Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehenä ymmärrän 100% miksi naiset ei halua lapsia

Vierailija
12.05.2026 |

Ajatella että jos olisi ensin elänyt terveellistä elämää, olisi hankkinut pyykkilautavatsan ankaralla harjoittelulla, hyvä iho, upeat kutrit jne... sitten tulisikin turpea vauvapömppö joka ei lähde pois vaikka kuinka juoksisi spinning-tunneilla ja pilateksessa. Ainainen väsymys ja kalpea naama? 🤕Aamupahoinvoinnit? 🤢 Ei kiitos. Hormoniraivoamiset?👹👺 Ei kiitos. Tai jos tulisi repeämä alapäähän synnytyksessä, kuten hyvin monilla tulee? Aivastuksesta pissat housuun?😭 Ei kiitos. No sitten pitäisi laittaa oma elämä katkolle moneksi vuodeksi. Työuraan takapakkia. Yöheräilyt ja tajuton stressi. Baby showerit. Koulun tapaamiset. 😵No thanks. Puhumattakaan teinivuosista. Kaikki tämä syö ihmisen terveyttä vakavasti, ja siitä pitäisi vielä maksaa 18 vuoden määräaikaisella sopimuksella n. 150 000 - 200 000 euroa? 💸💸🔥🔥No thanks. Lisäksi kun yli puolet avioliitoista päättyy nykyään Suomessa eroon, sehän tarkoittaa että eroperhe-elämä on melko todennäköinen skenaario - miksi ihmeessä ottaa sellaista riskiä...??? Kuka haluaa viestitellä viikottain exälle saati nähdä häntä???💀 Siksi ymmärrän 100% naisia, jotka valitsevat lapsivapaan elämän. Maailmassa riittää valittajia, jotka eivät hyväksy velautta, mutta niistä höpöhuutelijoista ei kannata välittää. Misery loves company, kuten sanonta kuuluu. 😇 ~~ Ei lapsia, vasektomia hankittu, kivoja ihmisiä ja harrastuksia omassa elämässä, mielenrauha turvattu. 👌👌

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on ensisijaisesti äiti.

Abortti tulisi kieltää Suomessa.

N25

Vierailija
62/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riipputissit on pahinta

Niistä sinutkin on imetetty. Eikö yhtään hävetä että olet pilannut äitisi kropan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko 12?

12-vuotiaat ovat vielä aika nuoria pohtimaan näitä asioita, mutta viimeistään teini-iässä monelle alkaa selvitä mitä asioita haluaa elämässään, esim. haluaako alkaa vanhemmaksi. Samalla myös aikuisuuteen tullessa kehittyy viimeistään empatiakyky , eli kyky asettua toisen ihmisen asemaan, eli kyky pohtia sitä, miltä toisen ihmisen ikävä kivulias kokemus voisi tuntua, jos se tulisi omalle kohdalle. Tietenkään kaikki ihmiset eivät koskaan opi näitä tunnetaitoja, mikä on harmi.

Jos miehillä olisi tällainen niin naiset eivät koskaan olisi olleetkaan synnytys- tai seksiorjuudessa eikä naisia olisi pakotettu avioliittoihin eli suljettu siittävän koiraan kanssa samaan häkkiin. 

Nyt on ensimmäinen aika historiassa pitkään aikaan, kun naiset ovat saaneet vapauden valita. Ja he valitsevat systemaattisesti tehdä ihan kaikkea muuta kuin olla r aiskattavina miessuhteissa. Miehet sen kun vänisevät, tumputtavat ja uhkailevat, mutta näin se nyt vaan on. R aiskailubileet ovat ohi.

Uutisista voi päätellä ihan päinvastaista, naisten äänestämisistä johtuen...

Vierailija
64/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei kyllä näin miehenäkään innostaisi melonin kokoisen munuaiskiven ulostaminen pissavehkeiden kautta

 

Niin ja lisäksi se meloni on vienyt kehostasi kaikki ravinteet ja sinua on r aiskattu ja silvottu sen vuoksi 9kk. Istukka on revitty irti väkivalloin, sinut on pakotettu työhön minkä vuoksi olet saanut vaurioita alapäähän kun et ole saanut keskittyä raskauteen, jonka lisäksi miehesi on ehkä vielä alkanut pettämään sinua ja suunnittelee vievänsä vauvan yhteishuoltoon perustaakseen itselleen haaremin.

Onhan noita syitä about miljardi miksi kukaan hullu ei synnytä suomen lainsäädäntöön. Tietty vauvan mutilaatiot ja lasut päälle.

Äitisi sentään oli hullu.

Vierailija
65/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta! Kokematta jää vauvan tuoksu, nukkuva vauva sylissä, imetys, ensimmäinen hymy ja kikatus, jokeltelut, liikkumaan opettelun seuraaminen ja onnistuminen. Puhumaan opettelu, kaiken kokeminen lapsen silmin, leikki-iän mielikuvituksen kehittyminen, sisarusten välisen suhteen kehittyminen. Koulunkäynti, kaverisuhteet, uusien taitojen opettelu. Teini-iän selättäminen ja aikuiseksi kasvaminen. Miten iso menetys, tilaisuus kasvaa itsekin aikuisena ja vanhempana, luoda suhde toiseen ihmiseen lopouelämäksi. Voittaa sinun luettelemasi huonot puolet 6-0. Tekisin uudelleen vaikka heti. Viis siitä että bikinikroppa on mennyt ja silmänaluset mustat.

Hyvin monia mainitsemiasi asioita pääsee näkemään ja kokemaan jos omassa perhepiirissä tai ystäväpiirissä on lapsia. Ei se vaadi omia lapsia. Aikuisena voi olla myös mentori nuoremmille, eikä se vaadi omia lapsia. Tämä sillä oletuksella, että jos ihminen noita asioita kaipaa, koska osaa ei voisi vähempää kiinnostaa lasten hankkiminen ja/tai kasvatus. Valintojen maailma, jokainen elää tyylillään.

Ihan eri asia omien lasten kanssa, monin verroin mielenkiintoisempi ja antoisampi jutella oman lapsen kanssa päivittäin kuin satunnaisesti vieraan lapsen kanssa.

Vierailija
66/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta! Kokematta jää vauvan tuoksu, nukkuva vauva sylissä, imetys, ensimmäinen hymy ja kikatus, jokeltelut, liikkumaan opettelun seuraaminen ja onnistuminen. Puhumaan opettelu, kaiken kokeminen lapsen silmin, leikki-iän mielikuvituksen kehittyminen, sisarusten välisen suhteen kehittyminen. Koulunkäynti, kaverisuhteet, uusien taitojen opettelu. Teini-iän selättäminen ja aikuiseksi kasvaminen. Miten iso menetys, tilaisuus kasvaa itsekin aikuisena ja vanhempana, luoda suhde toiseen ihmiseen lopouelämäksi. Voittaa sinun luettelemasi huonot puolet 6-0. Tekisin uudelleen vaikka heti. Viis siitä että bikinikroppa on mennyt ja silmänaluset mustat.

Tekisit uudelleen? Eikö sinulla ole kuin yksi lapsi? Tee nyt ensialkuun vaikka kuusi lisää, niin saat nauttia tarpeeksi.

Hiukan vaikeeta näin 59 vuotiaana 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus vaikuttaa naisen kirjottamalta. Kukaan mies ei pohdi noin tarkkaan asiaa. Joku täällä sanoi miten hienoa, että mies hankkii vasektomian ettei naisen tarvi kärsiä 😂 Reps oikeasti. Ihan kun kukaan mies olis noin epäitsekäs. 

 

Kyllähän se vanhemmuus paljon vaatii. Onneksi osa meistä on valmiita uhraamaan itsensä, jotta teillä muillakin olis vaipanvaihtajia sitten vainhainkodissa. Lapsia katsos tarvitaan. Se kroppa rupsahtaa muutenkin tietyssä iässä. 

Vierailija
68/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta! Kokematta jää vauvan tuoksu, nukkuva vauva sylissä, imetys, ensimmäinen hymy ja kikatus, jokeltelut, liikkumaan opettelun seuraaminen ja onnistuminen. Puhumaan opettelu, kaiken kokeminen lapsen silmin, leikki-iän mielikuvituksen kehittyminen, sisarusten välisen suhteen kehittyminen. Koulunkäynti, kaverisuhteet, uusien taitojen opettelu. Teini-iän selättäminen ja aikuiseksi kasvaminen. Miten iso menetys, tilaisuus kasvaa itsekin aikuisena ja vanhempana, luoda suhde toiseen ihmiseen lopouelämäksi. Voittaa sinun luettelemasi huonot puolet 6-0. Tekisin uudelleen vaikka heti. Viis siitä että bikinikroppa on mennyt ja silmänaluset mustat.

Hyvin monia mainitsemiasi asioita pääsee näkemään ja kokemaan jos omassa perhepiirissä tai ystäväpiirissä on lapsia. Ei se vaadi omia lapsia. Aikuisena voi olla myös mentori nuoremmille, eikä se vaadi omia lapsia. Tämä sillä oletuksella, että jos ihminen noita asioita kaipaa, koska osaa ei voisi vähempää kiinnostaa lasten hankkiminen ja/tai kasvatus. Valintojen maailma, jokainen elää tyylillään.

Ihan eri asia omien lasten kanssa, monin verroin mielenkiintoisempi ja antoisampi jutella oman lapsen kanssa päivittäin kuin satunnaisesti vieraan lapsen kanssa.

Niinhän se on eri asia. Toisten lapset voi palauttaa takaisin vanhemmilleen vierailun päätteeksi, ja häipyä omaan rauhalliseen hiljaiseen kotiin lepäilemään. Jos kyseessä on omat lapset, niitä ei voi palauttaa mihinkään, vaikka olisi 1000 tuntia univelkaa, hermot riekaleina, laskut maksamatta tai sotkuinen koti. Se on 24/7/365 hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta! Kokematta jää vauvan tuoksu, nukkuva vauva sylissä, imetys, ensimmäinen hymy ja kikatus, jokeltelut, liikkumaan opettelun seuraaminen ja onnistuminen. Puhumaan opettelu, kaiken kokeminen lapsen silmin, leikki-iän mielikuvituksen kehittyminen, sisarusten välisen suhteen kehittyminen. Koulunkäynti, kaverisuhteet, uusien taitojen opettelu. Teini-iän selättäminen ja aikuiseksi kasvaminen. Miten iso menetys, tilaisuus kasvaa itsekin aikuisena ja vanhempana, luoda suhde toiseen ihmiseen lopouelämäksi. Voittaa sinun luettelemasi huonot puolet 6-0. Tekisin uudelleen vaikka heti. Viis siitä että bikinikroppa on mennyt ja silmänaluset mustat.

Hyvin monia mainitsemiasi asioita pääsee näkemään ja kokemaan jos omassa perhepiirissä tai ystäväpiirissä on lapsia. Ei se vaadi omia lapsia. Aikuisena voi olla myös mentori nuoremmille, eikä se vaadi omia lapsia. Tämä sillä oletuksella, että jos ihminen noita asioita kaipaa, koska osaa ei voisi vähempää kiinnostaa lasten hankkiminen ja/tai kasvatus. Valintojen maailma, jokainen elää tyylillään.

Samaa mieltä! Lisäksi tuosta ensimmäiseksi lainatusta viestistä en oikeastaan kaipaa mitään. Minua ei valitettavasti kiinnosta ne asiat sukupuolestani ja iästäni huolimatta. 

Ihan perus käynti ruokakaupassa tai ravintolassa on aina niin hyvä muistutus ja palautus maan pinnalle siitä, miksi ei ole ollut koskaan halua saada lapsia. 😅 

Mitä siellä sinun peruskäynnilläsi sitten tapahtuu, mikä johtaa tuohon ajatukseen? Mä kävin kolmessa kaupassa tänään ja ravintolassa torstaina. Kauppakäynnillä ei ollut mukana omia lapsia, mutta näin kyllä kauppareissulla lapsia, ravintolassa oli mukana omat lapset ja siellä oli muitakin lapsia. Mulle ei tullut kertaakaan näillä käynneillä oloa, että voi ei kun olen hankkinut lapsia. 

Vierailija
70/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on ensisijaisesti äiti.

Abortti tulisi kieltää Suomessa.

N25

Ei voi olla äiti minkään-sijaisesti, jos ei ole lapsia. Silloin on ensi-, tois-, jne. sijaisesti jotain muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus vaikuttaa naisen kirjottamalta. Kukaan mies ei pohdi noin tarkkaan asiaa. Joku täällä sanoi miten hienoa, että mies hankkii vasektomian ettei naisen tarvi kärsiä 😂 Reps oikeasti. Ihan kun kukaan mies olis noin epäitsekäs. 

 

Kyllähän se vanhemmuus paljon vaatii. Onneksi osa meistä on valmiita uhraamaan itsensä, jotta teillä muillakin olis vaipanvaihtajia sitten vainhainkodissa. Lapsia katsos tarvitaan. Se kroppa rupsahtaa muutenkin tietyssä iässä. 

Miksi miehet eivät pohtisi näitä asioita yhtä tarkkaan kuin naiset? Onhan heilläkin iso sitoumus kyseessä, jos alkavat isäksi. Jos sinä et tunne miehiä jotka ajattelevat vanhemmuuden loppuun asti, sehän kertoo vain sinusta ja ympärilläsi olevista miehistä, miten he vierittävät ajatteluvastuun naisille ehkäisy- ja lisääntymisasioista.

 

Mihin perustat väitteen ettei mies voisi hankkia vasektomiaa naisen vuoksi (yhtenä synnä muiden joukossa)? Tietäisit paremmin jos katsoisit netistä videoita jossa miehet itse kertovat omilla kasvoillaan, miksi he ovat päätyneet valintaansa.

 

Jos joku tekee lapsia siksi, että heistä saadaan vaipanvaihtajia... kannattaisi varmaan vähän miettiä omia motiiveja. 🙄 

 

"Äiti, miksi synnytit minut?"

- Koska sinä olen vaipanvaihtajani ja maksat minun eläkkeen!

"Äiti, eikö tuo ole itsekästä?"

- Suu kiinni ja tottele!

Vierailija
72/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vanhemmuus on rooliperusteinen kasvatussuhde ja sitä äitiyttä pitää jaksaa näytellä se rooli Oscarin arvoisesti vaikka sun tekisi mieli kuristaa se lapsi. "

 

Eipä kuulosta tutulta 15 vuoden kokemuksella vanhemmuudesta.

En epäile sitä yhtään.😂 Kukapa sitä nyt myöntäisi ettei jaksa esittää rooliaan.

En esitä roolia. Jos sinun ihmissuhteesi perustuvat roolin esittämiseen, voin vakuuttaa, että tuo ei ole mikään normaali kokemus elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehoni on ihan hyvä siitä huolimatta että r aiskauslapsen synnytin. Ainoa mikä meni pois oli miesten vaino, joka sekin on lähinnä tuonut elämään lisäarvoa.

Minkä ikäisenä aiot kertoa lapsellesi että hän on raiskauslapsi?

Vierailija
74/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen mies, mutta ymmärrän naisen vapaaehtoista lapsettomuutta vain 25-prosenttisesti. m50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla naisena ei millään rupsahduksilla ja riipputisseillä ole niin väliä. Äärimmäisen harva mies on oikeasti aikuinen ja isäainesta eikä mikään käskytettävä ja perässä vänisevä lapsi tai itsekäs raivoaja. Hyvin moni jättää ikävät asiat ja joskus jopa koko lapsen äidille ihan vaan koska voi tehdä niin. 

Tässä maassa häviävän pieni määrä miehiä myöskään elättää naisen. Monet äiti-ihmiset ovat jopa niin hömelöitä että muka tasa-arvon nimessä tienaavat enemmän ja hoitavat vielä yksin kodinkin. Mies on kotona yksin pelaamassa tai runkkaamassa pornolle 🤢

Vierailija
76/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hieno femcelrummon cope 🤭 Jaxuhaleja sinne yksinäiseen elämääsi 😘

Vierailija
77/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin tajuan Raija :)

Vierailija
78/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta! Kokematta jää vauvan tuoksu, nukkuva vauva sylissä, imetys, ensimmäinen hymy ja kikatus, jokeltelut, liikkumaan opettelun seuraaminen ja onnistuminen. Puhumaan opettelu, kaiken kokeminen lapsen silmin, leikki-iän mielikuvituksen kehittyminen, sisarusten välisen suhteen kehittyminen. Koulunkäynti, kaverisuhteet, uusien taitojen opettelu. Teini-iän selättäminen ja aikuiseksi kasvaminen. Miten iso menetys, tilaisuus kasvaa itsekin aikuisena ja vanhempana, luoda suhde toiseen ihmiseen lopouelämäksi. Voittaa sinun luettelemasi huonot puolet 6-0. Tekisin uudelleen vaikka heti. Viis siitä että bikinikroppa on mennyt ja silmänaluset mustat.

Totta varmasti. Itse vaan luulen että olisin perfektionistina, kroonisesti väsähtäneenä ja omaa aikaa kaipaavana ihmisenä yksinkertaisesti liian väsynyt huomaamaan kaikkia näitä ihania hetkiä.  Lopulta varmaan syyttäisin itseäni siitä etten ollut todella "läsnä" noissa ohikiitävissä hetkissä.

Välillä tuntuu et muutenkin elämä ja sen hetket menee ohi kun on niin  kiire töissä ja hoitamassa omaa ja muiden elämää :( Lisäksi huoli painaa töiden jatkuvuudesta, vanhenevista vanhemmista ja kehitysvammaisen siskon loppuelämästä...

Et oon tavallaan jo luovuttanut, vaikka ihan terve ja hyvätuloinen hyvässä parisuhteessa oleva  henkilö olenkin 

Vierailija
79/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on ensisijaisesti äiti.

Abortti tulisi kieltää Suomessa.

N25

Montako lasta sinulla on jo? Montako ajattelit tehdä vielä lisää?

Vierailija
80/116 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta! Kokematta jää vauvan tuoksu, nukkuva vauva sylissä, imetys, ensimmäinen hymy ja kikatus, jokeltelut, liikkumaan opettelun seuraaminen ja onnistuminen. Puhumaan opettelu, kaiken kokeminen lapsen silmin, leikki-iän mielikuvituksen kehittyminen, sisarusten välisen suhteen kehittyminen. Koulunkäynti, kaverisuhteet, uusien taitojen opettelu. Teini-iän selättäminen ja aikuiseksi kasvaminen. Miten iso menetys, tilaisuus kasvaa itsekin aikuisena ja vanhempana, luoda suhde toiseen ihmiseen lopouelämäksi. Voittaa sinun luettelemasi huonot puolet 6-0. Tekisin uudelleen vaikka heti. Viis siitä että bikinikroppa on mennyt ja silmänaluset mustat.

Olen seurannut läheisten ystävieni vauva- ja lapsiarkea hyvin läheltä. Vaikka näistä ystävieni lapsista kovasti välitän, läheltä vierestä seurattuna vanhemmuus näyttäytyy minulle aina vain enemmän tosielämäksi muuttuneelta kauhuelokuvalta. Pelkästään se unettomuus ja oman ajan puute tekisi minusta hermoraunion parissa viikossa. En voisi koskaan olla vanhempi, koska on hyvin mahdollista, että univajeisena satuttaisin kirkuvaa vauvaa. Rakastan hiljaisuutta, omaa tilaa ja vapautta, joten vanhemmuus olisi minulle helvetti. Onneksi tunnistan ettei vanhemmuus ole minulle. Kaikki eivät tunnista ja sitten lapset joutuvat kärsijöiksi!

Kun luen listasi kokematta jäävistä asioista, en koe jääväni paitsi mistään. Uskon noiden asioiden olevan mittaamattoman arvokkaita silloin, jos vanhemmuudesta haaveilleelle ihmiselle on lapsi siunaantunut. Ihmiselle, joka ei halua olla vanhempi ja jolla ei lapsia ole, luettelemasi asiat eivät merkitse mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi