Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei koskaan selvitä mistä tykkään

Vierailija
10.05.2026 |

Esim. nyt äitienpäivänä, ei ollenkaan etukäteen kysy mitä haluaisin tehdä, haluanko lahjaa, mihin ravintolaan mennä. Sitten ihmettelee, kun petyn. Mieluummin ottaisin ettei hän järjestä mitään, kuin että hän muistaa minua asioilla jotka ei ole yhtään mitä haluaisin. Esim. jos joskus sanon, etten välitä kukista X, niin aivan varmasti juuri niitä antaa merkkipäivänä. Niihin ennalta miettimättömiin tekemisiin ja asioihin konkretisoituu se, ettei hän oikeasti välitä ja arvosta, vaan tekee ja hankkii asiat velvollisuudentunteesta. 

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menis hermot, jos olisin ap:n mies. Terv. Nainen 

Niin MIHIN tarkalleen ottaen ja MIKSI? Ap

Eikö sulle ole opetettu ettei lahjoista valiteta. 

Vierailija
62/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aina hyvissä ajoin esim. ennen miehen synttäreitä kyselen tarvisiko hän jotain, mistä tykkäisi lahjaksi jne. Saatan myös udella vaivihkaa jonkun arkisen keskustelun lomassa että mikä on hänen tämänhetkinen lempiravintolansa tsjp.  Mies ei koskaan näe tällaista vaivaa merkkipäivien eteen, vaan viime tipassa keksii omasta päästään jotain. Esim. eilen illalla lähti 21 aikaan käymään ruokakaupassa kuulemma äitienpäivää varten. Ja teki sitten ihan perus arkiaamupalan, ei kukkia. Ilmeisesti se juttu siinä oli, että hän sen ylipäätään teki. Ap

Vastaus on yksinkertaisin mahdollinen: häntä ei kiinnosta eikä hän arvosta sinua tippaakaan. Jotkut miehet saavat perverssiä mielihyvää siitä miten pienellä panostuksella saavat naisensa pysymään vierellä ja jopa tahallaan tekevät väärin. Mikä olisikaan suurempi egobuusti kuin se että nainen silti kiittää paskasta lahjasta, tekee kotityöt ja antaa pillua ja häseltää ja näkee suunnattomasti vaivaa miehen merkkipäivien kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kysyi, ja sanoin etten jaksa suunnitella mitään ja pyysin miestä, että voisi lasten kanssa keksiä jotain kivaa yhteistä puuhaa. Olen meillä perheessä se, joka aina suunnittelee kaikki aktiviteetit. Sain lapsilta aamulla kahvia ja kortin. Mies sanoi että alkaa pelaamaan ja voin keskeyttää, kun olen keksinyt mitä tehdään. Kysyin, että voisiko hän puolestani viikata perheen puhtaat vaatteet kaappeihin, mutta ei kuulemma jaksa ja jatkaa pelaamistaan. Jokainen merkkipäivä kyllä ketuttaa tämän lapasen seurassa. 

Vierailija
64/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

150. provoaloitus tänään. Onneksi olkoon.

Vierailija
65/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kysyi, ja sanoin etten jaksa suunnitella mitään ja pyysin miestä, että voisi lasten kanssa keksiä jotain kivaa yhteistä puuhaa. Olen meillä perheessä se, joka aina suunnittelee kaikki aktiviteetit. Sain lapsilta aamulla kahvia ja kortin. Mies sanoi että alkaa pelaamaan ja voin keskeyttää, kun olen keksinyt mitä tehdään. Kysyin, että voisiko hän puolestani viikata perheen puhtaat vaatteet kaappeihin, mutta ei kuulemma jaksa ja jatkaa pelaamistaan. Jokainen merkkipäivä kyllä ketuttaa tämän lapasen seurassa. 

Huoh, pystyn niin nähdä tuon. Just lapanen, tai mikä tahansa selkärangaton kuvailee tuollaista "miestä" hyvin. Varmasti hänessä on hyviäkin puolia, et muuten hänen kanssaan varmaan olisi lapsiakaan tehnyt, mutta merkkipäivinä tuollanen huono ominaisuus korostuu. Ja kyllähän se ihan syystä varmasti v****ttaa. 

Vierailija
66/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli tuollainen mua kohtaan kun asuin kotona. Kyse ei ollut vaan siitä ei ennen jokaista merkkipäivää tiedustellut toiveita, vaan ennenkaikkea ettei saanut päähänsä mun sellaisia pysyviä mieltymyksiä, esim. etten tykkää suklaasta. Viimemainittu loukkasi todella paljon. Siis sanoin asiasta monta kertaa mutta hän ei vaan välittänyt yhtään ja siksi se ei jäänyt hänelle muistiin. Mieheltäni en oikeastaan vaadi lahjarintamalla muuta kuin just mun kestotoiveiden muistamisen, ja niistäkin aina muistutan. 

Vierailija
67/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä oli tuollainen mua kohtaan kun asuin kotona. Kyse ei ollut vaan siitä ei ennen jokaista merkkipäivää tiedustellut toiveita, vaan ennenkaikkea ettei saanut päähänsä mun sellaisia pysyviä mieltymyksiä, esim. etten tykkää suklaasta. Viimemainittu loukkasi todella paljon. Siis sanoin asiasta monta kertaa mutta hän ei vaan välittänyt yhtään ja siksi se ei jäänyt hänelle muistiin. Mieheltäni en oikeastaan vaadi lahjarintamalla muuta kuin just mun kestotoiveiden muistamisen, ja niistäkin aina muistutan. 

Miksi et pyytänyt rahaa? Olin tyytyväinen, kun sain rahaa ja ostin mitä halusin. Paljon helpompaa eikä pettymyksiä. 

Vierailija
68/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et pyytänyt rahaa? Olin tyytyväinen, kun sain rahaa ja ostin mitä halusin. Paljon helpompaa eikä pettymyksiä. 

Siis kuten sanottu niin ei hän välittänyt siitä mitä halusin/pyysin. Isoin loukkaantuminen tuli siitä että olisin halunnut että olisin jouluna Juhlapöydän konvehtien sijaan saanut sellaisen englanninlakuboksin, mutta ei. Tuskin hän sitä rahallakaan olisi korvannut. 

Vierailija
69/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sun miehesi ei ole ajatusten lukija. Sanot sille suoraan että huomenna on äitienpäivä ja olisi ihanaa jos teet aamiaiseksi pannukakkuja, mansikoita ja kermavaahtoa tai mitä sitten asiaa juhlistaaksesi haluat. Tai jos haluat ruusuja niin sanot sille että tykkäät ruusuista ja haluat niitä äitienpäiväksi. Miksi ihmeessä kommentoit edes kukista joista et pidä, tällöin pitää tokaista että ihmiset on niin erilaisia mutta mä pidän eniten ruusuista ja ne juhlistaa mun päivää, jos siis ruusut on sun mieleinen kukka. Kyllä se mies oppii kuten koiratkin oppii, niitä pitää vaan kouluttaa. Jos et ole aikaisemmin kouluttanut niin sitten voit ihan rauhassa ihmetellä miksi mies käyttäytyy kuten käyttäytyy. Ei ne koiratkaan opi käskystä istumaan jollei niitä kouluta. 

Miksi se on mun tehtävä muistuttaa miestä, että huomenna on äitienpäivä? Eikö hänen oma vastuunsa olisi huolehtia siitä, että hän muistaa sen? Samalla, miksi minun pitäisi koko ajan muistutella häntä siitä, mistä minä pidän? Jos hän ei tiedä, mistä minä pidän, se tarkoittaa yksinkertaisesti, ettei hän ole kiinnittänyt tarpeeksi huomiota keskusteluihin, joita me käydään ja että sitä kumppania ei ole kiinnostanut ottaa selvää. Esimerkiksi lempiravintola on äärimmäisen helppo tietää, koska olen varmasti kertonut sinulle, että tykkään tästä ravintolasta paljon ja ollaan varmaan käyty siellä moneen kertaan yhdessäkin. Samoin kukkakauppias voi helposti auttaa kokoamaan kauniin kimpun.

Nämä lempiruuat ja lempiravintolat ovat niin perusjuttuja, että nämä yleensä selvitellään jo siellä deittailun alkumetreillä kun mietitään treffipaikkoja. Jos on ollut kymmenen vuotta yhdessä eikä tiedä edes näitä kumppanistaan niin se kyllä kertoo jo täydellisestä välinpitämättömyydestä kumppania kohtaan.

Vierailija
70/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei kuuntele.

Vierailija
71/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei kuuntele.

onko vika siinä, etteivät kuuntele, vai siinä, että vaateita on niin paljon milloin oikeasta kukkapuskasta oikean merkkiseen huiviin? puhumattakaan väärän värisestä tiskirätistä…

Vierailija
72/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä asiasta isompaa ongelmaa kuin mitä se on. Meillä minä ostan omat lahjani  ja mies omansa, aina ollaan tyytyväisiä lahjoihimme.  Jos haluaisin mielelläni asian X äitienpäivälahjaksi, menen kauppaan ja ostan juuri sellaisen kuin haluan. Mies antaa sen lahjani äitienpäiväaamuna, ja kovasti kiittelen lahjasta. Mies on tyytyväinen, kun minä olen tyytyväinen. Mutta ollaankin jo vanha aviopari, joten ei jaksa enää mitään lahjapettymysdraamoja.

Vierailija
73/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuten sanottu niin ei hän välittänyt siitä mitä halusin/pyysin. Isoin loukkaantuminen tuli siitä että olisin halunnut että olisin jouluna Juhlapöydän konvehtien sijaan saanut sellaisen englanninlakuboksin, mutta ei. Tuskin hän sitä rahallakaan olisi korvannut. 

Onneksi en ole ikinä ollut noin tarkka lahjoista. Lahja kuin lahja, kaikki käy. 

Vierailija
74/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tyydyt pskaan kohteluun ei tee sinusta parempaa ihmistä. Lahjattomuus/muistamattomuus on ihan ok, jos tietää sen olevan olevan kumppanille ok. Edes sen verran pitäisi olla rakkaan ihmisen toiveista kartalla, että tietää, mitä tämä toivoo. Useimmiten se ei ole just siitä tietystä lahjasta kiinni, kuten tässäkin ketjussa on sanottu jo moneen otteeseen. Ongelma on siinä, kun ei kuunnella ollenkaan, mitä se toinen haluaa eikä tunneta sitä pitkäaikaista puolisoa ollenkaan. On ihan surkeaa käytöstä jättää kumppani kokonaan huomiotta tai antaa jotain, mistä tietää, ettei toinen tykkää.

Vierailija
75/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan pahoitit mielesi. Jos muuten ok isä, niin mitä väliä miten lahja  menee. Olisin vaan nauranut. Ei tämä näin vakavaa ole. 

Vierailija
76/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot ihmiset, ostakaa ne lahjat itse, niin on kaikilla helpompaa eikä kukaan pahoita mieltään.

Vierailija
77/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valittaisi, varsinkaan kukista, jos muuten menee perusarki hyvin. Katsoisin kokonaisuutta enkä yksittäisiä päiviä. 

Vierailija
78/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ole saanut saanut traumoja, ettet saanut lakritsia suklaan sijaan. Millainen suhde muuten isään? 

Vierailija
79/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei kuuntele.

Ei miehiä kiinnosta. Ei kiinnosta, mistä oma kumppani tykkää. Ei kiinnosta ilahduttaa. Pysyy se nainen pitämättäkin, miksi vaivautua! 

Vierailija
80/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lahjan hinta, koko tai laatu sinänsä merkitse. Kyse on huomioimisesta, normaalit ihmiset haluavat huomioida ja ilahduttaa rakkaitaan, puolin ja toisin. Jos sen jättää tekemättä joko ilkeyttään tai muuten vaan tollosta luonteesta johtuen, voi miettiä toisenkin kerran , miksi olen parisuhteessa sellaisen kanssa joka oikeasti ei välitä , parisuhteestamme. Halveksimalla toista ei rakkaus kasva.

Meille pappi sanoi aikoinaan häissä, kilpailkaa toistenne kunnioittamisessa. Loppujen lopuksi erinomainen ohje.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi