Ei ole rahaa järjestää yo-juhlia
Laitoin Hope ry:lle hakemuksen, mutta tuli takaisin viesti et vastaavat 2-4 viikon sisällä. Miten te järjestitte juhlat jos olette ollut toimeentulotuella?
Kommentit (215)
Provohan tämä on. On se nyt s... a ettei vaikka pikavippiä ota. En olis ikinä kehdannu sanoa lapselle ettei ole rahaa juhliin. Ja olen pienituloinen yh. Käy vaikka panttilainaamossa. Kai sulla joku koru tai kynttilänjalka on minkä voi pantata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kauheaa kun tuollaiset juhlat ihan yllättäen tulevat. /s
Hoidat halvat tarjottavat. Ja varmaan lapsen toinen vanhempi osallistuu myös.
Toinen vanhempi irtisanoutui vanhemmuudesta 15 vuotta sitten kun teki uuden perheen itselleen. Ei ole kuulunut mitään sen jälkeen. Ei tullut yllätyksenä mutta toimeentulotukiasiakas ei voi säästää.
Kyllä sä voit nostaa automaatista kässyä ja laittaa kässyä kerran kuussa vaikka kympin kaks sun petauspatjan sisään talteen etukäteen.
Myöhäistä se nyt on, juhlat kolmen viikon päästä.
Sehän se on kun oot tyhmèmpi kuin vasemmàn jalan saapás.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ylioppilaalla isovanhempia, kummeja tai muita läheisiä, jotka voisivat auttaa joko rahallisesti tai osallistumalla tarjoilujen tekemiseen? Voisit kysyä myös kirkosta/diakonilta apua. En tiedä auttavatko tällaisessa. Käsittääkseni somessakin on jotain ryhmiä, joissa autetaan apua tarvitsevia (pyydä vaikka ystävää laittamaan avunpyyntö johonkin tällaiseen ryhmään, jos et kehtaa omalla nimellä ja naamalla laittaa).
Kannattaa kokeilla Commu-appia.
Ei ois kannattanu äänestää Commu-nistejä, niin ei oltais tälläsessä jamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kauheaa kun tuollaiset juhlat ihan yllättäen tulevat. /s
Hoidat halvat tarjottavat. Ja varmaan lapsen toinen vanhempi osallistuu myös.
Toinen vanhempi irtisanoutui vanhemmuudesta 15 vuotta sitten kun teki uuden perheen itselleen. Ei ole kuulunut mitään sen jälkeen. Ei tullut yllätyksenä mutta toimeentulotukiasiakas ei voi säästää.
Kyllä sä voit nostaa automaatista kässyä ja laittaa kässyä kerran kuussa vaikka kympin kaks sun petauspatjan sisään talteen etukäteen.
Myöhäistä se nyt on, juhlat kolmen viikon päästä.
Toiset ovat kaukaa viisaita, mut sinä olet ímbesiļli.
Vierailija kirjoitti:
Unohda. Turhat juhlat nykyään muutenkin. Ennen piti tietääkin jotain ja nykyään on veikkaustehtäviä. Itse väittelin tohtoriksi pari kuukautta sitten ja siinä tuli jo vähän hiki.
Kenties lettutieteiden vihtoriksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda. Turhat juhlat nykyään muutenkin. Ennen piti tietääkin jotain ja nykyään on veikkaustehtäviä. Itse väittelin tohtoriksi pari kuukautta sitten ja siinä tuli jo vähän hiki.
Kenties lettutieteiden vihtoriksi?
No en ainakaan elämänkoululaiseksi kuten sinä lúuseri-ínkkeli.
No älä järjestä niitä yo juhlia ehkä? Voi voi kun on taas vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on. On se nyt s... a ettei vaikka pikavippiä ota. En olis ikinä kehdannu sanoa lapselle ettei ole rahaa juhliin. Ja olen pienituloinen yh. Käy vaikka panttilainaamossa. Kai sulla joku koru tai kynttilänjalka on minkä voi pantata.
Miksi ei kakara maksa omia juhliaan? Ei ole vanhempien tehtävä maksaa kakaran turhanpäiväisiä ryyppäjäisiä. Yo juhlat ei ole mitkään pakolliset.
Sulla on ollut muutama vuosi aikaa säästää rahaa juhliin, vaikka vitonen viikossa!
Tai euro ja palautuspullot!
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ollut muutama vuosi aikaa säästää rahaa juhliin, vaikka vitonen viikossa!
Tai euro ja palautuspullot!
Aika kalliit juhlat jos säästää vitosen viikossa muutaman vuoden ajan.
Voisin maksaa vaikka satasen noihin juhliin, j8s saisin rahan jotenkin turvallisesti perille.
Ei tässä muillakaan mitään yo juhlia ollut.
Vierailija kirjoitti:
Voisin maksaa vaikka satasen noihin juhliin, j8s saisin rahan jotenkin turvallisesti perille.
Aika paljon viitsit satsata jonkun tuntemattoman kakaran ryyppäämiseen :D
Itse en edes halunnut ylioppilasjuhlia. Minusta lukio on peruskoulun jatke eikä mitään muuta. En edelleenkään yli 5- kymppisenä ymmärrä ylioppilaaksi pääsyn hehkutusta.
Kahvikakku, keksiä ja mehua. Sillä kyllä yhdet juhlat juhlii, jos juhlia haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin maksaa vaikka satasen noihin juhliin, j8s saisin rahan jotenkin turvallisesti perille.
Aika paljon viitsit satsata jonkun tuntemattoman kakaran ryyppäämiseen :D
Korjaan , luúseri-inkkèlin juomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kauheaa kun tuollaiset juhlat ihan yllättäen tulevat. /s
Hoidat halvat tarjottavat. Ja varmaan lapsen toinen vanhempi osallistuu myös.
Toinen vanhempi irtisanoutui vanhemmuudesta 15 vuotta sitten kun teki uuden perheen itselleen. Ei ole kuulunut mitään sen jälkeen. Ei tullut yllätyksenä mutta toimeentulotukiasiakas ei voi säästää.
Kyllä voi säästää toimeentulotuestakin kunhan ei jemmaa tilille. Kyllä nyt olet ihan omaa tyhmyyttäsi ajautunut ahdinkoon. Ylioppilas muistaa tämän loppuelämänsä ajan, suuri pettymys.
Ei ole mistä säästää. Olen käynyt ruokajonoista hakemassa ruokaa. Olisikin niin helppoa kuin mitä sanot.
No kerro toki mihin sun rahat menee. Saat ainakin toimeentulotukea, elarit, asumistukea, lapsilisät yh-korotuksella ja mitä vielä.
Lukiosta valmistuva on yli 18.v eikä ole saanut lapsilisää hetkeen, ota selvää ennen kuin auot päätätsi
Totta, MUTTA 18v täyttänyt voi hakea toimeentulotukea, vaikka asuisikin vanhempiensa luona. Jos ei ap:n lapsi ole hakenut, niin ehtisiköhön vielä? Tai ap voi kysyä saisiko täydentävää toimeentulotukea.
Myöhäistä se nyt on, juhlat kolmen viikon päästä.