Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7285)

Vierailija
161/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa jos vauvalaiset ratkaisevat tämän katoamistapauksen 😳

Vierailija
162/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se naispuolinen kaveri edes jätti Raisan yksin? 

Koska sai mahdollisuuden olla poikkiksen kaa...

Jos vietetään iltaa tyttöjen kesken niin sitä sitten vietetään myös niin eikä jätetä kaveria yksin jonkun ihastuksen takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken. Lopetettuaan puhelun hän ajatteli Räisäsen soittavan takaisin. Ystävä oletti Räisäsen menneen yöbussilla kotiin.

 

Myös poikaystävä yritti soittaa hänelle puolen yön aikaan.

 

 Aamulla Räisäsen äiti yritti soittaa tyttärelleen, mutta puhelin ei enää hälyttänyt, vaan puhelu meni suoraan vastaajaan."

 

Eli puhelin on ollut päällä aamuun asti. Mihin puhelin on paikantunut koko tuon yön ajan? Onko puhelin liikkunut paikasta toiseen? Missä? Sitä ei ole kerrottu.

Kamala "ystävä". Jätetty omineen humalassa ja hennoissa vaatteissa ulos. Sitten "oletetaan" että mennyt ja päässyt ties mihin yöksi ja jätetään asia sikseen.

Tai sitten ei ollutkaan kamala ystävä, vaan Raisa on noussut tuon auton kyytiin.

Siksi Raisasta ei mitään havaintoja enää. Siksi omituinen peitetarina porukalle, että ajettiin ilman järkevää syytä Tampereelta Huittisiin ja samantien takaisin :D
Jonnekkin muualle koko porukka on mennyt. Jonnekin, josta kukaan ei ole hiiskunut sanallakaan. Jonkun perheen tyhjillään olevalle mökille? Jonkun kotiin, jossa vanhemmat poissa?

Vierailija
164/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken."

 

Sumutusta. Raisa on jo tuossa kohtaa ollut kuolleena ja tuo puhelu on vain alibin tekemistä itselleen.

Miksi kaveri enää soittelisi Raisalle puolenyön jälkeen?

Eikä kukaan aja saman illan aikana Huittisiin ja takaisin vain jatkaakseen baari-iltaa.

Niin. Lähes 100 kilsaa ja Huittisiin ja samat lähes 100 kilsaa takaisin. Eikä Huittisissa oltu montaa minuuttia.

Uskokoon ken tahtoo. Mä en usko hetkeäkään.

Mikä mahdottomuus tuo on? Itsekin ysärillä tavattiin ajaa yli 200km suuntaansa ja käydä Hki-Vantaan lentoasemalla kahvilla kavereiden kanssa ja takas. Silloin ajettiin ihan vaan huvin vuoksi milloin minnekin, vailla mitään päämäärää tai tarvetta mennä jonnekin. 

Vierailija
165/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se naispuolinen kaveri edes jätti Raisan yksin? 

Koska sai mahdollisuuden olla poikkiksen kaa...

Jos vietetään iltaa tyttöjen kesken niin sitä sitten vietetään myös niin eikä jätetä kaveria yksin jonkun ihastuksen takia. 

Siltäkö vaikuttaa? Oli niin hyvä kaveri, että ei jättänyt yksin, mutta kun henki lähti, ei auta selvittämään tapahtumia? Eihän siinä ole kuin nuo kaksi vaihtoehtoa, vai mitä.

Vierailija
166/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi kadonnut treen keskustassa olisi löytynyt kun joka paikassa asutusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetäänkö varmuudella missä Halla-aho oli tuona yönä?

Vierailija
168/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedetäänkö varmuudella missä Halla-aho oli tuona yönä?

Helsingissä opiskelemassa venäjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se naispuolinen kaveri edes jätti Raisan yksin? 

Koska sai mahdollisuuden olla poikkiksen kaa...

Jos vietetään iltaa tyttöjen kesken niin sitä sitten vietetään myös niin eikä jätetä kaveria yksin jonkun ihastuksen takia. 

Siltäkö vaikuttaa? Oli niin hyvä kaveri, että ei jättänyt yksin, mutta kun henki lähti, ei auta selvittämään tapahtumia? Eihän siinä ole kuin nuo kaksi vaihtoehtoa, vai mitä.

On tapahtunut sitten mitä tahansa niin kaveria nyt vaan ei jätetä yksin, PISTE. Tämä kyseinen kaveri mokasi useammankin kerran. Pienintä, mitä hänen olisi pitänyt tehdä sen jälkeen kun jätti kaverinsa yksin, olisi ollut varmistaa, että missä Raisa on. Soittaa vanhemmille esimerkiksi. Jos siis asia on mennyt näin kuin on väitetty. 

Vierailija
170/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa kenelläkään, kuinka tarkkaan tämä tutkintalinja on käyty läpi, että Raisa nousikin kavereidensa autoon? Siksihän hänestä ei ole mitään varmaa silminnäkijähavaintoa enää! Eihän tämä nyt mitään rakettitiedettä ole. 

Tutkintalinja on vain harhautunut tuossa kohtaa ihan väärille urille.

Hah mikä kommentti; eihän tämä nyt mitään rakettitiedettä ole. Vauvapalstan rikostutkijat selvittivät tämänkin keissin, tirsk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

raisa oli riskinottaja, jos kerta oli jo viettänyt yön jonkun miesporukan kanssa. luulisin että multiojan vinkki on oikea. se selittäisi miksi kukaan ei ole puhunut.

Vierailija
172/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se naispuolinen kaveri edes jätti Raisan yksin? 

Koska sai mahdollisuuden olla poikkiksen kaa...

Jos vietetään iltaa tyttöjen kesken niin sitä sitten vietetään myös niin eikä jätetä kaveria yksin jonkun ihastuksen takia. 

Siltäkö vaikuttaa? Oli niin hyvä kaveri, että ei jättänyt yksin, mutta kun henki lähti, ei auta selvittämään tapahtumia? Eihän siinä ole kuin nuo kaksi vaihtoehtoa, vai mitä.

On tapahtunut sitten mitä tahansa niin kaveria nyt vaan ei jätetä yksin, PISTE. Tämä kyseinen kaveri mokasi useammankin kerran. Pienintä, mitä hänen olisi pitänyt tehdä sen jälkeen kun jätti kaverinsa yksin, olisi ollut varmistaa, että missä Raisa on. Soittaa vanhemmille esimerkiksi. Jos siis asia on mennyt näin kuin on väitetty. 

Ai tämä olikin moraalinen kannanotto. Luulin, että spekuloit tapahtumilla. Joo, tietenkin noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken. Lopetettuaan puhelun hän ajatteli Räisäsen soittavan takaisin. Ystävä oletti Räisäsen menneen yöbussilla kotiin.

 

Myös poikaystävä yritti soittaa hänelle puolen yön aikaan.

 

 Aamulla Räisäsen äiti yritti soittaa tyttärelleen, mutta puhelin ei enää hälyttänyt, vaan puhelu meni suoraan vastaajaan."

 

Eli puhelin on ollut päällä aamuun asti. Mihin puhelin on paikantunut koko tuon yön ajan? Onko puhelin liikkunut paikasta toiseen? Missä? Sitä ei ole kerrottu.

Kamala "ystävä". Jätetty omineen humalassa ja hennoissa vaatteissa ulos. Sitten "oletetaan" että mennyt ja päässyt ties mihin yöksi ja jätetään asia sikseen.

Tai sitten ei ollutkaan kamala ystävä, vaan Raisa on noussut tuon auton kyytiin.

Siksi Raisasta ei mitään havaintoja enää. Siksi omituinen peitetarina porukalle, että ajettiin ilman järkevää syytä Tampereelta Huittisiin ja samantien takaisin :D
Jonnekkin muualle koko porukka on mennyt. Jonnekin, josta kukaan ei ole hiiskunut sanallakaan. Jonkun perheen tyhjillään olevalle mökille? Jonkun kotiin, jossa vanhemmat poissa?

Hyvä ystävä ei jätä kaveriaan humalassa ja keskellä yötä kylmissään minnekään kadulle yksinään, ihan sama, mitä sen jälkeen on tapahtunut. 

Ei pitäisi jättää, mutta kyllä sellaista nyt vaan tapahtuu. Se humalaisen kaverikin voi olla niin humalassa, ettei hänestä ole huolehtijaksi.

Vierailija
174/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä joku rikkaiden lapsi vai mitä varten tästä on tehty tämmöinen ikuisuusjuttu? Porukkaa katoaa jatkuvasti. 

Tuolloin oli kansainvälinen poliitikoiden kokous Tampereella. Se tässä varmaan on motiivina selvittää tämä. Ettei oo mikään Epstein-juttu kyseessä. Raisa oli kuitenkin nuori alaikäinen pitkä sporttinen blondi vähissä vaatteissa vaeltamassa kaupungin keskustan kaduilla. Hyvin on joku, joka on etsinyt vähän säpinää työreissuun, voinut olettaa (väärin) vaikka miksi.

Ja onhan tuo omaisilta järkevää, että pitävät juttua esillä julkisuudessa, kunnes se selviää.

Raisalla oli kadotessaan puolipitkät punaruskeat hiukset, ei ollut blondi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nuoruudesta että kaveria ei jätetty,takapenkille  änkeytyi sylikkäin vaikka 8 ihmistä.

Tuntuu älyttömältä,että Raisa olisi vaan jätetty kadulle palelemaan!

Tulee mieleen että  jotain tapahtui kenties vahingossa, esim. Raisa koetti avata ikkunan mutta tarttuikin oven kahvaan  ja lensi ilman turvavöitä ulos, kaverit pysäytti ja totesi ettei hengitä enää. Hiljainen katu jossain keskustan ulkopuolella eiikä ketään missään,  äkkiä vaan  Raisa kyytiin ja paniikkista ajelua sekä miettimistä,että mitähän v""tua nyt tehdään.

Vierailija
176/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä ihan käsittämätöntä, että ihmisiä katoaa jäljettömiin!

Vierailija
177/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon virpi buttin olevan syypää tähän katoamiseen.

Vierailija
178/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos Raisa onkin dumpattu tuonne Tampere-Huittinen tien varteen? On aika korpea...

 

Sitten käyty Huittisten seurahuoneella hakemassa alibi, ehkä sisäänpääsyliput, leima, jääty poken muistiin tjsp. Ja mikä tärkeintä, soitettu Huittisista Raisan kännykkään, joka onkin jätetty jonnekin Tampereelle. Tällöin on saatu alibi että ollaan kovinkin kaukana samaan aikaan missä Raisa. Tämän jälkeen palattu (välittömästi) Tampereelle hakemaan piilotettu puhelin, otettu se pois päältä ja hävitetty.

Vierailija
179/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

raisa oli riskinottaja, jos kerta oli jo viettänyt yön jonkun miesporukan kanssa. luulisin että multiojan vinkki on oikea. se selittäisi miksi kukaan ei ole puhunut.

Raisan luonteesta, tämähän voi olla tottakin. On saattanut olla melkoinen rämäpää, siihen viittaisi tuo miesporukan kanssa ryyppääminen. Yleisesti nuoret tytöt toimivat niin, ettei kaveria jätetä missään nimessä, mutta ehkä Raisa oli niin ronskia sorttia, että jäi mielellään kaveriporukan kyydistä yksin, eikä kokenut yksinjäämistä uhkana, ajatteli jopa vaikka iskeä miesseuraa itselleen. Ehkä näissä julkisuuden kuvauksissa ei ole tarpeeksi tuotu esille sitä, että kyseessä oli roisi riskinottaja, ja ennemminkin maailailtu kuvaa kiltistä ja säntillisestä koulutytöstä (Raisan koulukuvakin antaa sellaisen käsityksen, kun Raisasta ei ole kuvaa, jossa olisi kännissä kreisibailaamassa meikit päällä - tämä kuitenkin todennäköisemmin vastaa katoamisyön todellisuutta).

180/7285 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni oli aika rumasti tehty, että jätettiin kaveri yksin. Tämä yksityiskohta on häirinnyt minua alusta lähtien. 
Maarit Haantien katoamisesta tapahtui sama. Eli kaveri ja miesystävä jättivät hänet yksin ulos, kun Maarit heitettiin ravintolasta ulos liiallisen päihtymyksen vuoksi. Kuka mies jättää naisensa yksin ulos kadulle ja jatkaa vaan rattoisasti iltaa ravintolassa? 
 

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän