Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole rahaa järjestää yo-juhlia

Vierailija
12.05.2026 |

Laitoin Hope ry:lle hakemuksen, mutta tuli takaisin viesti et vastaavat 2-4 viikon sisällä. Miten te järjestitte juhlat jos olette ollut toimeentulotuella?

Kommentit (215)

Vierailija
181/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kauheaa kun tuollaiset juhlat ihan yllättäen tulevat. /s

Hoidat halvat tarjottavat. Ja varmaan lapsen toinen vanhempi osallistuu myös. 

Toinen vanhempi irtisanoutui vanhemmuudesta 15 vuotta sitten kun teki uuden perheen itselleen. Ei ole kuulunut mitään sen jälkeen. Ei tullut yllätyksenä mutta toimeentulotukiasiakas ei voi säästää.

Kyllä voi säästää toimeentulotuestakin kunhan ei jemmaa tilille. Kyllä nyt olet ihan omaa tyhmyyttäsi ajautunut ahdinkoon. Ylioppilas muistaa tämän loppuelämänsä ajan, suuri pettymys.

Ei ole mistä säästää. Olen käynyt ruokajonoista hakemassa ruokaa. Olisikin niin helppoa kuin mitä sanot.

No kerro toki mihin sun rahat menee. Saat ainakin toimeentulotukea, elarit, asumistukea, lapsilisät yh-korotuksella ja mitä vielä.

Kuinkas moni uusi ylioppilas saa vielä lapsilisää, kysyn vaan.

Vierailija
182/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ollut muutama vuosi aikaa säästää rahaa juhliin, vaikka vitonen viikossa!

Tai euro ja palautuspullot!

Aika kalliit juhlat jos säästää vitosen viikossa muutaman vuoden ajan.

Lukio kestää yleensä kolme vuotta, jos sen ajan säästää 5 e/vko niin eihän se ole kuin n. 800 e. Riippuu tietenkin vieraiden määrästä, mutta ei tuolla rahalla kovin ihmeellisiä juhlia järjestetä, erityisesti jos tuosta summasta on tarkoitus maksaa myös lakki ja juhlavaatteet. Me laskettiin n. 25 e/hlö ja tämä oli suunnilleen 20 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

opeta lapsellesi budjetointitaidot. Välttyy monelta harmilta.

Vierailija
184/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia voisi vielä leikata lisää,  niin alkaa työhalukkuus nousta 

Vierailija
185/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

opeta lapsellesi budjetointitaidot. Välttyy monelta harmilta.

Eihän tää ap sellaista osaa kun se on pöpíeläkkeellä oleva vanhapoika.

Vierailija
186/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun käy töissä ja saa palkkaa, on siitä helppo järjestää isoja tai pienempiä juhlia. 

Näin on, mutta se vaatii sitä että on töitä. Kaikille ei nykyaikana vaan ole! Eikä siinä ole kyse työhaluttonuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukia voisi vielä leikata lisää,  niin alkaa työhalukkuus nousta 

Aika nolo kommentti. Et ole tainnut kouluja käydä tai seurannut uutisia? Sivistymätön moukka kommentoi noin tietämättömästi näinä aikoina.

Vierailija
188/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä järjestin pienen budjetin lettukestit. Tein hilloa edelliskesän marjoista. Vähän suolatikkua, vashtokarkkia ja muuta oheen. Kelpasi kaikille. Ja näytti olevan hauskaa kaikilla. Tarjoilussa säästyneet rahat annoin lapselle. Sukulaiset toi vähintään 50/perhe. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin maksaa vaikka satasen noihin juhliin, j8s saisin rahan jotenkin turvallisesti perille.

Minäkin vousin satasen maksaa hyvin. Miten sut ap tavoittaa?

Vierailija
190/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, osalle ne juhlat tulee aina yllätyksenä,

 

Oikeasti raaka-aineet ei maksa juuri mitään.

Tein kaiken yo-juhliin itse., pari täytekakkua, kuivakakkuja, valmiita voileipiä tarjottimille, kauniisti päällystettyjä ja erilaisia pikkuleipiä. Tervetuliaismaljat kuohuviiniä, virvokkeita, kahvia, teetä. Hyvin maistui ja kelpasi. Olen yksinhuoltaja, ja menoerää en edes huomannut budjetissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt oli odotettavissa oleva valitus. Ei ole pakko järjestää mitään ihme juhlia. Kahvia vieraille ja joku kaakku. Alle 100 euroa. Ja jos niitä sukulaisia käy, niin jättävät kyllä päivän juhlijalle enemmän rahaa, kuin kohtuulliset juhlat maksoi.

Vierailija
192/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin maksaa vaikka satasen noihin juhliin, j8s saisin rahan jotenkin turvallisesti perille.

Minäkin vousin satasen maksaa hyvin. Miten sut ap tavoittaa?

No asun täällä aikamiespoikana ja ihan yksin. Tavataanko s-markein edessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä järjestin pienen budjetin lettukestit. Tein hilloa edelliskesän marjoista. Vähän suolatikkua, vashtokarkkia ja muuta oheen. Kelpasi kaikille. Ja näytti olevan hauskaa kaikilla. Tarjoilussa säästyneet rahat annoin lapselle. Sukulaiset toi vähintään 50/perhe. 

Minä järjestin pienen budjetin lettukestit. Tein hilloa edelliskesän marjoista. Vähän suolatikkua, vashtokarkkia ja muuta oheen. Kelpasi kaikille. Ja näytti olevan hauskaa kaikilla. Tarjoilussa säästyneet rahat annoin lapselle. Sukulaiset toi vähintään 50/perhe. 

Ihanan virkistävät juhlat varmasti. Ei mitäön pönötystä. 

Vierailija
194/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee äkkiä OnlyFansia niin tienaa helposti tonneja kuussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä viikon röökit ja viinat ostamatta niin sillä pitää jo hyvät juhlat

Vierailija
196/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi parka, ei kyllä kummoisia eväitä elämään saatu. Tuon vertaa ei äiti viitsinyt vaivaa nähdä eikä näyttää arvostusta, että olisi ennakoinut, mut ei.

Vierailija
197/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
198/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on juhlat tiedossa pitäs tajuta alkaa säästää vuotta aiemmin jos on pienituloinen. Tai jos on pokkaa voi järkätä juhat nyyttikestin periaatteella. Olen ollut sellaisissa häissä ja hyvin toimi n 30v sitten. Oli toki kirjanpitäjä jolle piti ilmoittaa millasta tarjottavaa aikoo viedä että ei kaikki samaa.

Vierailija
199/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tatska otettu vähemmän niin juhlat olis maksettu

Vierailija
200/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy persettä naapurin Jormalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä