Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa ei pysty puhumaan mistään

Vierailija
12.05.2026 |

Huoh. Olen ihan loppu. Mies on komea, mukava, hoitaa työnsä, maksaa oman osansa laskuista, tekee kotitöitä. Hänen kanssaan kaikki on näennäisen hyvin. Mutta anna olla, kun tulisi jokin oikea asia, joka pitäisi selvittää. Huolia, suruja, murheita, stressiä, haasteita. Mies joko vetäytyy monen päivän mykkäkouluun tai huutaa, (siis oikeasti suuttuu ja huutaa), että "antaa olla!!" "ei sitten tehdä mitään!!" "ole sinäkin hiljaa!!"

Hän ei kestä minkäänlaista palautetta, eikä aio ilmeisesti muuttaa käytöstään. Juu, olen uskonut tähän nyt pari vuotta. Ärsyttää, kun meillä olisi muuten asiat ihan ok, mutta kaikki aito henkinen yhteys puuttuu. Tuntuu, että minulle ei riitä vain se, että hoidamme yhdessä kotia ja sitten pitäisi harrastaa vielä seksiäkin joka toinen ilta. Ei minua kiinnosta, kun tuntuu, että en saa tuolta mieheltä mitään.

Oletteko te eronneet vastaavista syistä? Tuntuu vaikealta lähteä, mutta jos jään, niin pelkään, että muutun samanlaiseksi äksyilijäksi kuin mies

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot ettet pysty puhumaan mistään miehesi kanssa. Näin sivullisena mietin että mahdatkohan nalkuttaa paljonkin. Mitä jos kokeilisit vaikka edes viikon verran puhua ystävällisesti neutraaleista aiheista. Jotta voisit todeta että voitte puhua edes jostain ilman hermojen menettämistä. Siitä voi sitten jatkaa.

No mieshän se tässä menettää hermojaan jo pyykkien ripustamista, kun nainen ripustaa niitä, ja dramaattisesti vauhkoaa ä, että lähde sinä nainen siitä sitten lätkimään, koska tietää, ettei nainen lähde. Joten naista voi edelleen kohdella huonosti ihan niin paljon kuin miestä huvittaa, koska sillä ei ole miehelle mitään seurauksia.

Tässä on villakoiran ydin. Mies kohtelee sinua huonosti koska voi ja jäät silti. Kysy itseltäsi miksi jäät? Minä lähdin vastaavassa tilanteessa ja huh, kylläpä arjen elämä parani. Yksin on parempi kuin huonossa suhteessa jossa kummatkin voivat eri lailla pahoin.

Vierailija
62/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä asioista mies yleensä suuttuu tai mistä asioista haluaisit hänen kanssaan keskustella, kun taas hän ei halua?

Tänä aamuna hän suuttui, kun rauhallisesti sanoin hänelle, että voisi puhua minulle ystävällisemmin. Laitoin aamulla siis pyykkiä, ja olin laittamassa hänen paitaansa väärään paikkaan, ja mies alkoi huutaa, "ei se sinne kuulu, ajattele nyt vähän!". Ja kun kysyin mihin paita pitäisi laittaa, mies vastasi "ajattele ihan itse." Yritin olla rauhallinen tilanteessa, mutta en jaksanut enää, ja siirryin vain suoraan tekemään töitä työhuoneeseen.

Tällaisista ihan tavallisista asioista mies monesti suuttuu. Milloin ollaan myöhässä, milloin ajoissa, milloin pitäisi tehdä ruokaa, rahaa on liian vähän, töitä liian paljon, pihaa pitäisi siistiä, minä yritän puhua tunteista...

Mitä hemmettiä. Itse olisin sanonut heti napakasti jotain tällaista: "Minulle et puhu noin. Voit sanoa, että 'kiitos rakas kun laitat minunkin pyykkejäni, mutta voisiko tuon paidan laittaa tuonne.' Jatkossa saat hoitaa pyykkisi itse." Sitten kävisin kippaamassa pyykit puolison työpöydälle enkä koskisi niihin enää pitkällä tikullakaan, ellei puoliso pyytäisi käytöstään anteeksi. Ehkä illemmalla vielä ottaisin puheeksi, ymmärsikö toinen missä meni vikaan ja miten jatkossa toimitaan. 

 

Tuo, että yrität pysyä rauhallisena siipan oikkuillessa kuulostaa munankuorilla kävelyltä. Googlaas termi huviksesi, kuulostaako tutulta. Tutustu myös muihin henkisen väkivallan merkkeihin parisuhteessa. 

 

Älä anna tuumaakaan periksi, jos toinen yrittää kohdella sinua kuin kynnysmattoa. Jos kohtelee itse kumppania asiallisesti, on täysin oikeutettua vaatia samaa myös toiseen suuntaan. Jos ei onnistu, niin soronoo ja lusikat jakoon, ei ole sen arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot ettet pysty puhumaan mistään miehesi kanssa. Näin sivullisena mietin että mahdatkohan nalkuttaa paljonkin. Mitä jos kokeilisit vaikka edes viikon verran puhua ystävällisesti neutraaleista aiheista. Jotta voisit todeta että voitte puhua edes jostain ilman hermojen menettämistä. Siitä voi sitten jatkaa.

No mieshän se tässä menettää hermojaan jo pyykkien ripustamista, kun nainen ripustaa niitä, ja dramaattisesti vauhkoaa ä, että lähde sinä nainen siitä sitten lätkimään, koska tietää, ettei nainen lähde. Joten naista voi edelleen kohdella huonosti ihan niin paljon kuin miestä huvittaa, koska sillä ei ole miehelle mitään seurauksia.

Tässä on villakoiran ydin. Mies kohtelee sinua huonosti koska voi ja jäät silti. Kysy itseltäsi miksi jäät? Minä lähdin vastaavassa tilanteessa ja huh, kylläpä arjen elämä parani. Yksin on parempi kuin huonossa suhteessa jossa kummatkin voivat eri lailla pahoin.

Turvallisempaa olla yhdessä. Taloudellisesti kannattavampaa. On meillä ollut mukaviakin aikoja. Siksi minä tässä kai vielä olen. Mutta tuo on varmasti totta, että mies kohtelee minua huonosti, koska jään tänne siitä huolimatta. Tosin nyt eroajatukset on olleet niin pinnassa, että kai se on vääjäämätön päätepysäkki tälle tielle.

Vierailija
64/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että teillä ei ole mitään muuta suhteessa kuin arki. Luulen että ette vietä yhteisiä viikonloppuja seikkaillen milloin missäkin. Se johtaa juuri tuollaiseen kuolleeseen suhteeseen, missä kaikki on arkea ja mies pelkkä lompakko.

Vierailija
65/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis mies ehdottaa jotain tekemistä ja sinä alat kertomaan kun on murheita? Tuli vaan tuosta kun mies vastaa "antaa olla, ei sitten tehdä mitään". Nyt sitten mies on se ongelma ? 

Näin voi käydä. Mies sanoo, että lähdetäänpä käymään satamassa. Minä vastaan, että pieni hetki, minulla on kirjoittaminen juuri kesken. Mies alkaa huutaa, että "antaa olla, ei sitten tehdä mitään".

Kauheaa. Me jos ollaan mieheni kanssa menossa vaikka salille/lenkille tms ja itse olen jo valmis sinne kassi pakattuna, ja mies sanoo, että hänen pitää tehdä koneella vielä yksi juttu. Odottelen sen aikaa, ei oo ongelma. Mennään kun molemmille sopii.

Vierailija
66/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu siltä, että olet tehnyt voitavasi, Ap. Seurustelin tuollaisen kundin kanssa. Mutta tein alusta alkaen selväksi, että kiukuttelua en siedä. Saattoi mennä uudenvuodenaattokin siinä, että hän suutahti jostain ja se oli sitten siinä se juhlamieli. Kaikkien ylilyöntien jälkeen joka kerta olin tiukkana siitä, minkälaista käytöstä siedän. Ja kuuntelu, se vasta olikin vaikeaa! Hän saattoi sanoa minulle ihan pokkana, että nyt loppui tästä (vaikeasta) aiheesta keskustelu. 

Sanoisin että kundin ”kouluttamiseen” meni noin 3-5 vuotta. Nyt olemme naimisissa ja hän osaa olla parisuhteessa. Mutta vaikeaa oli aluksi. Jos rakkautta ei olisi ollut, olisin lähtenyt. Ja jossain vaiheessa rakkauskaan ei riitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että teillä ei ole mitään muuta suhteessa kuin arki. Luulen että ette vietä yhteisiä viikonloppuja seikkaillen milloin missäkin. Se johtaa juuri tuollaiseen kuolleeseen suhteeseen, missä kaikki on arkea ja mies pelkkä lompakko.

Kaikki on tosiaan pelkkää arkea. Mutta tuosta mainitsin jo aiemmin, että minä tienaan tässä suhteessa enemmän, joten epäilen, että mies tuntisi oloaan kovin lompakkomaiseksi.

Vierailija
68/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä sinä oikeasti saat tuosta suhteesta? Minä olen aina ajatellut, että se henkinen yhteys ja toisen kunnoittaminen on niitä olennaisimpia asioita, mikä tekee suhteessa olemisesta mielekästä. Laskujen maksaminen ja kotityöt teen mieluummin itse, kuin maksan niistä tuollaista hintaa.

Niin. Minä saan kumppanin tässä arjessa. Teemme kotityöt yhdessä, maksamme laskut yhdessä. Iloitsemme joskus yhdessä. Muuten koen olevani täydellisen yksin. Nyt olen itsekin jo siinä pisteessä, että valitsen hiljaisuuden mieluummin, kuin edes yritän.

Nyt kuulostaa siltä, että sinua pitää kiinni tässä jokin läheisriippuvuusongelma tai vastaava. Etkö osaa elää ilman kumppania? Sivulliselle tuo kuulostaa omalta henkisen puolen ongelmalta, jos tuosta ei ymmärrä lähteä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu siltä, että olet tehnyt voitavasi, Ap. Seurustelin tuollaisen kundin kanssa. Mutta tein alusta alkaen selväksi, että kiukuttelua en siedä. Saattoi mennä uudenvuodenaattokin siinä, että hän suutahti jostain ja se oli sitten siinä se juhlamieli. Kaikkien ylilyöntien jälkeen joka kerta olin tiukkana siitä, minkälaista käytöstä siedän. Ja kuuntelu, se vasta olikin vaikeaa! Hän saattoi sanoa minulle ihan pokkana, että nyt loppui tästä (vaikeasta) aiheesta keskustelu. 

Sanoisin että kundin ”kouluttamiseen” meni noin 3-5 vuotta. Nyt olemme naimisissa ja hän osaa olla parisuhteessa. Mutta vaikeaa oli aluksi. Jos rakkautta ei olisi ollut, olisin lähtenyt. Ja jossain vaiheessa rakkauskaan ei riitä. 

Meillä kaikki on mennyt vain huonompaan suuntaan. Vuosia jo suhdetta takana, ja nyt ollaan kuin umpikujassa.

Vierailija
70/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot ettet pysty puhumaan mistään miehesi kanssa. Näin sivullisena mietin että mahdatkohan nalkuttaa paljonkin. Mitä jos kokeilisit vaikka edes viikon verran puhua ystävällisesti neutraaleista aiheista. Jotta voisit todeta että voitte puhua edes jostain ilman hermojen menettämistä. Siitä voi sitten jatkaa.

No mieshän se tässä menettää hermojaan jo pyykkien ripustamista, kun nainen ripustaa niitä, ja dramaattisesti vauhkoaa ä, että lähde sinä nainen siitä sitten lätkimään, koska tietää, ettei nainen lähde. Joten naista voi edelleen kohdella huonosti ihan niin paljon kuin miestä huvittaa, koska sillä ei ole miehelle mitään seurauksia.

Tässä on villakoiran ydin. Mies kohtelee sinua huonosti koska voi ja jäät silti. Kysy itseltäsi miksi jäät? Minä lähdin vastaavassa tilanteessa ja huh, kylläpä arjen elämä parani. Yksin on parempi kuin huonossa suhteessa jossa kummatkin voivat eri lailla pahoin.

Turvallisempaa olla yhdessä. Taloudellisesti kannattavampaa. On meillä ollut mukaviakin aikoja. Siksi minä tässä kai vielä olen. Mutta tuo on varmasti totta, että mies kohtelee minua huonosti, koska jään tänne siitä huolimatta. Tosin nyt eroajatukset on olleet niin pinnassa, että kai se on vääjäämätön päätepysäkki tälle tielle.

Turvallisempaa???!!! Nainen, kerää itsearvostuksesi rippeet ja selkärankasi jostain ja määrittele turvallisuudentunne parisuhteessa uudelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot ettet pysty puhumaan mistään miehesi kanssa. Näin sivullisena mietin että mahdatkohan nalkuttaa paljonkin. Mitä jos kokeilisit vaikka edes viikon verran puhua ystävällisesti neutraaleista aiheista. Jotta voisit todeta että voitte puhua edes jostain ilman hermojen menettämistä. Siitä voi sitten jatkaa.

No mieshän se tässä menettää hermojaan jo pyykkien ripustamista, kun nainen ripustaa niitä, ja dramaattisesti vauhkoaa ä, että lähde sinä nainen siitä sitten lätkimään, koska tietää, ettei nainen lähde. Joten naista voi edelleen kohdella huonosti ihan niin paljon kuin miestä huvittaa, koska sillä ei ole miehelle mitään seurauksia.

Tässä on villakoiran ydin. Mies kohtelee sinua huonosti koska voi ja jäät silti. Kysy itseltäsi miksi jäät? Minä lähdin vastaavassa tilanteessa ja huh, kylläpä arjen elämä parani. Yksin on parempi kuin huonossa suhteessa jossa kummatkin voivat eri lailla pahoin.

Turvallisempaa olla yhdessä. Taloudellisesti kannattavampaa. On meillä ollut mukaviakin aikoja. Siksi minä tässä kai vielä olen. Mutta tuo on varmasti totta, että mies kohtelee minua huonosti, koska jään tänne siitä huolimatta. Tosin nyt eroajatukset on olleet niin pinnassa, että kai se on vääjäämätön päätepysäkki tälle tielle.

Noinko vähän kunnioitat itseäsi? Millaunen on lapsuuden perheesi dynamiikka, oletko ollut hiljainen ja sopeutuvainen aina? Sillä et saa arvostusta vaan ylitsesi kävellään, kuten miehesi tekee.

Vierailija
72/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa oli sympatiat ap:n puolella, mutta nyt alkaa kuulostaa, että ap on sääliä keräävä kynnysmatto, joka mieluummin uhriutuu kuin tekee asioille mitään. Jos siinä suhteessa on niin kauhean ihanaa olla, niin sitten siihen pitää jäädä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin helvetti irti. Ja jos ei auta, niin lusikat jakoon. Elämä on sitä miksi sen teet. 

Vierailija
74/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska jankkaaja se vaan jatkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin komea joten siinähän se tuli. et saa komeuden mukana sivistyneesti puhuvaa miestä vaan komeat miehet on usein henkisesti väkivaltaisia kumppaniaan kohtaan. Mutta sinulla on komea mies, mitä muuta muka naiset haluaa. Tuollaisia suhteita naisilla on paljon koska nainen näkee vain miehen ulkonäön ja uskoo että se on sitten hyvä kumppani mutta näet etti ole.

Vierailija
76/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys mutta miksi nainen aina odottaa vuosia että mies jättäisi.  Jos mies on väkivaltainen niin ei tarvita lupaa erota.

Vierailija
77/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ongelmasi on se että yrität koko ajan miettiä miten saat miehen puhumaan. Ei se puhu jos ei halua, vaatimalla ei parane. Mies pitää sua itsestään selvyytenä eikä näe vaivaa. Sitä ei kiinnosta koska sä olet siinä kuitenkin.  Miehet muuttuu vaan jos haluaa. Sun täytyy vetää Sun energia takaisin itseesi. Glow up, älä ole kiinnostunut miehestä, elä omaa elämää ja lähde jos mies ei kiinnostu yhteydestänne.

Vierailija
78/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin komea joten siinähän se tuli. et saa komeuden mukana sivistyneesti puhuvaa miestä vaan komeat miehet on usein henkisesti väkivaltaisia kumppaniaan kohtaan. Mutta sinulla on komea mies, mitä muuta muka naiset haluaa. Tuollaisia suhteita naisilla on paljon koska nainen näkee vain miehen ulkonäön ja uskoo että se on sitten hyvä kumppani mutta näet etti ole.

Ihan yhtä huonoja ne rumatkin miehet on puhumaan. Mutta ne ei ole edes kauniita katsella.

Vierailija
79/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUE:mies ei jaksa kuunnella samojen asioiden jankkaamista viikosta ja kuukaudesta toiseen. 

Vierailija
80/131 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ÄLÄ ainakaan tee lapsia tämän miehen kanssa, traumatisoituvat iäksi. Isäni oli tuollainen räjähtelevä raivohullu, kontrolloiva ja manipuloiva lisäksi. Vei koko maun minulta perhe elämästä (ihmisistä yleensä) ja omia lapsia tuskin tulee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä