä, että pärjäsin, mutta kun se otettiin pois niin tipahdin suoraan toimeentulotukiluukulle, jossa nyt otetaan huomioon kaikki asumismenot pl laina tietysti ja minulle jää enemmän rahaa... ja sama tilanne monella muulla omistusasujalla. Eihän tuossa ollut mitään järkeä. Tosin Orpokin sanoi, että ttt menot lisääntyy asumistuen poiston myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällöin myydään se asunto, myydään kallis auto, ja näillä rahoilla ostetaan halpa auto, muutetaan vuokralle ja jää vielä rahaa säästöönkin. Sitten jos kun tulotaso taas joskus kohenee, voi edetä parempaan elintasoon. Miten se on joillekkin niin vaikea ymmärtää että ei voi pitää yllä köyhänä samaa elintasoa kuin parempi tuloisena?
Jos näinä aikoina myyt kalliin, rahoituksella ostetun auton, jää reilu velka ilman autoa. Jos nyt maksat pientä vastiketta omistusasunnosta ja menet vuokralle , niin vuokra on kaupungeissa monin kertainen vastikkeeseen verrattuna. Asunnonkin todennäisesti joudut myymään tappiolla.
Älä alunperinkään osta kallista autoa rahoituksella.
Ei kalliita autoja myydä ilman rahoitusta Suomessa juurikaan, harvalla on valmiiksi tilillään moista summaa. Kallis auto voi maksaa kymmeniä tuhansia.
Mulla oli. Myyjä ihan pettyi kun tingin hinnasta ja kieltäydyin rahoitustarjouksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta asuntosijoittajapa saa. Vuokralaisen asumistuki tulee minun tililleni!
Sillä maksan sijoitusasuntoni.
Kokoomus on paras.
Minulla kolme Sijoitusasuntoa.
Laskeskelin että yhteiskunnan rahaa tulee tililleni sellaiset 2600e kuukaudessa.
Tämä bruttona (yhtiövastike + verot 30%).
Kokoomus ei ole tainnut täysin sisäistää Suomen pelikenttää. Ne alhaiset korkeakoulutettujen palkat ovat olleet mahdollisia vain siksi, että meillä on ollut turvaverkot, ilmaiset koulutukset ja terveydenhuolto.
Noilla palkoilla ei makseta terveysvakuutuksia, koulutusta ja asuntoa.
Jos pelikirjaa muutetaan ilman todella jyrkkää palkkojen nostoa, niin tämä maa kaatuu. Mitkään prosenttialennukset veroissa on plus miinus nolla nykyisillä palkkatasoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen osa-aikatyöläinen. Asumistuki oli 112e ja se oli oikeasti tarpeeksi riittävä, että pärjäsin, mutta kun se otettiin pois niin tipahdin suoraan toimeentulotukiluukulle, jossa nyt otetaan huomioon kaikki asumismenot pl laina tietysti ja minulle jää enemmän rahaa... ja sama tilanne monella muulla omistusasujalla. Eihän tuossa ollut mitään järkeä. Tosin Orpokin sanoi, että ttt menot lisääntyy asumistuen poiston myötä.
Moni omistusasuja ei vaan tajua hakea sitä toimeentulotukea, kun luulee, ettei sitä saa, jos omistaa asunnon. Tässäkin ketjussa on esitelty tätä harhaluuloa moneen otteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on paras.
Ei saa. Asumistuen hakija saa. Se mille tilille se maksetaan, ei muuta tätä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on paras.
Laskeskelin että yhteiskunnan rahaa tulee tililleni sellaiset 2600e kuukaudessa.
Rahoitusvastikkeen voi vähentää verotuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ei ole tainnut täysin sisäistää Suomen pelikenttää. Ne alhaiset korkeakoulutettujen palkat ovat olleet mahdollisia vain siksi, että meillä on ollut turvaverkot, ilmaiset koulutukset ja terveydenhuolto.
Noilla palkoilla ei makseta terveysvakuutuksia, koulutusta ja asuntoa.
Jos pelikirjaa muutetaan ilman todella jyrkkää palkkojen nostoa, niin tämä maa kaatuu. Mitkään prosenttialennukset veroissa on plus miinus nolla nykyisillä palkkatasoilla.
Kokoomushan ajaa käytännössä hyvä jos edes 1% etua (sanoisin jotta 0.1% ?) nykyisin vaikka kannatusprosenttiensa mukaan heillä on takanaan paljonkin väkeä jolle tämä ei ole vieläkään valjennut. Haluavat yksityistää kaiken mahdollisen, muttei sen vaikutus näytä menevän äänestäjilleen millään jakeluun. Suomen palkkatasolla äärimmäisen harva kustantaa perheelleen jenkkityylistä/hintaista terveydenhoitoa tai maksullista koulutusta. Sitähän Kokoomus/EK on määrätietoisesti tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Onko aivan sattumaa että juuri nyt kun porukka rupeaa perimään suurta ikäluokkaa nämä irtisanotaan, jätetään palkkaamatta ja vaaditaan syömään sukupolvien omaisuus, kun samaan aikaan kaikki maksetaan toisille ja vielä käyttörahaa jää käteen.
Perintörikas nyt ei kyllä oikeasti ole se ensimmäinen jonka laskuja ja kuluja pitäisi toisten maksaa.
Sen sijaan on syytä olla aidosti huolissaan siitä että työpaikkaa on nykyisin todella vaikea suomesta saada ja työehtojakin on myös työssä olevilta kiristetty paljon huonommiksi. Sitä vasten nämä yleistuen heti lyövät leikkurit ja sen myötä tulevat tarveharkinnat ja todella mitättömät omaisuusrajat ovat aivan kohtuuttomia, kyllä kohtuullisen tasoisen työttömyysturvan ilman mitään kalliita ja hankalia tarveharkintakyttäysmekanismeja pitäisi kuulua kaikille työttömäksi vastoin tahtoaan joutuville. Kestoon voisi sitten vaikka työhistorian pituus vaikuttaa niin että se olisi se 2-6 vuotta työhistorian pituudesta riippuen.
Säästöt, lyhennysvapaa, myy tarpeetonta tavaraa saadakseen rahaa.
Älä yleistä; kyllä minä saan omistusasuntoon asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on paras.
Rahoitusvastikkeen voi vähentää verotuksessa.
Yhtiölainat ovat käytännössä pelkkää korkoa. 1000 euron lainan maksu kestää 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni omistusasuja ei vaan tajua hakea sitä toimeentulotukea, kun luulee, ettei sitä saa, jos omistaa asunnon. Tässäkin ketjussa on esitelty tätä harhaluuloa moneen otteeseen.
Mutta itse en esimerkiksi saa, koska tietysti oktn asuntolainasta vain korko huomioidaan, joka on minulla hurjat 75e, ja sähkössäkin raja mitä hyväksyvät, lisäksi minulla tulee kaikista muista asumismenoista lasku kerran vuoteen, ja koska ne huomioidaan vain siinä kuussa kun on eräpäivä, en saa toimeentulotukea muina aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan untakin näet, että omistusasujalle maksettaisiin kaikki ja vähän päälle, mutta vuokralla asuva maksaisi ylimäärävuokran toimeentulotuesta?
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki selviäkään. Orpo-Purra tuhosi hyvinvointiyhteiskunnan.
Orppo tuhosi mahdollisuuden elää velaksi. Olen siitä ikuni tyytydetty! koko hiivatin Suomi on opetettu elämään velaksi. Ei se käy. joskus naru loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki selviäkään. Orpo-Purra tuhosi hyvinvointiyhteiskunnan.
Orppo tuhosi mahdollisuuden elää velaksi. Olen siitä ikuni tyytydetty! koko hiivatin Suomi on opetettu elämään velaksi. Ei se käy. joskus naru loppuu.
Raha on aina velkaa. Jos velka loppuu, niin silloin kenelläkään
Ei ole rahaa..
Omaisuuden huomioiminen johtaa pitkällä aikavälillä vain omaisuuserojen kasvuun, joka tämän oikeiston politiikan tarkoitus onkin. Eli rikkaaiden rikastuminen köyhien kustannuksella. Valtion talouden kannalta asialla ei ole käytännön merkitystä.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että köyhät joutuvat käyttämään omaisuutensa elantomenoihin, jolloin lapsille ei jää mitään perittävää ja rikkaat saavat samaan aikaan perintönsä maksamatta edes veroja.
Omistusasumisesta rangaistaan. Jos työtön omistusasuja saa aiempaa alhaisemmalla palkalla uuden työpaikan, ei hän saa asumistukea lainkaan. Hän joutuu elämään ikuisesti toimeentulotuella ilman mahdollisuutta säästää esim uuteen autoon työmatkoja varten. Kuukausittain joutuu todistamaan, että penniäkään ei sukanvarressa ole.
Vuokra-asujalla annetaan mahdollisuus säästää oliko se noin muutama kymmenen tuhatta euroa.
Kun koko ajan jää perinteisiä Kokoomusta kannattaneista keskiluokkaisia omakotiasujia työttömäksi ja millään työllä ei uutta työtä löydy, niin on selvää puolueen kannatuksen laskevan. Keski- ja kovatuloiset kärsivät eniten ansiosidonnaisen työttömyysturvan porrastuksesta.