Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (7285)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka alaikäinen oli anniskeluravintolassa?
90-luvulla helpostikin.
Minun miespuolinen sukulainen kävi usein kapakoissa 16 v. Oli ns "vanhana syntynyt" säilyi samannäköisenä vuosikausia. Ikää lisäsi myös hyvin siisti vanhahtava pukeutuminen, kauluspaita ja kravatti.
Mihin Raisan puhelin on paikantunut tuona yönä? Kai poliisi nyt sen on tutkinut?
Tosin puhelin ei aina ole samassa paikassa kuin omistajansa.
Vierailija kirjoitti:
Ruumis on helppo viedä asunnosta myös vaikka arkkupakastimessa.
Tai matkalaukussa. Jenkeissä on näitä True Crime dokumentteja, monissa niistä on uhri viety matkalaukussa ulos ja se on tallentunut kameroihin. Olen nähnyt lukuisia tällaisia tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisin on ollut yksinkertaisesti pakko tutkia asiaa tältäkin kantilta. Sen jälkeen tämä mahdollisuus on lentänyt romukoppaan.
Miksi tätä ei ole sitten julkisuudessa yhtään käsitelty? On annettu ymmärtää, että joojoo, kaveriporukka jätti Raisan seisomaan yksin Hämeenkadulle. Ei me sitä otettu kyytiin. Ai okei, sitten joo, asia on niin, Eipä tutkita tätä julkisuudessa eikä julkisuudesta piilossa lainkaan.
Mistä sinä tiedät että asiaa ei olisi tutkittu? Ei poliisi tiedota julkisuudessa läheskään kaikkea varsinkin kun kyseessä on avoin rikosjuttu.
En tiedäkään. Ainakin julkisuudessa kaveriporukan osuus on sivuutettu aivan täysin. On esitetty sitäkin enemmän ties mitä tutkintalinjoja naisparista, Multisillasta sun muusta. Mutta eipä ole esitetty julkisuuteen spekulaatioita tämän kaveriporukan yöstä. Niinpä. Miksiköhän ei?
Naispariin en usko, ehkä tuttu nainen voisi tulla kysymykseen, ikätoveri. Miksi 16 v lähtisi tuntemattoman naisen matkaan?
No mites nämä kotibileet sitten? Mitä jos Raisa pääsikin näihin kotibileisiin? Siellä jotain sattunut ja yhteistuumin ruumis kätketty?
No sen takia ei oo spekuloitu kun poliisi on heti sen tutkinut ja todennut että kaveriporukkaa ei ole syytä epäillä. Oikeastikin aattelet ettei kellekään poliisille oo tullut mieleen tämä?
Vierailija kirjoitti:
No sen takia ei oo spekuloitu kun poliisi on heti sen tutkinut ja todennut että kaveriporukkaa ei ole syytä epäillä. Oikeastikin aattelet ettei kellekään poliisille oo tullut mieleen tämä?
Ai heti tutkinut? Tuommoisen tutkintahan kestää kuukausitolkulla. Kun otetaan kaikki kuulustelut, käydään läpi kaikki paikat, autot ja talot ruumiskoirien kanssa. Tarkistetaan puhelutiedot, mihin puhelimet ovat paikantuneet, tsekataan alibit, turvakamerat jne. lista on loputon.
"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken. Lopetettuaan puhelun hän ajatteli Räisäsen soittavan takaisin. Ystävä oletti Räisäsen menneen yöbussilla kotiin.
Myös poikaystävä yritti soittaa hänelle puolen yön aikaan.
Aamulla Räisäsen äiti yritti soittaa tyttärelleen, mutta puhelin ei enää hälyttänyt, vaan puhelu meni suoraan vastaajaan."
Eli puhelin on ollut päällä aamuun asti. Mihin puhelin on paikantunut koko tuon yön ajan? Onko puhelin liikkunut paikasta toiseen? Missä? Sitä ei ole kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Emme tiedä. Anna jo olla, ap.
Yritätkö vaientaa?
Puhelin on mennyt pois päältä vasta aamulla. Onko joku sammuttanut sen vasta aamulla vai onko puhelimesta loppunut silloin akku?
Puhelinten akuthan kestivät tuolloin todella pitkään. Akkua ladattiin ehkä kerran tai pari viikossa ja samalla akulla / latauksella pystyi puhumaan tuntikausia monta päivää.
Jos joku on tarkoituksella sammuttanut puhelimen vasta aamulla, tarkoittaa se sitä, että tekijällä on ollut puhelin aamulla hallussaan. Onko jo silloin puhelin ollut eri paikassa kuin Raisa? Onko tekijä ottanut Raisan puhelimen mukaan? Televalvontatiedoista selviäisi puhelimen liikkeet. Vai onko puhelin jätetty sinne, minne Raisakin?
Onko tekijä aamulla hoksannut, että ei hitsi, puhelin Raisan luona on yhä päällä ja mennyt erikseen sen sammuttamaan?
Löytyykö televalvontatiedoista, että jonkun muunkin puhelin paikantunut samaan paikkaan kuin Raisan?
Kuinka tarkkoja tietoja televalvonta antoi 1999? Kuinka tarkkaan puhelimet olivat jäljitettävissä? Aina pitää muistaa, että puhelimet voidaan jättää toisaalle, kuin missä itse ollaan. Puhelin antaa vain jotain suuntaviivoja.
Miksi Raisa ei enää vastannut puhelimeen puolen yön aikaan? Miksi Raisa ei soittanut takaisin? Oliko Raisa jo silloin saanut surmansa, eikä sen takia ikinä vastannut puheluihin eikä soittanut takaisin? Ajoittuuko hänen kuolemansa jo heti keskiyön tuntumaan? Tämä olisi noin tunnin päästä siitä, kun tämä kaveriporukka lähti ajamaan Hämeentieltä pois ja Raisa jäi muka seisomaan kadulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken."
Sumutusta. Raisa on jo tuossa kohtaa ollut kuolleena ja tuo puhelu on vain alibin tekemistä itselleen.
Miksi kaveri enää soittelisi Raisalle puolenyön jälkeen?
Eikä kukaan aja saman illan aikana Huittisiin ja takaisin vain jatkaakseen baari-iltaa.
Oliko tälle huittisten Seurahuone-kuviolle joku järkevä syy, koska tuntuu järjenvastaiselta lähteä isolta Tampereelta käpykylään lähes sadan km päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken."
Sumutusta. Raisa on jo tuossa kohtaa ollut kuolleena ja tuo puhelu on vain alibin tekemistä itselleen.
Miksi kaveri enää soittelisi Raisalle puolenyön jälkeen?
Eikä kukaan aja saman illan aikana Huittisiin ja takaisin vain jatkaakseen baari-iltaa.
Oliko tälle huittisten Seurahuone-kuviolle joku järkevä syy, koska tuntuu järjenvastaiselta lähteä isolta Tampereelta käpykylään lähes sadan km päähän.
Niin. Mitä niin ihmeellistä on jossain Huittisten Seurahuoneessa, että sinne lähdetään ajamaan Tampereelta (!) liki 100 kilometrin matka klo 23? Ja mikä vielä ihmeellisempää, paikalla ei edes viivytty! Ovat heti kääntyneet takaisin? Miksi? No siksi, kun eivät ikinä siellä olleetkaan. Ja tajusivat, että jos poliisi tarkastaa Huittisten turvakamerat, haastattelee ovimiehet ja ihmiset, niin poliisille selviää, ettei tämmöinen porukka ikinä sinne saapunutkaan puolen yön aikoihin.
Siksi tarina muuttuikin sellaiseksi, että joo ajettiin liki 100 km Huittisten Seurahuoneelle, mutta tultiinkin sieltä heti takaisin.
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Ei ole esitetty mitään järkevää syytä, miksi sinne on pitänyt lähteä ajamaan Tampereelta (jossa on kaikki ihmiset ja baarit) ja kun kerta niin kauas on päästy, miksi sieltä on heti käännytty pois? No just siksi, kun koko hiton Huittisiin ei ikinä mentykään! Se on vain peitetarina sille, missä todellisuudessa oltiin. Todellisuudessa oltiin jossain ihan muualla, jossa Raisakin oli.
Jos kaveriporukka olisikin mennyt Seurahuoneelle Huittisissa sisään ja viettänyt siellä todistetusti aamuun asti aikaa, niin tarina saisi eri sävyn. Nyt tämä on todella epäilyttävää koko Huittisiin ajo. En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken."
Sumutusta. Raisa on jo tuossa kohtaa ollut kuolleena ja tuo puhelu on vain alibin tekemistä itselleen.
Miksi kaveri enää soittelisi Raisalle puolenyön jälkeen?
Eikä kukaan aja saman illan aikana Huittisiin ja takaisin vain jatkaakseen baari-iltaa.
Oliko tälle huittisten Seurahuone-kuviolle joku järkevä syy, koska tuntuu järjenvastaiselta lähteä isolta Tampereelta käpykylään lähes sadan km päähän.
Pikemminkin Huittisista ajetaan Tampereelle yöelämään :D
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia. Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.
Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken."
Sumutusta. Raisa on jo tuossa kohtaa ollut kuolleena ja tuo puhelu on vain alibin tekemistä itselleen.
Miksi kaveri enää soittelisi Raisalle puolenyön jälkeen?
Eikä kukaan aja saman illan aikana Huittisiin ja takaisin vain jatkaakseen baari-iltaa.
Oliko tälle huittisten Seurahuone-kuviolle joku järkevä syy, koska tuntuu järjenvastaiselta lähteä isolta Tampereelta käpykylään lähes sadan km päähän.
Asuin itse käpykylässä. Tehtiin retkiä yöelämään muille paikkakunnille. Ei kuitenkaan noin pitkää matkaa, vaan 25-50 km. Oltiin jo 18 v. Samoin liikennettä toisin päin.
Sekin tässä ihmetyttää, jos osa oli ala-ikäisiä, kuinka olivat varmoja sisäänpääsystä Huittisiin.
Vierailija kirjoitti:
Poliisin on ollut yksinkertaisesti pakko tutkia asiaa tältäkin kantilta. Sen jälkeen tämä mahdollisuus on lentänyt romukoppaan.
Niinhän poliisi teki myös Bodomilla, Ulvilassa, Piia Ristikankareen kotona jne että aloitti viimeisistä silminnäkijöistä selvitykset. Tai siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken."
Sumutusta. Raisa on jo tuossa kohtaa ollut kuolleena ja tuo puhelu on vain alibin tekemistä itselleen.
Miksi kaveri enää soittelisi Raisalle puolenyön jälkeen?
Eikä kukaan aja saman illan aikana Huittisiin ja takaisin vain jatkaakseen baari-iltaa.
Oliko tälle huittisten Seurahuone-kuviolle joku järkevä syy, koska tuntuu järjenvastaiselta lähteä isolta Tampereelta käpykylään lähes sadan km päähän.
Asuin itse käpykylässä. Tehtiin retkiä yöelämään muille paikkakunnille. Ei kuitenkaan noin pitkää matkaa, vaan 25-50 km. Oltiin jo 18 v. Samoin liikennettä toisin päin.
Sekin tässä ihmetyttää, jos osa oli ala-ikäisiä, kuinka olivat varmoja sisäänpääsystä Huittisiin.
Ei ole tietoa, oliko osa alaikäisiä. Raisa ainakin oli ja hänellä oli täysi-ikäisen kaverin henkilöllisyystodistus.
Ehkä kaikki autossa olijat olivat täysi-ikäisiä? Jos osa oli alaikäisiä, ehkä heilläkin oli kaverin henkkarit? Vain poliisi tietää tämän. Oliko se Raisan tyttökaverikaan täysi-ikäinen? Se, kenen kanssa Raisa oli baarissa, ennenkuin menivät sen auton luo Hämeenkadulla.
En usko, että Huittisiin on lähdetty, varsinkaan, kun siellä ei ole edes viivytty. Ja jos mukana alaikäisiä, joilla ei kavereiden henkkareita, koko sisäänpääsy epävarmaa ja sitten tulisi miltei 200 kilsaa hukka-ajoa ja joku 2,5 tuntia autossa istumista. Ja kun Tampereella on kaikki ja koko yöelämä.
Vierailija kirjoitti:
"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken. Lopetettuaan puhelun hän ajatteli Räisäsen soittavan takaisin. Ystävä oletti Räisäsen menneen yöbussilla kotiin.
Myös poikaystävä yritti soittaa hänelle puolen yön aikaan.
Aamulla Räisäsen äiti yritti soittaa tyttärelleen, mutta puhelin ei enää hälyttänyt, vaan puhelu meni suoraan vastaajaan."
Eli puhelin on ollut päällä aamuun asti. Mihin puhelin on paikantunut koko tuon yön ajan? Onko puhelin liikkunut paikasta toiseen? Missä? Sitä ei ole kerrottu.
Kamala "ystävä". Jätetty omineen humalassa ja hennoissa vaatteissa ulos. Sitten "oletetaan" että mennyt ja päässyt ties mihin yöksi ja jätetään asia sikseen.
"Silloin alkuaikoina,kun katoaminen tapahtu, ehdotin myös samaista tapahtumaketjua keskustelupalstalla, niin, siellä yksi hurjistui ihan sikana."
Mielenkiintoista. Kenelläköhän on syytä hurjistua? Niinpä.