Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saat kutsun juhliin ja kutsussa lukee 'ei lahjoja'. Miten toimit?

Vierailija
11.05.2026 |

Jos järjestän juhlat ja toivon, että vieraat tulee, mutta ei lahjoja, niin miksi kaikki ei noudata sitä? Tuodaan kuitenkin jotain krääsää. Vaikka kukkia. Minä olen jo juhliin hommannut kivat kukat, eikä ole mitään ylimääräisiä vaaseja, koska olenhan erikseen ilmoittanut, että EI LAHJOJA

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuo lahjaa.

Vierailija
2/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjat kielletään, tuon juuri jotain kukkien kaltaista tai organisoin muiden vieraiden kanssa lahjakorttikeräyksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sun iskältä.

Vierailija
4/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule juhliisi koska olen lahjakas.

Vierailija
5/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut ainoastaan yksissä juhlissa, johon ei toivottu lahjoja. Vein lahjakortin "siihen vihreän kortin kauppaan", koska en iljennyt mennä ilman mitään. Kaiķki muut kuin yksi vieras toivat jotain, eikä häntä katsottu kieroon. Kutsuun oli muotoiltu nätein sanakääntein tuo Ei lahjoja -pyyntö. Ehkä "tylympi" ilmoitus toimii paremmin?

Vierailija
6/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kutsuun, että ei lahjoja eikä kukkia, sillä moni saattaa tuoda kuitenkin kukkia, jos lahjaa ei "saa" tuoda.
Etenkin jos sinulla ei ole maljakoita varattuna kukille.

Vierailija
7/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata järjestää juhlia jos tunnelma lopahtaa ja pahoittaa mielensä jostain kukkakimpusta tai lahjakortista. Juhlissa, tai ylipäätänsä missä tahansa minne saapuu useita muitakin ihmisiä, voi tapahtua kaikenlaista muutakin hallitsematonta.

Vierailija
8/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliainen vs lahja. Mä en osaa mennä kutsuihin niin että en veisi sinne jotain. Minusta tuliainen kuten kukat, suklaa, skumppapullo jne sellainen mikä ei ole henkilökohtainen ja siitä voidaan tarjota esim vieraille on ok. Lahja taas on enemmän henkilökohtainen ja tarkoitettu juuri yhdelle henkilölle, parille tai perheelle. Jos kutsuss kielto ei lahjoja, veisin sinne sitten tuliaisen. Tuliaisen voi laittaa sitten vaikka kiertoon jos ei saaja esim pidä siitä skumpasta.

Vierailija
9/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuo lahjoja. Se on selvä toive ja sitä tulee kunnioittaa. 

Vierailija
10/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliainen vs lahja. Mä en osaa mennä kutsuihin niin että en veisi sinne jotain. Minusta tuliainen kuten kukat, suklaa, skumppapullo jne sellainen mikä ei ole henkilökohtainen ja siitä voidaan tarjota esim vieraille on ok. Lahja taas on enemmän henkilökohtainen ja tarkoitettu juuri yhdelle henkilölle, parille tai perheelle. Jos kutsuss kielto ei lahjoja, veisin sinne sitten tuliaisen. Tuliaisen voi laittaa sitten vaikka kiertoon jos ei saaja esim pidä siitä skumpasta.

Juhlat jossain vuokrapaikassa ja lähtö sieltä suoraan häämatkalle tms. Minne ne skumppapullot laitetaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan