Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei taaskaan äitienpäivälahjaa

Vierailija
10.05.2026 |

Luovutan jo. Sen jälkeen, kun lapset ovat olleet yläkoulussa, ei äitienpäivänä ole tullut edes korttia, saatikka lahjaa. Nyt pari viikkoa olen muistuttanut, että ensi sunnuntaina on äitienpäivä ja kertonut, että millainen äitienpäivähja olisi kiva, koska ajattelin, että ehkä saisi miehen ja lapset heräämään ajatukseen lahjasta äitille. Ei ollut edes suuri toive. Ehkä kukkia ja vaikka hopeinen koru tai vaikka vain suklaata.

Heräsin myöhempään kun normaalisti tänään. Heti aamusta mies ilmoittaa käyneensä hirveällä paskalla ja joo oli vissiin, koska koko kylpyhuone haisi. Keitin nyt itselle aamukahvin, teinit nukkuu vielä. Seuraavaksi alan pesemään pyykkiä ja teen pihahommia. 

Miten teidän äitienpäivä lähtenyt käyntiin? 

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit teki eilen kakun, joka tosin korkataan vasta iltapäivällä kun isovanhemmat ovat paikalla. Mies oli käynyt pienempien kanssa poimimassa valkovuokkoja ja kahvit oli valmiina kun heräsin. 

Etkö tiedä että valkovuokot ovat erittäin harvinaisia ja ne ovat suojeltavia. Vai että ihan poimimassa käytiin...

Vierailija
42/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 2v ja 1v sama päivä kuin muut.

Mies jo muistutti että sänky pitää pedata ja siivota yhdessä. Aivan täyttä paskaa. Viime vuonna koristelin, kysyin miehen isältä apua hänen isänpäivä/synttärilahjaan. En osaa ostaa hänen harrastukseen liittyvää lahjaa ilman apua. Annoin nukkua

No, teillä ei sitten vietetä äitien- eikä isänpäivää, ei myöskään syntymäpäiviä. Lopeta joulunkin valmistelu. Aineeton lahja voisi tosiaan olla se sängyn petaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiva, kun tällainen päivä on, että jotenkin muistetaan. Itse kuitenkin myös useimmiten saanut yh:na itse järjestää, jos olen halunnut äitienpäivää tai synttäreitäni viettää. Tänään aikuiset lapset tulee syömään ja kahville, toinen vasta illansuussa työvuoron jälkeen.  

Hyvää äitienpäivää meille äideille! 🌸

Vierailija
44/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää ihan vaan se, että lapset edes toivottaa hyvää äitienpäivää, lahjoja en tarvitse. Puoliso oli näköjään aamulenkillä poiminut valkovuokkoja, taidan omalle äidilleni käydä myös poimimassa.

Vierailija
45/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäkymmentä vuotta äitinä ollut ei koskaan kukkia ei mitään muistamista

Alan pesee pyykkiä ja siivoamaan odotan vaan maanantai aamua ja tavallista arkea

Vierailija
46/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 2v ja 1v sama päivä kuin muut.

Mies jo muistutti että sänky pitää pedata ja siivota yhdessä. Aivan täyttä paskaa. Viime vuonna koristelin, kysyin miehen isältä apua hänen isänpäivä/synttärilahjaan. En osaa ostaa hänen harrastukseen liittyvää lahjaa ilman apua. Annoin nukkua

No, teillä ei sitten vietetä äitien- eikä isänpäivää, ei myöskään syntymäpäiviä. Lopeta joulunkin valmistelu. Aineeton lahja voisi tosiaan olla se sängyn petaaminen.

Niin onhan se lahja itselleni kun puetaan sängyn... Kyllä me muita vietämme, miehen pitäisi vain tajuta että äitienpäivänä voisi antaa minun edes olla sängyssä vähän kauemmin tai juoda aamukahvi rauhassa. Lapset ottavat vanhemmista mallia 

Vierailija
47/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin että sinulla on paha mieli. Varsinkin jos he tietävät miten paljon ilahtuisit muistamisesta koska olet kertonut den heille. Olisiko ollut ylivoimaista keittää sinulle  aamukahvit ja herättää kahvipöytään, antaa käteen kortti ja toivottaa halauksen kera hyvää äitienpäivää? Ei voi olla liikaa vaadittu. Eikä olisi yhtään liikaa saada  lahjaksi ruukkuruusu tai kirja  ja viedä sinut iltapäivällä ulos syömään. En ymmärrä tuollaista välinpitämättömyyttä. 

Iso halaus  ja hyvää äitienpäivää sinulle kuitenkin!

Vierailija
48/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisilta lapsilta sain day-spa lahjakortin. Poika toi ruusuja ja mieskin osti kukkia. Kahvia ja kakkua.

Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin jo kuuden aikaan.  Esikoinen oli laittanut vähän puolenyön jälkeen onnittelut.  Mun "lahjani" on hoitokoira,  joka tuli jo eilen.  Oma koirani kun kuoli muutama viikko sitten.  Upea ilma käydä koiran kanssa aamulenkillä. Eilen ostin kaupasta valmiin voileipäkakun ja äsken just kissan ja hoitokoiran kanssa nautittiin aamiaista.  Kuopukselta varmaan tulee onnitteluviesti,  kun herää.  Ei muita suunnitelmia tälle päivälle kuin hoitokoiran kanssa ulkoilu ja Netflixiltä true crime-sarjojen katselu. 

Vierailija
50/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on aamu. Meidänkin teini nukkuu ja on yllätys jos jotain saan. Olen kyllä sanonut ettei tarvi mitään vähistä rahoistaan hankkia. Käymme porukalla anopin luona kahvilla ja se yhdessäolo tuo juhlan tuntua tähän päivään ilman lahjojakin. Anopille on kukka ostettuna.

Miksi anoppi on ansainnut jotain, mutta sinä et? 

Mulla on hyvä anoppi ja meillä läheiset välit. Me ostamme anopille kukan, ei teini vähistä rahoistaan. Ja kyllä haluan anoppia muistaa, en itse välitä lahjoista.

Vierailija
51/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin nyt vasta yli seitsemänkymppisenä äidiksi, jota juhlitaan äitienpäivänä.  Kun oma äiti oli aina se oikea juhlan kohde ja hän eli satavuotiaaksi.  

Vierailija
52/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.  Exä ilmoitti aina hurskaasti että yhdessäolo on riittävä lahja,pieraisi ja meni räpläämään autoa.  Minä sain juosta kahden taaperon perässä ja keitellä perunoita kuin minä tahansa arkipäivänä. Äitini sentään onnitteli puhelussa.

Nyt asun yksin,lapset asuvat jo omillaan ja erällä uusi nainen jolle varmaan on yhtä romanttinen.  Minä muutin  lähemmäs äitiä ja menen sinne kahville,vien leipomuksia mennessä. Nykyään jaksaa taas leipoa.

Vierailija
53/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkääs nyt muistaa, että ihan itsekkäistä omista tarpeistanne te olette niitä lapsia hankkineet. Kuka kaipasi sosiaalista hyväksyntää, kuka kuvitteli että sillä saa miehen sidottua, kuka teki itselleen vanhuuden varalle hoitajan, jonkun tartti tehdä itselleen ystävä, kuka ei keksinyt muuta tekemistä elämässään, niin mielikuvituksettomuuttaan lisääntyi. 
Sitten on tietydti suuri joukko teitä, jotka ihan vahingossa vaan pamahditte paksuiksi, ettekä ottaneet vastuuta vahingosta, vaan pakotatte jonkun syntymään teidän huonon elämänhallinnan keskelle. 
Pointti on, että teidän lapsi ei voinut omasta syntymästään päättää. Se oli teidän päätös. Teidän lapsi ei ole teille yhtään mitään velkaa. 

Näytä aiemmat lainaukset

Teineistä tuli vielä mieleen,  että kun omat lapseni olivat teinejä,  niin he äitienpäivänä ulkoiluttivat meidän silloisen koiran.  Se oli aina mun äitienpäivälahja eli vapaapäivä ulkoilutuksista. Saman tekivät myös mun synttäreillä. 

Vierailija
55/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljäkymmentä vuotta äitinä ollut ei koskaan kukkia ei mitään muistamista

Alan pesee pyykkiä ja siivoamaan odotan vaan maanantai aamua ja tavallista arkea

Mikset itse juhlistaisi omaa päivääsi? Eikö siivoamisesta ja pyykkäämisestä voisi pitää edes tänään taukoa? Osta itsellesi jotain kivaa ja jotain hyvää syötävää ja nauti sinä päivästäsi, vaikkei muut älyisi tehdä sitä.

Vierailija
56/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap näkee vastauksen syyn samalla siinä miten on parisuhteensa ja vuosien kasvatuksen hoitanut. 

Vierailija
57/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin että sinulla on paha mieli. Varsinkin jos he tietävät miten paljon ilahtuisit muistamisesta koska olet kertonut den heille. Olisiko ollut ylivoimaista keittää sinulle  aamukahvit ja herättää kahvipöytään, antaa käteen kortti ja toivottaa halauksen kera hyvää äitienpäivää? Ei voi olla liikaa vaadittu. Eikä olisi yhtään liikaa saada  lahjaksi ruukkuruusu tai kirja  ja viedä sinut iltapäivällä ulos syömään. En ymmärrä tuollaista välinpitämättömyyttä. 

Iso halaus  ja hyvää äitienpäivää sinulle kuitenkin!

Meillä on vain hänen kertomuksensa. Maailmassa on lukematon määrä äitejä, jotka eivät ansaitsisi muuta kuin potkun persuuksille. 

Vierailija
58/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit teki eilen kakun, joka tosin korkataan vasta iltapäivällä kun isovanhemmat ovat paikalla. Mies oli käynyt pienempien kanssa poimimassa valkovuokkoja ja kahvit oli valmiina kun heräsin. 

Etkö tiedä että valkovuokot ovat erittäin harvinaisia ja ne ovat suojeltavia. Vai että ihan poimimassa käytiin...

Valkovuokot eivät ole harvinaisia. Pohjoisemmassa Suomessa kai.

Vierailija
59/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta vauvapalsta-äitiyttä takana eikä kukaan muista, on ohjattu tukihakemuksissa, autettu masennuksessa, lohduttu lemmikkinsä menettänyttä, vuoden jokaiselle päivälle joku.

Vierailija
60/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Luontoliiton sivuilla sanotaan näin: Valkovuokko on eteläisessä Suomessa erittäin yleinen. Se on puolen Suomen kasvi, sillä suunnilleen Oulun korkeudelta ylöspäin se on harvinainen tai puuttuu kokonaan. Maamme pohjoisosissa laji onkin rauhoitettu.

Pohjoisessa, jossa se on rauhoitettu, se ei äitienpäivänä vielä kuki. Kaikki äideille tänä viikonloppuna kerätyt valkovuokot ovat ihan hyvällä omallatunnolla kerättyjä.

Paitsi tietenkin sinulle, koska olet mielensäpahoittaja ja haluat pilata muidenkin päivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän