Miehen kanssa ei pysty puhumaan mistään
Huoh. Olen ihan loppu. Mies on komea, mukava, hoitaa työnsä, maksaa oman osansa laskuista, tekee kotitöitä. Hänen kanssaan kaikki on näennäisen hyvin. Mutta anna olla, kun tulisi jokin oikea asia, joka pitäisi selvittää. Huolia, suruja, murheita, stressiä, haasteita. Mies joko vetäytyy monen päivän mykkäkouluun tai huutaa, (siis oikeasti suuttuu ja huutaa), että "antaa olla!!" "ei sitten tehdä mitään!!" "ole sinäkin hiljaa!!"
Hän ei kestä minkäänlaista palautetta, eikä aio ilmeisesti muuttaa käytöstään. Juu, olen uskonut tähän nyt pari vuotta. Ärsyttää, kun meillä olisi muuten asiat ihan ok, mutta kaikki aito henkinen yhteys puuttuu. Tuntuu, että minulle ei riitä vain se, että hoidamme yhdessä kotia ja sitten pitäisi harrastaa vielä seksiäkin joka toinen ilta. Ei minua kiinnosta, kun tuntuu, että en saa tuolta mieheltä mitään.
Oletteko te eronneet vastaavista syistä? Tuntuu vaikealta lähteä, mutta jos jään, niin pelkään, että muutun samanlaiseksi äksyilijäksi kuin mies
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä olet päätynyy kimppaan ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole yhteyttä? Ulkoiset tekijät ja materia?
Ei sitä alussa heti huomannut. Tai en minä tiedä kuinka pian suhteen alussa te alatte puhumaan oikeasti vaikeista asioista, tai vaikka tapahtuu joku ikävä asia (työttömyys tms johon tarvitsisi kumppanin tukea). Luulen myös, että mies tsemppasi suhteen alussa. Oli erilainen ihminen. Ja kiitos vihjeestä, minä olen meistä se paremmin palkattu, joten ei, en ole miehen kanssa materian vuoksi.
PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA
Mistä asioista mies yleensä suuttuu tai mistä asioista haluaisit hänen kanssaan keskustella, kun taas hän ei halua?
Vierailija kirjoitti:
Surettaa, ettet yhtä puutetta siedä muuten hyvässä kumppanissa. Jatka sitten täydellisen metsästystä. Pettymys tulee jatkossakin, jos sellaisen luulet saavasi, jonka kanssa kaikki klikkaa, eikä valittamista löydy.
Yhtä puutetta? Sinusta olisi siis ihan ok elää parisuhteessa niin, että teillä ei ole minkäänlaista henkistä yhteyttä, olisitte vain kuin toisillenne suuttuvat kämppikset?
Vierailija kirjoitti:
Surettaa, ettet yhtä puutetta siedä muuten hyvässä kumppanissa. Jatka sitten täydellisen metsästystä. Pettymys tulee jatkossakin, jos sellaisen luulet saavasi, jonka kanssa kaikki klikkaa, eikä valittamista löydy.
Tämä kyseinen puute vaan on aikamoisen suuri.
Vastaavista syistä en olisi edes alkanut suhteeseen. Keskusteluyhteys on mielestäni se kaikista tärkein asia parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä asioista mies yleensä suuttuu tai mistä asioista haluaisit hänen kanssaan keskustella, kun taas hän ei halua?
Tänä aamuna hän suuttui, kun rauhallisesti sanoin hänelle, että voisi puhua minulle ystävällisemmin. Laitoin aamulla siis pyykkiä, ja olin laittamassa hänen paitaansa väärään paikkaan, ja mies alkoi huutaa, "ei se sinne kuulu, ajattele nyt vähän!". Ja kun kysyin mihin paita pitäisi laittaa, mies vastasi "ajattele ihan itse." Yritin olla rauhallinen tilanteessa, mutta en jaksanut enää, ja siirryin vain suoraan tekemään töitä työhuoneeseen.
Tällaisista ihan tavallisista asioista mies monesti suuttuu. Milloin ollaan myöhässä, milloin ajoissa, milloin pitäisi tehdä ruokaa, rahaa on liian vähän, töitä liian paljon, pihaa pitäisi siistiä, minä yritän puhua tunteista...
Vierailija kirjoitti:
Konkreettisia esimerkkejä kyllä kaipaisi aloitus nyt, eihän tästä muuten saa mitään selvää. Onko haastava asia aina käytännössä joku kontrollihullu valitus miehelle mitä nainen haluaa että hän tekisi toisin, vai onko nyt kyse jostain yhteisestä asiasta?
Sellaista se on jännämiehen kanssa
Kysy siltä miksi se pelkää keskusteluja? Eikö osaa pukea sanoiksi ajatuksiaan tai mielipiteitään? Miksi hermostuu? Onko kavereiden kesken myös samanlainen? Entä töissä?
Vähän samanlainen tilanne meillä. Vuosikausia oltu yhdessä ja nyt ollaan kuin vieraat yhdessä. Jos yritän ottaa jonkun asian puheeksi, niin riita tulee. Ja toinen ei kestä yhtään mitään ,ei kehuja eikä mitään palautetta. Näin ollut nyt noin kymmenen vuotta ja lujille ottaa. Olen ajatellut eri osoitetta mutta ei ole helppo lähteä pitkään kestäneestä suhteesta. Jos olisin nuorempi niin tietäisin kyllä mitä tekisin. Ehkä AP sisimmässään myös tietää,ei se muuksi muutu mitä on nyt.
Ehkä kanssasi on aivan persiistä keskustella. Tekeekö mies aina asiat väärin ja annat palautetta? Pikkasen tulee tuosta aloituksesta samat vibat kuin entisestä vaimosta.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on jännämiehen kanssa
Siis jännämiehet ovat nykyään kotona etätöitä tekeviä insinöörismiehiä, jotka tekevät osansa kotitöistä, ajavat perheautoa, maksavat asuntolainaa ja harrastavat padelia?
Hänellä on ehkä aleksitymiaa tai jotain valtavia tunnelukkoja, ei kykene kohtaamaan mitäänhhaastavampia tunteita, konflikeja tai ei kykene minkäälnaiseen itsereflektioon. Syystä tai toisesta.
Anna luettavaksi se Tunne lukkosi - kirja tehtäväliitteineen ja sano että asian on muututtava ei suhde ei voi jatkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä olet päätynyy kimppaan ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole yhteyttä? Ulkoiset tekijät ja materia?
Ei sitä alussa heti huomannut. Tai en minä tiedä kuinka pian suhteen alussa te alatte puhumaan oikeasti vaikeista asioista, tai vaikka tapahtuu joku ikävä asia (työttömyys tms johon tarvitsisi kumppanin tukea). Luulen myös, että mies tsemppasi suhteen alussa. Oli erilainen ihminen. Ja kiitos vihjeestä, minä olen meistä se paremmin palkattu, joten ei, en ole miehen kanssa materian vuoksi.
En ole tuo, jolle kommentoit, mutta kyllä me puhuttiin ihan alusta asti avoimesti myös vaikeista asioista. Toisella meistä oli petetyksi tulemisen myötä vaikeuksia luottamuksen kanssa ja toisella taas omat haasteensa kotoa opitun todella huonon parisuhdemallin takia. Päätimme, että itsereflektiolla ja avoimella keskustelulla saamme tämän toimimaan.
Nyt, 15 vuotta myöhemmin olemme edelleen yhdessä, emme ole riidelleet juuri koskaan ja olemme olleet toistemme tukena läpi elämän vaikeiden karikkopaikkojen.
Jos miehesi ei ole valmis keskustelemaan tuosta ongelmasta kuten aikuinen ja sivuuttaa toistuvasti tarpeesi, en vastaavassa tilanteessa jäisi kuluttamaan ainutkertaista elämääni tuollaiseen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kanssasi on aivan persiistä keskustella. Tekeekö mies aina asiat väärin ja annat palautetta? Pikkasen tulee tuosta aloituksesta samat vibat kuin entisestä vaimosta.
Tämäkin voi olla täysin mahdollista. Mies ei tee juuri mitään väärin. Olen aina antanut hänen toteuttaa itseään ja kannustanut hänelle tärkeissä asioissa. Hän osaa itsenäisesti tehdä kaiken arjessa, ja usein yritän huomioida asioita myös positiivisessa valossa. Se vaan ei auta henkisen yhteyden rakentamisessa, että minä hoen täällä, kuinka kiva on, kun mies on käynyt kaupassa tai vienyt roskapussin, kun sitten hän ei kuuntele, että minä toivoisin hänen puhuvan asiallisemmin minulle.
PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJAPASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA PASKA JANKKAAJA