Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei taaskaan äitienpäivälahjaa

Vierailija
10.05.2026 |

Luovutan jo. Sen jälkeen, kun lapset ovat olleet yläkoulussa, ei äitienpäivänä ole tullut edes korttia, saatikka lahjaa. Nyt pari viikkoa olen muistuttanut, että ensi sunnuntaina on äitienpäivä ja kertonut, että millainen äitienpäivähja olisi kiva, koska ajattelin, että ehkä saisi miehen ja lapset heräämään ajatukseen lahjasta äitille. Ei ollut edes suuri toive. Ehkä kukkia ja vaikka hopeinen koru tai vaikka vain suklaata.

Heräsin myöhempään kun normaalisti tänään. Heti aamusta mies ilmoittaa käyneensä hirveällä paskalla ja joo oli vissiin, koska koko kylpyhuone haisi. Keitin nyt itselle aamukahvin, teinit nukkuu vielä. Seuraavaksi alan pesemään pyykkiä ja teen pihahommia. 

Miten teidän äitienpäivä lähtenyt käyntiin? 

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on aamu. Meidänkin teini nukkuu ja on yllätys jos jotain saan. Olen kyllä sanonut ettei tarvi mitään vähistä rahoistaan hankkia. Käymme porukalla anopin luona kahvilla ja se yhdessäolo tuo juhlan tuntua tähän päivään ilman lahjojakin. Anopille on kukka ostettuna.

Miksi anoppi on ansainnut jotain, mutta sinä et? 

Tätä minäkin ihmettelen, että usein juhlitaan niitä isovanhempia, mutta se uusin äiti unohtuu. 

Vierailija
22/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuolla häärää. En saa herätä vielä. Kahvit tulee kyllä kohta sänkyyn.

Lapset tulevat yhdeltätoista tänne käymään.

Päivällä mennään äitini luokse kaikki yhdessä palvelutalolle.

Se on joku muistamiseen ja toisten huomioimisen liittyvä juttu, jos on opittu tai  sen voi opetella.

Meillä lapsuudenperheessä isä ei osannut. Äiti sai meiltä lapsilta kyllä lahjat.

Tässä omassa perheessämme olemme alusta asti muistaneet äitienpäivän ja isäsänpäivän ja niin lasten kuin aikuistenkin synttärit. Aamulla laulava kulkue herättää päivänsankarin. Ne on olleet monenlaisia riippuen iästä ja innostuksesta, mutta se tapa on.

Lahjoja? Äitienpäivään liittyen ehjä joku yhteinen tekeminen tai ihan vaan ne aamukahvit ja yhdessäolo vaikka hetken. Kukat oli keskimmäinen poika tuonut eilen jo tuonne pöytään, kun on yön veks.

Ei tarvi olla isoa tai kallista. Minusta se ajatus ja toisen huomioiminen on arvokas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo mun äiti.

Vierailija
24/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä suoraan sanon jokaiselle mitä ostavat tai kotiin ei tulla ilmaisille sapuskoille. Juuri on 2 lasta muuttanut omilleen. Sanon että kakkukahvit klo14 ja tuotte kakun.

Vierailija
25/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellainen ap:n paska tänään?

Vierailija
26/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut miehelleni alusta asti näin toimitaan. Hänen äitinsä oli äitienpäivät töissä, kävimme minun äitiä moikkaamassa.

Itse, kun olin ekaa krt raskaana, puoliso pyysi juhlimme isänpäivää. Äitienpäivänä olin äiti ja silti mieheni ei tehnyt mitään, koska en ole hänen äiti. 
Melkoisen marmatuksen jälkeen oppi ja siitä asti on ollut aina jotain. Muistaminen ei ole ollut suuri euroilla laskettuna, mutta jotain mielelästä

Vierailija
27/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jo eilen  lapsenlapselta paketillisen suukkoja, niitä n. Niitä olisi pitänyt olla siinä paketissa kuusi mutta oli halunnut maistaa uutta makua kaverin kanssa, niitä oli neljä. Ja itsetehty kortti. Hällä oli pelimatka tänään, siksi lahja tänään. Loistava lahja mikä teki iloiseksi.

Muuten vaan on tavallinen pyhäpäivä miehen kanssa, ehkä käydään ostamassa leivokset. Ja oma lapseni laittaa puhelimeen onnittelut ja minä hänelle.

Vierailija
28/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme toi minulle + isälleen aamulla yhteisen läheisenpäiväkortin.

Vierailija
29/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne.  Olisit herännyt aiemmin ja keittänyt kahvit koko porukalle. Täytekakku pöydässä. Ja laittanut paremmat vaatteet päälle. Kermaa kahviin ja vähän keksejä. Olisit ihan itse puuhaillut. Niin monet tekee. Muista kuitenkin seuraavana miehen isänpäivänä ettei kukaan anna mitään sovi niin lasten kanssa. Kerrot vaan miehellesi että kävimme paskalla . 

Vierailija
30/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen äitienpäivään. Myönnän kyllä ett koen sen ylenpalttisen huomioinkin vähän vaivaannuttavana koska koen että olen äiti koska haluan olla ja se on minulle tärkeää itsekkäistä syistä, en kaipaisi tunnustusta. Mutta oli silti ihanaa saada aamiainen sänkyyn - kahvia ja croissanttia ja lisäksi lasten täyttämää ja koristelemaa kakkua (ovat vielä koululaisia niin minä paistoin pohjan eilen illalla). Sain myös suloisimmat lahjat - pieniä herkkuja ja muistamisia ja puolen tusinaa korttia kun pienempi innostui. En tykkää että ostavat mitään isoa minulle pienillä rahoillaan niin tämä oli just sopiva. Kukkia ostin jo eilen keittiön pöydälle, niin saatan muutenkin viikonloppuna ostaa mutta nyt mietin myös äitienpäivää. Oikeastaan nyt on mukavan juhlava olo, ehkä sitä voisi vielä tänään käydä jossain syömässä vaikken olekaan nyt pöytävarausta tehnyt. Minulla ei ole puolisoa joten juhlimme lasten kanssa keskenämme.

Vierailija
31/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teimme äidille itse kortin ja isän kanssa kukkia kuin kahvit . Sittemmin annettu kukkia. 

Vierailija
32/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap hyvää äitienpäivää! Harmi jos on ollut kurja startti. Ei ole kiva tilanne jos perhe tietää että haluaisit muistamista muttei sitä tule. Hyvää äitienpäivää kaikille äideille ja äitiyttä toivoville! Ja äitien lapsille myös!

Vierailija
33/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset lahjaa?

En ole tuo jolta kysyit, mutta vastaan:

Siihen tunteeseen, että on rakas ja arvostettu äitinä, ja kun ihan yleisesti on tapa ollut, että äidit saavat jotain lahjaksi, kun on äitienpäivä.

Ja seuraavaksi täällä aletaan jäkättää, että etkö itse arvosta itseäsi ja mitä olet tehnyt ansaitaksesi huomiota ja oletko mielestäsi hyvä äiti ja pälä pälä ja jäkä jätkä ja niin edelleen.

Kaikkea tuommoista ihan typerää nykyjargonia.

Kukaan äiti ei ole täydellinen, kaikki äidit ei ansaitse arvostusta, jotkut on tosi huonoja äitejä ja niin edelleen, mutta suurin osa meistä ihan tavallisista äideistä olemme kuitenkin edes ne äitienpäiväonnittelut ansainneet.  

Vierailija
34/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan toi läheisen päivä hyvä niin että yhdistää siihen isän äidin ja isovanhemmat yhdeksi. Kun on erilaisia perheitä eronneita ja uusperheitä on monia yksinhuoltajia . Läheisen päivä kattaisi kaikki. Myös ne yksin asuvat. 

Vierailija
35/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa nostaa mutta muista silti käydä paskalla isänpäivän aamuna . 

Vierailija
36/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2v ja 1v sama päivä kuin muut.

Mies jo muistutti että sänky pitää pedata ja siivota yhdessä. Aivan täyttä paskaa. Viime vuonna koristelin, kysyin miehen isältä apua hänen isänpäivä/synttärilahjaan. En osaa ostaa hänen harrastukseen liittyvää lahjaa ilman apua. Annoin nukkua

Vierailija
37/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen fakta on, että kunnioitus ansaitaan. Sitä ei ansaita typistämällä itseään orjan asemaan. Se ansaitaan aikuisuudella. Sitä niittää mitä kylvää. 

Oi joi, miten hienosti muotoilit.  Mutta kuule, sitä aikuisuutta on niin monenlaista. Mikä niistä kaikista variaatioista onkaan se kunnioituksen ansaitseva...?

Vierailija
38/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsemme toi minulle + isälleen aamulla yhteisen läheisenpäiväkortin.

No missä teidän vanhempien läheisen päivän kortti on lapsille? Tämäkin päivä pilataan moisella roskalla. Ei ole mitään läheisenpäivää.

Vierailija
39/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset lahjaa?

Mihin SINÄ tarvitset lahjaa? Vai eikö kukaan muista sinua syntymäpäivänäsi tai jouluna?

Vierailija
40/154 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen täällä sängyssä kun mies laittelee aamupalaa. Meillä juhlitaan aina äitienpäivät ja isänpäivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi