Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole rahaa järjestää yo-juhlia

Vierailija
12.05.2026 |

Laitoin Hope ry:lle hakemuksen, mutta tuli takaisin viesti et vastaavat 2-4 viikon sisällä. Miten te järjestitte juhlat jos olette ollut toimeentulotuella?

Kommentit (215)

Vierailija
161/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kauheaa kun tuollaiset juhlat ihan yllättäen tulevat. /s

Hoidat halvat tarjottavat. Ja varmaan lapsen toinen vanhempi osallistuu myös. 

Toinen vanhempi irtisanoutui vanhemmuudesta 15 vuotta sitten kun teki uuden perheen itselleen. Ei ole kuulunut mitään sen jälkeen. Ei tullut yllätyksenä mutta toimeentulotukiasiakas ei voi säästää.

Kyllä sä voit nostaa automaatista kässyä ja laittaa kässyä kerran kuussa vaikka kympin kaks sun petauspatjan sisään talteen etukäteen.

Myöhäistä se nyt on, juhlat kolmen viikon päästä.

Vierailija
162/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on. On se nyt s... a ettei vaikka pikavippiä ota. En olis ikinä kehdannu sanoa lapselle ettei ole rahaa juhliin. Ja olen pienituloinen yh. Käy vaikka panttilainaamossa. Kai sulla joku koru tai kynttilänjalka on minkä voi pantata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kauheaa kun tuollaiset juhlat ihan yllättäen tulevat. /s

Hoidat halvat tarjottavat. Ja varmaan lapsen toinen vanhempi osallistuu myös. 

Toinen vanhempi irtisanoutui vanhemmuudesta 15 vuotta sitten kun teki uuden perheen itselleen. Ei ole kuulunut mitään sen jälkeen. Ei tullut yllätyksenä mutta toimeentulotukiasiakas ei voi säästää.

Kyllä sä voit nostaa automaatista kässyä ja laittaa kässyä kerran kuussa vaikka kympin kaks sun petauspatjan sisään talteen etukäteen.

Myöhäistä se nyt on, juhlat kolmen viikon päästä.

Sehän se on kun oot tyhmèmpi kuin vasemmàn jalan saapás.

Vierailija
164/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ylioppilaalla isovanhempia, kummeja tai muita läheisiä, jotka voisivat auttaa joko rahallisesti tai osallistumalla tarjoilujen tekemiseen? Voisit kysyä myös kirkosta/diakonilta apua. En tiedä auttavatko tällaisessa. Käsittääkseni somessakin on jotain ryhmiä, joissa autetaan apua tarvitsevia (pyydä vaikka ystävää laittamaan avunpyyntö johonkin tällaiseen ryhmään, jos et kehtaa omalla nimellä ja naamalla laittaa).

Kannattaa kokeilla Commu-appia. 

Ei ois kannattanu äänestää Commu-nistejä, niin ei oltais tälläsessä jamassa.

Vierailija
165/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyttärit! 

Vierailija
166/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kauheaa kun tuollaiset juhlat ihan yllättäen tulevat. /s

Hoidat halvat tarjottavat. Ja varmaan lapsen toinen vanhempi osallistuu myös. 

Toinen vanhempi irtisanoutui vanhemmuudesta 15 vuotta sitten kun teki uuden perheen itselleen. Ei ole kuulunut mitään sen jälkeen. Ei tullut yllätyksenä mutta toimeentulotukiasiakas ei voi säästää.

Kyllä sä voit nostaa automaatista kässyä ja laittaa kässyä kerran kuussa vaikka kympin kaks sun petauspatjan sisään talteen etukäteen.

Myöhäistä se nyt on, juhlat kolmen viikon päästä.

Toiset ovat kaukaa viisaita, mut sinä olet ímbesiļli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda. Turhat juhlat nykyään muutenkin. Ennen piti tietääkin jotain ja nykyään on veikkaustehtäviä. Itse väittelin tohtoriksi pari kuukautta sitten ja siinä tuli jo vähän hiki.

Kenties lettutieteiden vihtoriksi?

Vierailija
168/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohda. Turhat juhlat nykyään muutenkin. Ennen piti tietääkin jotain ja nykyään on veikkaustehtäviä. Itse väittelin tohtoriksi pari kuukautta sitten ja siinä tuli jo vähän hiki.

Kenties lettutieteiden vihtoriksi?

No en ainakaan elämänkoululaiseksi kuten sinä lúuseri-ínkkeli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä järjestä niitä yo juhlia ehkä? Voi voi kun on taas vaikeaa.

Vierailija
170/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on. On se nyt s... a ettei vaikka pikavippiä ota. En olis ikinä kehdannu sanoa lapselle ettei ole rahaa juhliin. Ja olen pienituloinen yh. Käy vaikka panttilainaamossa. Kai sulla joku koru tai kynttilänjalka on minkä voi pantata.

Miksi ei kakara maksa omia juhliaan? Ei ole vanhempien tehtävä maksaa kakaran turhanpäiväisiä ryyppäjäisiä. Yo juhlat ei ole mitkään pakolliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy seurakunnasta apua. 

Vierailija
172/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ollut muutama vuosi aikaa säästää rahaa juhliin, vaikka vitonen viikossa!

Tai euro ja palautuspullot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta Euroviisut! Jee jee jee! 

Vierailija
174/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ollut muutama vuosi aikaa säästää rahaa juhliin, vaikka vitonen viikossa!

Tai euro ja palautuspullot!

Aika kalliit juhlat jos säästää vitosen viikossa muutaman vuoden ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maksaa vaikka satasen noihin juhliin, j8s saisin rahan jotenkin turvallisesti perille.

Vierailija
176/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä muillakaan mitään yo juhlia ollut.

Vierailija
177/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin maksaa vaikka satasen noihin juhliin, j8s saisin rahan jotenkin turvallisesti perille.

Aika paljon viitsit satsata jonkun tuntemattoman kakaran ryyppäämiseen :D

Vierailija
178/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes halunnut ylioppilasjuhlia. Minusta lukio on peruskoulun jatke eikä mitään muuta. En edelleenkään yli 5- kymppisenä ymmärrä ylioppilaaksi pääsyn hehkutusta. 

Kahvikakku, keksiä ja mehua. Sillä kyllä yhdet juhlat juhlii, jos juhlia haluaa. 

Vierailija
179/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin maksaa vaikka satasen noihin juhliin, j8s saisin rahan jotenkin turvallisesti perille.

Aika paljon viitsit satsata jonkun tuntemattoman kakaran ryyppäämiseen :D

Korjaan , luúseri-inkkèlin juomiin.

Vierailija
180/215 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kauheaa kun tuollaiset juhlat ihan yllättäen tulevat. /s

Hoidat halvat tarjottavat. Ja varmaan lapsen toinen vanhempi osallistuu myös. 

Toinen vanhempi irtisanoutui vanhemmuudesta 15 vuotta sitten kun teki uuden perheen itselleen. Ei ole kuulunut mitään sen jälkeen. Ei tullut yllätyksenä mutta toimeentulotukiasiakas ei voi säästää.

Kyllä voi säästää toimeentulotuestakin kunhan ei jemmaa tilille. Kyllä nyt olet ihan omaa tyhmyyttäsi ajautunut ahdinkoon. Ylioppilas muistaa tämän loppuelämänsä ajan, suuri pettymys.

Ei ole mistä säästää. Olen käynyt ruokajonoista hakemassa ruokaa. Olisikin niin helppoa kuin mitä sanot.

No kerro toki mihin sun rahat menee. Saat ainakin toimeentulotukea, elarit, asumistukea, lapsilisät yh-korotuksella ja mitä vielä.

Lukiosta valmistuva on yli 18.v eikä ole saanut lapsilisää hetkeen, ota selvää ennen kuin auot päätätsi

Totta, MUTTA 18v täyttänyt voi hakea toimeentulotukea, vaikka asuisikin vanhempiensa luona. Jos ei ap:n lapsi ole hakenut, niin ehtisiköhön vielä? Tai ap voi kysyä saisiko täydentävää toimeentulotukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän