Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7442)

Vierailija
1121/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä Raisankin katoamistapauksessa uutisointi on ollut todella huonoa karttojen osalta.

Pitäisi olla selkeät kartat jokaisen uutisen yhteydessä. Karttoihin tulisi merkitä Hämeenkatu, Casablancan sijainti, mihin kaveriporukan auto pysähtyi, missä tarkalleen ottaen oli ne Pirkkalan kotibileet, missä sijaitsi Tampereen Seurahuone, missä Huittisten Seurahuone. Missä on Raisan äidin ja isän kodit.

Kaikki merkittynä samaan karttaan. Ja sitten sitä karttaa voisi katsella ja pohtia reittejä, teitä jne. Kaikki etäisyydet merkitä, kuinka monta kilometriä on Huittisiin tai sinne kotibileisiin jne.

 

Kaikki ne, jotka eivät ole Tampereelta eivät osaa yhtään hahmottaa näitä ihmeellisiä kaupunginosia, katuja, etäisyyksiä tai edes millaisista kaupunginosista on kyse. Onko kaupunginosat tiheään rakennettua ja vilkasta kerrostaloaluetta vai paljon metsää sisältäviä pientaloalueita jne.

Ja karttojen lisäksi tulisi uutisissa olla paljon ihan valokuvia näistä paikoista, jotta käsittää, mistä on kyse.

Vierailija
1122/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tyhmää kuvitella että poliisi ei olisi tutkinut tätäkin 

Kaverit kuulusteltiin ensimmäisen kerran vuonna 2005.


kavereiden meni Huittisiin kävi ilmi vasta n. kymmenen vuotta katoamisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tyhmää kuvitella että poliisi ei olisi tutkinut tätäkin 

Oletko koskaan nähnyt tämän 27 vuoden aikana pohdintaa kaveriporukasta ja kotibileporukasta? Niin, etpä taatusti ole.

Vierailija
1124/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raisan puhelin ei päässyt keskustaa pidemmälle, se joko katosi, hajosi tai sammutettiin. Ihmiset jotka nappasivat Raisan, mahdollisesti vaiensivat hänen puhelimensa.

Raisa ja Raisan puhelin on voinut tosin päästä niihin Pirkkalan kotibileisiin, jonne oli menossa.

Kännykkä on voinut hyvinkin pingata Pirkkalan kotibileistä Tampereen keskustan tukimastoon klo 23.53. Ja tuo onkin viimeinen pingaus. Ainakin mikäli nyt on uskomista tuohon yhteen viestiin, jossa tämä tuotiin ilmi.

Mitä kotibileissä tapahtui? Keitä siellä oli? Miksi Raisa ei kommunikoinut poikakaverinsa kanssa puhelimitse enää klo 22:18 puhelun jälkeen?

Vierailija
1125/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Raisa eikä kundikaveri olleet enää yhteydessä toisiinsa koko illan aikana sen klo 22:18 tapahtuneen puhelun jälkeen, jossa Raisa sanoi tulevansa kundikaverinsa luo kotibileisiin, jos saa autokyydin? Kumpikaan ei soittele toisilleen koko yönä. Silloinhan ei soitella, jos ollaan vierekkäin samassa tilassa. Eli pääsikö Raisa niihin kotibileisiin?

Pääsi kotibileisiin mutta ei enää pois. 

Vierailija
1126/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär rymyää kaikki viikonloput päissään ympäri kaupunkia! Miksi vanhemmat eivät puuttuneet?

Miltei kaikki nuoret rymysivät ysärillä ja kohtasivat toisiaan livenä. Ei ollut nettiä läheskään kaikkien ulottuvilla (tietokoneita ei kotona) eikä ollut somea.

Ihmiset rymysivät, teinit eritoten. Siinä ei ollut mitään ihmeellistä.

Koska Raisa oli huippu koulussa ja urheilussa.

Eniten urheilevat, varsinkin joukkueurheilijat, myös juovat teineistä eniten. Raisalla oli ilmeinen alkoholiongelman alku. En mitenkään arvostele, niin oli minullakin 16-vuotiaana. Riskaabelia se kyllä on, varsinkin tytöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1127/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virpi Buttin seurassa nähtiin kävelevän.  Ohiajanut autoilija tunnisti Buttin.  Oli ihmetelyt, miksi nuori, kevyesti pukeutunut tyttö oli sen häirikön seurassa.   Kuunnelkaa Marko Niemen podcast: True crime, jakso Raisa Räisänen. Löytyy YleAreenasta.

Tämä sama viesti ketjussa jo 9 kertaa.

Vierailija
1128/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi autoporukka ja kotibileporukka ovat olleet hiljaa 27 vuotta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1129/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär rymyää kaikki viikonloput päissään ympäri kaupunkia! Miksi vanhemmat eivät puuttuneet?

Miltei kaikki nuoret rymysivät ysärillä ja kohtasivat toisiaan livenä. Ei ollut nettiä läheskään kaikkien ulottuvilla (tietokoneita ei kotona) eikä ollut somea.

Ihmiset rymysivät, teinit eritoten. Siinä ei ollut mitään ihmeellistä.

Koska Raisa oli huippu koulussa ja urheilussa.

Eniten urheilevat, varsinkin joukkueurheilijat, myös juovat teineistä eniten. Raisalla oli ilmeinen alkoholiongelman alku. En mitenkään arvostele, niin oli minullakin 16-vuotiaana. Riskaabelia se kyllä on, varsinkin tytöllä.

ILMEISESTI..... ÄLÄ PUHU PASKAA.

Vierailija
1130/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi autoporukka ja kotibileporukka ovat olleet hiljaa 27 vuotta?

Meidänkin se pitäisi tietää. Vastaile itsellesi edelleen 🐖🐖🐖

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1131/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa kartasta Pirkkalan kaupunginosa ja keskustan Hämeenkatu. Sitten katsokaa, millainen matka on Huittisiin.

Vierailija
1132/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa kartasta Pirkkalan kaupunginosa ja keskustan Hämeenkatu. Sitten katsokaa, millainen matka on Huittisiin.

En katso.  Katso itse persreikääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1133/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tekniikka vuonna 1999: Tuohon aikaan matkapuhelinverkko perustui yksinomaan 2G-teknologiaan (GSM), ja tukiasemien peittoalueet olivat erityisesti kaupunkiympäristössä laajoja. Yhden tukiaseman alue saattoi kattaa suuren osan Tampereen keskustaa, eikä sijaintia voitu määrittää nykyisen kaltaisella GPS-tarkkuudella."

 

Eli onko Pirkkalan kotibileissä ollut kännykkä voinut linkittyä Tampereen keskustan mastoon? Viimeinen pingaus oli jonkun mukaan 23:53. Tällöin Raisa olisi ollut vajaan tunnin ajan siellä Pirkkalan kotibileissä, mikäli nousi 22:50 siihen kaveriporukan autokyytiin, joka kyyditsi hänet Pirkkalan kotibileisiin. Kartan mukaan sinne ei ole pitkä matka, autolla ehkä 5 min?

Mitäs jos Raisa oli siellä Pirkkalan kotibileissä? Keitä siellä oli? Tuliko autoporukka sinne sisään myös? Kundikaveri siellä ainakin oli. Mitäs sitten tapahtui? Miksi lähdettiin Huittisiin päin ja tämä tieto pimitettiin?

Sekä tuo autokyydillinen että se kotibilejengi tietäisi  10-20 henkilöä niin mikään salaisuus ei pysy 


Tämmöinen salailu onnistuu jos homma on. Vain 1-2 henkilön tiedossa 

Kotibilejengi ei välttämättä tarkoita 10-20 ihmistä. Kotibileissä voi olla vaikkapa vain 3 ihmistä. 

Viiden hengen autoporukka osaa myös pysyä hiljaa, jos niin tahtovat.

Etenkin jos kaikki osallistuivat surmaamiseen.

Tai vahingon peittelyyn. Nuoret peittelevät pienempiäkin asioita.

Vierailija
1134/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen alkoholi porukoissa on riskitekijä. Siksi näitä katoamisia tulee jatkuvalla syötöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1135/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raisalla ei ollut omaa kaveriporukkaa siellä vaan se koulukaverityttö vain ja eivät nekään olleet bestiksiä kai 


Eli oli käytännössä yksin kun tuo toinen tyttö lähti muualle ja jätti Raisan yksin. Eli kaveri jätettiin 

Raisa oli itsevarma, rohkea nuori.  Tuskin jäi kadulle itkeä vollottamaan.

Ehkä oli, ehkä ei. 

Kyllä oli. Ei nyhverö pärjäisi erotuomarina korismatseissa.

Vierailija
1136/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se bileisiin mennyt auto ole tutkittu.  Tutkijat haalineet kaupoista samat vaatteet kuin Raisalla oli ja kuitunäytteitä etsitty autosta.

Julkisuuteen tätä ei ole kerrottu. Julkisuudessa ei ikinä edes ole spekuloitu siitä mahdollisuudesta, että Raisa nousikin kaveriporukan autoon. Joten tuota tapahtumaketjua siitä eteenpäin ei ole mitenkään analysoity eikä puitu.

Ilmoita sinä että ostaneet uudet vaatteet vainajalle....

Vierailija
1137/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Raisa eikä kundikaveri olleet enää yhteydessä toisiinsa koko illan aikana sen klo 22:18 tapahtuneen puhelun jälkeen, jossa Raisa sanoi tulevansa kundikaverinsa luo kotibileisiin, jos saa autokyydin? Kumpikaan ei soittele toisilleen koko yönä. Silloinhan ei soitella, jos ollaan vierekkäin samassa tilassa. Eli pääsikö Raisa niihin kotibileisiin?

Olisiko ollut vain yksi pano muiden joukossa. Joku kommentoi, ettei ollut vakituisesti ko. miehen kanssa, vaan miehellä muitakin, kuten tällä R:llä itselläänkin. Ja eikö siskokin jotakin todennut, ettei mitään poikaystävää tai ainakaan vakavaa meininkiä ollut.

Mutta silti juostiin korkeissa koroissa ja vähissä vaatteissa sen seksin perässä...

Vierailija
1138/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisalka ei ollut oikeaa vakituista poikaystävää. 
Tuo jolle soitti meni omia teitään ja jos Raisa olisi tullut niin ookoo ja jos ei niin ei. Tuonne tarvittiin kyyti Jobsin 20-30 km matka 



Eivät sopineet tapaavansa. Se autonsa korjaaja oli potentiaalinen kyyditsemään. Sekin diis vanhempi kuin Raisa kun oli ajokortti 

Vierailija
1139/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkuminen alkoholi porukoissa on riskitekijä. Siksi näitä katoamisia tulee jatkuvalla syötöllä.

Vittuako tänne itsestäänselvyyksiä latelet.  Taidat hullu halut taas piiitkän ketjun kun eåse on sun ainut elämäntarkoitus. Eikö hävetä??? 🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖

Vierailija
1140/7442 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Pirkkala niin ihan vieressä Hämeentietä olekaan, sinne on noin 15 km automatka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi