Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki lähtee siitä että ymmärrätte ettei kaikille tässä maailmassa ole jaettu samoja kortteja

Vierailija
14.05.2026 |

Niin se vain on

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole. Elämässä onkin kyse siitä, että jääkö tuleen makaamaan (ja syyttämään katkerana muita) ne kortit kourassa vai pelaako ne niin hyvin kuin mahdollista.

Jos synnyt tyhmäksi niin kerrotko miten pelataan hyvin niillä korteilla? Etenkin jos vakavia fyysisiä sairauksia ja rumat kasvot eli on köyhäkin?

N41

ei kukaan ole läpihuono. Ekaksi pitää etsiä se, missä on hyvä.

Sitten Verkostoidutaan ja lyöttäydytään yhteen niiden kanssa, joilla on tarvittavat ominaisuudet. 

Vierailija
42/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Silti ollaan kaikki yhtä arvokkaita

 Kukaan ei voi ylpeillä, sillä mikään taito, älykkyys, terveys tai asema ei ole omaa ansiotamme.

Outoa kuinka moni oikeasti antaa peukun tälläselle kommentille, missä ihminen siirtää kaiken vastuun ihan kaikista asioista jonnekkin muualle paitsi itselleen. Toisaalta, se myös selittää paljon. 

No toiset vaan on fiksumpia ja lahjakkaampia toiset. Mut kun menestyminen on enemmän kiinni siitä että jaksaa puurtaa ja harjoitella. Mutta jos on saanut geenien mukana laiskan luonteen niin sille ei voi mitään.

Huomaa ristiriitaiset kommenttisi. Menestyminen on kiinni siitä, että jaksaa puurtaa ja harjoitella. Mutta jos on saanut geenien mukana laiskan luonteen niin sille ei voi mitään. 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin nukun sillan alla kuin lähden politiikkaan tai valtiolle töihin.

Vierailija
44/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin nukun sillan alla kuin lähden politiikkaan tai valtiolle töihin.

Ymmärrän, koska poliitikot kinastelevat keskenään ja kulloinkin vallassa olevat päättävät. Se on sitä niin kutsuttua verkostoitumista?


Valtion leipä on ollut ainakin ennen pitkä mutta kapea. Taidetaan sielläkin nykyisin irtisanoa?

Vierailija
45/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä lähtee? Ja kuinka tämä asia pitäisi mielestäsi korjata? Maksan Euroopan korkeimpia veroja. Mikään ei tunnu sillä korjaantuvan. 

Vierailija
46/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen nuoria, jotka ovat saaneet huonot kortit jo geenilotossa. Älykkyyttä ei ole annettu. Siitä on suorastaan mahdoton ponnistaa yhtään mihinkään. Jokaiseen työpaikkaan on jonoksi asti pätevämpiä ja kätevämpiä tulossa. Ja sehän tarkoittaa sitä, että he eivät voi suunnitella elämäänsä eteenpäin kuten muut nuoret, vaan jäävät notkumaan johonkin ihme välitilaan, jossa elämällä ei ole tarjottavana mitään. 

Mäkin tunnen näitä tällaisia nepsy-nuoria, osalla lievä kehitysvammadiagnoosi. Kyllä se vain on surkeaa katseltavaa. 

Eräs kävi kiinteistöhuoltajaksi erityisammattikoulussa, mutta miten voi ikinä tehdä työtä, kun eksyy omassa kotikaupunginosassaan, eikä ajokorttia pysty ajamaan? 

Toinen on mt-ongelmien takia kuntoutustuella ja haaveilee psykologin ammatista; hän joka ei selviytynyt erityisammattikoulusta. Ei mitään realismia ajattelussa. 

Yksi lopetti ammattikoulun ja asuu tuetusti. Hengailee ties missä porukoissa. Ainoa tavoite on saada pää sekaisin. No, siinä sitä riittää tekemistä, kun edunvalvoja valvoo rahankäyttöä (onneksi). 

 

Tunnen myös nuoria, joilla on nepsypulmia, mutta pärjäävät. Heitä yhdistää usein se, että vanhemmat ovat aktiivisia, ovat hakeneet lapsilleen terapiaa, perehtyneet lapsen asioihin ja auttavat kaikessa. Toki tämäkään ei aina riitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniveis, tiedättehän, että joskus oli lottovoitto syntyä Suomeen.

Tänä päivänä voi sanoa, että eräille on lottovoitto päästä Suomeen.

Tiedättehän, täysi ylläpito jne.

Vierailija
48/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jokainen joka nillittää epätasaisesta varallisuuden jaosta ei itse tee asialle mitään? Aina odottaa että muut jakaisivat omansa pois vaika eivät näin tuntusi. Tämä joka tuntee voisi lahjoittaa omia varojaan mutta ei kuitenkaan tee niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mahdollisuuksien tasa-arvo, että kaikilla samanlaiset mahdollisuudet tavoitella unelmiaan. 

Vierailija
50/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kaikilla on erilaiset lähtökohdat. Kyllä muakin on elämässäni hidastanut alkoholistivanhemmat. Mutta sitä en kyllä usko, että kenelläkään sivullisella on suurempi valta mun elämääni kuin mulla itselläni. Enkä oikein muutenkaan tajunnut, mitä aloittaja kirjoituksellaan haki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Moni työtön nainen on nykyään moottoripyöräjengiin kuuluvan miehen ystävä.

Vierailija
52/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ymmärtänyt tuon kyllä aina, jo lapsena. 
Siitähän se maailmantuska tulee, ja kaikenlaisia vaikeita tunteita, surua, sääliä ynnä muuta epäreiluuden kokemuksen tunnetta ihan vaan katsellessa ihmisiä joskus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät naiset ei kelpaa poliiseille, mutta moottoripyöräjengin miehille kelpaa. 

Vierailija
54/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät naiset ei kelpaa poliiseille, mutta moottoripyöräjengin miehille kelpaa. 

Hallituksen leikkausten tulosta. Kantis naiset liittyvät jengeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole. Elämässä onkin kyse siitä, että jääkö tuleen makaamaan (ja syyttämään katkerana muita) ne kortit kourassa vai pelaako ne niin hyvin kuin mahdollista.

Jos synnyt tyhmäksi niin kerrotko miten pelataan hyvin niillä korteilla? Etenkin jos vakavia fyysisiä sairauksia ja rumat kasvot eli on köyhäkin?

N41

Mun ystävä sairastui vakavasti ihan vauvana ja siitä seurasi pahoja terveysongelmia loppuelämäksi. Toisen vanhempansa hän menetti 10-vuotiaana. Kaikesta huolimatta hän on opiskellut, työelämässä, naimisissa ja tyytyväinen elämäänsä. Sisukkuus on se avainsana. Tekee kaiken minkä vaan pystyy.

N41 myös

Vierailija
56/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, että onko kortit samat vaan kuka osaa pelata ne parhaiten. 

Fake it till you make it, amerikkalainen sanoisi.

Mutta alle kympin kortit, jos sais vaihtaa, olisi reilumpaa.

Vierailija
57/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poliisit saa kohta seurata puhelimia niin saattavat ihmetellä, kun työttömien naisten puhelimissa on moottoripyöräjengiin kuuluvien miesten puhelinnumeroita ja keskusteluja, reissujakin on jo tehty.

Vierailija
58/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos poliisit saa kohta seurata puhelimia niin saattavat ihmetellä, kun työttömien naisten puhelimissa on moottoripyöräjengiin kuuluvien miesten puhelinnumeroita ja keskusteluja, reissujakin on jo tehty.

Jos liikun naisena yksin ja joku tekee mulle jotain niin moottoripyöräjengin miehet tulevat myöhemmin hoitelemaan nuo tyypit.

Vierailija
59/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole. Elämässä onkin kyse siitä, että jääkö tuleen makaamaan (ja syyttämään katkerana muita) ne kortit kourassa vai pelaako ne niin hyvin kuin mahdollista.

Jos synnyt tyhmäksi niin kerrotko miten pelataan hyvin niillä korteilla? Etenkin jos vakavia fyysisiä sairauksia ja rumat kasvot eli on köyhäkin?

N41

Mun ystävä sairastui vakavasti ihan vauvana ja siitä seurasi pahoja terveysongelmia loppuelämäksi. Toisen vanhempansa hän menetti 10-vuotiaana. Kaikesta huolimatta hän on opiskellut, työelämässä, naimisissa ja tyytyväinen elämäänsä. Sisukkuus on se avainsana. Tekee kaiken minkä vaan pystyy.

N41 myös

Suomi taitaa olla tuossa isompi avainsana

Vierailija
60/85 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos poliisit saa kohta seurata puhelimia niin saattavat ihmetellä, kun työttömien naisten puhelimissa on moottoripyöräjengiin kuuluvien miesten puhelinnumeroita ja keskusteluja, reissujakin on jo tehty.

Jos liikun naisena yksin ja joku tekee mulle jotain niin moottoripyöräjengin miehet tulevat myöhemmin hoitelemaan nuo tyypit.

Siinä voisi joku nuorisoporukka olla ihmeissään, jos ovat koskeneet väärään naiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme