Ei ole rahaa järjestää yo-juhlia
Laitoin Hope ry:lle hakemuksen, mutta tuli takaisin viesti et vastaavat 2-4 viikon sisällä. Miten te järjestitte juhlat jos olette ollut toimeentulotuella?
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ollut muutama vuosi aikaa säästää rahaa juhliin, vaikka vitonen viikossa!
Tai euro ja palautuspullot!
Aika kalliit juhlat jos säästää vitosen viikossa muutaman vuoden ajan.
Lukio kestää yleensä kolme vuotta, jos sen ajan säästää 5 e/vko niin eihän se ole kuin n. 800 e. Riippuu tietenkin vieraiden määrästä, mutta ei tuolla rahalla kovin ihmeellisiä juhlia järjestetä, erityisesti jos tuosta summasta on tarkoitus maksaa myös lakki ja juhlavaatteet. Me laskettiin n. 25 e/hlö ja tämä oli suunnilleen 20 vuotta sitten.
opeta lapsellesi budjetointitaidot. Välttyy monelta harmilta.
Tukia voisi vielä leikata lisää, niin alkaa työhalukkuus nousta
Vierailija kirjoitti:
opeta lapsellesi budjetointitaidot. Välttyy monelta harmilta.
Eihän tää ap sellaista osaa kun se on pöpíeläkkeellä oleva vanhapoika.
Vierailija kirjoitti:
Kun käy töissä ja saa palkkaa, on siitä helppo järjestää isoja tai pienempiä juhlia.
Näin on, mutta se vaatii sitä että on töitä. Kaikille ei nykyaikana vaan ole! Eikä siinä ole kyse työhaluttonuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Tukia voisi vielä leikata lisää, niin alkaa työhalukkuus nousta
Aika nolo kommentti. Et ole tainnut kouluja käydä tai seurannut uutisia? Sivistymätön moukka kommentoi noin tietämättömästi näinä aikoina.
Minä järjestin pienen budjetin lettukestit. Tein hilloa edelliskesän marjoista. Vähän suolatikkua, vashtokarkkia ja muuta oheen. Kelpasi kaikille. Ja näytti olevan hauskaa kaikilla. Tarjoilussa säästyneet rahat annoin lapselle. Sukulaiset toi vähintään 50/perhe.
Vierailija kirjoitti:
Voisin maksaa vaikka satasen noihin juhliin, j8s saisin rahan jotenkin turvallisesti perille.
Minäkin vousin satasen maksaa hyvin. Miten sut ap tavoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Joo, osalle ne juhlat tulee aina yllätyksenä,
Oikeasti raaka-aineet ei maksa juuri mitään.
Tein kaiken yo-juhliin itse., pari täytekakkua, kuivakakkuja, valmiita voileipiä tarjottimille, kauniisti päällystettyjä ja erilaisia pikkuleipiä. Tervetuliaismaljat kuohuviiniä, virvokkeita, kahvia, teetä. Hyvin maistui ja kelpasi. Olen yksinhuoltaja, ja menoerää en edes huomannut budjetissani.
Tämä nyt oli odotettavissa oleva valitus. Ei ole pakko järjestää mitään ihme juhlia. Kahvia vieraille ja joku kaakku. Alle 100 euroa. Ja jos niitä sukulaisia käy, niin jättävät kyllä päivän juhlijalle enemmän rahaa, kuin kohtuulliset juhlat maksoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin maksaa vaikka satasen noihin juhliin, j8s saisin rahan jotenkin turvallisesti perille.
Minäkin vousin satasen maksaa hyvin. Miten sut ap tavoittaa?
No asun täällä aikamiespoikana ja ihan yksin. Tavataanko s-markein edessä?
Vierailija kirjoitti:
Minä järjestin pienen budjetin lettukestit. Tein hilloa edelliskesän marjoista. Vähän suolatikkua, vashtokarkkia ja muuta oheen. Kelpasi kaikille. Ja näytti olevan hauskaa kaikilla. Tarjoilussa säästyneet rahat annoin lapselle. Sukulaiset toi vähintään 50/perhe.
Minä järjestin pienen budjetin lettukestit. Tein hilloa edelliskesän marjoista. Vähän suolatikkua, vashtokarkkia ja muuta oheen. Kelpasi kaikille. Ja näytti olevan hauskaa kaikilla. Tarjoilussa säästyneet rahat annoin lapselle. Sukulaiset toi vähintään 50/perhe.
Ihanan virkistävät juhlat varmasti. Ei mitäön pönötystä.
Tee äkkiä OnlyFansia niin tienaa helposti tonneja kuussa
Jätä viikon röökit ja viinat ostamatta niin sillä pitää jo hyvät juhlat
Lapsi parka, ei kyllä kummoisia eväitä elämään saatu. Tuon vertaa ei äiti viitsinyt vaivaa nähdä eikä näyttää arvostusta, että olisi ennakoinut, mut ei.
Kun on juhlat tiedossa pitäs tajuta alkaa säästää vuotta aiemmin jos on pienituloinen. Tai jos on pokkaa voi järkätä juhat nyyttikestin periaatteella. Olen ollut sellaisissa häissä ja hyvin toimi n 30v sitten. Oli toki kirjanpitäjä jolle piti ilmoittaa millasta tarjottavaa aikoo viedä että ei kaikki samaa.
Yksi tatska otettu vähemmän niin juhlat olis maksettu
Kuinkas moni uusi ylioppilas saa vielä lapsilisää, kysyn vaan.