Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei taaskaan äitienpäivälahjaa

Vierailija
10.05.2026 |

Luovutan jo. Sen jälkeen, kun lapset ovat olleet yläkoulussa, ei äitienpäivänä ole tullut edes korttia, saatikka lahjaa. Nyt pari viikkoa olen muistuttanut, että ensi sunnuntaina on äitienpäivä ja kertonut, että millainen äitienpäivähja olisi kiva, koska ajattelin, että ehkä saisi miehen ja lapset heräämään ajatukseen lahjasta äitille. Ei ollut edes suuri toive. Ehkä kukkia ja vaikka hopeinen koru tai vaikka vain suklaata.

Heräsin myöhempään kun normaalisti tänään. Heti aamusta mies ilmoittaa käyneensä hirveällä paskalla ja joo oli vissiin, koska koko kylpyhuone haisi. Keitin nyt itselle aamukahvin, teinit nukkuu vielä. Seuraavaksi alan pesemään pyykkiä ja teen pihahommia. 

Miten teidän äitienpäivä lähtenyt käyntiin? 

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut tuon saman  eli kun lapset siirtyivät yläkouluun äitienpäivämuistaminen on vähentynyt ja vastuu siitä siirtynyt minulle eli äidille.

Joskus tämä tuntuu loukkaavammalta, joskus vähemmän loukkaavalta. Esimerkin näyttäminen ei auta eli ostan omalle äidilleni kukkia äitienpäivänä ja syntymäpäivänä, mutta minulle niitä ei osteta. Toisaalta lapset eivät halua omosta rahoistaan niitä ostaa, sekin ymmärrettävää. Tosin saavat kyllä pyytäessään aina rahaa.

Kakun yleensä lapset tekevät kun rummutan toivekakkuani viikon verran ennen äitienpäivää.

Kortin olen saanut muistaakseni aina ja kiitän siitä aina vuolaasti.

Nyt olen menossa ostamaan äitienpäiväkukkia äidilleni ja ostan samalla itselleni kukat. Ja tänään ollut mukava äitienpäiväaamu vaikka itse kahvini keitin, kukat vielä kaupassa ja kakkua syödään tänä vuonna vain äidilläni. Hyvää äitienpäivää meille!

Vierailija
62/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitienpäivän vietto on rangaistava teko. Opetushallitus
(sisältää sarkasmia)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljäkymmentä vuotta äitinä ollut ei koskaan kukkia ei mitään muistamista

Alan pesee pyykkiä ja siivoamaan odotan vaan maanantai aamua ja tavallista arkea

Mitä, eikö ne lapset sitten riittäneetkään täyttämään sitä tyhjyyttä? 
Seuraavassa lauseessa yritätte kyykyttää lapsettomia, miten lapset on se kaikkeuden ksikkeus joita ilman ette tietäisi rakkaudesta mitään! 😂😂 

Suckers!! 😂

Vierailija
64/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset lahjaa?

Määkään en saanut naistenpäivänä lahjaa, olisin ilahtunut edes suklaapatukasta. Mutta kun tulin iltavuorosta kotiin niin exä totesi että ei ole enää päivä, nyt on ilta. Ex...

Vierailija
65/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan pesee pyykkiä ja siivoamaan odotan vaan maanantai aamua ja tavallista arkea

Älä uhriudu äläkä tee kotitöitä tänään. Tee itsellesi mieluisia asioita, mutta älä kotitöitä tänään. Hyvää äitienpäivää sinulle!

Vierailija
66/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain pojalta (21v) röökiaskin ja suklaapatukan.

Mies kuorsaa tuolla vielä. 

Valmistin italianpataa ja ruokajuomana on parit siiderit. Ei mitään hienoa. 

Ei tämä edes tunnu miltään juhlapäivältä,silloin tuntui kun poika oli pieni ja antoi innosta täristen jonkun tarhassa askartelemansa lahjan.

Nykyään tämä on tavallinen päivä.

Vierailija
67/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitin ennen äitienpäivää, että kerrankin minun toiveitani  kunnioitettaisiin: Ei lahjoja, ei kukkia, vain äitienpäiväkahvit. Arvatkaa toteutuiko! Eipä tietenkään, mies toi kukan, jokainen lapsi lahjan....

Vierailija
68/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä, eikö ne lapset sitten riittäneetkään täyttämään sitä tyhjyyttä? 
Seuraavassa lauseessa yritätte kyykyttää lapsettomia, miten lapset on se kaikkeuden ksikkeus joita ilman ette tietäisi rakkaudesta mitään! 😂😂 

Suckers!! 😂

Ihan kuin olisit katkera lapseton.

Vierailija
69/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit teki eilen kakun, joka tosin korkataan vasta iltapäivällä kun isovanhemmat ovat paikalla. Mies oli käynyt pienempien kanssa poimimassa valkovuokkoja ja kahvit oli valmiina kun heräsin. 

Etkö tiedä että valkovuokot ovat erittäin harvinaisia ja ne ovat suojeltavia. Vai että ihan poimimassa käytiin...

Ainakin mulla niitä kasvaa omassa pihassa ja just nyt iso ala ihan täydessä kukassa.

Ihan varmasti saan niitä siitä poimia.  

Vierailija
70/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on aamu. Meidänkin teini nukkuu ja on yllätys jos jotain saan. Olen kyllä sanonut ettei tarvi mitään vähistä rahoistaan hankkia. Käymme porukalla anopin luona kahvilla ja se yhdessäolo tuo juhlan tuntua tähän päivään ilman lahjojakin. Anopille on kukka ostettuna.

Miksi anoppi on ansainnut jotain, mutta sinä et? 

Mulla on hyvä anoppi ja meillä läheiset välit. Me ostamme anopille kukan, ei teini vähistä rahoistaan. Ja kyllä haluan anoppia muistaa, en itse välitä lahjoista.

Minullakin on ollut kaksikin anoppia, ja ne on olleet tosi kivoja ihmisiä.  Valitettavasti molemmat on jo menehtyneet.  Toiselle voin viedä haudalle kukan, toisen hauta on niin kaukana, etten sinne pääse.

Vierailija
71/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkääs nyt muistaa, että ihan itsekkäistä omista tarpeistanne te olette niitä lapsia hankkineet. Kuka kaipasi sosiaalista hyväksyntää, kuka kuvitteli että sillä saa miehen sidottua, kuka teki itselleen vanhuuden varalle hoitajan, jonkun tartti tehdä itselleen ystävä, kuka ei keksinyt muuta tekemistä elämässään, niin mielikuvituksettomuuttaan lisääntyi. 
Sitten on tietydti suuri joukko teitä, jotka ihan vahingossa vaan pamahditte paksuiksi, ettekä ottaneet vastuuta vahingosta, vaan pakotatte jonkun syntymään teidän huonon elämänhallinnan keskelle. 
Pointti on, että teidän lapsi ei voinut omasta syntymästään päättää. Se oli teidän päätös. Teidän lapsi ei ole teille yhtään mitään velkaa. 

Mikä saakelin katkeruus suakin vaivaa?!!!!

Muista itte  itsestäsi mitä olet tehnyt ja mistä tarpeista mitäkin.  Sulle varsinkaan ei ole kukaan mitään velkaa.  Mitä täällä pauhaat?

Vierailija
72/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka yleistä  on, ettei saa äitienpäivänä lahjaa, korttia, onnentoivotuksia tai aamukahvia sänkyyn tai edes ruokapöytään? Tämä on minulle arkipäivää, ollut jo useita kymmeniä vuosia. Minua ei myöskään viedä ulos syömään. Olen jo tottunut kaikkeen tähän enkä edes odota mitään. 

Vierailija
73/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nyt isojen lasten äitiys erilaista kuin pienten. Pieni lapsi ottaa kädestä ja sanoo rakastan sinua äiti. Teini pyöräyttää silmiään ja sanoo onko sun pakko olla noin ärsyttävä. Noin kärjistetysti.

Itse myös vierastan sitä, että äitienpäivän pitäisi olla jotain äitien jumalointia. Me keksittiin eiliselle teinin kanssa yhdessä juttuna, joita kaikki tykkää tehdä ja vietettiin aikaa yhdessä. Tänään minä heräsin ensimmäisenä ja lenkitin koiran ja keitin itse kahvini. Olen aamuvirkku ja muu perhe ei. En tarvitse kruunua äitiydestäni, vaan nautin niistä arkisista jutuista mitä elämä tuo äitinä tullessaan. 

Me ostettiin äitille yksi hänen toivomansa asia, ja minä leivoin kakun. 👍🏻

Vierailija
74/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä puhutaan. Jos haluan jotain, teen selväksi että tällainen juttu hankitaan. Inhoan yllätyksiä, joten aika selvästi sanon jos jotain haluan. En ole saanut tänään mitään, en korttia enkä lahjaa, koska olen ääneen sanonut ja tehnyt selväksi, että mitään ei tarvitse hankkia. Minä olen äiti joka päivä ja siitä minua myös usein kiitetään. En tarvitse siihen erillistä lahjontapäivää.

Vierailija
75/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset lahjaa?

Olen itsekeskeinen narsisti ja kaipaan huomiota. 

Vierailija
76/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkääs nyt muistaa, että ihan itsekkäistä omista tarpeistanne te olette niitä lapsia hankkineet. Kuka kaipasi sosiaalista hyväksyntää, kuka kuvitteli että sillä saa miehen sidottua, kuka teki itselleen vanhuuden varalle hoitajan, jonkun tartti tehdä itselleen ystävä, kuka ei keksinyt muuta tekemistä elämässään, niin mielikuvituksettomuuttaan lisääntyi. 
Sitten on tietydti suuri joukko teitä, jotka ihan vahingossa vaan pamahditte paksuiksi, ettekä ottaneet vastuuta vahingosta, vaan pakotatte jonkun syntymään teidän huonon elämänhallinnan keskelle. 
Pointti on, että teidän lapsi ei voinut omasta syntymästään päättää. Se oli teidän päätös. Teidän lapsi ei ole teille yhtään mitään velkaa. 

Onneksi sinunlaisellesi ei ole lapsia. Äiti sinulla ilmeisesti on, ja häntä käy sääliksi kun oma lapsi on noin paskamainen. 

Vierailija
77/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohtuutonta toivoa juhlapäivänä huomioimista. Hyvää äitienpäivää, ap

Vierailija
78/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että teidän lapset kohtelee noin myös tulevia kumppaneitaan, kun eivät ole oppinut lähimmäisenrakkautta ja arvostamista kotona. Liekkö mitään kumppaneita edes saavat. Teiltä jää lapsenlapsetkin saamatta.

Vierailija
79/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun molemmat aikuiset lapseni ovat kumpikin reissussa. Kumpaankin erittäin hyvät välit. Toinen lähetti onnitteluviestin heti aamusta, toisen viestiä tässä vähän odottelen. Kaipa se sieltä tulee… (Kyllä vähän loukkaannun jos hän unohtaa, mutta luultavasti hän lähettää sen myöhemmin, ja nyt kyse on siitä että hän nukkuu vielä.) 

En juhli tätä itsekseni mitenkään. 

Vierailija
80/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin kinkkusämpylän kera aamukahvin, sitten paistoin lihat karjalanpaistiin joka on  nyt uunissa. Lapseni eivät pääse tulemaan. Kävin eilen omaa äitiä tervehtimässä palvelukodissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi