Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei koskaan selvitä mistä tykkään

Vierailija
10.05.2026 |

Esim. nyt äitienpäivänä, ei ollenkaan etukäteen kysy mitä haluaisin tehdä, haluanko lahjaa, mihin ravintolaan mennä. Sitten ihmettelee, kun petyn. Mieluummin ottaisin ettei hän järjestä mitään, kuin että hän muistaa minua asioilla jotka ei ole yhtään mitä haluaisin. Esim. jos joskus sanon, etten välitä kukista X, niin aivan varmasti juuri niitä antaa merkkipäivänä. Niihin ennalta miettimättömiin tekemisiin ja asioihin konkretisoituu se, ettei hän oikeasti välitä ja arvosta, vaan tekee ja hankkii asiat velvollisuudentunteesta. 

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aina hyvissä ajoin esim. ennen miehen synttäreitä kyselen tarvisiko hän jotain, mistä tykkäisi lahjaksi jne. Saatan myös udella vaivihkaa jonkun arkisen keskustelun lomassa että mikä on hänen tämänhetkinen lempiravintolansa tsjp.  Mies ei koskaan näe tällaista vaivaa merkkipäivien eteen, vaan viime tipassa keksii omasta päästään jotain. Esim. eilen illalla lähti 21 aikaan käymään ruokakaupassa kuulemma äitienpäivää varten. Ja teki sitten ihan perus arkiaamupalan, ei kukkia. Ilmeisesti se juttu siinä oli, että hän sen ylipäätään teki. Ap

Olet naimisissa miehen, et naisen kanssa.  Miksi kuvittelet, että mies ajattelee naisen tavoin, ymmärtää vihjauksesi ja osaa lukea ajatuksesi? 

Vierailija
42/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni näiden aloitusten opetus on saada ihmiset miettimään, olenko osannut selvittää, mistä lahjan saaja pitää oikeasti.

Se ei ole helppoa, jos ei oikeasti kysy. Etenkin perheenjäseniltä voi kysyä suoraan, haluatko lahjan ja jos niin millaisen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni näiden aloitusten opetus on saada ihmiset miettimään, olenko osannut selvittää, mistä lahjan saaja pitää oikeasti.

Se ei ole helppoa, jos ei oikeasti kysy. Etenkin perheenjäseniltä voi kysyä suoraan, haluatko lahjan ja jos niin millaisen. 

Perheenjäsen voi myös sanoa mitä haluaa. Itse olen sanonut etten halua lahjoja vaan vietetään aikaa yhdessä.  

Vierailija
44/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tehdään taas elämästä vaikeaa. 

Vierailija
45/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen valittaa siinä kuin pikkukakara.

Näistä aloituksen kaltaisista itkuvirsistä on suurin osa miesvihaa lietsovia provoja. Toki näitä oman elämänsä pikkuprinsessoja on todellisuudessakin mutta ei kukaan järkevä mies sellaisen kanssa lähde lisääntymään.

Vierailija
46/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän kysyy, niin valitat ettei miehestä löydy yhtään yllätyksellisyyttä ja oma-alotteisuutta vaan kaikki pitää kertoa. Tää on niin nähty.

Eipäs! Vaan ap olisi onnellinen että mies huomioi ja välittää kun kerran kysyy. Oletko sinä tuollainen mies joka ei missään nimessä voi tehdä tai ostaa mitään mistä mahdollinen naisesi tykkäisi?

Mulla sama ongelma oli ex-miehen kanssa ja toikin että jos jotain antoi niin se oli just sitä mistä mä en tykkää (esim joku karkki tai suklaa). Ei usean vuoden suhteen jälkeenkään edes tiennyt mistä mä tykkään! Vaikka olen kyllä sellaisista asioista maininnut. Tuntuu ihan vittui lulta saada lahjaksi asia josta kyllä olen sanonut että en tykkää sellaisista... Ja epäilen että mies ehkä teki jopa tahallaan tota? En ymmärrä miksi mutta jostain syystä halusi olla minulle ilkeä. Onneksi tajusin erota.

Vierailija
47/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kullihutsuihin energian ja ajan tuhlaaminen on aika turhaa. Varsinkin odotusten luominen-pettymys on varma. Miksi edes yrität. Tee oikeat ratkaisut.

Vierailija
48/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä aloituksen kaltaisista itkuvirsistä on suurin osa miesvihaa lietsovia provoja. Toki näitä oman elämänsä pikkuprinsessoja on todellisuudessakin mutta ei kukaan järkevä mies sellaisen kanssa lähde lisääntymään.

Normaalissa parisuhteessa mies ja nainen kyselevät toisiltaan mistä toinen tykkää ja sitten pyrkivät toteuttamaan asioita joista tietää toisen ilahtuvan. Eli ihan aiheesta ap valittaa.

Vierailija
49/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naitte ja pysytte yhdessä miesten kanssa jotka eivät välitä teistä ihmisinä?

Minä t a pp a i sin jos olisi mies joka vetäisi tuollaisen stuntin.

Vierailija
50/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sun miehesi ei ole ajatusten lukija. Sanot sille suoraan että huomenna on äitienpäivä ja olisi ihanaa jos teet aamiaiseksi pannukakkuja, mansikoita ja kermavaahtoa tai mitä sitten asiaa juhlistaaksesi haluat. Tai jos haluat ruusuja niin sanot sille että tykkäät ruusuista ja haluat niitä äitienpäiväksi. Miksi ihmeessä kommentoit edes kukista joista et pidä, tällöin pitää tokaista että ihmiset on niin erilaisia mutta mä pidän eniten ruusuista ja ne juhlistaa mun päivää, jos siis ruusut on sun mieleinen kukka. Kyllä se mies oppii kuten koiratkin oppii, niitä pitää vaan kouluttaa. Jos et ole aikaisemmin kouluttanut niin sitten voit ihan rauhassa ihmetellä miksi mies käyttäytyy kuten käyttäytyy. Ei ne koiratkaan opi käskystä istumaan jollei niitä kouluta. 

Vierailija
51/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa märinää.

Eihän sitä itse lahjaa valita vaan ollaan kiitollisia mitä saadaan.

Olkaa tyytyväisiä.

Kahvit keitetty, aamiainen tehty ja tarjoiltu vaikka paperilautasilta niin se on ok.

Mitä ihmeen höpisijöitä ja kitisijöitä.

Äitiittenpäivänä vikinää kuuluu, aivan turhasta.

Ei huonosti tehdystä jäljestä tarvitse olla kiitollinen eikä siitä, ettei lahjan antaja panosta mitenkään mihinkään vaan hoitaa hommat miten sattuu silti kiitosta odottaen.

Ei koulussa eikä työelämässäkään saa kiitosta tuolla lailla. Ehkä jossain lastentarhassa voidaan antaa tarra tuollaisesta.

Vierailija
52/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se sun ukko osaa ajatuksia lukea.

Varmaan oot nii hankala ettei äijä tiiä mitä sulle laittas, et varmaan oo tyytyväinen mistään.

Teillä puuttuu keskustelut.Ettehän te tiedä mitä toinen toivoo.

Puhukaa, keskenään.

Kyllä mun mies osaa mua lukeakin. Kun on hyvä keskusteluyhteys ja halu oppia tuntemaan se puoliso tajuaa ilmeistä, eleistä ja puolesta sanasta mitä siellä toisen päässä liikkuu ja osaa olla dialogissa myös ns pään sisäisen kumppanin kanssa ja tietää esim mistä tämä hyppii seinälle. 

No jo oot erikoisen miehen löytänyt, lukee ajatuksetkin 

Vierailija
53/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sun miehesi ei ole ajatusten lukija. Sanot sille suoraan että huomenna on äitienpäivä ja olisi ihanaa jos teet aamiaiseksi pannukakkuja, mansikoita ja kermavaahtoa tai mitä sitten asiaa juhlistaaksesi haluat. Tai jos haluat ruusuja niin sanot sille että tykkäät ruusuista ja haluat niitä äitienpäiväksi. Miksi ihmeessä kommentoit edes kukista joista et pidä, tällöin pitää tokaista että ihmiset on niin erilaisia mutta mä pidän eniten ruusuista ja ne juhlistaa mun päivää, jos siis ruusut on sun mieleinen kukka. Kyllä se mies oppii kuten koiratkin oppii, niitä pitää vaan kouluttaa. Jos et ole aikaisemmin kouluttanut niin sitten voit ihan rauhassa ihmetellä miksi mies käyttäytyy kuten käyttäytyy. Ei ne koiratkaan opi käskystä istumaan jollei niitä kouluta. 

En mä ainakaan halua sellaista miestä, joka on jokin hemmetin koulutusprojekti. Aikuisella ihmisellä pitäää olla sen verran oma-aloitteellisuutta ja järkeä, että hän osaa ottaa tällaisista asioista itse selvää ja järjestää nämä ilman, että tarvitsee erikseen neuvoa kuin pientä lasta.

Vierailija
54/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida  tykätä yhtään mistään. Nirppanokka, jos tietyt kukatkaan kelpaa. 

Vierailija
55/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten alotus vois lietsoa miesvihaa jos ap olis tarinan pahis? Sehän lietsois naisvihaa.

Vierailija
56/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan halua sellaista miestä, joka on jokin hemmetin koulutusprojekti. Aikuisella ihmisellä pitäää olla sen verran oma-aloitteellisuutta ja järkeä, että hän osaa ottaa tällaisista asioista itse selvää ja järjestää nämä ilman, että tarvitsee erikseen neuvoa kuin pientä lasta.

Helppo homma. Kertoo vaan mistä tykkää eikä luettele asioita, joista ei tykkää,. 

Vierailija
57/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinäkään arvosta miestäsi ja se varmasti näkyy kaikessa kanssakäymisessä.

Vierailija
58/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menis hermot, jos olisin ap:n mies. Terv. Nainen 

Vierailija
59/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menis hermot, jos olisin ap:n mies. Terv. Nainen 

Niin MIHIN tarkalleen ottaen ja MIKSI? Ap

Vierailija
60/85 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on mun tehtävä muistuttaa miestä, että huomenna on äitienpäivä? Eikö hänen oma vastuunsa olisi huolehtia siitä, että hän muistaa sen? Samalla, miksi minun pitäisi koko ajan muistutella häntä siitä, mistä minä pidän? Jos hän ei tiedä, mistä minä pidän, se tarkoittaa yksinkertaisesti, ettei hän ole kiinnittänyt tarpeeksi huomiota keskusteluihin, joita me käydään ja että sitä kumppania ei ole kiinnostanut ottaa selvää. Esimerkiksi lempiravintola on äärimmäisen helppo tietää, koska olen varmasti kertonut sinulle, että tykkään tästä ravintolasta paljon ja ollaan varmaan käyty siellä moneen kertaan yhdessäkin. Samoin kukkakauppias voi helposti auttaa kokoamaan kauniin kimpun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi