Kaikki lähtee siitä että ymmärrätte ettei kaikille tässä maailmassa ole jaettu samoja kortteja
Kommentit (47)
Tämä on tietysti täysin totta. Mutta sillä kädellä on pelattava mikä on jaettu. Sekin on hyvä tajuta. Armoa ei anneta. Eihän korttipelissäkään se, joka on saanut hyvän käden, anna vapaaehtoisesti omia korttejaan pois. Hyvän käden voi kyllä pelata päin persettä, samoin kuin huonolla kädellä voi onnistua voittamaan, mutta nämä vaativat poikkeuksellista kykyä mokata tai sitten äärimmäistä tuuria, pitkäjänteisyyttä ja älyä.
Kyse ei ole siitä, että onko kortit samat vaan kuka osaa pelata ne parhaiten.
Fake it till you make it, amerikkalainen sanoisi.
Nykyelämän vaikeustaso on nostettu niin korkealle että huonot kortit saaneella ei ole enää mitään mahdollisuuttakaan.
Ei ole ei. Olisinpa saanut täyskäden Kela Goldeja.
Eniveis, tiedättehän, että joskus oli lottovoitto syntyä Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tietysti täysin totta. Mutta sillä kädellä on pelattava mikä on jaettu. Sekin on hyvä tajuta. Armoa ei anneta. Eihän korttipelissäkään se, joka on saanut hyvän käden, anna vapaaehtoisesti omia korttejaan pois. Hyvän käden voi kyllä pelata päin persettä, samoin kuin huonolla kädellä voi onnistua voittamaan, mutta nämä vaativat poikkeuksellista kykyä mokata tai sitten äärimmäistä tuuria, pitkäjänteisyyttä ja älyä.
Meistä jokainen päättää itse antaako armoa toiselle. On totta että moni on armoton ja kostonhimoinen mutta ei se tarkoita sitä että itsekin pitäisi siksi olla.
Ankea lapsuus, työttömyys ja kaikki muukin negatiivinen, jos sen oman ajattelutavan kääntää erilaiseksi, niin silloin voi huomata, että itsellä on oikeasti se etulyöntiasema ja itse on etuoikeutettu, eikä se rikkaan perheen lapsi. Se on ajattelutavasta kiinni, korvien välistä. Sielä on se fueli ja aikaa loputtomasti tutkia itseään, ottaa tavallaan itse se etulyöntiasema niistä kaikista muista, kellä ei ole tarvetta ajatella mitään. Eli ei ole mitään epäreilua olemassakaan. Se on vaan siitä kiinni, mihin käyttää oman aikansa. Jos täällä palstalla vaan valittaa päivät ja linkittelee jotain simppi yoga videoita härnätäkseen muita kaiket päivät, niin ei ole mitään oikeutta valittaa omista korteistaan. Se kipu ja vaikeus on etuoikeus oikeasti, kaikki on ajattelutavasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meistä jokainen päättää itse antaako armoa toiselle. On totta että moni on armoton ja kostonhimoinen mutta ei se tarkoita sitä että itsekin pitäisi siksi olla.
kokoomuslaisille kaikki on kilpailua, vastoinkäymisistäkin kertoessa kokoomuslainen puhuu köyhemmän päälle ja kertoo miten ikävää oli kun osinkotulot laski 0,01% edellisen kvartaalin osingoista, jäi suunniteltu autonvaihto väliin. Jäi kuulematta se kun köyhä oli menettänyt työpaikkansa sen kokoomuslaisen päätöksen takia...
Vierailija kirjoitti:
Ankea lapsuus, työttömyys ja kaikki muukin negatiivinen, jos sen oman ajattelutavan kääntää erilaiseksi, niin silloin voi huomata, että itsellä on oikeasti se etulyöntiasema ja itse on etuoikeutettu, eikä se rikkaan perheen lapsi. Se on ajattelutavasta kiinni, korvien välistä. Sielä on se fueli ja aikaa loputtomasti tutkia itseään, ottaa tavallaan itse se etulyöntiasema niistä kaikista muista, kellä ei ole tarvetta ajatella mitään. Eli ei ole mitään epäreilua olemassakaan. Se on vaan siitä kiinni, mihin käyttää oman aikansa. Jos täällä palstalla vaan valittaa päivät ja linkittelee jotain simppi yoga videoita härnätäkseen muita kaiket päivät, niin ei ole mitään oikeutta valittaa omista korteistaan. Se kipu ja vaikeus on etuoikeus oikeasti, kaikki on ajattelutavasta kiinni.
tuo on ihan bullshittiä.
Näin on näreet, mutta vain idi,ootit katkeroituu siitä ettei heidän ensimmäinen kätensä ollut se paras. Järkevät taas vaihtelevat korttejaan päästäkseen siihen parhaimpaan käteen. Suomessa tuo korttien vaihto parempaan onnistuu helposti, mutta silti jotkut jäävät koko elämäkseen nurisemaan siihen ensimmäiseen käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo on ihan bullshittiä.
Tottakai se on ihmisen mielestä, kuka ei ota vastuuta itse yhtää mistää. Sellaiselle se teksti nimenomaan näyttäytyy oudolta ja väärältä.
Jokainen meistä on saanut jotkut kortit ja niillä mennään. Yhtä reilua kaikille.
Omat kortit ovat mitä ovat, mutta pelin edetessä niitä voi vaihtaa paremmaksi.
Muiden korttien kadehtiminen ei paranna omia kortteja.
Sama mahdollisuus syntyä ”hyvään” elämään kuin kaikilla muillakin. Ei siinä ole mitään epätasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Silti ollaan kaikki yhtä arvokkaita
Kukaan ei voi ylpeillä, sillä mikään taito, älykkyys, terveys tai asema ei ole omaa ansiotamme.
Kaikki ei suinkaan ole yhtä arvokkaita. Älyllistä epärehellisyyttä edes teeskennellä uskovansa noin.
Meidän täytyy päästää tänne kaikki joilla ei ole ollut yhtä hyvä lähtötilanne.
Sen jälkeen on meilläkin paskat kortit.
Ninhän se on, siksi kannattaa myös ymmärtää että huonokätiset pyrkivät viemään kortteja hyväkätisiltä, mikä on ihan oikein
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ei. Olisinpa saanut täyskäden Kela Goldeja.
Niin minäkin toivon. Olen yli 30 vuotta ihmetellyt, miten jotkut saavat niin paljon tukia ettei edes työnteko kannata, minä olen ottanut kaikki pätkätyöt ja osa-aikatyöt vastaan aina mitä olen saanut, jo ennen kuin tuli mitään suoja-osaa.
Huonokorttisen on erittäin vaikea hankkia niitä parempia kortteja kaikenlaisen kaasuvalotuksen ym. vedätyksen ja sumutuksen takia mitä parempikorttiset harrastaa huono-onnisia vastaan.
Itsellä on koko elämä ollut hyljeksittynä olemista, vaikka on ammatillinen koulutus, työkokemusta, jne. joilla olen yrittänyt parantaa niitä korttejani, niillä ei ole mitään arvoa kun muut vaan päättää niin!
Ei ole sellaisia kortteja olemassakaan joilla minä menestyisin, koska minä olen minä, enkä joku muu, ja muut ovat päättäneet syrjiä minua vaikka mikä olisi!!! Minulla ei ole siihen mitään vaikutusvaltaa!!
Totta. Silti ollaan kaikki yhtä arvokkaita
Kukaan ei voi ylpeillä, sillä mikään taito, älykkyys, terveys tai asema ei ole omaa ansiotamme.