Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7282)

Vierailija
121/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
122/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen ystävä jättää toisen oman onnensa nojaan ja poistuu paikalta, vaikka on sovittu yhteisestä illanvietosta? Ei ysärillä kaveria jätetty ja jos molemmat eivät mahtuneet johonkin autokyytiin niin kumpikaan ei lähde ja jätä toista. Joku suhdesoppa tässäkin takana?

Hyvinkin moni, varsinkin kun olivat kotikaupungissaan ja Raisalla kävelymatka isänsä luokse.

Onneksi en ole nuoruudessani tälläisiä ihmisiä tuntenut. Kaveripiireissä pidettiin kyllä aina huolta että kaikki pääsi turvallisesti kotiin, oli sinne sitten lyhyt tai pitkä matka tai kunto mikä tahansa. En tajua, miten tämä ystävä on kyennyt jatkamaan elämäänsä tämän tapahtuman jälkeen. 

Olet onnekas. Tuolla aiemmin jo joku kirjoitti, että hänellä oli itselläänkin tuollaisia kavereita teininä. Oli minullakin: itsekkäitä ja huolettomia, ei kiinnostanut kuin minä itse ja mun ihastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Multisilta-vihje uskottavin, Raisa mennyt pizzeriaan lämmittelemään. Sitten lähtenyt taksilla Multisiltaan ulkomaalaismiehen kanssa. Tilanne ajautunut raiskaukseenm ja tappoon.

Mielestäni tämä on epäuskottavin. Miten mies olisi saanut ruumiin ulos kerrostalosta kenenkään huomaamatta?

On niitä ennenkin ruumiita viety kerrostalosta pois. Tampereella oli muuten se sarjaraiskaajan tapaus. Huumasi ja raiskasi naisia, yhden tappoikin. Jäi kiinni kun ovisilmästä naapuri oli aamulla katsonut kun mies kantoi mattokääröä. Piti sitä epäilyttävänä ja soitti poliisille. Mies kävi piilottamassa ruumiin metsään ja poliisit odotti asunnolla kun palasi reissultaan. Ilman tuota naapuria tämäkin tapaus voisi olla selvittämättä.

Juu, on noita muutamia tapauksia ollut, joista on kerrottu että ruumis on kannettu johonkin mattoon käärittynä ulos kerrostalosta. 

Vierailija
124/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se naispuolinen kaveri edes jätti Raisan yksin? 

Koska sai mahdollisuuden olla poikkiksen kaa...

Vierailija
125/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken."

 

Sumutusta. Raisa on jo tuossa kohtaa ollut kuolleena ja tuo puhelu on vain alibin tekemistä itselleen.

Miksi kaveri enää soittelisi Raisalle puolenyön jälkeen?

Eikä kukaan aja saman illan aikana Huittisiin ja takaisin vain jatkaakseen baari-iltaa.

Vierailija
126/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi on taatusti tuonkin mahdollisuuden tutkinut. Sinänsä ihan relevantti pointti AP:llä.

Mä en taas usko tuohon, että porukalla suomalaiset teinit t*ppaisi jonkun. Tuo että porukalla hylkäävät jonkun, jättävät pois kyydistä on paljon todennäköisempää. Suomalaiset teinit*ppajathan toimii aina yksin. Se Seinäjoen likka ja se ojaanpotkijapoika jne.

No eivät todellakaan toimi aina yksin! Suomessa on lukuisia teinitappoja, joissa on ollut koko porukka mukana.

Ensimmäisenä tulee mieleen Koskelan teinimurha, sitten sinne Lapin erämaahan kaveriporukan hylkäämä Saku. 

Joku teini oli kuristettu auton takapenkille ja poliisi jopa pysäytti auton, mutta ei huomannut yhden jo olleen kuolleen takapenkillä jne.

Mitäs sitten Heinojen murhat Lopella? Oikein suunnitelmallinen murha kaveriporukan kesken ja ruumiit tiputettiin mereen veneestä.

Teinit ovat just tuommoisia, että jos jotain sattuu vaikka vahingossa, asiaa hävetään niin paljon, että mieluummin peitellään jäljet ja ollaan hiljaa, kuin myönnetään asia kenellekään.

Vai niin. Nämäkö eivät sitten jääneet kiinni?

Nyt vähän logiikka ontuu.

Se Lappiin hylätty Saku. Siinä ei poliisi saanut tarpeeksi todistusaineistoa kaveriporukkaa vastaan. Logiikka ei onnu yhtään.

Lisäksi Teemu Puumala katosi bileistä, josta soitettiin hätäkeskukseen ja sitten peruttiin soitto. Ehdottomasti olisi pitänyt poliisien mennä tarkistamaan tilanne.  Miksi porukka halusi Huittisten seurahuoneelle, Tampereella enemmän bilepaikkoja?

Huittisten Seurahuone on keksitty tarina. Alibi sille, mihin muka koko porukka katosi niin pitkäksi aikaa. Ihan höpön löpöä. 

Jos todellisuudessa Raisa oli heidän kyydissään ja oltiin jossain ihan muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä aika moni joskus tekee typeriä päätöksiä, joita katuukin myöhemmin. Harvemmin ne vaan päättyvät kenenkään katoamiseen, kuolemaan tms.Tarkoitan nyt tätä ystävää joka jätti Raisan yksin. Eiköhän hän ole aika monta kertaa toivonut että olisi toiminut toisin.

Vierailija
128/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken."

 

Sumutusta. Raisa on jo tuossa kohtaa ollut kuolleena ja tuo puhelu on vain alibin tekemistä itselleen.

Miksi kaveri enää soittelisi Raisalle puolenyön jälkeen?

Eikä kukaan aja saman illan aikana Huittisiin ja takaisin vain jatkaakseen baari-iltaa.

Niin. Lähes 100 kilsaa ja Huittisiin ja samat lähes 100 kilsaa takaisin. Eikä Huittisissa oltu montaa minuuttia.

Uskokoon ken tahtoo. Mä en usko hetkeäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä aika moni joskus tekee typeriä päätöksiä, joita katuukin myöhemmin. Harvemmin ne vaan päättyvät kenenkään katoamiseen, kuolemaan tms.Tarkoitan nyt tätä ystävää joka jätti Raisan yksin. Eiköhän hän ole aika monta kertaa toivonut että olisi toiminut toisin.

Ei ainakaan julkisuuteen ole tullut asiasta itkemään.

Vierailija
130/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin on ollut yksinkertaisesti pakko tutkia asiaa tältäkin kantilta. Sen jälkeen tämä mahdollisuus on lentänyt romukoppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Multisilta-vihje uskottavin, Raisa mennyt pizzeriaan lämmittelemään. Sitten lähtenyt taksilla Multisiltaan ulkomaalaismiehen kanssa. Tilanne ajautunut raiskaukseenm ja tappoon.

Mielestäni tämä on epäuskottavin. Miten mies olisi saanut ruumiin ulos kerrostalosta kenenkään huomaamatta?

On niitä ennenkin ruumiita viety kerrostalosta pois. Tampereella oli muuten se sarjaraiskaajan tapaus. Huumasi ja raiskasi naisia, yhden tappoikin. Jäi kiinni kun ovisilmästä naapuri oli aamulla katsonut kun mies kantoi mattokääröä. Piti sitä epäilyttävänä ja soitti poliisille. Mies kävi piilottamassa ruumiin metsään ja poliisit odotti asunnolla kun palasi reissultaan. Ilman tuota naapuria tämäkin tapaus voisi olla selvittämättä.

Juu, on noita muutamia tapauksia ollut, joista on kerrottu että ruumis on kannettu johonkin mattoon käärittynä ulos kerrostalosta. 

Ja nämä ovatkin jääneet kiinni. Ullanlinnan psykiatri, joka yritti ähertää mattoon käärimäänsä vaimoa sisäpihalla autonsa takakonttiin. Ja petetty vaimo Töölössä, joka meni murhaamaan miehensä 28-vuotiaan salarakkaan, kääri mattoon ja hänkin  yritti saada kääröä nostettua autoonsa siinä onnistumatta.

Eiköhän tekijä olisi jäänyt kiinni myös, jos kerrostalosta olisi yrittänyt kantaa Raisan ruumista ulos. En siksikään usko lainkaan tuohon Multisiltaan.

Vierailija
132/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisin on ollut yksinkertaisesti pakko tutkia asiaa tältäkin kantilta. Sen jälkeen tämä mahdollisuus on lentänyt romukoppaan.

Miksi tätä ei ole sitten julkisuudessa yhtään käsitelty? On annettu ymmärtää, että joojoo, kaveriporukka jätti Raisan seisomaan yksin Hämeenkadulle. Ei me sitä otettu kyytiin. Ai okei, sitten joo, asia on niin, Eipä tutkita tätä julkisuudessa eikä julkisuudesta piilossa lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raisa on noussut kavereidensa autokyytiin. Takapenkillä ollaan oltu päällekkäin.

Ei olla menty autolla Seurahuoneelle, vaan jonnekkin muualle. Kenties kotibileisiin. Jotain on tapahtunut, jonka seurauksena Raisa menettänyt henkensä. Nuoret ovat pelästyneet ja halunneet peittää koko tapahtuman. Ihan niinkuin lapset, kun tekevät jotain väärää, he mieluummin peittelevät totuuden kuin myöntävät mitään. Nuorten mieli toimii samoin. Ruumis on kuljetettu autolla jonnekkin ja piilotettu.

Onko ruumiskoiria käytetty tuossa autossa, kaikkien noiden nuorten vanhempien kotona ja kavereiden kotona? Onko nuorten televalvontatiedot ja muutkin tekemiset tutkittu tuolta yöltä? Olivatko todistetusti Seurahuoneella? Mitä jos osa meni kotibileisiin ja osa meni Seurahuoneelle, mutta aamuyön pikkutunteina kaikki olivat samassa paikassa Raisa mukaan lukien?

 

Kaveriporukan väite siitä, että Raisa jätettiin kadulle, on vain hätäinen valhe, joka upposi kaikkiin.

Silloin alkuaikoina,kun katoaminen tapahtu, ehdotin myös samaista tapahtumaketjua keskustelupalstalla, niin, siellä yksi hurjistui ihan sikana. Kyllä sen Raisan poikaystävän vai olivatko jo eronneet, talo käytiin tarkistamssa, kuten taloa ympäröivä metsä. Mitään ei löytynyt. No, aikaakin oli jo kulunut sen verran, että mahdollinen ruumis ehditty hävittää hyvin. Eikös sielloin ollut kaduilla valvontakamerat ja siinä oltais nähty Raisan menevän johonkin auton kyytiin?  Olen samaa mieltä siitä, että kaveriporukka varmaan tietää enemmän, kuin antaa ymmärtää.

Vierailija
134/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka alaikäinen oli anniskeluravintolassa?

90-luvulla helpostikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Multisilta-vihje uskottavin, Raisa mennyt pizzeriaan lämmittelemään. Sitten lähtenyt taksilla Multisiltaan ulkomaalaismiehen kanssa. Tilanne ajautunut raiskaukseenm ja tappoon.

Mielestäni tämä on epäuskottavin. Miten mies olisi saanut ruumiin ulos kerrostalosta kenenkään huomaamatta?

On niitä ennenkin ruumiita viety kerrostalosta pois. Tampereella oli muuten se sarjaraiskaajan tapaus. Huumasi ja raiskasi naisia, yhden tappoikin. Jäi kiinni kun ovisilmästä naapuri oli aamulla katsonut kun mies kantoi mattokääröä. Piti sitä epäilyttävänä ja soitti poliisille. Mies kävi piilottamassa ruumiin metsään ja poliisit odotti asunnolla kun palasi reissultaan. Ilman tuota naapuria tämäkin tapaus voisi olla selvittämättä.

Juu, on noita muutamia tapauksia ollut, joista on kerrottu että ruumis on kannettu johonkin mattoon käärittynä ulos kerrostalosta. 

Ja nämä ovatkin jääneet kiinni. Ullanlinnan psykiatri, joka yritti ähertää mattoon käärimäänsä vaimoa sisäpihalla autonsa takakonttiin. Ja petetty vaimo Töölössä, joka meni murhaamaan miehensä 28-vuotiaan salarakkaan, kääri mattoon ja hänkin  yritti saada kääröä nostettua autoonsa siinä onnistumatta.

Eiköhän tekijä olisi jäänyt kiinni myös, jos kerrostalosta olisi yrittänyt kantaa Raisan ruumista ulos. En siksikään usko lainkaan tuohon Multisiltaan.

Seija Mörön murhaaja (nainen) onnistui yksin kantamaan ruumiin kerrostalosta autoon Kontulassa ja sitten upotti ruumiin veteen. Ei todellakaan mahdotonta.

Vierailija
136/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisaa on voinut olla kantamassa useampikin.

Vierailija
137/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisin on ollut yksinkertaisesti pakko tutkia asiaa tältäkin kantilta. Sen jälkeen tämä mahdollisuus on lentänyt romukoppaan.

Miksi tätä ei ole sitten julkisuudessa yhtään käsitelty? On annettu ymmärtää, että joojoo, kaveriporukka jätti Raisan seisomaan yksin Hämeenkadulle. Ei me sitä otettu kyytiin. Ai okei, sitten joo, asia on niin, Eipä tutkita tätä julkisuudessa eikä julkisuudesta piilossa lainkaan.

Mistä sinä tiedät että asiaa ei olisi tutkittu? Ei poliisi tiedota julkisuudessa läheskään kaikkea varsinkin kun kyseessä on avoin rikosjuttu.

Vierailija
138/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko näitä bileporukoita 2? Huittisten porukka ja toinen kotibileporukka. Eikös Raisan tavoitteena ollut päästä kotibileisiin? Sekin on mahdollista, että muut bilettäjät jäivät aikaisemmin pois autosta ja Raisa jäi kuskin kanssa...

Vierailija
139/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisin on ollut yksinkertaisesti pakko tutkia asiaa tältäkin kantilta. Sen jälkeen tämä mahdollisuus on lentänyt romukoppaan.

Miksi tätä ei ole sitten julkisuudessa yhtään käsitelty? On annettu ymmärtää, että joojoo, kaveriporukka jätti Raisan seisomaan yksin Hämeenkadulle. Ei me sitä otettu kyytiin. Ai okei, sitten joo, asia on niin, Eipä tutkita tätä julkisuudessa eikä julkisuudesta piilossa lainkaan.

Mistä sinä tiedät että asiaa ei olisi tutkittu? Ei poliisi tiedota julkisuudessa läheskään kaikkea varsinkin kun kyseessä on avoin rikosjuttu.

En tiedäkään. Ainakin julkisuudessa kaveriporukan osuus on sivuutettu aivan täysin. On esitetty sitäkin enemmän ties mitä tutkintalinjoja naisparista, Multisillasta sun muusta. Mutta eipä ole esitetty julkisuuteen spekulaatioita tämän kaveriporukan yöstä. Niinpä. Miksiköhän ei?

Vierailija
140/7282 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatetus on kylmällä säällä vähäinen, ei jää ulos mielellään pitkäksi aikaa. Korkkareilla ei kävellä kauas?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi