Ei taaskaan äitienpäivälahjaa
Luovutan jo. Sen jälkeen, kun lapset ovat olleet yläkoulussa, ei äitienpäivänä ole tullut edes korttia, saatikka lahjaa. Nyt pari viikkoa olen muistuttanut, että ensi sunnuntaina on äitienpäivä ja kertonut, että millainen äitienpäivähja olisi kiva, koska ajattelin, että ehkä saisi miehen ja lapset heräämään ajatukseen lahjasta äitille. Ei ollut edes suuri toive. Ehkä kukkia ja vaikka hopeinen koru tai vaikka vain suklaata.
Heräsin myöhempään kun normaalisti tänään. Heti aamusta mies ilmoittaa käyneensä hirveällä paskalla ja joo oli vissiin, koska koko kylpyhuone haisi. Keitin nyt itselle aamukahvin, teinit nukkuu vielä. Seuraavaksi alan pesemään pyykkiä ja teen pihahommia.
Miten teidän äitienpäivä lähtenyt käyntiin?
Kommentit (154)
Lahja aikuiselle ihmiselle? Oikeasti miksi käyttäydyt kuin alakoululainen?
En ole koskaan nostanut itseäni jalustalle äitinä. Exä aina toi pojan kanssa leivoskahvit sänkyyn kun poika oli pieni. Poika on nyt Espanjassa matkalla joten ei mitään juhlahumua.
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen ap:n paska tänään?
Vakiovalituskamaa joka äitienpäivänä.
Heräsin kasilta, mies nukkui puoli kymmeneen. Odotin kiltisti sängyssä, koska tiesin, että lapsille on tärkeää ”herättää” minut. Kun mies pääsi ylös sängystä, niin tuli lasten kanssa minun luokse, no eikös lapset (varmaan nälissään jo ja jännittyneinä) alkoivatkin riidellä, että kumpi saa olla mun kummalla puolella sängyssä, ennen kuin kerkesivät edes onnitella!! Mies ei tehnyt elettäkään, katsoi vain vieressä. Poistuin suihkuun lasten jäädessä riitelemään.
Sillä aikaa kun olin suihkussa, mies teki perus aamupalan, ei kukkia, ihanat kortit lapsilta. Jotenkin väkinäisesti tuli aamupala syötyä. Sitten mies kertoi varanneensa pöydän ravintolaan. No eikös se ole juuri se, josta EN pidä. Se, johon on aina pöytiä vapaana vielä samalla viikolla kun on äitienpäivä. Olimme viime äitienpäivänä ko. paikassa äitienpäiväbrunssilla ja sen jälkeen sanoin, että seuraavalla kerralla mikä tahansa muu paikka tai vaikka kotikokkailut…..no mies sitten perui pöydän, mikä oli helpotus, niin ei tarvitse lähteä ruotsinlaivan buffetti-tunnelmaan taistelemaan pizzapaloista kyynärpäätaktiikalla:/
Aamupalan jälkeen ulos, lasten riitelyä. Lähdin yksin sisälle. En jaksaisi enää yrittää, ei tämä tunnelma nouse enää mitenkään.
Meillä on lahjat hiukan erilaisia, ei mitään suklaata tai kukkia. 15-vuotiaan kanssa mennään yhdessä kuntosalille, se on sovittu. 19-vuotias tekee meillä tänään pihatöitä. Ne jäävät yleensä aina minun vastuulle, joten tosi kiva lahja. Siellä on jo nurmikko leikattava, puukatetta levitetään pensaille ja kukkapenkkeihin. Risujakin on tuuli viskellyt kerättäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin kasilta, mies nukkui puoli kymmeneen. Odotin kiltisti sängyssä, koska tiesin, että lapsille on tärkeää ”herättää” minut. Kun mies pääsi ylös sängystä, niin tuli lasten kanssa minun luokse, no eikös lapset (varmaan nälissään jo ja jännittyneinä) alkoivatkin riidellä, että kumpi saa olla mun kummalla puolella sängyssä, ennen kuin kerkesivät edes onnitella!! Mies ei tehnyt elettäkään, katsoi vain vieressä. Poistuin suihkuun lasten jäädessä riitelemään.
Sillä aikaa kun olin suihkussa, mies teki perus aamupalan, ei kukkia, ihanat kortit lapsilta. Jotenkin väkinäisesti tuli aamupala syötyä. Sitten mies kertoi varanneensa pöydän ravintolaan. No eikös se ole juuri se, josta EN pidä. Se, johon on aina pöytiä vapaana vielä samalla viikolla kun on äitienpäivä. Olimme viime äitienpäivänä ko. paikassa äitienpäiväbrunssilla ja sen jälkeen sanoin, että seuraavalla kerralla mikä tahansa muu paikka tai vaikka kotikokkailut…..no mies sitten perui pöydän, mikä oli helpotus, niin ei tarvitse lähteä ruotsinlaivan buffetti-tunnelmaan taistelemaan pizzapaloista kyynärpäätaktiikalla:/
Aamupalan jälkeen ulos, lasten riitelyä. Lähdin yksin sisälle. En jaksaisi enää yrittää, ei tämä tunnelma nouse enää mitenkään.
Kuulostat ihan kauhealta tyypiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupalan jälkeen ulos, lasten riitelyä. Lähdin yksin sisälle. En jaksaisi enää yrittää, ei tämä tunnelma nouse enää mitenkään.Kuulostat ihan kauhealta tyypiltä.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Et oo mun äiti.
Tämä lausahdus on klassinen esimerkki manipuloinnista, empatian puutteesta ja henkisestä väkivallasta.
Vaikka lause "et ole minun äitini" on biologisesti totta, sen käyttäminen tässä tilanteessa on tarkoituksellista julmuutta. Sen tavoitteena on loukata, mitätöidä sinun merkityksesi vanhempana ja evätä sinulta ansaittu kiitos ja huomio yhteisten lasten äitinä.
Jos olisit lapset kasvattanut oikein, olisit tajunut, että lapset itse ovatkin sinulle kaikista isoin lahja. Mutta kun sa itse sitä älynyt ei ole ja lapsetkin on sitä etäisyyttää tuntenut, niin mitä odottat- vaihdat lapset johonkin suklaan tai hopeakorun? Oma väärä suhtauminen heijastasa lapsista ja miehestä takaisin. Miksi valittat nyt? Kaikki on itsestä kiinni.
Mikset veisi itse itseäsi hienosti syömään? Sen jälkeen vaikka kampaajalle, kasvohoitoon, hierontaan, mikä vaan mikä olisi itselle mieluista hemmottelua?
Jos perhe kyselee viestitse koska on ruoka, niin vastaa että sitten kun iskä saanut sellaisen kokattua, että itse olet juhlimassa äitienpäivää.
Ei olla koskaan lahjoja osteltu!
Parasta pienten lasten tekemät kortit ja valkovuokot haettu metsästä.
Päivällä käydään luontoretkellä omilla eväillä.
Yhdessäolo on suurin lahja!
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kiva, kun tällainen päivä on, että jotenkin muistetaan. Itse kuitenkin myös useimmiten saanut yh:na itse järjestää, jos olen halunnut äitienpäivää tai synttäreitäni viettää. Tänään aikuiset lapset tulee syömään ja kahville, toinen vasta illansuussa työvuoron jälkeen.
Hyvää äitienpäivää meille äideille! 🌸
Äitienpäivänä parhaimmat äidit saa mitalin.🤔 Tuon perinteen voisi jo lopettaa, se kasvattaa eriarvoisuutta, eikä se lopulta kerro edes koko totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ei olla koskaan lahjoja osteltu!
Parasta pienten lasten tekemät kortit ja valkovuokot haettu metsästä.
Päivällä käydään luontoretkellä omilla eväillä.
Yhdessäolo on suurin lahja!
Ihmisiä on erilaisia. Kumppanin osuus on suuri äitienpäivänä, että miten tämä tuntee puolisonsa, että miten haluaa merkkipäivää huomioitavan. Ja, että haluaako huomioida kumppaniaan.
Itse en olisi enää päivääkään parisuhteessa, jossa toiveitani ei kuunneltaisi. Ap:n sijassa laittautuisin tosi nätiksi, ja veisin itse itseni juhlistamaan merkkipäivääni.
Kunnon uhriutujia täällä. No joo sitä saa mitä tilaa.
Yksinäistä äitienpäivää vietän. En kaipaa lahjoja tai kortteja, kun tiedän, että aikuiselle lapsella on rahat tiukilla. Odottelen tuleeko tekstiviestillä jonkinlainen toivotus. Jos ei tule niin petyn. Toisaalta olen osaani tyytynyt. Kauniita ja iloisia äitenpäiviä on vaan fantasioissa. Kun olin lapsi, yritin ilahduttaa äitiäni äitenpäivänä jolloin pienellä lahjalla, johon olin säästänyt rahaa. Kerjäsin äidiltäni rakkautta, mutta hän ei kyennyt osoittamaan rakkautta minua kohtaan. Voi olla, että olen siksi itse epäonnistunut äitinä, vaikka kovasti yritin olla lämmin ja rakastava. Äidin osaksi voi koitua myös yksinäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Mikset veisi itse itseäsi hienosti syömään? Sen jälkeen vaikka kampaajalle, kasvohoitoon, hierontaan, mikä vaan mikä olisi itselle mieluista hemmottelua?
Jos perhe kyselee viestitse koska on ruoka, niin vastaa että sitten kun iskä saanut sellaisen kokattua, että itse olet juhlimassa äitienpäivää.
Joopa joo. Kampaamot ja kasvohoitolat tosiaan on Suomessa auki äitienpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinit teki eilen kakun, joka tosin korkataan vasta iltapäivällä kun isovanhemmat ovat paikalla. Mies oli käynyt pienempien kanssa poimimassa valkovuokkoja ja kahvit oli valmiina kun heräsin.
Etkö tiedä että valkovuokot ovat erittäin harvinaisia ja ne ovat suojeltavia. Vai että ihan poimimassa käytiin...
Ainakin mulla niitä kasvaa omassa pihassa ja just nyt iso ala ihan täydessä kukassa.
Ihan varmasti saan niitä siitä poimia.
Valkovuokot ei ole todellakaan harvinaisia,niitähän kukkii pitkin teiden varsia ihan valkoisenaan. Omalla pihalla myös ,olen ne sinne istuttanut jo kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinit teki eilen kakun, joka tosin korkataan vasta iltapäivällä kun isovanhemmat ovat paikalla. Mies oli käynyt pienempien kanssa poimimassa valkovuokkoja ja kahvit oli valmiina kun heräsin.
Etkö tiedä että valkovuokot ovat erittäin harvinaisia ja ne ovat suojeltavia. Vai että ihan poimimassa käytiin...
Ei oo valkovuokot suojeltavia, saa kerätä. Kangasvuokko on ja sitä ei saa kerätä tai siirtää paikaltaan. Sinivuokkoa voi kerätä mutta ne ei kestä kuin hetken.
Te, jotka sanotte että ette tarvitse mitään, onko se oikeasti niin vai pessimistinen päätös, koska mitään ei ole tulossa? Oikeasti tehkää ne ehdot selviksi myös lapsillenne.