Miehenä ymmärrän 100% miksi naiset ei halua lapsia
Ajatella että jos olisi ensin elänyt terveellistä elämää, olisi hankkinut pyykkilautavatsan ankaralla harjoittelulla, hyvä iho, upeat kutrit jne... sitten tulisikin turpea vauvapömppö joka ei lähde pois vaikka kuinka juoksisi spinning-tunneilla ja pilateksessa. Ainainen väsymys ja kalpea naama? 🤕Aamupahoinvoinnit? 🤢 Ei kiitos. Hormoniraivoamiset?👹👺 Ei kiitos. Tai jos tulisi repeämä alapäähän synnytyksessä, kuten hyvin monilla tulee? Aivastuksesta pissat housuun?😭 Ei kiitos. No sitten pitäisi laittaa oma elämä katkolle moneksi vuodeksi. Työuraan takapakkia. Yöheräilyt ja tajuton stressi. Baby showerit. Koulun tapaamiset. 😵No thanks. Puhumattakaan teinivuosista. Kaikki tämä syö ihmisen terveyttä vakavasti, ja siitä pitäisi vielä maksaa 18 vuoden määräaikaisella sopimuksella n. 150 000 - 200 000 euroa? 💸💸🔥🔥No thanks. Lisäksi kun yli puolet avioliitoista päättyy nykyään Suomessa eroon, sehän tarkoittaa että eroperhe-elämä on melko todennäköinen skenaario - miksi ihmeessä ottaa sellaista riskiä...??? Kuka haluaa viestitellä viikottain exälle saati nähdä häntä???💀 Siksi ymmärrän 100% naisia, jotka valitsevat lapsivapaan elämän. Maailmassa riittää valittajia, jotka eivät hyväksy velautta, mutta niistä höpöhuutelijoista ei kannata välittää. Misery loves company, kuten sanonta kuuluu. 😇 ~~ Ei lapsia, vasektomia hankittu, kivoja ihmisiä ja harrastuksia omassa elämässä, mielenrauha turvattu. 👌👌
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kyllä näin miehenäkään innostaisi melonin kokoisen munuaiskiven ulostaminen pissavehkeiden kautta
Siinä taas mies, joka ei tunne naisen anatomiaa. Vauva syntyy ihan sitä varten tehtyä kanavaa pitkin, ei pissivehkeitä pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta! Kokematta jää vauvan tuoksu, nukkuva vauva sylissä, imetys, ensimmäinen hymy ja kikatus, jokeltelut, liikkumaan opettelun seuraaminen ja onnistuminen. Puhumaan opettelu, kaiken kokeminen lapsen silmin, leikki-iän mielikuvituksen kehittyminen, sisarusten välisen suhteen kehittyminen. Koulunkäynti, kaverisuhteet, uusien taitojen opettelu. Teini-iän selättäminen ja aikuiseksi kasvaminen. Miten iso menetys, tilaisuus kasvaa itsekin aikuisena ja vanhempana, luoda suhde toiseen ihmiseen lopouelämäksi. Voittaa sinun luettelemasi huonot puolet 6-0. Tekisin uudelleen vaikka heti. Viis siitä että bikinikroppa on mennyt ja silmänaluset mustat.
Hyvin monia mainitsemiasi asioita pääsee näkemään ja kokemaan jos omassa perhepiirissä tai ystäväpiirissä on lapsia. Ei se vaadi omia lapsia. Aikuisena voi olla myös mentori nuoremmille, eikä se vaadi omia lapsia. Tämä sillä oletuksella, että jos ihminen noita asioita kaipaa, koska osaa ei voisi vähempää kiinnostaa lasten hankkiminen ja/tai kasvatus. Valintojen maailma, jokainen elää tyylillään.
Samaa mieltä! Lisäksi tuosta ensimmäiseksi lainatusta viestistä en oikeastaan kaipaa mitään. Minua ei valitettavasti kiinnosta ne asiat sukupuolestani ja iästäni huolimatta.
Ihan perus käynti ruokakaupassa tai ravintolassa on aina niin hyvä muistutus ja palautus maan pinnalle siitä, miksi ei ole ollut koskaan halua saada lapsia. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko 12?
12-vuotiaat ovat vielä aika nuoria pohtimaan näitä asioita, mutta viimeistään teini-iässä monelle alkaa selvitä mitä asioita haluaa elämässään, esim. haluaako alkaa vanhemmaksi. Samalla myös aikuisuuteen tullessa kehittyy viimeistään empatiakyky , eli kyky asettua toisen ihmisen asemaan, eli kyky pohtia sitä, miltä toisen ihmisen ikävä kivulias kokemus voisi tuntua, jos se tulisi omalle kohdalle. Tietenkään kaikki ihmiset eivät koskaan opi näitä tunnetaitoja, mikä on harmi.
Jos miehillä olisi tällainen niin naiset eivät koskaan olisi olleetkaan synnytys- tai seksiorjuudessa eikä naisia olisi pakotettu avioliittoihin eli suljettu siittävän koiraan kanssa samaan häkkiin.
Nyt on ensimmäinen aika historiassa pitkään aikaan, kun naiset ovat saaneet vapauden valita. Ja he valitsevat systemaattisesti tehdä ihan kaikkea muuta kuin olla r aiskattavina miessuhteissa. Miehet sen kun vänisevät, tumputtavat ja uhkailevat, mutta näin se nyt vaan on. R aiskailubileet ovat ohi.
Vierailija kirjoitti:
"Vanhemmuus on rooliperusteinen kasvatussuhde ja sitä äitiyttä pitää jaksaa näytellä se rooli Oscarin arvoisesti vaikka sun tekisi mieli kuristaa se lapsi. "
Eipä kuulosta tutulta 15 vuoden kokemuksella vanhemmuudesta.
En epäile sitä yhtään.😂 Kukapa sitä nyt myöntäisi ettei jaksa esittää rooliaan.
Joo ei kyllä näin miehenäkään innostaisi melonin kokoisen munuaiskiven ulostaminen pissavehkeiden kautta
Niin ja lisäksi se meloni on vienyt kehostasi kaikki ravinteet ja sinua on r aiskattu ja silvottu sen vuoksi 9kk. Istukka on revitty irti väkivalloin, sinut on pakotettu työhön minkä vuoksi olet saanut vaurioita alapäähän kun et ole saanut keskittyä raskauteen, jonka lisäksi miehesi on ehkä vielä alkanut pettämään sinua ja suunnittelee vievänsä vauvan yhteishuoltoon perustaakseen itselleen haaremin.
Onhan noita syitä about miljardi miksi kukaan hullu ei synnytä suomen lainsäädäntöön. Tietty vauvan mutilaatiot ja lasut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko 12?
12-vuotiaat ovat vielä aika nuoria pohtimaan näitä asioita, mutta viimeistään teini-iässä monelle alkaa selvitä mitä asioita haluaa elämässään, esim. haluaako alkaa vanhemmaksi. Samalla myös aikuisuuteen tullessa kehittyy viimeistään empatiakyky , eli kyky asettua toisen ihmisen asemaan, eli kyky pohtia sitä, miltä toisen ihmisen ikävä kivulias kokemus voisi tuntua, jos se tulisi omalle kohdalle. Tietenkään kaikki ihmiset eivät koskaan opi näitä tunnetaitoja, mikä on harmi.
Jos miehillä olisi tällainen niin naiset eivät koskaan olisi olleetkaan synnytys- tai seksiorjuudessa eikä naisia olisi pakotettu avioliittoihin eli suljettu siittävän koiraan kanssa samaan häkkiin.
Nyt on ensimmäinen aika historiassa pitkään aikaan, kun naiset ovat saaneet vapauden valita. Ja he valitsevat systemaattisesti tehdä ihan kaikkea muuta kuin olla r aiskattavina miessuhteissa. Miehet sen kun vänisevät, tumputtavat ja uhkailevat, mutta näin se nyt vaan on. R aiskailubileet ovat ohi.
Kun vapaus valita lisääntyy, yhä useampi uskaltaa sanoa suoraan, ettei halua hankkia lapsia. Yhteiskunnan väljentyneet normit vapauta vain naisia, vaan antavat myös miehille enemmän tilaa valita. Miksi ihmiset eivät käyttäisi tätä mahdollisuutta?
Enää ei riitä, että äiti tekee uhrauksia lapsen vuoksi. Myös miehen vastuu kodista on koko ajan leveämpi. Lapsen saaminen painaa miehen harteilla enemmän kuin ennen. Miesten seksihalut ovat vähentyneet, koska miesten pyrkimys itsemääräämisoikeuteen on vuosien saatossa typistetty ja ehdollistettu, naisen kontrollin avulla tietenkin.
Kyllä siitä synnytyksestä suurinosa toipuu enalleen. Kiva oli olla pari vuotta poissa työelmästä. Ero tuli, mutta ihan ok välit ex:n kanssa. Rahaa kuluu, mutta mitä sitä itselle hilloamaan, ja mielekästä kerätä pesämunaa omalle lapselle. Teinivuodet käsillä, lapsi hyvin kiltti ja mukava. Ilo on ollut saada olla hänen äiti. Päiväkään en vaihtaisi pois. Vanhemmuus kasvattaa, opettaa ja antaa merkitysytä elämään. Mutta jatka sinä vasektomiasi juhlimista. Vanhemmuus ei sovi kaikille.
Raskaus, synnytys ja äitiys ovat huikeita kokemuksia. Kerran täällä eletään enkä minä ainakaan halua jäädä mistään paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Superahdistava ajatuskin että töiden jälkeen pitäisi jaksaa jotain roolileikkiä. "
Mitä roolileikkiä?
Vanhemmuus on rooliperusteinen kasvatussuhde ja sitä äitiyttä pitää jaksaa näytellä se rooli Oscarin arvoisesti vaikka sun tekisi mieli kuristaa se lapsi.
Siinä mielessä totta, että lapselle ei voi aina sanoa niin kuin asiat ovat, asiat ovat yleensä liian monimutkaisia, ja käy kuten itsellä, että lapsi poistuu muihin hommiin 10 sekuntia esitykseni alusta.
Siinä mielessä totta, että lapselle pitää se suoja, vaatteet ja ruoka hoitaa vaikka tekis mieli paeta Balille vaeltamaan.
Mulle tuli tästä mieleen se Jope Ruonansuun biisi isä synnyttää. Aivan loistava huumoripläjäys
Onneksi edes muutamaan noista löytyy ratkaisu. Vauvapömppöön ja osaan raskauden ja synnytyksen lantionpohjaan tekemistä vahingoista auttaa fysioterapia, kirurgin veitsi vielä suurempaan osaan. Miestä ei ole pakko ottaa mukaan leikkiin alkujaankaan, niin ei tarvitse erotakaan. Tummat silmänaluset voi meikata, eikä ne yöunet sentään ikuisiksi ajoiksi mene. Paljon jää varjopuolia, mutta niin jää kaikessa muussakin, jolla on merkitystä.
Silti sinänsä samaa mieltä, ymmärrän hyvin, miksi kaikki naiset eivät tähän lähde.
Syntymä on kuolemantuomio :(
Lapsiraukat :(
Jos nainen, jonka kontolle luonto on laittanut raskauden, synnytyksen ja imetyksen, sekä niiden mahdolliset seuraukset omalle keholle ja hormonitoiminnalle, ei halua lapsia, niin ei siinä liene minulla miehenä ole mitään syytä olla minkäänlaista mielipidettä suuntaan tai toiseen. M38
Vierailija kirjoitti:
Riipputissit on pahinta
On ne ihan mukavia kun nainen on päällä.
Mulla on kolme lasta, mutten ole synnyttänyt kertaakaan. Suunnitelluilla sektioilla ovat kaikki maailmaan tulleet. Joten ei silvottiua alapäätä, pissaamisongelmaa eikä kärsittyä kipua. Vain pieni arpi hiomassa vatsassani.
Katuisin, jos olisin jättänyt lapset hankkimatta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta! Kokematta jää vauvan tuoksu, nukkuva vauva sylissä, imetys, ensimmäinen hymy ja kikatus, jokeltelut, liikkumaan opettelun seuraaminen ja onnistuminen. Puhumaan opettelu, kaiken kokeminen lapsen silmin, leikki-iän mielikuvituksen kehittyminen, sisarusten välisen suhteen kehittyminen. Koulunkäynti, kaverisuhteet, uusien taitojen opettelu. Teini-iän selättäminen ja aikuiseksi kasvaminen. Miten iso menetys, tilaisuus kasvaa itsekin aikuisena ja vanhempana, luoda suhde toiseen ihmiseen lopouelämäksi. Voittaa sinun luettelemasi huonot puolet 6-0. Tekisin uudelleen vaikka heti. Viis siitä että bikinikroppa on mennyt ja silmänaluset mustat.
Tekisit uudelleen? Eikö sinulla ole kuin yksi lapsi? Tee nyt ensialkuun vaikka kuusi lisää, niin saat nauttia tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme lasta, mutten ole synnyttänyt kertaakaan. Suunnitelluilla sektioilla ovat kaikki maailmaan tulleet. Joten ei silvottiua alapäätä, pissaamisongelmaa eikä kärsittyä kipua. Vain pieni arpi hiomassa vatsassani.
Katuisin, jos olisin jättänyt lapset hankkimatta.
* hoikassa vatsassa
Siinä mielessä totta, että lapselle ei voi aina sanoa niin kuin asiat ovat, asiat ovat yleensä liian monimutkaisia, ja käy kuten itsellä, että lapsi poistuu muihin hommiin 10 sekuntia esitykseni alusta.