Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työpaikan ulkomailta

Vierailija
09.05.2026 |

Vielä pitäisi asunto löytää. On ne vuokrat kalliita Kouvolaan verrattuna.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työnantaja auta asunnon hankinnassa? Varaa ensimmäisen viikon ajaksi Airbnb tai hotellihuone ja etsi sieltä paikan päältä. 

Vierailija
22/30 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin nyt olet muuttamassa? Eikö työnantajasi auta sinua löytämään sopivan kämpän? Jos vuokrat ovat kalliita, sen pitäisi näkyä myös palkassasi. Kuulostaa siltä, että sinulla on vielä monta yllätystä edessäsi. Onnea matkaan!

Eivät auta asunnon löytämisessä, mutta maksavat 1kk vuokran, ekan kuun

Tuohan on reilusti tehty. Kannattaa kuitenkin kysyä työnantajalta, mitä kiinteistönvälityssivuja siellä paikkakunnalla toimii. Itse menisin jo viikkoa tai kahta ennen töiden alkua ja etsisin sen asunnon sieltä käsin. En tekisi vuokrasopimusta näkemättä asuntoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon! Vaati paljon uskallusta tehdä tuollainen irtiotto tutusta ja turvallisesta, mutta sehän vie elämässä eteenpäin. Ilman muutoksia ei tapahdu mitään. Onnittelut vielä siitä, että jos päädyt jäämään, niin teit onnistuneen valinnan tämän uppoavan laivan jättämisestä.

Kerran tämä onkin jo tehty, virhe oli muuttaa takaisin. Suomessa ei voin epäonnistua. Suomi on persuille hyvä paikka elää ja käydä töissä, ei muille.

Vierailija
24/30 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla voi tapahtua kaikenlaista. Olen kuullut juttuja.

Ulkomailla voi sattua vaikka mitä. Homeinen asunto, rikollisuutta, pahoinpitelyitä, varkauksia, terroristi-iskuja, hujauksia, työsuhteessa laiminlyöntejä ja niin edelleen

Kun muuttaa slummiin niin näiltä voi sulkea silmät

Aloitan asunnon etsinnän tästä. Mitä halvempi ja räkäläisempi asunto, sen parempi. Laitetaan vuokrarahoista säästyneet rahat kaljaan.

Vierailija
25/30 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä-Heinäkuussa pitäisi aloittaa työt. Mistä sivustolta löytää asunto nopealla aikataululla?

Joo, varmaan löytyy sellainen sivu kuin apartmentfromabroad.com ja hakuehdoksi ulkomaa. Vähän jos saisi tarkennusta, niin voisit saada apua, mutta provohan tämä aloitus on.

Itse olen työskennellyt neljässä eri maassa yhteensä lähes 8 vuotta. On kyllä iso osa oman elämäni kokemuspankkia ja kaikki ei aina ole helppoa ja yksinkertaista. Yksi ohje kyllä on ulkomaille muuttaville. Ympäristöä ja olosuhteita ei voi muuttaa, joten ainoa joka joustaa ja sopeutuu, olet sinä itse. Maitojuna odottaa, jos siihen ei pysty.

Silti kannustan kaikkia, lähtekää, jos siihen vain mahdollisuus tarjoutuu.

Vierailija
26/30 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska tämä av.llä kovasti käytetty "ulkomaat".

Veikkaan Viroa.

Vierailija
27/30 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska tämä av.llä kovasti käytetty "ulkomaat".

Veikkaan Viroa.

Virossa moni asia on hyvin hoidettu

Vierailija
28/30 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paria kertaa lukuunottamatta olen aina itse saanut työnantajalta apua asunnon löytämiseen. Nämä pari kertaa on olleet yliopistoja, joihin tulee joka vuosi satoja ihmisiä ulkomaista, eikä resursseja asuntovälitykseen ole - mutta näissäkin joku on kyllä osannut neuvoa sen paikallisen oikotien vastineen. 

Itse tosiaan ottaisin pariksi viikoksi jonkun bedandbreakfastin tai aibnbn tai vaikka vaan hotellin, josta käsin etsisin asunnon niin, että sitä ja sen ympäristöä voi oikeasti käydä katsomassa. 

Vierailija
29/30 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paria kertaa lukuunottamatta olen aina itse saanut työnantajalta apua asunnon löytämiseen. Nämä pari kertaa on olleet yliopistoja, joihin tulee joka vuosi satoja ihmisiä ulkomaista, eikä resursseja asuntovälitykseen ole - mutta näissäkin joku on kyllä osannut neuvoa sen paikallisen oikotien vastineen. 

Itse tosiaan ottaisin pariksi viikoksi jonkun bedandbreakfastin tai aibnbn tai vaikka vaan hotellin, josta käsin etsisin asunnon niin, että sitä ja sen ympäristöä voi oikeasti käydä katsomassa. 

Tässä on puolensa ja puolensa. Epävarmuutta on tuossakin, että pariksi viikoksi ottaa airbnb:stä. Ei se asuntotarjonta siellä ollessa parane. Nykypäivänä pitäisi asunto löytää netin kautta. Ei tuo tietenkään korvaa sitä, että paikanpäällä voisi asuntoja nähdä. 2vk on lyhyt aika asunnon etsinnässä.

Vierailija
30/30 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on puolensa ja puolensa. Epävarmuutta on tuossakin, että pariksi viikoksi ottaa airbnb:stä. Ei se asuntotarjonta siellä ollessa parane. Nykypäivänä pitäisi asunto löytää netin kautta. Ei tuo tietenkään korvaa sitä, että paikanpäällä voisi asuntoja nähdä. 2vk on lyhyt aika asunnon etsinnässä.

Nääh, kyllä kahdessa viikossa löytää asunnon. Ja jollei löydä, voi sitä tilapäisasuntoa toki vuokrata vähän kauemmin.

Tarjonta ei parane siellä ollessa, mutta kyllä paikan päällä näkee aika paljon realistisemmin, mikä se taso oikeasti on, ja mikä siinä on hintansa väärti ja mikä taas ylihinnoiteltua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi