Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ampiainen tuli sisälle kämppään ikkunasta

Vierailija
11.08.2023 |

Nyt en yhtään tiedä missä se on. Pelottaa jos se menee petivaatteisiin ja sitten pistää mua kun menen nukkumaan.😳

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko se sama, jota orava kävi suutelemassa kun nukuit. Ampiaisella on samat suunnitelmat.

Vierailija
2/15 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko RAIDia? Myrkytä koko kämppä, tyhjennä koko pullollinen ja mene itse ulos pariksi tunniksi. Saattaa vähän haista kyllä kämpässä sen jälkeen, mutta se on pieni hinta turvallisista yöunista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita parvekkeen ovi auki. Jospa osaa itse mennä ulos.

Tai sitten sieltä tulee lisää ampiaisia.🤭

Vierailija
4/15 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ärsyttävää! Mutta jos on lentänyt huomaamattasi jo ulos? Kyllä se varmasti ilmaantuu pörräämään jos sisällä on.

Vierailija
5/15 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille ruokaa, jospa saat sen kesyyntymään. Saat ikioman vahtiampiaisen, sitten joku tulee uhitteleman niin laitat ampiaisen pistämään häirikköä.

Vierailija
6/15 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot kiinni ikkunoissa ja ovi auki. Lentää kyllä valoisampaa päin eli ulos. Ihan hätistelemättä.

Vierailija
7/15 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se on seinässä tai ikkunassa, niin juomalasi päälle. Sitten sujauttaa paperin väliin kanneksi sille lasille. Voi sitten kuskata ampiaiset ja muut siivekkäät ulos kämpästä.

Vierailija
8/15 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ,jos tulee ampiainen niin varmasti menee ikkunaan, kun siirrän esim valoverhon pois ikkunan edestä. Siihen sitten läppään lehdellä kuoliaaksi. Helppoa!

Vierailija
9/15 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että ei ovikelloa soittanut. 

Vierailija
10/15 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita parvekkeen ovi auki. Jospa osaa itse mennä ulos.

Tai sitten sieltä tulee lisää ampiaisia.🤭

Ei se mene ulos vaan ikkunaan, kun verho on pois keskeltä. Aina tapan noin minäkin.

Vierailija
11/15 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että ei ovikelloa soittanut. 

Mitä hyvää siinä on? Kohteliaisiin tapoihin kuuluu soittaa kelloa ensin.

Vierailija
12/15 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sua kukaan halua tuikkasta

Vierailija
13/15 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tapatte ampiaisia te jotkut? :( päästäkää/viekää ne vain ulos. :)

Vierailija
14/15 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihan rauhallisesti. Sen on saattanut jo poistua tai kohta kuulet pörräävän. Jos tulee esiin, nappaa kiinni perinteisellä muki+paperi-taktiikalla ja vie ulos. Voit toki koittaa laittaa näytille jotain lihaa ja ylikypsää hedelmä houkuttamaan ampiaista esiin. Ravista peitot ennen kuin menet nukkumaan!

Eikä se ampiaisen pistokaan maailman loppu ole. Jos pistää, tee välittömästi soodasta ja vedestä tahna, jonka laitat piston päälle. Se imee myrkyn pois. Minua on pistänyt ampiainen lukemattomia kertoja ja aina, kun saan tehtyä tahnan pistoon, piston kipu loppuu hetkessä. Jos en pääse soodan luokse, pisto sattuu vielä seuraavana päivänä.

Vierailija
15/15 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhh, joskus on tullut sisälle ja jostain syystä pökkyröissään lentänyt mun hiuksiin ja siinä sitten paniikissa ravistellessa jäänyt hiusten alle ja pörräämään johonkin korvan juureen :(

Tuo muki+paperihan se on paras tapa kunhan se jossain välissä menee ikkunaan, ja niinhän ne yleensä tekee.

Olipa muuten kiva ylläri tänä kesänä kun avasin tuuletusikkunan, ja siinä luukussa oli ampiaispesä. Siis sen verran iso reikä jossain siinä verkossa että olivat mönkineet sen läpi, en ole sattuneesta syystä tutkinut tarkemmin, pitää syksymmällä...